![Ηλεκτροκίνηση: Οι τεράστιες επιχορηγήσεις του Πεκίνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/byd1-scaled.jpg)
Η απόφαση της Κομισιόν για επιβολή τσουχτερών δασμών στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Αντιθέτως, κυοφορούνταν όλο το τελευταίο διάστημα κατά το οποίο η ΕΕ διεξήγε εις βάθος έρευνα για το κατά πόσον οι κρατικές επιδοτήσεις του Πεκίνου στην αυτοκινητοβιομηχανία πλήττουν τον ευρωπαϊκό κλάδο.
Τώρα αναφέρεται ότι η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έλαβε τουλάχιστον 231 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις και έμμεση βοήθεια από το 2009 έως το τέλος του περασμένου έτους, παρόλο που το ποσό της στήριξης ανά όχημα έχει μειωθεί, σύμφωνα με νέα έρευνα, αναφέρει το Bloomberg.
Κίνα: Πόσο θα της κοστίσουν οι ευρωπαϊκοί δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Λίγο περισσότερο από το ήμισυ του συνολικού ποσού στήριξης ήταν με τη μορφή απαλλαγών από φόρο επί των πωλήσεων, σύμφωνα με την έρευνα του Σκοτ Κένεντι, ειδικού στην Κίνα στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών. Το υπόλοιπο αποτελείται από εθνικά εγκεκριμένες εκπτώσεις αγοραστών, κρατική χρηματοδότηση για υποδομές όπως σταθμούς φόρτισης, κρατικές προμήθειες ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και προγράμματα υποστήριξης Ε&Α, έγραψε σε μια ανάρτηση ιστολογίου.
Δυτικοί δασμοί
Τα ευρήματα έρχονται αμέσως μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι θα αυξήσει τους δασμούς έως και 48% στα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα για να αντισταθμίσει τις επιδοτήσεις. Οι επιδοτήσεις που δίνει η κινεζική κυβέρνηση σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) είναι τόσο παραμορφωτικές που απαιτούνται οι επιπλέον δασμοί για να αντιμετωπιστούν, σύμφωνα με το προκαταρκτικό συμπέρασμα της εμπορικής έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό ακολούθησε την απόφαση των ΗΠΑ να τετραπλασιάσουν τους δασμούς στα αυτοκίνητα, ενώ ο Καναδάς ετοιμάζει τώρα πιθανούς νέους δασμούς, σύμφωνα με το Euronews.
«Τα κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επωφεληθεί από τη μαζική υποστήριξη της βιομηχανικής πολιτικής και η ποιότητά τους βελτιώνεται, καθιστώντας τα ελκυστικά για εγχώριους και ξένους καταναλωτές», έγραψε ο Κένεντι. «Μια αποτελεσματική απάντηση από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλους πρέπει να λάβει υπόψη και τα δύο δεδομένα».
Περιέγραψε τα δεδομένα ως «άκρως συντηρητικά», σημειώνοντας ότι δεν περιλαμβάνουν προγράμματα εκπτώσεων σε τοπικό επίπεδο σε πόλεις όπως η Σαγκάη και το Shenzhen που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων να στραφούν σε EV.
Η καλή ποιότητα των κινεζικών EV
Επίσης, δεν περιλαμβάνει βιομηχανική γη, ηλεκτρική ενέργεια και πίστωση χαμηλού κόστους στην οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση και να επωφεληθούν ορισμένοι κατασκευαστές EV, και αποκλείει την υποστήριξη για εταιρείες μπαταριών και άλλα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού.
Σε βάση ανά όχημα, η στήριξη μειώθηκε από $13.860 το 2018 σε κάτι λιγότερο από $4.600 το 2023, ή λιγότερο από την πίστωση των $7.500 που διατίθεται στους αγοραστές οχημάτων που πληρούν τις προϋποθέσεις στις ΗΠΑ βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, σύμφωνα με την ανάρτηση. Οι απαλλαγές από τον φόρο επί των πωλήσεων ανήλθαν σε αξία σχεδόν 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, με αυτό να εκτινάσσεται από λιγότερο από 10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 λόγω της ταχείας αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
«Αν τα κινεζικά EV ήταν σκουπίδια, τότε δεν θα αποτελούσαν σοβαρή πρόκληση για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου», έγραψε ο Kennedy. «Σε γενικές γραμμές, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις χασομερούν και δεν είναι αρκετά επιθετικές». Αυτό περιπλέκει την επίσημη δικαιόλογηση των δασμών. Από την μια η απόβαση κινεζικών εταιρειών στη Βόρεια Αμερική δίνει πάτημα ώστε να εκμεταλλευτούν τις επιχορηγήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν. Από την άλλη εγείρει το ερώτημα αν στην πραγματικότητα οι δασμοί απλά καλύπτουν την δυτική υστέρηση στην ηλεκτροκίνηση και κρύβουν προσπάθειες να πληγεί η κινεζική οικονομία στο γεωπολιτικό μπραντεφέρ με την Δύση.
Η διαφορετική άποψη των αναπτυσσόμενων αγορών
Η μελέτη του Κένεντι δημοσιεύτηκε και σε ινδικά μέσα, τα οποία είδαν από άλλη σκοπιά τα ίδια δεδομένα. Χαρακτηριστικός ο τίτλος άρθρου της FirstPost: «Μαθήματα για την Ινδία; Το ΚΚΚ του Σι Τζινπίνγκ έδωσε στους κινέζους κατασκευαστές EV πάνω από 231 δισεκατομμύρια δολάρια ως βοήθεια τα τελευταία 15 χρόνια».
