Βλέποντας στρατηγικά την οδό Σταδίου, η οποία ανακτά την αίγλη που είχε μεταπολεμικά, καθώς και την οδό Πατησίων, όπου το νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο θα αναβαθμίσει όχι μόνο την εικόνα του ιστορικού κέντρου αλλά και συνολικότερα της χώρας, Πειραιώς και Dimand επενδύουν στον παλαιό αστικό ομφαλό της Αθήνας.
Στρατηγική συνεργασία Dimand – Πειραιώς για 4 project μισού δισ. ευρώ
«Τα επόμενα 5 με 7 χρόνια αυτός ο άξονας θα είναι ότι πιο ενδιαφέρον θα έχει να επιδείξει η Αθήνα για τον μόνιμο κάτοικο, για τον retailer, για τον εργαζόμενο και για τον τουρίστα» τόνισε ο κος Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, περιγράφοντας τι μέλλει γενέσθαι με το πρώην πολυκατάστημα Λαμπρόπουλος στην Αιόλου και Λυκούργου, το οποίο θα ανακατασκευαστεί πλήρως με καινοτόμες πρακτικές.
Η ανακατασκευή και το κοινό project Dimand – Πειραιώς
Αν και δεν οι δύο εταίροι δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τις χρήσεις που θα φιλοξενήσει το ακίνητο, ο κος Ανδριόπουλος επεσήμανε ότι θα εξεταστούν όλα τα σενάρια (εμπορικές χρήσεις, διαμερίσματα για μόνιμους κατοίκους κ.λπ.), ωστόσο το κριτήριο επιλογής δεν θα είναι καθαρά το χρηματοοικονομικό.
Όσον αφορά το εν λειτουργία κατάστημα της Notos (πρώην Λαμπρόπουλος), ο κος Ανδριόπουλος, ερωτηθείς σχετικά με το εάν έχει γίνει κάποιου είδους συμφωνία με την επιχείρηση για το πότε θα αποχωρήσει από το ακίνητο, επεσήμανε ότι «επειδή θέλαμε να γίνει πρώτα αυτή η ανακοίνωση (σ.σ. η στρατηγική συνεργασία Πειραιώς και Dimand για την ανάπτυξη βιώσιμων αστικών χώρων) δεν έχουμε έρθει σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις, αλλά τους επιχειρηματίες τους γνωρίζουμε πολύ καλά και θα καθίσουμε στο τραπέζι και θα γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις».
Οι εκτιμήσεις για το ύψος της επένδυσης
Για το κατά πόσο η επιχείρηση της Notos θα συνεχίσει να λειτουργεί κατά τη διάρκεια των εργασιών αναβάθμισης, ο επικεφαλής της Dimand είπε ότι αυτό το ενδεχόμενο δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί και θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της στατικής ενίσχυσης, «αλλά οι πιθανότητες δείχνουν ότι δεν θα μπορεί να γίνει εν λειτουργία».
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το ύψος της επένδυσης για την ανάπλαση του ακινήτου, που κάποτε είχε ταυτιστεί με τα… ραντεβού των Αθηναίων, λέγοντας απλώς ένα «στου Λαμπρόπουλου» χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις, θα φθάσει τα 20-25 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα δύο με δυόμισι χρόνια.
Επί του πρακτέου, η Dimand θα προχωρήσει στην απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στις εταιρείες ειδικού σκοπού ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΜΑΕ και ΙΑΝΟΣ ΜΑΕ, στις οποίες ανήκει το ακίνητο του πρώην Λαμπρόπουλου στα Χαυτεία, με στόχο την ανάδειξη και την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευσή του, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αναγέννηση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
Η Πειραιώς ως στρατηγικός εταίρος της Dimand θα διατηρήσει μειοψηφικό ποσοστό στις δύο εταιρείες.
Το δύσκολο ξεκίνημα
Η ιστορία του πολυκαταστήματος «Λαμπρόπουλος» στην Ομόνοια αρχίζει στα τέλη του 19ου αιώνα. Και συγκεκριμένα το 1898, όταν ο Ξενοφών Λαμπρόπουλος άφησε την πολυμελή οικογένειά του στην Κοντοβάζαινα της ορεινής Αρκαδίας με προορισμό την Αθήνα και προς ένα καλύτερο μέλλον.
Προκειμένου να μπορέσει να βιοποριστεί και ταυτόχρονα στέλνει τα αναγκαία στην οικογένεια, ξεκίνησε ως πλανόδιος πωλητής στο κέντρο της Αθήνας, και συγκεκριμένα στην Αιόλου, στην περιοχή της Ομόνοιας, όπου τότε βρισκόταν η ψυχή της πόλης. Σύντομα, συγκέντρωσε ένα ποσό που του επέτρεψε να φτιάξει την πρώτη, μικρή αλλά στεγασμένη επιχείρηση.
Τα βήματά του ακολούθησε ο αδερφός του Βασίλειος. Το 1906 τα δύο αδέρφια, αποφάσισαν να συνεργαστούν, ιδρύοντας μια εμπορική εταιρεία σε έναν υπόγειο χώρο στη γωνία Αιόλου και Σοφοκλέους. Και το όνομα αυτής, «Αφοί Λαμπρόπουλοι».
Η μεταφορά στην οδό Αιόλου
Το 1913, το κατάστημα μεταφέρεται στο κτίριο της οδού Αιόλου – Σταδίου, το οποίο με τον καιρό επεκτάθηκε στα ιδιόκτητα νεοκλασικά κτήρια παραπλεύρως, επί της οδού Αιόλου και Λυκούργου. Το 1927 το κατάστημα «Αφοί Λαμπρόπουλοι» γίνεται ανώνυμη εταιρεία. Η είσοδός του στο χρηματιστήριο πραγματοποιείται σαράντα χρόνια μετά.
Ο Πόλεμος και η Κατοχή δεν πλήττουν το κατάστημα και δεν καταφέρνουν να μειώσουν την αίγλη του. Στις παραμονές του Πολέμου, η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του βιομηχανικού σήματος της οδοντόκρεμας «Κολυνός» και του εντομοκτόνου «Κατόλ» καθώς και των εργαστηρίων κατασκευής των προϊόντων αυτών για την Ελλάδα.
Η περίοδος της μεγάλης ανάπτυξης
Μετά τον Πόλεμο, ο «Λαμπρόπουλος» διανύει τη «χρυσή εποχή του» και εξελίσσεται σε μια από τις πιο αγαπημένες επιλογές των καταναλωτών στο κέντρο της Αθήνας. Μάλιστα, η γωνία της Αιόλου με τη Λυκούργου και τη Σταδίου ταυτίζεται με το κατάστημα και γίνεται σημείο συνάντησης όλων, οι οποίοι κλείνουν τα ραντεβού τους λέγοντας απλώς ένα… «στου Λαμπρόπουλου».
Το 1992, ο «Λαμπρόπουλος» είναι το πρώτο κατάστημα που εισάγει τη λογική του «shop in shops» στην ελληνική αγορά. Το 1999 εντάχθηκε στον όμιλο επιχειρήσεων Παπαέλληνα, μετονομαζόμενο σε NotosCom.
Latest News
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Αναγκαίες οι προσαρμογές εφαρμογής για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες
Ξαναζωντανεύει το Κτήμα Νάσιουτζικ - Το σχέδιο του Μουσείου Μπενάκη
Το υπό μελέτη Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Νάσιουτζικ στοχεύει στην προώθηση ενός προτύπου ήπιας ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Πώς έφθασε στο σημείο «μηδέν» η Επίλεκτος - Αγώνας δρόμου για συμφωνία με τράπεζες
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Επίλεκτος με τις τράπεζες – Απειλείται με λουκέτο εάν δεν βρεθεί λύση - Ο έλεγχος του ορκωτού
Ανεβαίνει και χωρίς τη Reebok η Adidas - Με πόσο «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Ανθεκτική αποδείχθηκε η Adidas Hellas στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023 - Πού ποντάρει για το μέλλον
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29