Ο Ίλον Μασκ κάθε τόσο επαναφέρει στο κοινό και στους μετόχους της Tesla το όραμα του για τα αυτοδηγούμενα οχήματα και τα ταξί ρομπότ.
Τώρα είμαστε στο κατώφλι του να μάθουμε καθώς απέχουμε λιγότερο από δύο μήνες από την δημόσια αποκάλυψη του Robotaxi της Tesla, αλλά μπορούμε να πάρουμε μια μικρή ματιά από την πλατφόρμα ταξί στην οποία αναμένεται να λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα.
Σε μια ανάρτηση στο LinkedIn το Σάββατο, η Ροζαλί Νέιθανς, της οποίας το προφίλ λέει ότι είναι ανώτερη μάνατζερ για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και διαδικτυακές πωλήσεις στην Tesla, μοιράστηκε ένα βίντεο από την εμπειρία της οδήγησης, η οποία στο βίντεο λέει ότι «έρχεται σύντομα».
«Ακόμα τσιμπάω τον εαυτό μου που έφτασα να κάνω επίδειξη της πλατφόρμας του Tesla!» έγραψε η ίδια.
Μια μικρή ματιά στο μέλλον
Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να καλεί την υπηρεσία πατώντας έναν ασπρόμαυρο κύκλο με τη λέξη “summon”, δηλαδή «κλήση» σε μια εφαρμογή. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η εφαρμογή δείχνει χάρτη ενός αυτοκινήτου τρία λεπτά από την τοποθεσία που θα την παραλάβει, μαζί με τη χωρητικότητα και τη θερμοκρασία του οχήματος. Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να προσαρμόζει τη θερμοκρασία του πριν φτάσει το αυτοκίνητο.
Μόλις μπει μέσα, το βίντεο δείχνει μια κεντρική οθόνη με έναν χάρτη της διαδρομής στην κορυφή και την ώρα άφιξής της, τον αριθμό των λεπτών μέχρι την άφιξή της και τον αριθμό των μιλίων μέχρι τον προορισμό. Η οθόνη φαίνεται επίσης να επιτρέπει στους επιβάτες επιλογές να εξατομικεύουν την εμπειρία τους αναφέροντας τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, την ένταση ήχου και το τραγούδι που αναπαράγεται στην οθόνη.
Με την πρώτη ματιά, μοιάζει πολύ με όχημα Uber ή Lyft — αν και δεν φαίνεται άνθρωπος οδηγός στο βίντεο.
Το όραμα του Μασκ
Το βίντεό της Νέιθανς μας δίνει την καλύτερη ματιά, μέχρι τώρα, στο όραμα του Ίλον Μασκ για μια υπηρεσία αυτόνομου αυτοκινήτου που μπορεί μια μέρα να προσφέρει στους ιδιοκτήτες Tesla τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα προσθέτοντας τα οχήματά τους στο στόλο ταξί της εταιρείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει πει στο παρελθόν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν περίπου 30.000 δολάρια το χρόνο με αυτό τον τρόπο.
Σε ένα μεγαλύτερο βίντεο σχετικά με τους στόχους της Tesla που δημοσιεύτηκε στο X στα τέλη Μαΐου, ο γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων υπονόησε πώς θα μπορούσε να είναι η υπηρεσία μεταφοράς. Αυτό το βίντεο δημοσιεύτηκε με λεζάντα ζητώντας από τους μετόχους να ψηφίσουν προτάσεις στην ετήσια συνέλευση των μετόχων, όπως το πακέτο αποδοχών 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Μασκ και τη μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας στο Τέξας. Και τα δύο εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση της περασμένης εβδομάδας.
Το λογισμικό Πλήρους Αυτό-οδήγησης (FSD) της Tesla, το οποίο είναι ακόμα σε έκδοση beta, είναι το υποκείμενο λογισμικό στο οποίο εργάζεται η εταιρεία το οποίο θα χρησιμοποιείται από την αυτόνομη υπηρεσία Tesla Robotaxi.
