![Ηλεκτροκίνηση: Οι τεράστιες επιχορηγήσεις του Πεκίνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/byd1-scaled.jpg)
Η απόφαση της Κομισιόν για επιβολή τσουχτερών δασμών στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Αντιθέτως, κυοφορούνταν όλο το τελευταίο διάστημα κατά το οποίο η ΕΕ διεξήγε εις βάθος έρευνα για το κατά πόσον οι κρατικές επιδοτήσεις του Πεκίνου στην αυτοκινητοβιομηχανία πλήττουν τον ευρωπαϊκό κλάδο.
Τώρα αναφέρεται ότι η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έλαβε τουλάχιστον 231 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις και έμμεση βοήθεια από το 2009 έως το τέλος του περασμένου έτους, παρόλο που το ποσό της στήριξης ανά όχημα έχει μειωθεί, σύμφωνα με νέα έρευνα, αναφέρει το Bloomberg.
Κίνα: Πόσο θα της κοστίσουν οι ευρωπαϊκοί δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Λίγο περισσότερο από το ήμισυ του συνολικού ποσού στήριξης ήταν με τη μορφή απαλλαγών από φόρο επί των πωλήσεων, σύμφωνα με την έρευνα του Σκοτ Κένεντι, ειδικού στην Κίνα στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών. Το υπόλοιπο αποτελείται από εθνικά εγκεκριμένες εκπτώσεις αγοραστών, κρατική χρηματοδότηση για υποδομές όπως σταθμούς φόρτισης, κρατικές προμήθειες ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και προγράμματα υποστήριξης Ε&Α, έγραψε σε μια ανάρτηση ιστολογίου.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/business_daily_EU_China-600x336.jpg)
Δυτικοί δασμοί
Τα ευρήματα έρχονται αμέσως μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι θα αυξήσει τους δασμούς έως και 48% στα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα για να αντισταθμίσει τις επιδοτήσεις. Οι επιδοτήσεις που δίνει η κινεζική κυβέρνηση σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) είναι τόσο παραμορφωτικές που απαιτούνται οι επιπλέον δασμοί για να αντιμετωπιστούν, σύμφωνα με το προκαταρκτικό συμπέρασμα της εμπορικής έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό ακολούθησε την απόφαση των ΗΠΑ να τετραπλασιάσουν τους δασμούς στα αυτοκίνητα, ενώ ο Καναδάς ετοιμάζει τώρα πιθανούς νέους δασμούς, σύμφωνα με το Euronews.
«Τα κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επωφεληθεί από τη μαζική υποστήριξη της βιομηχανικής πολιτικής και η ποιότητά τους βελτιώνεται, καθιστώντας τα ελκυστικά για εγχώριους και ξένους καταναλωτές», έγραψε ο Κένεντι. «Μια αποτελεσματική απάντηση από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλους πρέπει να λάβει υπόψη και τα δύο δεδομένα».
Περιέγραψε τα δεδομένα ως «άκρως συντηρητικά», σημειώνοντας ότι δεν περιλαμβάνουν προγράμματα εκπτώσεων σε τοπικό επίπεδο σε πόλεις όπως η Σαγκάη και το Shenzhen που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων να στραφούν σε EV.
Η καλή ποιότητα των κινεζικών EV
Επίσης, δεν περιλαμβάνει βιομηχανική γη, ηλεκτρική ενέργεια και πίστωση χαμηλού κόστους στην οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση και να επωφεληθούν ορισμένοι κατασκευαστές EV, και αποκλείει την υποστήριξη για εταιρείες μπαταριών και άλλα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού.
