Το Πεκίνο επιθυμεί η ΕΕ να ακυρώσει την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα πριν από τις 4 Ιουλίου, αναφέρει η κινεζική εφημερίδα Global Times, ύστερα από συμφωνία των δύο πλευρών να διεξαγάγουν νέες εμπορικές συνομιλίες.
Υπενθυμίζεται ότι δασμοί της ΕΕ έως και 38,1% σε εισαγόμενα, κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τις 4 Ιουλίου, καθώς οι Βρυξέλλες διεξάγουν έρευνα για υπερβολικές και αθέμιτες επιδοτήσεις από το Πεκίνο σε κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Κίνα – ΕΕ: Ξεκινούν συνομιλίες για τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα
Η Κίνα έχει επανειλημμένως ζητήσει από την ΕΕ να ματαιώσει την επιβολή των δασμών αυτών, εκφράζοντας προθυμία να διαπραγματευτεί.
Το Πεκίνο δεν θέλει να εμπλακεί σε άλλον έναν πόλεμο δασμών, ενώ ακόμη υφίσταται συνέπειες από τους αμερικανικούς δασμούς στα προϊόντα της που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Τραμπ, αλλά σημειώνει ότι θα λάβει όλα τα μέτρα για να προστατεύσει τις κινεζικές εταιρείες αν συμβεί κάτι τέτοιο.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να αρχίσουν συνομιλίες για τους δασμούς έπειτα από τηλεφωνική επαφή ανάμεσα στον Επίτροπο της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκις και τον Κινέζο υπουργό Εμπορίου Γουάνγκ Γουεντάο το Σάββατο κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Κίνα του υπουργού Οικονομίας της Γερμανίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο οποίος δήλωσε ότι είναι “ανοιχτές” οι πόρτες για συνομιλίες.
Το καλύτερο αποτέλεσμα των συνομιλιών είναι η ΕΕ να ακυρώσει την απόφασή της για δασμούς πριν από την 4η Ιουλίου, ανέφερε αργά χθες το βράδυ η κινεζική εφημερίδα Global Times, επικαλούμενη παρατηρητές.
Οι ολοένα και πιο προστατευτικές κινήσεις της ΕΕ θα πυροδοτήσουν αντίμετρα από την Κίνα, πρόσθεσε η εφημερίδα, σημειώνοντας ότι μια κλιμάκωση των εμπορικών τριβών μπορεί να οδηγήσει μόνον σε αποτελέσματα που θα είναι επιζήμια και για τις δύο πλευρές.
Οι δασμοί αναμένεται να οριστικοποιηθούν στις 2 Νοεμβρίου κατά την ολοκλήρωση της έρευνας της ΕΕ για αθέμιτες επιδοτήσεις.
Η Κίνα έχει απορρίψει τις κατηγορίες για αθέμιτες επιδοτήσεις, λέγοντας ότι η ανάπτυξη της βιομηχανίας της ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το αποτέλεσμα πλεονεκτημάτων στην τεχνολογία, την αγορά και τις αλυσίδες εφοδιασμού της βιομηχανίας.
Latest News
Βασίλης Οικονόμου: Θέλουμε μέχρι το 2027 να μην κυκλοφορεί ούτε ένα παλιό λεωφορείο στην Αττική
Τι αναφέρει για την επέκταση του προαστιακού προς Ελευσίνα και Μέγαρα
Ο «πράσινος» δρόμος της ενέργειας: Οι προτάσεις για ανάπτυξη και εξαγωγές ρεύματος
Ριζικό ανασχεδιασμό της αγοράς των ΑΠΕ, ζητούν ΕΣΗΑΠΕ και ΕΛΕΤΑΕΝ
Γερμανο-Μαροκινή συμμαχία για την παραγωγή υδρογόνου
Η παραγωγή του πρώτου πράσινου πιλοτικού εργοστασίου υδρογόνου στο Μαρόκο θα φτάνει στους 10.000 τόνους ετησίως
Το net-billing αντικαθιστά το net-metering – Η νέα μορφή για αυτοπαραγωγή ενέργειας με φωτοβολταϊκά [γράφημα]
Τι προβλέπει το σχέδιο υπουργικής απόφασης για το net – billing με φωτοβολταϊκά – Οδηγίες για νοικοκυριά, επιχειρήσεις και ενεργειακές κοινότητες
Για δεύτερη χρονιά πιστοποίηση Zero Waste to Landfill στη Μασούτης
Η πιστοποίηση της Μασούτης αποδεικνύει πως το 93,49% των αποβλήτων στο Κέντρο Αποθήκευσης & Διανομής δεν κατέληξαν σε ΧΥΤΑ
Οι ΑΠΕ «πήραν κεφάλι» στην παραγωγή ενέργειας στην ΕΕ το 2023
Η κύρια πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ, το 2023, ήταν οι ΑΠΕ αντιπροσωπεύοντας το 44,7% της συνολικής παραγωγής
Υγειονομική «Βόμβα»: Πάνω από 4.700 χημικές ουσίες απειλούν υγεία και περιβάλλον
Οι ρύποι που έχουν ανθεκτικότητα στον ανθρώπινο οργανισμό και πώς αντιμετωπίζονται
Γιατί στράβωσε το κίνημα για το κλίμα
Ενώ τα ακραία καιρικά φαινόμενα με τις επακόλουθες μεγάλες καταστροφές γίνονται πλέον όλο και συχνότερα, το κίνημα ενάντια στην κλιματική κρίση μοιάζει να έχει ξεθυμάνει.
«Καμπανάκι» από τους παραγωγούς για τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια
Ριζικό ανασχεδιασμό της αγοράς των ΑΠΕ, ζητούν ΕΣΗΑΠΕ και ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο απίθανος φόρος που επιβάλλει η Δανία - Ποιος είναι ο στόχος
Πώς σχεδιάζει να πιάσεις τους στόχους των εκπομπών άνθρακα μέχρι το 2030