Η στιγμή που το drone των ανταρτών Χούθι έπληξε το ελληνόκτητο πλοίο Transworld Navigator, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα τα ξημερώματα της Κυριακής 23 Ιουνίου , αποτυπώνεται σε νέο βίντεο-ντοκουμέντο που αναπαράγεται τις τελευταίες ώρες από ειδησεογραφικά μέσα.  Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη συνέχεια του βίντεο που είχε αναρτήσει στις 3.00 μετά τα μεσάνυχτα το in, καταγράφοντας άμεσα την είδηση. Το νέο βίντεο περιλαμβάνει πλάνα δευτερολέπτων από τη στιγμή της πρόσκρουσης του drone.

Χούθι: H βύθιση του ελληνόκτητου Τutor εκτοξεύει τα ναύλα στα εμπορευματοκιβώτια

Όπως δημοσίευσε το in, την επίθεση ανέφερε αρχικά ο βρετανικός φορέας ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO, ανακοινώνοντας ότι ο καπετάνιος και το πλήρωμα ενός εμπορικού πλοίου το οποίο δεν κατονομάστηκε (αλλά ήταν το TRANSWORLD NAVIGATOR) και που έπλεε 96 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Νισχτούν στην Υεμένη υποχρεώθηκαν να το εγκαταλείψουν καθώς το πλοίο άρχισε να πλημμυρίζει. Σύμφωνα με την αναφορά του UKMTO, το πλήρωμα διασώθηκε από άλλο σκάφος, ενώ το εγκαταλειφθέν πλοίο συνέχισε να πλέει ακυβέρνητο. Νωρίτερα, ο UKMTO ανακοίνωσε ότι είχε δεχτεί σήμα κινδύνου από το εμπορικό πλοίο και ότι ερευνούσε το περιστατικό.

Οι Χούθι επιβεβαιώσαν το πλήγμα στο Τransworld, ως «δεύτερη επιχείρηση στόχευσης»

Με την σειρά του ο εκπρόσωπος τύπου των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης, δηλαδή της οργάνωσης Ανσάρ Αλλάχ, γνωστών και ως Χούθι – ταξίαρχος Γιαχία Σαρί ανέφερε πως οι ναυτικές δυνάμεις «πραγματοποίησαν μια δεύτερη επιχείρηση στόχευσης κατά του πλοίου TRANSWORLD NAVIGATOR στην Ερυθρά Θάλασσα, χρησιμοποιώντας ένα μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας, που οδήγησε σε άμεσο χτύπημα κατά του πλοίου». Τα μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας, φέρουν μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο βύθισης κάθε πλοίο που χτυπούν.

Eπιβεβαίωση CENTCOM

Η είδηση επιβεβαιώθηκε περίπου 24 ώρες μετά το πλήγμα από την Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ (CENTCOM), την ενοποιημένη διοίκηση μάχης του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας της

H CENTCOM συγκεκριμένα ανακοίνωσε τα εξής:

«Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι έπληξαν το M/V TRANS WORLD NAVIGATOR,  πλοίο με σημαία Λιβερίας, ελληνικής ιδιοκτησίας και διοίκησης, μεταφοράς χύδην φορτίου, (bulk cargo carrier), μέσω επίθεσης ύποπτου μη επανδρωμένου εναέριου συστήματος.

Πρόκειται για την τέταρτη φορά που οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι πλήττουν πλήττουν το M/V TRANSWORLD NAVIGATOR

Σήμερα στις 4.00 ώρα Σαναά, το πλήρωμα ανφέρερε ήπιους τραυματισμούς και περιορισμένες ζημιές, αλλά το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του. Το  M/V TRANSWORLD NAVIGATOR είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Μαλαισίας και βρισκόταν καθ’οδόν προς την Αίγυπτο. Πρόκειται για την τέταρτη φορά που οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι πλήττουν πλήττουν το M/V TRANSWORLD NAVIGATOR.

Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί σε αμερικανικά ή συμμαχικά πολεμικά σκάφη. Η συνεχιζόμενη κακόβουλη και απερίσκεπτη συμπεριφορά από τους Χούθι απειλεί την σταθερότητα της περιοχής και βάζει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών  που πλέουν στην Ερυθά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Η CENTCOM θα συνεχίσει να δρα με τους συμμάχους τους για να κάνει τους  Χούθι να λογοδοτήσους για τις πράξεις τους και να υποβαθμίσει τις  στρατιωτικές τους ικανότητες»

Νέα δεδομένα για τη διεθνή ναυτιλία μετά τη βύθιση του ελληνόκτητου Tutor από τους Χούθι

Αλλαγή βαθμού επικινδυνότητας για τους ναυτικούς και  τα πλοία που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα σηματοδοτεί η νέα τακτική των επιθέσεων από τους αντάρτες Χούθι, στον απόηχο της σύρραξης στην Μ. Ανατολή, υπογραμμίζει το ΑΠΕ.

