Το φιλόδοξο έργο ανάπτυξης 100 στρεμμάτων στο Λαύριο, δίπλα στο λιμάνι, όπου κάποτε στεγαζόταν το Νηματουργείον Αιγαίον, είναι το μεγαλύτερο από τα τέσσερα έργα με τα οποία εκκινεί η στρατηγική συνεργασία Πειραιώς και Dimand.

ΤΑΙΠΕΔ: «Ναυμαχία» επενδυτών στο λιμάνι Λαυρίου – Το who is who των 8 διεκδικητών

Ξεκινώντας από τη βόρεια Ελλάδα με τη μεταμόρφωση της πρώην Ζυθοποιίας Φιξ στη Θεσσαλονίκη και περνώντας από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, με την ανακαίνιση του ιστορικού πολυκαταστήματος της Notos.com (πρώην Αφοί Λαμπρόπουλοι) στα Χαυτεία, καθώς και του εμβληματικού κτιρίου στην Κοραή 4 όπου θα στεγαστούν τα νέα γραφεία της Πειραιώς, οι δύο εταίροι καταλήγουν στο Λαύριο, επανεντάσσοντας συνολικά 127.000 τ.μ. δομημένης επιφάνειας, που σχόλαζε, με το συνολικό κόστος ανάπτυξης να εκτιμάται στο μισό δισ. ευρώ.

Ιδιαίτερα χαρούμενοι ο CEO της τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου και ο επικεφαλής της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Dimand Δημήτρης Ανδριόπουλος διαβεβαίωσαν κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ότι η συνεργασία «δεν αφορά μόνο χρήμα ή ντουβάρια».

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε αξία και στην πόλη και στους κατοίκους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κος Μεγάλου.

Η επέκταση της πόλης στο Λαύριο

Με βάση τα όσα ειπώθηκαν, το project στο Λαύριο, «το μέλλον της μητροπολιτικής Αθήνας», όπως χαρακτήρισε την πόλη ο επικεφαλής της Dimand, θα απορροφήσει τα περισσότερα κεφάλαια -περίπου 300 εκατ. ευρώ- σε ό,τι αφορά το κόστος ανάπτυξης.

Σκοπός της συμφωνίας είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας ευρείας επένδυσης με στόχο την αποκατάσταση της έκτασης και την ανάπτυξη πολεοδομικών υποδομών και κτιριακών εγκαταστάσεων, οι οποίες, μεταξύ άλλων θα φιλοξενούν κατοικίες, ξενοδοχειακές μονάδες, επιχειρήσεις εστίασης και χώρους αναψυχής.

Η δόμηση δύναται να φτάσει τα 60.000 τ.μ. και στόχος είναι η ανάπτυξη του ακινήτου να συντελέσει στην επέκταση του Λαυρίου, καθώς «με την επέκταση του προαστιακού θα γίνει μεσοπρόθεσμα τόπος μόνιμης κατοικίας», σύμφωνα με τον κο Ανδριόπουλο.

Το ακίνητο που «βολόδερνε» και οι προοπτικές

«Εμείς είχαμε εκεί ένα τεράστιο ακίνητο που βολόδερνε» σχολίασε ο CEO της Τράπεζας Πειραιώς, Χρήστος Μεγάλου αναφερόμενος στο ακίνητο που ανήκει στην Euroterra A.E., η οποία λαμβάνει έσοδα από τρεις ενοικιαστές: τη Jumbo, τη My Market και την Τράπεζα Πειραιώς.

Η Euroterra ελέγχεται από την Strix Holdings II L.P., που έχει συστήσει η Πειραιώς στην Ιρλανδία. Η εν λόγω εταιρεία έχει έρθει σε καταρχήν συμφωνία με τη Dimand και της έχει ανατεθεί η πρώτη φάση του έργου, που περιλαμβάνει την πολεοδομική, εμπορική και αδειοδοτική ωρίμανση.

Όταν επέλθει η ωρίμανση του ακινήτου θα εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο η Dimand. Ας σημειωθεί ότι στο ακίνητο μειοψηφικό ποσοστό διατηρούν και άλλοι μέτοχοι, μεταξύ των οποίων η Intracom και η Κέκροψ (συμφερόντων των Intracom και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

«Όταν φθάσουμε στην έκδοση της οικοδομικής άδειας, που σημαίνει ότι θα έχει κλειδώσει ένα business plan εκεί θα συζητηθεί και είμαστε θετικοί κατά πόσο θα γίνουμε και εμείς συμμέτοχοι στο έργο», ανέφερε ο κος Ανδριόπουλος.
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «είναι τόσο μεγάλο το έργο που χωράει όλους τους υφιστάμενους μετόχους, εμάς και άλλους πολλούς που θα θελήσουν να μπουν».

Για την ιστορία να πούμε ότι η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται σε 4 έως 6 χρόνια.

Το γεγονός ότι η περιοχή διαθέτει πλέον νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, στο οποίο εντάσσεται το ακίνητο, δημιουργεί νέα δεδομένα, με την Λαυρεωτική να έχει «μπει στον χάρτη» των ιδιωτικών επενδύσεων.

Σημαντικό ρόλο στην επόμενη ημέρα θα έχει και η αξιοποίηση – αναβάθμιση του τοπικού Λιμένα Λαυρίου, μέσω σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας που προωθείται από το ΤΑΙΠΕΔ.

«Ο λιμένας του Λαυρίου αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και, λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής», αναφέρει χαρακτηριστικά το Ταμείο.

Για το λιμάνι του Λαυρίου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ιντερκατ, η κοινοπραξία μεταξύ της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της Jet Plan Shipping, η κοινοπραξία της GPH Cruise Port Finance με την Promarine, η κοινοπραξία της Olympic Marine με την MSC Cruises, η Gulftainer Company, η IOTC Investments και η Israel Shipyards Industries.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ακίνητα