Τη δημιουργία πανευρωπαϊκών «κοιλάδων καινοτομίας» (innovation valleys) επιδιώκει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τη νέα χρηματοδότηση με €116 εκατ. μιας πρωτοβουλίας για τη δημιουργία περιφερειακών κέντρων καινοτομίας σε 151 περιφέρειες της ΕΕ, εκ των οποίων οι 4 στην Ελλάδα.
«Future of Retail 2024»: Oι στρατηγικές διαδικτυακής επέκτασης, μοχλός ανάπτυξης των επιχειρήσεων
Κρήτη, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία και Δυτική Ελλάδα είναι οι τέσσερις ελληνικές περιφέρειες που περιλαμβάνονται στις 151 πανευρωπαϊκά, που η Επιτροπή χαρακτηρίζει «ως περιφερειακές νησίδες καινοτομίας» στο πλαίσιο του νέου ευρωπαϊκού θεματολογίου καινοτομίας. Αυτές οι περιφέρειες έχουν δεσμευτεί να ενισχύσουν τις πολιτικές και τις επενδύσεις τους για καινοτομία, ενισχύοντας το οικοσύστημά καινοτομίας και να δημιουργήσουν νέες αλυσίδες αξίας της ΕΕ στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΕΕ. Προκλήσεις, όπως η μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, η αύξηση της επισιτιστικής ασφάλειας, η βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης και αύξηση της κυκλικότητας.
«Συνδέοντας περιφέρειες με διαφορετικά επίπεδα καινοτομίας σε ολόκληρη την Ευρώπη και φέρνοντας σε επαφή τους κύριους φορείς καινοτομίας των εν λόγω περιφερειών, τα περιφερειακά κέντρα καινοτομίας αποσκοπούν στην ενίσχυση των περιφερειακών οικοσυστημάτων καινοτομίας, στη γεφύρωση του χάσματος καινοτομίας στην Ευρώπη και στη βελτίωση των συνολικών επιδόσεων της Ευρώπης στον τομέα της καινοτομίας», αναφέρει σχετικά η Επιτροπή.
Πλαίσιο δράσης
Η δημιουργία των regional innovation valleys εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης για τα Ευρωπαϊκά Οικοσυστήματα Καινοτομίας, το οποίο αποτελεί μέρος του προγράμματος έρευνας και καινοτομίας της ΕΕ “Ορίζων Ευρώπη”, καθώς και στο πλαίσιο του Μέσου Διαπεριφερειακών Επενδύσεων στην Καινοτομία (I3) του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Επί του παρόντος, 72 περιφέρειες με διαφορετικά επίπεδα ανάπτυξης και επιδόσεων καινοτομίας προετοιμάζονται να γίνουν περιφερειακά κέντρα καινοτομίας, με την επιφύλαξη της υπογραφής των σχετικών συμφωνιών επιχορήγησης.
Latest News
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής
Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024 ανακοίνωσε η Eldorado Gold
Η συνολική παραγωγή ήταν σύμφωνη με την πρόβλεψη της Εταιρείας για ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο το 2024
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»