Οι προτεραιότητες του Μασκ και της Tesla
Το λογισμικό, το οποίο κοστίζει σε ιδιοκτήτες Tesla 15.000 δολάρια ή μηνιαία χρέωση από 100 έως 200 δολάρια, απαιτεί συνεχή επίβλεψη των οδηγών και έχει υποβληθεί σε ρυθμιστικό έλεγχο και μηνύσεις. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα, να αναγνωρίσει πινακίδες STOP και φανάρια, να παρκάρει μόνο του και να εισέλθει σε αυτοκινητόδρομο χωρίς την άμεση συμβολή του οδηγού.
Το Robotaxi έχει γίνει μεγάλη προτεραιότητα για τον γίγαντα των EV. Το Reuters ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε απομακρυνθεί από ένα φθηνότερο EV 25.000 δολαρίων για να επικεντρωθεί στο Robotaxi, κάτι που ο Μασκ αρνήθηκε. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει αναδείξει τις δυνατότητες για Πλήρη Αυτό-Οδήγηση FSD ως βασικό πυλώνα της αποτίμησης της Tesla για χρόνια και είπε το 2021 ότι «η ημέρα που to FSD θα κυκλοφορήσει ευρέως θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις αξίας περιουσιακών στοιχείων στην ιστορία».
Η Tesla δεν έχει δώσει πάρα πολλές άλλες λεπτομέρειες για το πώς θα είναι το Robotaxi. Ο Μασκ είχε εκφράσει στο παρελθόν την επιθυμία να αφαιρέσει από το όχημα τους καθρέφτες, τα πεντάλ και τα τιμόνια, σύμφωνα με τον βιογράφο του Γουόλτερ Άισακσον.
Latest News
H startup που «γεννά» πρωταθλητές σε NFL και Wall Street
Οι πρωτοποριακές μέθοδοι που ακολουθεί η S2 Cognition
Η ευκαιρία που ανοίγεται γύρω από την AI για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Τι έδειξε έρευνα της QuantumBlack AI, by McKinsey για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Οι αλλαγές που φέρνει η Google στις πολιτικές διαφημίσεις
Η ταχεία ανάπτυξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, έχει εγείρει ανησυχίες για πιθανή κακή χρήση της
Υπό γαλλικό ρυθμιστικό έλεγχο η Nvidia - O κίνδυνος των προστίμων
Η Nvidia έχει δει τη ζήτηση για τα προϊόντα της να αυξάνεται κατακόρυφα μετά το λανσάρισμα του εργαλείου δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT
Η Google eπενδύει σε εταιρία ηλιακής ενέργειας στην Ταϊβάν για τις ανάγκες της AI
Η εταιρεία δεν αποκάλυψε πόσα επενδύει στη New Green Power, μια εταιρεία χαρτοφυλακίου της BlackRock
«Φρένο» από ΕΕ στην πολιτική προσωπικών δεδομένων της Meta
Οι χρήστες στην Ευρώπη καλούνται να διαλέξουν είτε πρόσβαση με συνδρομή, είτε «δωρεάν» πρόσβαση με στοχευμένες διαφημίσεις που επιλέγονται με βάσει προσωπικά δεδομένα
H startup που φέρνει την καλλιέργεια φρούτων και λαχανικών στο... σαλόνι μας
Η CityCrop μπαίνει στα σούπερ μάρκετ και στρέφει το βλέμμα στο εξωτερικό - Πώς λειτουργεί η συσκευή... «Nespresso» για φυτά και βότανα
EE Vs Big Tech - Γιατί η Κομισιόν κυνηγά τους τεχνολογικούς γίγαντες
Αγριεύει ο πόλεμος EE - Big Tech
Η AWS και η SAP δημιούργησαν Cloud ERP με τη χρήση Generative AI
Η συνεργασία έρχεται να απλουστεύσει την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε κρίσιμες για τις επιχειρήσεις εφαρμογές
Πώς θα μας «ταΐζει» η ΑΙ - Οι νέοι ορίζοντες για την αγροτιά
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα