Κοντά στα 2 εκατ. υπολογίζονται οι ναυτικοί σε όλο τον κόσμο που εξυπηρετούν το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και είναι υπεύθυνοι για την ασφαλή μεταφορά 12,3 δις. τόνων φορτίου αξίας 15 τρις. δολ.
Η τεράστια αυτή συμβολή του ναυτικού στην διατήρηση και ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου αναδεικνύεται κάθε χρόνο την 25 Ιουνίου μια ημερομηνία που έχει ορισθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ως η Διεθνής Ημέρα του Ναυτικού. Μια ημέρα που στοχεύει στο να τιμήσει το ναυτικό επάγγελμα, η ελκυστικότητα του οποίου όμως παραμένει ζητούμενο για τους ναυτιλιακούς φορείς που εκτιμούν ότι η έλλειψη νέων ναυτικών είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας, μαζί με την ασφάλεια των ναυτικών.
Ναυτιλία: Πάνω απο 500.000 ναυτικοί χρειάζονται μετεκπαίδευση για την πράσινη μετάβαση
Οι ναυτικοί και οι ελλείψεις
Η έλλειψη προσφοράς αξιωματικών έχει φτάσει σε επίπεδο ρεκόρ και δεν αναμένεται να βελτιωθεί, οδηγώντας σε άνοδο το κόστος επάνδρωσης των πλοίων, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Manning Annual Review and Forecast που δημοσίευσε η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων, τον Ιούνιο του 2023
Το έλλειμμα αξιωματικών για το 2023 στην διεθνή ναυτιλία έχει διευρυνθεί στο 9% της παγκόσμιας δεξαμενής πληρωμάτων, το οποίο αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση από το περσινό έλλειμμα του 5% και είναι το υψηλότερο επίπεδο από τότε που η Drewry άρχισε να αναλύει την αγορά ναυτικών πριν από 17 χρόνια.
Σε μήνυμα του ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ κ. Arsenio Dominguez αποτίει φόρο τιμής στους 2 εκατομμύρια ναυτικούς που κρατούν τις παγκόσμιες αγορές σε λειτουργία και τις αλυσίδες εφοδιασμού σε λειτουργία. Χωρίς τους ναυτικούς δεν θα υπήρχε ναυτιλία. Και η ναυτιλία αποτελεί σανίδα σωτηρίας για το παγκόσμιο εμπόριο τονίζει ο ΙΜΟ.
Στον ρόλο του ναυτικού έχει αναφερθεί και η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού μιλώντας πρόσφατα στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ την τελευταία ημέρα της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια» Αναφερόμενη στις προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος για τους νέους, τόνισε ότι στόχος μας, είναι να κάνουμε τη ναυτιλία πιο ελκυστική στην κοινωνία γενικά, έτσι ώστε το ναυτικό επάγγελμα να γίνει επιλογή περισσότερων ανθρώπων.
Είναι δύσκολο το ναυτικό επάγγελμα αλλά «το γεγονός ότι ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ σε μηνιαία βάση πρέπει να επικοινωνηθεί καλύτερα, συμπλήρωσε η κα. Τραυλού. Αυτό πρέπει να το περάσουμε με έναν καλύτερο τρόπο για να καταλάβουν και οι νέοι ότι το επάγγελμα έχει δυνατότητες εξέλιξης».
Μάλιστα όπως είπε η ΕΕΕ επιδιώκει να «μπει η ναυτιλία στα σχολεία», ένα στόχο που υπηρετεί μαζί με πολλούς άλλους οργανισμούς που απευθύνονται στη νέα γενιά.
Η ασφάλεια στο επίκεντρο
Η ασφάλεια των ναυτικών είναι επίσης θέμα πρωτης προτεραιότητας για τον ΙΜΟ ιδιαίτερα μετά τον Νοέμβριο του 2023 καθώς αθώοι ναυτικοί έχουν γίνει στόχος συνεχιζόμενων επιθέσεων από αντάρτες Χούθι, σε πλοία που ταξιδεύουν στην Ερυθρά Θάλασσα. Έχουν εξαπολυθεί πάρα πολλές επιθέσεις, οι οποίες προκάλεσαν ζημιές ή βύθιση πλοίων και είχαν ως αποτέλεσμα τουλάχιστον τέσσερις θανάτους, ενώ πολλοί άλλοι τραυματίστηκαν.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ τόνισε μεταξύ άλλων «Οι επιθέσεις κατά των αθώων δεν μπορούν ποτέ να δικαιολογηθούν και θα συνεχίσω να υποστηρίζω αδιάκοπα την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών».
Για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ασφάλεια των ναυτικών, ξεκίνησε μια εκστρατεία του ΙΜΟ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία επικεντρώνεται στην ασφάλεια στη θάλασσα.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons