Κοντά στα 2 εκατ. υπολογίζονται οι ναυτικοί σε όλο τον κόσμο που εξυπηρετούν το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και είναι υπεύθυνοι για την ασφαλή μεταφορά 12,3 δις. τόνων φορτίου αξίας 15 τρις. δολ.
Η τεράστια αυτή συμβολή του ναυτικού στην διατήρηση και ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου αναδεικνύεται κάθε χρόνο την 25 Ιουνίου μια ημερομηνία που έχει ορισθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ως η Διεθνής Ημέρα του Ναυτικού. Μια ημέρα που στοχεύει στο να τιμήσει το ναυτικό επάγγελμα, η ελκυστικότητα του οποίου όμως παραμένει ζητούμενο για τους ναυτιλιακούς φορείς που εκτιμούν ότι η έλλειψη νέων ναυτικών είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας, μαζί με την ασφάλεια των ναυτικών.
Ναυτιλία: Πάνω απο 500.000 ναυτικοί χρειάζονται μετεκπαίδευση για την πράσινη μετάβαση
Οι ναυτικοί και οι ελλείψεις
Η έλλειψη προσφοράς αξιωματικών έχει φτάσει σε επίπεδο ρεκόρ και δεν αναμένεται να βελτιωθεί, οδηγώντας σε άνοδο το κόστος επάνδρωσης των πλοίων, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Manning Annual Review and Forecast που δημοσίευσε η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων, τον Ιούνιο του 2023
Το έλλειμμα αξιωματικών για το 2023 στην διεθνή ναυτιλία έχει διευρυνθεί στο 9% της παγκόσμιας δεξαμενής πληρωμάτων, το οποίο αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση από το περσινό έλλειμμα του 5% και είναι το υψηλότερο επίπεδο από τότε που η Drewry άρχισε να αναλύει την αγορά ναυτικών πριν από 17 χρόνια.
Σε μήνυμα του ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ κ. Arsenio Dominguez αποτίει φόρο τιμής στους 2 εκατομμύρια ναυτικούς που κρατούν τις παγκόσμιες αγορές σε λειτουργία και τις αλυσίδες εφοδιασμού σε λειτουργία. Χωρίς τους ναυτικούς δεν θα υπήρχε ναυτιλία. Και η ναυτιλία αποτελεί σανίδα σωτηρίας για το παγκόσμιο εμπόριο τονίζει ο ΙΜΟ.
Στον ρόλο του ναυτικού έχει αναφερθεί και η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού μιλώντας πρόσφατα στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ την τελευταία ημέρα της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια» Αναφερόμενη στις προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος για τους νέους, τόνισε ότι στόχος μας, είναι να κάνουμε τη ναυτιλία πιο ελκυστική στην κοινωνία γενικά, έτσι ώστε το ναυτικό επάγγελμα να γίνει επιλογή περισσότερων ανθρώπων.
Είναι δύσκολο το ναυτικό επάγγελμα αλλά «το γεγονός ότι ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ σε μηνιαία βάση πρέπει να επικοινωνηθεί καλύτερα, συμπλήρωσε η κα. Τραυλού. Αυτό πρέπει να το περάσουμε με έναν καλύτερο τρόπο για να καταλάβουν και οι νέοι ότι το επάγγελμα έχει δυνατότητες εξέλιξης».
Μάλιστα όπως είπε η ΕΕΕ επιδιώκει να «μπει η ναυτιλία στα σχολεία», ένα στόχο που υπηρετεί μαζί με πολλούς άλλους οργανισμούς που απευθύνονται στη νέα γενιά.
Η ασφάλεια στο επίκεντρο
Η ασφάλεια των ναυτικών είναι επίσης θέμα πρωτης προτεραιότητας για τον ΙΜΟ ιδιαίτερα μετά τον Νοέμβριο του 2023 καθώς αθώοι ναυτικοί έχουν γίνει στόχος συνεχιζόμενων επιθέσεων από αντάρτες Χούθι, σε πλοία που ταξιδεύουν στην Ερυθρά Θάλασσα. Έχουν εξαπολυθεί πάρα πολλές επιθέσεις, οι οποίες προκάλεσαν ζημιές ή βύθιση πλοίων και είχαν ως αποτέλεσμα τουλάχιστον τέσσερις θανάτους, ενώ πολλοί άλλοι τραυματίστηκαν.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ τόνισε μεταξύ άλλων «Οι επιθέσεις κατά των αθώων δεν μπορούν ποτέ να δικαιολογηθούν και θα συνεχίσω να υποστηρίζω αδιάκοπα την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών».
Για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ασφάλεια των ναυτικών, ξεκίνησε μια εκστρατεία του ΙΜΟ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία επικεντρώνεται στην ασφάλεια στη θάλασσα.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International