
Ο Ίλον Μασκ κάθε τόσο επαναφέρει στο κοινό και στους μετόχους της Tesla το όραμα του για τα αυτοδηγούμενα οχήματα και τα ταξί ρομπότ.
Τώρα είμαστε στο κατώφλι του να μάθουμε καθώς απέχουμε λιγότερο από δύο μήνες από την δημόσια αποκάλυψη του Robotaxi της Tesla, αλλά μπορούμε να πάρουμε μια μικρή ματιά από την πλατφόρμα ταξί στην οποία αναμένεται να λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα.
Σε μια ανάρτηση στο LinkedIn το Σάββατο, η Ροζαλί Νέιθανς, της οποίας το προφίλ λέει ότι είναι ανώτερη μάνατζερ για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και διαδικτυακές πωλήσεις στην Tesla, μοιράστηκε ένα βίντεο από την εμπειρία της οδήγησης, η οποία στο βίντεο λέει ότι «έρχεται σύντομα».
«Ακόμα τσιμπάω τον εαυτό μου που έφτασα να κάνω επίδειξη της πλατφόρμας του Tesla!» έγραψε η ίδια.
Μια μικρή ματιά στο μέλλον
Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να καλεί την υπηρεσία πατώντας έναν ασπρόμαυρο κύκλο με τη λέξη “summon”, δηλαδή «κλήση» σε μια εφαρμογή. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η εφαρμογή δείχνει χάρτη ενός αυτοκινήτου τρία λεπτά από την τοποθεσία που θα την παραλάβει, μαζί με τη χωρητικότητα και τη θερμοκρασία του οχήματος. Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να προσαρμόζει τη θερμοκρασία του πριν φτάσει το αυτοκίνητο.
Μόλις μπει μέσα, το βίντεο δείχνει μια κεντρική οθόνη με έναν χάρτη της διαδρομής στην κορυφή και την ώρα άφιξής της, τον αριθμό των λεπτών μέχρι την άφιξή της και τον αριθμό των μιλίων μέχρι τον προορισμό. Η οθόνη φαίνεται επίσης να επιτρέπει στους επιβάτες επιλογές να εξατομικεύουν την εμπειρία τους αναφέροντας τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, την ένταση ήχου και το τραγούδι που αναπαράγεται στην οθόνη.
Με την πρώτη ματιά, μοιάζει πολύ με όχημα Uber ή Lyft — αν και δεν φαίνεται άνθρωπος οδηγός στο βίντεο.
Το όραμα του Μασκ
Το βίντεό της Νέιθανς μας δίνει την καλύτερη ματιά, μέχρι τώρα, στο όραμα του Ίλον Μασκ για μια υπηρεσία αυτόνομου αυτοκινήτου που μπορεί μια μέρα να προσφέρει στους ιδιοκτήτες Tesla τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα προσθέτοντας τα οχήματά τους στο στόλο ταξί της εταιρείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει πει στο παρελθόν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν περίπου 30.000 δολάρια το χρόνο με αυτό τον τρόπο.
Σε ένα μεγαλύτερο βίντεο σχετικά με τους στόχους της Tesla που δημοσιεύτηκε στο X στα τέλη Μαΐου, ο γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων υπονόησε πώς θα μπορούσε να είναι η υπηρεσία μεταφοράς. Αυτό το βίντεο δημοσιεύτηκε με λεζάντα ζητώντας από τους μετόχους να ψηφίσουν προτάσεις στην ετήσια συνέλευση των μετόχων, όπως το πακέτο αποδοχών 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Μασκ και τη μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας στο Τέξας. Και τα δύο εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση της περασμένης εβδομάδας.
Το λογισμικό Πλήρους Αυτό-οδήγησης (FSD) της Tesla, το οποίο είναι ακόμα σε έκδοση beta, είναι το υποκείμενο λογισμικό στο οποίο εργάζεται η εταιρεία το οποίο θα χρησιμοποιείται από την αυτόνομη υπηρεσία Tesla Robotaxi.
Οι προτεραιότητες του Μασκ και της Tesla
Το λογισμικό, το οποίο κοστίζει σε ιδιοκτήτες Tesla 15.000 δολάρια ή μηνιαία χρέωση από 100 έως 200 δολάρια, απαιτεί συνεχή επίβλεψη των οδηγών και έχει υποβληθεί σε ρυθμιστικό έλεγχο και μηνύσεις. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα, να αναγνωρίσει πινακίδες STOP και φανάρια, να παρκάρει μόνο του και να εισέλθει σε αυτοκινητόδρομο χωρίς την άμεση συμβολή του οδηγού.
Το Robotaxi έχει γίνει μεγάλη προτεραιότητα για τον γίγαντα των EV. Το Reuters ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε απομακρυνθεί από ένα φθηνότερο EV 25.000 δολαρίων για να επικεντρωθεί στο Robotaxi, κάτι που ο Μασκ αρνήθηκε. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει αναδείξει τις δυνατότητες για Πλήρη Αυτό-Οδήγηση FSD ως βασικό πυλώνα της αποτίμησης της Tesla για χρόνια και είπε το 2021 ότι «η ημέρα που to FSD θα κυκλοφορήσει ευρέως θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις αξίας περιουσιακών στοιχείων στην ιστορία».
Η Tesla δεν έχει δώσει πάρα πολλές άλλες λεπτομέρειες για το πώς θα είναι το Robotaxi. Ο Μασκ είχε εκφράσει στο παρελθόν την επιθυμία να αφαιρέσει από το όχημα τους καθρέφτες, τα πεντάλ και τα τιμόνια, σύμφωνα με τον βιογράφο του Γουόλτερ Άισακσον.