Σε βάση ανά όχημα, η στήριξη μειώθηκε από $13.860 το 2018 σε κάτι λιγότερο από $4.600 το 2023, ή λιγότερο από την πίστωση των $7.500 που διατίθεται στους αγοραστές οχημάτων που πληρούν τις προϋποθέσεις στις ΗΠΑ βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, σύμφωνα με την ανάρτηση. Οι απαλλαγές από τον φόρο επί των πωλήσεων ανήλθαν σε αξία σχεδόν 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, με αυτό να εκτινάσσεται από λιγότερο από 10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 λόγω της ταχείας αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
«Αν τα κινεζικά EV ήταν σκουπίδια, τότε δεν θα αποτελούσαν σοβαρή πρόκληση για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου», έγραψε ο Kennedy. «Σε γενικές γραμμές, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις χασομερούν και δεν είναι αρκετά επιθετικές». Αυτό περιπλέκει την επίσημη δικαιόλογηση των δασμών. Από την μια η απόβαση κινεζικών εταιρειών στη Βόρεια Αμερική δίνει πάτημα ώστε να εκμεταλλευτούν τις επιχορηγήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν. Από την άλλη εγείρει το ερώτημα αν στην πραγματικότητα οι δασμοί απλά καλύπτουν την δυτική υστέρηση στην ηλεκτροκίνηση και κρύβουν προσπάθειες να πληγεί η κινεζική οικονομία στο γεωπολιτικό μπραντεφέρ με την Δύση.
Η διαφορετική άποψη των αναπτυσσόμενων αγορών
Η μελέτη του Κένεντι δημοσιεύτηκε και σε ινδικά μέσα, τα οποία είδαν από άλλη σκοπιά τα ίδια δεδομένα. Χαρακτηριστικός ο τίτλος άρθρου της FirstPost: «Μαθήματα για την Ινδία; Το ΚΚΚ του Σι Τζινπίνγκ έδωσε στους κινέζους κατασκευαστές EV πάνω από 231 δισεκατομμύρια δολάρια ως βοήθεια τα τελευταία 15 χρόνια».
Στην Ινδία που βλέπει πλέον τον εαυτό της σαν αναδυόμενο παίκτη στην διεθνή οικονομική σκηνή, αλλά όχι σαν ανταγωνιστή της Δύσης γεωπολιτικά, πληθαίνουν οι φωνές για κρατικές παρεμβατικές πολιτικές που θα ενισχύσουν την εξαγωγική βιομηχανία της.
Σε παλαιότερο επιστημονικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Oxford Academic, αναφέρεται ότι οι θεωρίες απεικονίζουν τις επιδοτήσεις ως στρεβλωτικές, αναδιανέμοντας και ανακατανέμοντας τους πόρους σύμφωνα με μη αγοραία κριτήρια και καταλήγουν σε οικονομικά αναποτελεσματική κατανομή πόρων. Ωστόσο, είπαν τότε οι οικονομολόγοι, αντί για παρεκτροπές, στην Κίνα, οι επιδοτήσεις αποτελούν σημαντικούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις, οι κεντρικές και επαρχιακές κυβερνήσεις παράγουν, σταθεροποιούν και δημιουργούν κοινή κατανόηση των αγορών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![ΔΕΗ blue: Ολοκληρωμένες λύσεις ιδιωτικής φόρτισης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ΔΕΗ-blue-3-600x338.jpg)
Ολοκληρωμένες λύσεις ιδιωτικής φόρτισης από τη ΔΕΗ blue
Οι φορτιστές της ΔΕΗ blue είναι επιλέξιμοι για επιδότηση από τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3» - Τι είναι το bluePass
![ZAP Taxi Club: Νέος σταθμός ταχείας φόρτισης στον Πειραιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/zap_taxi_club_olp_peiraias_0-600x450.jpeg)
Νέος σταθμός ταχείας φόρτισης στον Πειραιά από το ZAP Taxi Club
Στο ZAP Taxi Club μπορούν να συμμετέχουν όσοι ιδιοκτήτες άδειας ταξί είναι ήδη μέλη ή θα ενταχθούν στην πλατφόρμα της FREENOW, συνάπτοντας σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης με την Εθνική Leasing
![Ίλον Μασκ: Παραπέμπει την ΕΕ στα δικαστήρια για τους δασμούς στα EV](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ilon-musk-tesla-1024x737-1-600x432.jpg)
O Μασκ «πήρε το όπλο του» - Στέλνει την ΕΕ στα δικαστήρια για τους δασμούς στα Tesla
Η απόφαση του Ίλον Μασκ σηματοδοτεί την τελευταία αντιπαράθεση μεταξύ του επικεφαλή της Tesla και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
![Ηλεκτρικά οχήματα: «Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις στην Ευρώπη [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ev-600x396.png)
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