Στην Ινδία που βλέπει πλέον τον εαυτό της σαν αναδυόμενο παίκτη στην διεθνή οικονομική σκηνή, αλλά όχι σαν ανταγωνιστή της Δύσης γεωπολιτικά, πληθαίνουν οι φωνές για κρατικές παρεμβατικές πολιτικές που θα ενισχύσουν την εξαγωγική βιομηχανία της.
Σε παλαιότερο επιστημονικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Oxford Academic, αναφέρεται ότι οι θεωρίες απεικονίζουν τις επιδοτήσεις ως στρεβλωτικές, αναδιανέμοντας και ανακατανέμοντας τους πόρους σύμφωνα με μη αγοραία κριτήρια και καταλήγουν σε οικονομικά αναποτελεσματική κατανομή πόρων. Ωστόσο, είπαν τότε οι οικονομολόγοι, αντί για παρεκτροπές, στην Κίνα, οι επιδοτήσεις αποτελούν σημαντικούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις, οι κεντρικές και επαρχιακές κυβερνήσεις παράγουν, σταθεροποιούν και δημιουργούν κοινή κατανόηση των αγορών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ηλεκτροκίνηση: Η μάχη των κολοσσών για τις πωλήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/Elon-Musk-600x400.jpg)
Ποιοι θέλουν να εκθρονίσουν την Tesla του Μασκ
Σκληρό πόκερ στην ηλεκτροκίνηση - Οι άσοι στο μανίκι των αφεντικών της VW, Oliver Blume, της Rivian, RJ Scaringe και της Tesla, Ilon Musk
![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η χορηγία της κινεζικής BYD στο Euro 2024 και την έδρα της VW, άναψε φωτιές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/BYD-EURO-600x414.jpg)
Η χορηγία στο Euro 2024 που άναψε φωτιές – Η κινεζική BYD με ηλεκτρικά ΙΧ στην έδρα της VW
Προσπαθεί να βάλει «γκολ» στην... έδρα της Volkswagen
![Βασίλης Οικονόμου: Θέλουμε μέχρι το 2027 να μην κυκλοφορεί ούτε ένα παλιό λεωφορείο στην Αττική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/vasilis-oikonomou-600x450.jpg)
Βασίλης Οικονόμου: Θέλουμε μέχρι το 2027 να μην κυκλοφορεί ούτε ένα παλιό λεωφορείο στην Αττική
Τι αναφέρει για την επέκταση του προαστιακού προς Ελευσίνα και Μέγαρα
![Εμπορικός πόλεμος: Πώς η Κίνα έφτασε να έχει την ισχυρότερη βιομηχανία EV παγκοσμίως](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/BYD-CHINA-600x400.jpg)
Πώς η Κίνα έφτασε να έχει την ισχυρότερη βιομηχανία EV παγκοσμίως
Ο άνθρωπος «κλειδί» πίσω από τη μεγάλη στροφή στην ηλεκτροκίνηση
![Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Ποιοι δικαιούχοι θα μοιραστούν 3,6 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/ilektrikoauto-768x512-1-600x400.jpg)
Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Ποιοι δικαιούχοι θα μοιραστούν 3,6 εκατ. ευρώ
Αντίστροφη μέτρηση για τη 18η σχετική απόφαση έγκρισης πίστωσης, στους λογαριασμούς 1.137 δικαιούχων του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2
![Κίνα: Ετοιμη να διαπραγματευτεί με την ΕΕ για να μην επιβληθούν δασμοί στα EV της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/chuttersnap-xJLsHl0hIik-unsplash-electric-car-ilektriko-amaksi-fortisi-600x399.jpg)
Ετοιμη να διαπραγματευτεί με την ΕΕ για να μην επιβληθούν δασμοί στα EV της η Κίνα
Το Πεκίνο δεν θέλει να εμπλακεί σε άλλον έναν πόλεμο δασμών, ενώ ακόμη υφίσταται συνέπειες από τους αμερικανικούς δασμούς στα προϊόντα της
![Κίνα – ΕΕ: Ξεκινούν συνομιλίες για τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/CHINA-EU-600x392.jpg)
Ξεκινούν συνομιλίες ΕΕ-Κίνας για τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι είπαν ο Κινέζος υπουργός Εμπορίου Γουάνγκ Γουένταο και ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκις
![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πιέσεις στον Τριντό για επιβολή δασμών στα κινεζικά EV](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/ilektrika-autokinita-fortisi-600x401.jpg)
Μετά τις ΗΠΑ - ΕΕ, πιέσεις και στον Καναδά για δασμούς στα κινεζικά EV
Ο πρωθυπουργός του Οντάριο κάλεσε τον Τζάστιν Τριντό να επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Αποφορτίστηκαν» οι πωλήσεις τον Μάιο στην ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/ilektriko-aytokinhto-600x337.jpg)
«Αποφορτίστηκαν» οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Μάιο στην ΕΕ
Παρά την ύφεση τον Μάιο, οι ταξινομήσεις γα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 αυξήθηκαν κατά 4,6%
![Ηλεκτροκίνηση: Γιατί οι οδηγοί ταξί σνομπάρουν ακόμα τα «πράσινα» οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/SirecEnergy_image00394_ηλεκτροκίνηση-600x400.jpeg)
Γιατί οι οδηγοί ταξί σνομπάρουν ακόμα την ηλεκτροκίνηση - Η νέα ώθηση
Η νέα πρόταση ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική και τα 40 εκατ. ευρώ της δράσης «Πράσινα Ταξί»