Latest News

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει για τα καλά τα logistics - Ο ρόλος των ρομπότ
Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στις αποθήκες της

Foxconn: Μείωση κερδών για το δ’ τρίμηνο 2024 αλλά πρόβλεψη για αύξηση εσόδων το 2025
Η Foxconn υποστηρίζει ότι πλέον διαθέτει πιο ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να αντιμετωπίσει τον εμπορικό πόλεμο

Νέα προσπάθεια ανακάμψης της Intel με διορισμό νέου διευθύνοντα συμβούλου
Ο νέος CEO της Intel αναλαμβάνει μεγάλες ευθύνες αλλά έχει να αντιμετωπίσει και τις ανησυχίες των επενδυτών για την πορεία της εταιρείας

Η Αλβανία κατέβασε το διακόπτη στο TikTok
Σε εφαρμογή απο σήμερα στην Αλβανια περιορισμοί στη λειτουργια του TikTok - Η εφαρμογή δεν ειναι προσβάσιμη στο διαδικτυο

Αραβικά Εμιράτα: Πιέσεις στις ΗΠΑ για ευκολότερη πρόσβαση στην τεχνολογία μικροτσίπ
Ανώτατος αξιωματούχος από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ουάσινγκτον για να ζητήσει καλύητερη συμφωνία

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Πτώση στις πωλήσεις smartwatch για πρώτη φορά - Στα... τάρταρα η Apple
Οι αποστολές συσκευών Apple Watch μειώθηκαν κατά 19% το 2024, σύμφωνα με την Counterpoint - Αιτία είναι η έλλειψη νέων χαρακτηριστικών στις πιο πρόσφατες συσκευές της Apple

Visa: Ξοδεύουμε πολλά χρήματα για ψυχαγωγία gaming
Οι δημιουργοί gaming περιεχομένου τροφοδοτούν την ανάπτυξη, με 7 στους 10 gamers της Gen Z να αλληλεπιδρούν με gaming influencers τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα

Ανακάμπτει η αγορά των smartphone - Γιατί δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ
Η παγκόσμια αγορά smartphone θα έχει σαν οδηγό την ανάπτυξη του Android στην Κίνα και τις ΗΠΑ, εν μέσω δασμών 10% στα κινεζικά προϊόντα, σύμφωνα με την IDC