Στα τέλη του 2023 η Apple, η Microsoft, η Amazon και η Google ήταν τα τέσσερα κορυφαία παγκόσμια brands, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Interbrand. Είναι επίσης τέσσερις από τις πέντε πιο πολύτιμες εταιρείες του κόσμου. Η πέμπτη είναι η Nvidia, η οποία για ένα διάστημα αυτή την εβδομάδα, ξεπέρασε τη Microsoft και έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο σε κεφαλαιοποίηση αγοράς.

Ωστόσο, παρά την αποτίμησή της στα 3,1 τρισεκατομμύρια δολάρια (έφθασε τα 3,3 τρισεκατομμύρια δολάρια πριν από μια διήμερη πτώση), η Nvidia δεν είναι γνωστή: όπως γράφει το CNBC, το όνομά της δεν περιλαμβάνεται στην πιο πρόσφατη λίστα της Interbrand με τα 100 πιο εμβληματικά brands, στα οποία φιγουράρουν εταιρείες όπως η McDonald’s, τα Starbucks, η Disney και το Netflix.

Nvidia: Γιατί η επιτυχία της… προβληματίζει τα χρηματιστήρια

Τι συμβαίνει με τη μετοχή της Nvidia

Η ιστορική άνοδος της αποτίμησης της Nvidia – η μετοχή έχει σχεδόν εννεαπλασιαστεί από τα τέλη του 2022 – οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στη ζήτηση για τις μονάδες επεξεργασίας γραφικών της (GPU) που βρίσκονται στο επίκεντρο της έκρηξης της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης και, ευρύτερα, από τη διαφημιστική εκστρατεία για την τεχνητή νοημοσύνη. Η Nvidia κατέχει πάνω από το 80% της αγοράς για τσιπ που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT. Και έχει πελάτες της τεράστιες εταιρείες τεχνολογίας.

Γιατί είναι άγνωστη

Η ταχύτητα της ανόδου της Nvidia και η σχετική έλλειψη επαφής με τους καταναλωτές στην πορεία συνδυάζονται για να θέτουν την αναγνώριση της επωνυμίας της 31χρονης εταιρείας στην Main Street πολύ πίσω από τη γοητεία της στη Wall Street. Το Νο. 100 στη λίστα της Interbrand για το 2023 είναι η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής φωτογραφικών μηχανών Canon, με την ολλανδική ζυθοποιία Heineken στο Νο. 99.

«Ως μια εταιρεία προϊόντων που προχωρά σε μια παγκόσμια σκηνή, η Nvidia δεν είχε χρόνο, ούτε αφιέρωσε πόρους, για να αλλάξει το ρόλο της επωνυμίας της και να ενισχύσει το εμπορικό της σήμα για να προστατεύσει τα μελλοντικά έσοδα», αναφέρει στο CNBC ο Greg Silverman, παγκόσμιος διευθυντής οικονομικών επωνυμίας της Interbrand. Ο κίνδυνος για τη Nvidia, πρόσθεσε ο Silverman, είναι ότι «η αδύναμη ισχύς της επωνυμίας της θα περιορίσει το πόσο πολύτιμη θα είναι, παρά τα ύψη της κεφαλαιοποίησης της αγοράς».

Το ράλι των κερδών

Η ετήσια αύξηση των εσόδων της Nvidia ξεπέρασε το 200% σε καθένα από τα τρία τελευταία τρίμηνα. Για το οικονομικό 2025, τα έσοδα αναμένεται να διπλασιαστούν σχεδόν, σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε πάνω από 120 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το LSEG.

Αντίθετα, η Apple, που κατατάσσεται στο Νο. 1 της Interbrand, βγάζει τη συντριπτική πλειονότητα των χρημάτων της πουλώντας iPhone και άλλες συσκευές σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Η Microsoft, που κατατάσσεται δεύτερη, είναι ένας κολοσσός επιχειρηματικών πωλήσεων, αλλά είναι ευρέως γνωστή για το λογισμικό Windows και Office. Η Amazon που κατατάσσεται στην τρίτη θέση προσπαθεί να είναι το κατάστημα όλων των καταναλωτών και η Νο. 4 Google είναι, για πολλούς ανθρώπους, η πόρτα εισόδου στο διαδίκτυο.

Το top 10 της Interbrand συμπληρώνει ο νοτιοκορεατικός κολοσσός ηλεκτρονικών ειδών Samsung, μαζί με τρεις εταιρείες αυτοκινήτων ( Toyota, Mercedes-Benz και BMW), Coca Cola και Nike.

Πιο κάτω στη λίστα, στο Νο. 24, βρίσκεται ο αντίπαλος της Nvidia, Intel, η οποία είναι περισσότερο γνωστή για την κατασκευή του επεξεργαστή στην καρδιά των φορητών υπολογιστών και των υπολογιστών και για τη μακροχρόνια διαφημιστική καμπάνια « Intel Inside ». Ακόμη και η Hewlett Packard Enterprise, μια εταιρεία που κατασκευάζει διακομιστές, βρέθηκε στη λίστα στο Νο. 91.

Οι παίκτες τη λατρεύουν

Ωστόσο, μια ανταγωνιστική έρευνα δείχνει ότι η αξία της επωνυμίας της Nvidia πλησιάζει αυτή των ομοτίμων της.

Σε μια κατάταξη των 100 πιο πολύτιμων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων που δημοσιεύθηκε αυτόν τον μήνα από την Kantar BrandZ, η Nvidia έφτασε στο Νο. 6, πηδώντας 18 θέσεις από την προηγούμενη έρευνά της. Η συνολική αξία της μάρκας εκτινάχθηκε κατά 178% σε ένα χρόνο σε εκτίμηση περίπου 202 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Kantar ερευνά τους αγοραστές επιχειρήσεων για να αξιολογήσει επωνυμίες που πωλούν κυρίως σε άλλες επιχειρήσεις για να καταλήξει σε μια συνολική εκτίμηση της αξίας της επωνυμίας.

Και παρόλο που το Nvidia μπορεί να μην είναι ένα όνομα γνωστό στο ευρύ κοινό, δεν συμβαίνει ωστόσο το ίδιο για τον χώρο του gaming.

Όταν ιδρύθηκε η Nvidia το 1991, η τεχνητή νοημοσύνη ήταν ένα νέο πεδίο. Η κύρια εστίαση της εταιρείας ήταν στο σχεδιασμό τσιπ που θα μπορούσαν να σχεδιάσουν γρήγορα ψηφιακά τρίγωνα, μια βασική ικανότητα που οδήγησε σε τεράστια επέκταση στα 3D παιχνίδια.

Για χρόνια, η Nvidia, η επωνυμία GeForce και το πράσινο λογότυπό της ήταν πολύ γνωστά στον τύπο των ανθρώπων που βελτίωναν τους υπολογιστές τους για να τρέξουν τα πιο προηγμένα παιχνίδια. Η Nvidia παρέχει τα τσιπ για την κονσόλα Nintendo Switch, η οποία έχει στείλει πάνω από 140 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο.

Σε αντίθεση με την Intel, η Nvidia δεν έβαλε ποτέ το όνομά της μπροστά στους καταναλωτές με εντυπωσιακές διαφημιστικές καμπάνιες. Και το gaming είναι πλέον απλώς μια ωραία δευτερεύουσα επιχείρηση για τον κατασκευαστή τσιπ. Το τελευταίο τρίμηνο, αντιπροσώπευε έσοδα 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή 10% των συνολικών πωλήσεων, σημειώνοντας αύξηση 18% σε ετήσια βάση.

Αναγνώριση

Ωστόσο, η αναγνώριση του ονόματος της Nvidia αυξάνεται ραγδαία. Μεταξύ των λιανικών επενδυτών, η Nvidia έχει αναδειχθεί ως η μετοχή με τη μεγαλύτερη διακράτηση, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε και δημοσίευσε τον περασμένο μήνα η Vanda Research.

Και ενώ το όνομα δεν μπήκε στη λίστα των κορυφαίων 100 της Interbrand για το 2023, τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της τετραπλασιάστηκε τους τελευταίους 12 μήνες, κάτι που θα βοηθήσει όταν έρθει η ώρα για την επόμενη κατάταξη, είπε ο Silverman.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία