Ο Ίλον Μασκ κάθε τόσο επαναφέρει στο κοινό και στους μετόχους της Tesla το όραμα του για τα αυτοδηγούμενα οχήματα και τα ταξί ρομπότ.
Τώρα είμαστε στο κατώφλι του να μάθουμε καθώς απέχουμε λιγότερο από δύο μήνες από την δημόσια αποκάλυψη του Robotaxi της Tesla, αλλά μπορούμε να πάρουμε μια μικρή ματιά από την πλατφόρμα ταξί στην οποία αναμένεται να λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα.
Σε μια ανάρτηση στο LinkedIn το Σάββατο, η Ροζαλί Νέιθανς, της οποίας το προφίλ λέει ότι είναι ανώτερη μάνατζερ για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και διαδικτυακές πωλήσεις στην Tesla, μοιράστηκε ένα βίντεο από την εμπειρία της οδήγησης, η οποία στο βίντεο λέει ότι «έρχεται σύντομα».
«Ακόμα τσιμπάω τον εαυτό μου που έφτασα να κάνω επίδειξη της πλατφόρμας του Tesla!» έγραψε η ίδια.
Μια μικρή ματιά στο μέλλον
Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να καλεί την υπηρεσία πατώντας έναν ασπρόμαυρο κύκλο με τη λέξη “summon”, δηλαδή «κλήση» σε μια εφαρμογή. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η εφαρμογή δείχνει χάρτη ενός αυτοκινήτου τρία λεπτά από την τοποθεσία που θα την παραλάβει, μαζί με τη χωρητικότητα και τη θερμοκρασία του οχήματος. Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να προσαρμόζει τη θερμοκρασία του πριν φτάσει το αυτοκίνητο.
Μόλις μπει μέσα, το βίντεο δείχνει μια κεντρική οθόνη με έναν χάρτη της διαδρομής στην κορυφή και την ώρα άφιξής της, τον αριθμό των λεπτών μέχρι την άφιξή της και τον αριθμό των μιλίων μέχρι τον προορισμό. Η οθόνη φαίνεται επίσης να επιτρέπει στους επιβάτες επιλογές να εξατομικεύουν την εμπειρία τους αναφέροντας τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, την ένταση ήχου και το τραγούδι που αναπαράγεται στην οθόνη.
Με την πρώτη ματιά, μοιάζει πολύ με όχημα Uber ή Lyft — αν και δεν φαίνεται άνθρωπος οδηγός στο βίντεο.
Το όραμα του Μασκ
Το βίντεό της Νέιθανς μας δίνει την καλύτερη ματιά, μέχρι τώρα, στο όραμα του Ίλον Μασκ για μια υπηρεσία αυτόνομου αυτοκινήτου που μπορεί μια μέρα να προσφέρει στους ιδιοκτήτες Tesla τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα προσθέτοντας τα οχήματά τους στο στόλο ταξί της εταιρείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει πει στο παρελθόν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν περίπου 30.000 δολάρια το χρόνο με αυτό τον τρόπο.
Σε ένα μεγαλύτερο βίντεο σχετικά με τους στόχους της Tesla που δημοσιεύτηκε στο X στα τέλη Μαΐου, ο γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων υπονόησε πώς θα μπορούσε να είναι η υπηρεσία μεταφοράς. Αυτό το βίντεο δημοσιεύτηκε με λεζάντα ζητώντας από τους μετόχους να ψηφίσουν προτάσεις στην ετήσια συνέλευση των μετόχων, όπως το πακέτο αποδοχών 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Μασκ και τη μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας στο Τέξας. Και τα δύο εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση της περασμένης εβδομάδας.
Το λογισμικό Πλήρους Αυτό-οδήγησης (FSD) της Tesla, το οποίο είναι ακόμα σε έκδοση beta, είναι το υποκείμενο λογισμικό στο οποίο εργάζεται η εταιρεία το οποίο θα χρησιμοποιείται από την αυτόνομη υπηρεσία Tesla Robotaxi.
Οι προτεραιότητες του Μασκ και της Tesla
Το λογισμικό, το οποίο κοστίζει σε ιδιοκτήτες Tesla 15.000 δολάρια ή μηνιαία χρέωση από 100 έως 200 δολάρια, απαιτεί συνεχή επίβλεψη των οδηγών και έχει υποβληθεί σε ρυθμιστικό έλεγχο και μηνύσεις. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα, να αναγνωρίσει πινακίδες STOP και φανάρια, να παρκάρει μόνο του και να εισέλθει σε αυτοκινητόδρομο χωρίς την άμεση συμβολή του οδηγού.
Το Robotaxi έχει γίνει μεγάλη προτεραιότητα για τον γίγαντα των EV. Το Reuters ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε απομακρυνθεί από ένα φθηνότερο EV 25.000 δολαρίων για να επικεντρωθεί στο Robotaxi, κάτι που ο Μασκ αρνήθηκε. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει αναδείξει τις δυνατότητες για Πλήρη Αυτό-Οδήγηση FSD ως βασικό πυλώνα της αποτίμησης της Tesla για χρόνια και είπε το 2021 ότι «η ημέρα που to FSD θα κυκλοφορήσει ευρέως θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις αξίας περιουσιακών στοιχείων στην ιστορία».
Η Tesla δεν έχει δώσει πάρα πολλές άλλες λεπτομέρειες για το πώς θα είναι το Robotaxi. Ο Μασκ είχε εκφράσει στο παρελθόν την επιθυμία να αφαιρέσει από το όχημα τους καθρέφτες, τα πεντάλ και τα τιμόνια, σύμφωνα με τον βιογράφο του Γουόλτερ Άισακσον.
Latest News
Γιατί η Meta έπρεπε να «υποκλιθεί στον Τραμπ» πριν από την ορκωμοσία του
Η Meta έχει πολλά να διακινδυνεύσει, γι' αυτό και επαναπροσδιορίζει τη θέση της ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις - Τι κάνει τώρα με τον Τραμπ
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Στη «Silicon Valley» της Ταϊβάν - Εκεί που χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας
Το νέο επιστημονικό πάρκο εισφέρει το 6% του ΑΕΠ της Ταϊβάν - Στο Σίντσου έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες τεχνολογικές επιχειρήσεις
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Οργή στη Nvidia για τους επικείμενους περιορισμούς Μπάιντεν στις εξαγωγές μικροτσίπ
Η Nvidia είναι ο κορυφαίος πωλητής των λεγόμενων επιταχυντών τεχνητής νοημοσύνης και θα επηρεαστεί από τα νέα μέτρα
«Ανεβαίνει» ο ανταγωνισμος ανάμεσα στη Blue Origin και τη SpaceX - Την Κυριακή η εκτόξευση του πυραύλου New Glenn
Με ύψος 30 ορόφων, ο New Glenn αποτέλεσε βασικό στόχο της Blue Origin και επιδιώκει να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τον Falcon 9 της SpaceX
Αντίστροφη μέτρηση για το TikTok στις ΗΠΑ - Ο «τελικός» στο Ανώτατο Δικαστήριο
TikTok και ByteDance αμφισβητούν τον νόμο που υποχρεώνει την πώληση της πλατφόρμας έως τις 19 Ιανουαρίου ή το «λουκέτο»
Τα μεγαλύτερα έσοδα από το 1994 κατέγραψε το 2024 η TSMC
Οι μετοχές της TSMC που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Ταϊβάν έχουν αυξηθεί κατά 88% τους τελευταίους 12 μήνες
Οι ΗΠΑ ξεκινούν έρευνα για την τεχνολογία «έξυπνης κλήσης» χωρίς οδηγό της Tesla
Οι αρχές θεωρούν ότι τα αυτοκίνητα της Tesla εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό έχουν προβλήματα αναγώρισης αντικειμένων και σταθμευμένων οχημάτων
Μια ακόμη από τις Big Tech, η Microsoft προσφέρει ενα εκατ. δολ. για την ορκωμοσία Τράμπ
Microsoft, Google, Meta και Amazon έχουν δώσει ή πρόκειται να συμβάλλουν. με ένα εκατ. δολ η κάθε μια, στο ταμείο για την ορκωμοσία Τράμπ