Τα αντίποινα από την Κίνα στους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έως και 38,1% στα κινεζικής κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αναφέρει το Reuters.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνταν από την Κίνα για σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023.
Έτοιμη να διαπραγματευτεί με την ΕΕ για να μην επιβληθούν δασμοί στα EV της η Κίνα
Στελέχη του ευρωπαϊκού κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν προειδοποιήσει την ΕΕ για τους δασμούς, φοβούμενοι αντιτιμολόγηση ή άλλα μέτρα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα των αυτοκινήτων τους στην Κίνα σε μία περίοδο που ήδη αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τον αυξανόμενο αριθμό εγχώριων εταιρειών στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Μεγαλύτερη έκθεση
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.
Και ενώ τα περισσότερα οχήματα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εξακολουθούν να εισάγονται από τη Γερμανία, όπως σημειώνει το Automotive News Europe.
Πιο εκτεθειμένη είναι η Porsche, που ανήκει κατά πλειοψηφία στον Όμιλο Volkswagen. Δεν έχει παραγωγή στην Κίνα και εισάγει όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται εκεί, που ισοδυναμεί με το 25% των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Λιγότερο από το 5% των 4,8 εκατ. οχημάτων που παραδόθηκαν από τη VW, την Porsche, τη BMW και τη Mercedes-Benz σε αγοραστές στην Κίνα εξήχθησαν το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινήτων VDA.
Οι εκθέσεις αναφέρουν ότι ένας αντιδασμός από την Κίνα θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα με κινητήρα 2,5 λίτρων ή μεγαλύτερο.
Τα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους που εισάγονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 1% των πωλήσεων της VW, το 2% για τη BMW, 4% για τη Mercedes και το 17% για την Porsche, σύμφωνα με τη Stifel Research.
Ωστόσο, δεδομένου ότι τα εξαγόμενα αυτοκίνητα τείνουν να είναι μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας με σημαντικά περιθώρια κέρδους, η Stifel Research εκτιμά ότι ο αρνητικός αντίκτυπος στα λειτουργικά κέρδη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών θα είναι σημαντικός μεταξύ 4 και 10%.
Τα αυτοκίνητα Porsche παράγονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στη Γερμανία και το 25% των πωλήσεων της εταιρείας γίνεται στην Κίνα.
Μειώθηκαν οι παραδόσεις
Οι παραδόσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά 15% πέρυσι στα 79.283 οχήματα και υπέστησαν περαιτέρω πτώση 24% το πρώτο τρίμηνο του 2024, μείωση που εν μέρει αποδίδεται στη δύσκολη οικονομική κατάσταση στη χώρα.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Mercedes-Benz για πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 36% των πωλήσεών της, λίγο πάνω από τις 737.000 μονάδες το 2023.
Τα Mercedes-Benz GLE και S-Class είναι μεταξύ των τριών πιο δημοφιλών εισαγόμενων αυτοκινήτων στην Κίνα μαζί με την Porsche Cayenne, σύμφωνα με στοιχεία της China Merchants Bank International.
Η Mercedes εισάγει κορυφαία μοντέλα, όπως η S-Class, η GLC, η G-Class και η Maybach, από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην Κίνα.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα της BMW παράγονται από κοινοπραξίες, συμπεριλαμβανομένης της China’s Brilliance, στην οποία κατέχει το 75% των μετοχών, και μίας δεύτερης JV με το Great Wall.
Και οι δύο αυτές κοινοπραξίες παράγουν, επίσης, οχήματα για εξαγωγή στην Ευρώπη. Tο iX3 και το MΙΝΙ υπόκεινται στους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, που ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, παράγει το ένα τέταρτο των πωλήσεών της στην Κίνα, όπως ανέφεραν αναλυτές της HSBC.
Η γαλλοϊταλική Stellantis έχει μία από τις χαμηλότερες περιφερειακές εκθέσεις στην Κίνα, με εξαίρεση την πρόσφατη επένδυσή της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor, με την οποία σχεδιάζει να εξάγει δύο μοντέλα EV από την Κίνα μέχρι το τέλος του έτους.
Πηγή: ΑΠΕ
Latest News
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του