Το YouTube βρίσκεται σε συνομιλίες με δισκογραφικές εταιρείες για να αδειοδοτήσει τα τραγούδια τους για εργαλεία AI που κλωνοποιούν τη μουσική δημοφιλών καλλιτεχνών, ελπίζοντας να κερδίσει μια σκεπτικιστική βιομηχανία με προκαταβολικές πληρωμές, σύμφωνα με τους FT.
ΑΙ: Η ραγδαία εξάπλωσή της ταράζει τα νερά στον κλάδο της τεχνολογίας
Ο ιστότοπος βίντεο που ανήκει στην Google χρειάζεται περιεχόμενο δισκογραφικών εταιρειών για να εκπαιδεύσει νόμιμα τις γεννήτριες τραγουδιών AI, καθώς ετοιμάζεται να ξεκινήσει νέα εργαλεία φέτος, σύμφωνα με τρία άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η εταιρεία προσέφερε πρόσφατα εφάπαξ χρηματικά ποσά στις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες – Sony, Warner και Universal – για να προσπαθήσει να πείσει περισσότερους καλλιτέχνες να επιτρέψουν τη χρήση της μουσικής τους στην εκπαίδευση λογισμικού AI, σύμφωνα με αρκετούς ανθρώπους που ενημερώθηκαν για τις συνομιλίες.
Yπονόμευση
Ωστόσο, πολλοί καλλιτέχνες εξακολουθούν να αντιτίθενται σθεναρά στη μουσική γενιά της τεχνητής νοημοσύνης, φοβούμενοι ότι θα μπορούσε να υπονομεύσει την αξία της δουλειάς τους. Οποιαδήποτε κίνηση από μια δισκογραφική εταιρεία να αναγκάσει τα αστέρια της σε ένα τέτοιο σχέδιο θα ήταν εξαιρετικά αμφιλεγόμενη.
«Η βιομηχανία παλεύει με αυτό. Τεχνικά οι εταιρείες έχουν τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά πρέπει να σκεφτούμε πώς να το παίξουμε», δήλωσε στέλεχος μεγάλης μουσικής εταιρείας. «Δεν θέλουμε να μας βλέπουν ως Λουδίτη».
Το YouTube πέρυσι άρχισε να δοκιμάζει ένα παραγωγικό εργαλείο AI που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν σύντομα μουσικά κλιπ εισάγοντας ένα μήνυμα κειμένου. Το προϊόν, που αρχικά ονομάστηκε “Dream Track”, σχεδιάστηκε για να μιμείται τον ήχο και τους στίχους γνωστών τραγουδιστών.
Αλλά μόνο 10 καλλιτέχνες συμφώνησαν να συμμετάσχουν στη δοκιμαστική φάση, συμπεριλαμβανομένων των Charli XCX, Troye Sivan και John Legend, και το Dream Track έγινε διαθέσιμο σε μια μικρή ομάδα δημιουργών.
Το YouTube θέλει να εγγράψει «δεκάδες» καλλιτέχνες, για να αναπτύξει μια νέα γεννήτρια τραγουδιών AI φέτος, δήλωσαν δύο από τους ανθρώπους.
Το YouTube δήλωσε: «Δεν θέλουμε να επεκτείνουμε το Dream Track, αλλά είμαστε σε συζητήσεις με ετικέτες για άλλα πειράματα».
Το YouTube αναζητά νέες συμφωνίες σε μια εποχή που εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης όπως η OpenAI συνάπτουν συμφωνίες αδειοδότησης με ομάδες μέσων ενημέρωσης για την εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων, των συστημάτων που τροφοδοτούν προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης όπως το chatbot ChatGPT. Ορισμένες από αυτές τις συμφωνίες αξίζουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια σε εταιρείες μέσων ενημέρωσης, λένε οι γνώστες.
Οι συμφωνίες που διαπραγματεύονται στη μουσική θα ήταν διαφορετικές. Δεν θα είναι γενικές άδειες, αλλά θα ισχύουν για μια επιλεγμένη ομάδα καλλιτεχνών, σύμφωνα με άτομα που ενημερώθηκαν για τις συζητήσεις.
Εναπόκειται στις δισκογραφικές εταιρείες να ενθαρρύνουν τους καλλιτέχνες τους να συμμετάσχουν στα νέα έργα. Αυτό σημαίνει ότι τα τελικά ποσά που το YouTube μπορεί να είναι πρόθυμο να πληρώσει στις ετικέτες είναι σε αυτό το στάδιο απροσδιόριστα.
Οι συμφωνίες θα μοιάζουν περισσότερο με τις εφάπαξ πληρωμές από εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως η Meta ή η Snap σε ομάδες ψυχαγωγίας για πρόσβαση στη μουσική τους, παρά με τις συμφωνίες που έχουν οι ετικέτες με βάση τα δικαιώματα εκμετάλλευσης με το Spotify ή την Apple, ανέφεραν οι άνθρωποι αυτοί.
Νομικές διαμάχες
Το νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης του YouTube, το οποίο είναι απίθανο να φέρει το εμπορικό σήμα Dream Track, θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος της πλατφόρμας Shorts του YouTube, η οποία ανταγωνίζεται το TikTok. Οι συνομιλίες συνεχίζονται και οι όροι της συμφωνίας θα μπορούσαν ακόμα να αλλάξουν, ανέφεραν οι πηγές.
Η τελευταία κίνηση του YouTube έρχεται καθώς οι κορυφαίες δισκογραφικές εταιρείες μήνυσαν τη Δευτέρα δύο νεοσύστατες εταιρείες AI, Suno και Udio, οι οποίες ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν παράνομα ηχογραφήσεις που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα για να εκπαιδεύσουν τα μοντέλα AI τους. Μια ομάδα της μουσικής βιομηχανίας ζητά «έως και 150.000 δολάρια ανά έργο που παραβιάζεται», σύμφωνα με τις καταθέσεις.
Αφού αντιμετώπισαν την απειλή της εξαφάνισης μετά την άνοδο του Napster στη δεκαετία του 2000, οι μουσικές εταιρείες προσπαθούν να ξεπεράσουν την ανατρεπτική τεχνολογία αυτή τη φορά. Οι δισκογραφικές εταιρείες είναι πρόθυμες να εμπλακούν με αδειοδοτημένα προϊόντα που χρησιμοποιούν AI για να δημιουργήσουν τραγούδια χρησιμοποιώντας τα πνευματικά τους δικαιώματα μουσικής – και να πληρωθούν για αυτό.
Η Sony Music, η οποία δεν συμμετείχε στην πρώτη φάση του πειράματος τεχνητής νοημοσύνης του YouTube, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον τεχνολογικό όμιλο για να διαθέσει μέρος της μουσικής της στα νέα εργαλεία, δήλωσε άτομο εξοικειωμένο με το θέμα. Η Warner και η Universal, των οποίων οι καλλιτέχνες συμμετείχαν στη δοκιμαστική φάση, βρίσκονται επίσης σε συνομιλίες με το YouTube για την επέκταση του προϊόντος.
Latest News
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων