
Ο Ίλον Μασκ κάθε τόσο επαναφέρει στο κοινό και στους μετόχους της Tesla το όραμα του για τα αυτοδηγούμενα οχήματα και τα ταξί ρομπότ.
Τώρα είμαστε στο κατώφλι του να μάθουμε καθώς απέχουμε λιγότερο από δύο μήνες από την δημόσια αποκάλυψη του Robotaxi της Tesla, αλλά μπορούμε να πάρουμε μια μικρή ματιά από την πλατφόρμα ταξί στην οποία αναμένεται να λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα.
Σε μια ανάρτηση στο LinkedIn το Σάββατο, η Ροζαλί Νέιθανς, της οποίας το προφίλ λέει ότι είναι ανώτερη μάνατζερ για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και διαδικτυακές πωλήσεις στην Tesla, μοιράστηκε ένα βίντεο από την εμπειρία της οδήγησης, η οποία στο βίντεο λέει ότι «έρχεται σύντομα».
«Ακόμα τσιμπάω τον εαυτό μου που έφτασα να κάνω επίδειξη της πλατφόρμας του Tesla!» έγραψε η ίδια.
Μια μικρή ματιά στο μέλλον
Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να καλεί την υπηρεσία πατώντας έναν ασπρόμαυρο κύκλο με τη λέξη “summon”, δηλαδή «κλήση» σε μια εφαρμογή. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η εφαρμογή δείχνει χάρτη ενός αυτοκινήτου τρία λεπτά από την τοποθεσία που θα την παραλάβει, μαζί με τη χωρητικότητα και τη θερμοκρασία του οχήματος. Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να προσαρμόζει τη θερμοκρασία του πριν φτάσει το αυτοκίνητο.
Μόλις μπει μέσα, το βίντεο δείχνει μια κεντρική οθόνη με έναν χάρτη της διαδρομής στην κορυφή και την ώρα άφιξής της, τον αριθμό των λεπτών μέχρι την άφιξή της και τον αριθμό των μιλίων μέχρι τον προορισμό. Η οθόνη φαίνεται επίσης να επιτρέπει στους επιβάτες επιλογές να εξατομικεύουν την εμπειρία τους αναφέροντας τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, την ένταση ήχου και το τραγούδι που αναπαράγεται στην οθόνη.
Με την πρώτη ματιά, μοιάζει πολύ με όχημα Uber ή Lyft — αν και δεν φαίνεται άνθρωπος οδηγός στο βίντεο.
Το όραμα του Μασκ
Το βίντεό της Νέιθανς μας δίνει την καλύτερη ματιά, μέχρι τώρα, στο όραμα του Ίλον Μασκ για μια υπηρεσία αυτόνομου αυτοκινήτου που μπορεί μια μέρα να προσφέρει στους ιδιοκτήτες Tesla τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα προσθέτοντας τα οχήματά τους στο στόλο ταξί της εταιρείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει πει στο παρελθόν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν περίπου 30.000 δολάρια το χρόνο με αυτό τον τρόπο.
Σε ένα μεγαλύτερο βίντεο σχετικά με τους στόχους της Tesla που δημοσιεύτηκε στο X στα τέλη Μαΐου, ο γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων υπονόησε πώς θα μπορούσε να είναι η υπηρεσία μεταφοράς. Αυτό το βίντεο δημοσιεύτηκε με λεζάντα ζητώντας από τους μετόχους να ψηφίσουν προτάσεις στην ετήσια συνέλευση των μετόχων, όπως το πακέτο αποδοχών 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Μασκ και τη μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας στο Τέξας. Και τα δύο εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση της περασμένης εβδομάδας.
Το λογισμικό Πλήρους Αυτό-οδήγησης (FSD) της Tesla, το οποίο είναι ακόμα σε έκδοση beta, είναι το υποκείμενο λογισμικό στο οποίο εργάζεται η εταιρεία το οποίο θα χρησιμοποιείται από την αυτόνομη υπηρεσία Tesla Robotaxi.
Οι προτεραιότητες του Μασκ και της Tesla
Το λογισμικό, το οποίο κοστίζει σε ιδιοκτήτες Tesla 15.000 δολάρια ή μηνιαία χρέωση από 100 έως 200 δολάρια, απαιτεί συνεχή επίβλεψη των οδηγών και έχει υποβληθεί σε ρυθμιστικό έλεγχο και μηνύσεις. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα, να αναγνωρίσει πινακίδες STOP και φανάρια, να παρκάρει μόνο του και να εισέλθει σε αυτοκινητόδρομο χωρίς την άμεση συμβολή του οδηγού.
Το Robotaxi έχει γίνει μεγάλη προτεραιότητα για τον γίγαντα των EV. Το Reuters ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε απομακρυνθεί από ένα φθηνότερο EV 25.000 δολαρίων για να επικεντρωθεί στο Robotaxi, κάτι που ο Μασκ αρνήθηκε. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει αναδείξει τις δυνατότητες για Πλήρη Αυτό-Οδήγηση FSD ως βασικό πυλώνα της αποτίμησης της Tesla για χρόνια και είπε το 2021 ότι «η ημέρα που to FSD θα κυκλοφορήσει ευρέως θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις αξίας περιουσιακών στοιχείων στην ιστορία».
Η Tesla δεν έχει δώσει πάρα πολλές άλλες λεπτομέρειες για το πώς θα είναι το Robotaxi. Ο Μασκ είχε εκφράσει στο παρελθόν την επιθυμία να αφαιρέσει από το όχημα τους καθρέφτες, τα πεντάλ και τα τιμόνια, σύμφωνα με τον βιογράφο του Γουόλτερ Άισακσον.


Latest News

Η Ευρώπη θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ αμερικανικής ή κινεζικής τεχνολογίας - Τι είπε αξιωματούχος του Τραμπ
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών Μπρένταν Καρ προτρέπει την Ευρώπη να επιλέξει την εταιρεία Starlink του ίλον Μασκ

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science