Όπως  σημειώνει, Οι αντάρτες πλέον εκτός των επιθέσεων drones αναπτύσσουν βάρκες με οπλισμό έτοιμες να καταφέρουν σοβαρά πλήγματα σε εμπορικά πλοία και στη συνέχεια τη βύθισή τους δημοσιοποιώντας μάλιστα βίντεο προκειμένου να προκαλέσουν φόβο και ανησυχία. Την περασμένη εβδομάδα, μια πρώτη επίθεση στο είδος της στην επτάμηνη εκστρατεία των Χούθι κατά της εμπορικής ναυτιλίας, σκότωσε έναν ναυτικό και οδήγησε στη βύθιση του ελληνόκτητου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Τutor.

Σε βίντεο που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Χούθι, η πρύμνη του Tutor δέχεται επίθεση από ένα μικρό σκάφος και στη συνέχεια το μέσο του πλοίου υφίσταται άλλη μια μεγάλη έκρηξη από ξεχωριστό βλήμα.

Στο Tutor επέβαιναν 22 μέλη πληρώματος, όλοι υπήκοοι Φιλιππίνων οι οποίοι απομακρύνθηκαν από καταδρομικό πολεμικό πλοίο USS Philippine Sea, ενώ ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου αγνοείται. Είναι το δεύτερο πλοίο που βυθίζεται από τους Χούθι, μετά το Rubymar στις αρχές Μαρτίου. Η τύχη ενός άλλου πλοίου, του ουκρανικού Verbena, ενός πλοίου γενικού φορτίου, παραμένει άγνωστη. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες υπέστη σοβαρή πυρκαγιά και εγκαταλείφθηκε ενώ υπήρχε κίνδυνος βύθισής του.

Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ): Έκκληση για εξεύρεση λύσης

Ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, Arsenio Dominguez, σε ανακοίνωσή του έχει δηλώσει «συγκλονισμένος από το γεγονός ότι οι ναυτικοί που κάνουν τη δουλειά τους εξακολουθούν να γίνονται στόχοι» ενώ κάλεσε τις κυβερνήσεις και τους αρμόδιους Οργανισμούς να παράσχουν τη μέγιστη δυνατή βοήθεια και να προσπαθήσουν για εξεύρεση λύσης σε αυτή την κρίση.

Πάντως το επόμενο διάστημα δεν αποκλείεται τόσο οι σημαίες όσο και οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες να θέσουν νέο πλαίσιο λειτουργίας μπροστά στο ενδεχόμενο συνεχούς κλιμάκωσης των επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων.

Αύξηση κόστους στα εμπορευματοκιβώτια

Την ίδια ώρα ο παγκόσμιος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry παρουσιάσει αύξηση κατά 2%, στα 4.801 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών την περασμένη εβδομάδα, ενώ παρουσιάζει ανοδική πορεία κατά 202% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.

Ο τελευταίος σύνθετος δείκτης Drewry WCI των 4.801 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft είναι 238% υψηλότερος από τις μέσες τιμές του 2019 (προ πανδημίας) των 1.420 δολαρίων.

Ο μέσος σύνθετος δείκτης για το τρέχον έτος ανέρχεται σε 3.443 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft, δηλαδή 707 δολάρια υψηλότερα από τη μέση τιμή 10ετίας των 2.736 δολαρίων (η οποία διογκώθηκε από την εξαιρετική για τα ναύλα περίοδο Covid 2020-22).

Συμφόρηση στα λιμάνια της Ασίας και της  Μεσογείου

Η Drewry αναμένει ότι οι ναύλοι από την Κίνα θα συνεχίσουν να αυξάνονται την επόμενη εβδομάδα λόγω των προβλημάτων συμφόρησης στα ασιατικά λιμάνια

Σημειώνεται ότι η συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια της Ασίας και της δυτικής Μεσογείου συνεχίζεται. Σύμφωνα με αναλυτές της Linerlytica η συμφόρηση των λιμένων παγκοσμίως συνέχισε να αυξάνεται την περασμένη εβδομάδα, με πάνω από 2,4 εκατ. teu χωρητικότητας πλοίων να περιμένουν στα αγκυροβόλια στις 16 Ιουνίου, εκ των οποίων το 60% βρισκόταν στην Ασία.

Η έντονη συμφόρηση παρέμεινε στη Σιγκαπούρη, με τον μέσο χρόνο αναμονής να μειώνεται ελαφρώς, επειδή τα περισσότερα πλοία παρέλειπαν τις προσεγγίσεις στα λιμάνια.

Όπως αναφέρει ο αναλυτής η συνολική συμφόρηση σε εμπορευματοκιβώτια βρίσκεται σε υψηλό 18 μηνών. Στο μεταξύ η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ όπως αναφέρει η alpaliner επέκτεινε την έκπτωση για τα εμπορευματοκιβώτια-πλοία που διέρχονται από την πλωτή οδό σε ορισμένες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, καθώς παλεύει με τη σοβαρή πτώση των διελεύσεων πλοίων και των εσόδων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία