
Το YouTube βρίσκεται σε συνομιλίες με δισκογραφικές εταιρείες για να αδειοδοτήσει τα τραγούδια τους για εργαλεία AI που κλωνοποιούν τη μουσική δημοφιλών καλλιτεχνών, ελπίζοντας να κερδίσει μια σκεπτικιστική βιομηχανία με προκαταβολικές πληρωμές, σύμφωνα με τους FT.
ΑΙ: Η ραγδαία εξάπλωσή της ταράζει τα νερά στον κλάδο της τεχνολογίας
Ο ιστότοπος βίντεο που ανήκει στην Google χρειάζεται περιεχόμενο δισκογραφικών εταιρειών για να εκπαιδεύσει νόμιμα τις γεννήτριες τραγουδιών AI, καθώς ετοιμάζεται να ξεκινήσει νέα εργαλεία φέτος, σύμφωνα με τρία άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η εταιρεία προσέφερε πρόσφατα εφάπαξ χρηματικά ποσά στις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες – Sony, Warner και Universal – για να προσπαθήσει να πείσει περισσότερους καλλιτέχνες να επιτρέψουν τη χρήση της μουσικής τους στην εκπαίδευση λογισμικού AI, σύμφωνα με αρκετούς ανθρώπους που ενημερώθηκαν για τις συνομιλίες.
Yπονόμευση
Ωστόσο, πολλοί καλλιτέχνες εξακολουθούν να αντιτίθενται σθεναρά στη μουσική γενιά της τεχνητής νοημοσύνης, φοβούμενοι ότι θα μπορούσε να υπονομεύσει την αξία της δουλειάς τους. Οποιαδήποτε κίνηση από μια δισκογραφική εταιρεία να αναγκάσει τα αστέρια της σε ένα τέτοιο σχέδιο θα ήταν εξαιρετικά αμφιλεγόμενη.
«Η βιομηχανία παλεύει με αυτό. Τεχνικά οι εταιρείες έχουν τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά πρέπει να σκεφτούμε πώς να το παίξουμε», δήλωσε στέλεχος μεγάλης μουσικής εταιρείας. «Δεν θέλουμε να μας βλέπουν ως Λουδίτη».
Το YouTube πέρυσι άρχισε να δοκιμάζει ένα παραγωγικό εργαλείο AI που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν σύντομα μουσικά κλιπ εισάγοντας ένα μήνυμα κειμένου. Το προϊόν, που αρχικά ονομάστηκε “Dream Track”, σχεδιάστηκε για να μιμείται τον ήχο και τους στίχους γνωστών τραγουδιστών.
Αλλά μόνο 10 καλλιτέχνες συμφώνησαν να συμμετάσχουν στη δοκιμαστική φάση, συμπεριλαμβανομένων των Charli XCX, Troye Sivan και John Legend, και το Dream Track έγινε διαθέσιμο σε μια μικρή ομάδα δημιουργών.
Το YouTube θέλει να εγγράψει «δεκάδες» καλλιτέχνες, για να αναπτύξει μια νέα γεννήτρια τραγουδιών AI φέτος, δήλωσαν δύο από τους ανθρώπους.
Το YouTube δήλωσε: «Δεν θέλουμε να επεκτείνουμε το Dream Track, αλλά είμαστε σε συζητήσεις με ετικέτες για άλλα πειράματα».
Το YouTube αναζητά νέες συμφωνίες σε μια εποχή που εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης όπως η OpenAI συνάπτουν συμφωνίες αδειοδότησης με ομάδες μέσων ενημέρωσης για την εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων, των συστημάτων που τροφοδοτούν προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης όπως το chatbot ChatGPT. Ορισμένες από αυτές τις συμφωνίες αξίζουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια σε εταιρείες μέσων ενημέρωσης, λένε οι γνώστες.
Οι συμφωνίες που διαπραγματεύονται στη μουσική θα ήταν διαφορετικές. Δεν θα είναι γενικές άδειες, αλλά θα ισχύουν για μια επιλεγμένη ομάδα καλλιτεχνών, σύμφωνα με άτομα που ενημερώθηκαν για τις συζητήσεις.
Εναπόκειται στις δισκογραφικές εταιρείες να ενθαρρύνουν τους καλλιτέχνες τους να συμμετάσχουν στα νέα έργα. Αυτό σημαίνει ότι τα τελικά ποσά που το YouTube μπορεί να είναι πρόθυμο να πληρώσει στις ετικέτες είναι σε αυτό το στάδιο απροσδιόριστα.
Οι συμφωνίες θα μοιάζουν περισσότερο με τις εφάπαξ πληρωμές από εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως η Meta ή η Snap σε ομάδες ψυχαγωγίας για πρόσβαση στη μουσική τους, παρά με τις συμφωνίες που έχουν οι ετικέτες με βάση τα δικαιώματα εκμετάλλευσης με το Spotify ή την Apple, ανέφεραν οι άνθρωποι αυτοί.
Νομικές διαμάχες
Το νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης του YouTube, το οποίο είναι απίθανο να φέρει το εμπορικό σήμα Dream Track, θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος της πλατφόρμας Shorts του YouTube, η οποία ανταγωνίζεται το TikTok. Οι συνομιλίες συνεχίζονται και οι όροι της συμφωνίας θα μπορούσαν ακόμα να αλλάξουν, ανέφεραν οι πηγές.
Η τελευταία κίνηση του YouTube έρχεται καθώς οι κορυφαίες δισκογραφικές εταιρείες μήνυσαν τη Δευτέρα δύο νεοσύστατες εταιρείες AI, Suno και Udio, οι οποίες ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν παράνομα ηχογραφήσεις που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα για να εκπαιδεύσουν τα μοντέλα AI τους. Μια ομάδα της μουσικής βιομηχανίας ζητά «έως και 150.000 δολάρια ανά έργο που παραβιάζεται», σύμφωνα με τις καταθέσεις.
Αφού αντιμετώπισαν την απειλή της εξαφάνισης μετά την άνοδο του Napster στη δεκαετία του 2000, οι μουσικές εταιρείες προσπαθούν να ξεπεράσουν την ανατρεπτική τεχνολογία αυτή τη φορά. Οι δισκογραφικές εταιρείες είναι πρόθυμες να εμπλακούν με αδειοδοτημένα προϊόντα που χρησιμοποιούν AI για να δημιουργήσουν τραγούδια χρησιμοποιώντας τα πνευματικά τους δικαιώματα μουσικής – και να πληρωθούν για αυτό.
Η Sony Music, η οποία δεν συμμετείχε στην πρώτη φάση του πειράματος τεχνητής νοημοσύνης του YouTube, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον τεχνολογικό όμιλο για να διαθέσει μέρος της μουσικής της στα νέα εργαλεία, δήλωσε άτομο εξοικειωμένο με το θέμα. Η Warner και η Universal, των οποίων οι καλλιτέχνες συμμετείχαν στη δοκιμαστική φάση, βρίσκονται επίσης σε συνομιλίες με το YouTube για την επέκταση του προϊόντος.


Latest News

Η τρέλα της OpenAI για το Ghibli... που πήρε περίεργη τροπή
Τα social media έχουν κατακλυστεί με εικόνες στο στυλ του ιαπωνικού οίκου κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli που έχει ενσωματώσει της OpenAI

H EE «ρίχνει» 1,3 δισ. ευρώ σε ΑΙ, κυβερνοασφάλεια και ψηφιακές δεξιότητες
Οι επτά βασικές προτεραιότητες της Κομισιόν στο πλαίσιο του προγράμματος DIGITAL - Τι περιλαμβάνει

Γιατί απειλούνται οι πωλήσεις της Nvidia στην Κίνα
Η Κίνα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Nvidia με έσοδα 17,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποτελώντας το 13% των συνολικών πωλήσεών της

Στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ - Πάνω από 50 κινεζικές εταιρείες ΑΙ και τσιπ
Οι ΗΠΑ προσπαθούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν τις δυνατότητες του Πεκίνου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και των τσιπ

Τι ζητούν 400 αστέρες του Χόλιγουντ από τον Τραμπ - Ο ρόλος της ΑΙ
Ποια απάντηση έδωσε το Χόλιγουντ στο Σχέδιο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη του Τραμπ

Καλή, αλλά (παν)άκριβη η τεχνητή νοημοσύνη
Καθώς τα AI μοντέλα γίνονται πιο πολύπλοκα, απαιτούν όλο και περισσότερους υπολογιστικούς πόρους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πως φέρνει επανάσταση στο Fast Food - Ο ρόλος της Nvidia
Η Yum Brands, ιδιοκτήτης των Taco Bell and Pizza Hut, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη εξυπηρετεί πελάτες

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Στα 144 δισ. δολάρια οι ευρωπαϊκές δαπάνες για AI έως το 2028
Το λογισμικό παραμένει το κορυφαίο τμήμα των δαπανών για τεχνητή νοημοσύνη, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% της συνολικής αγοράς AI και GenAI, αναφέρει η έκθεση της IDC

Nvidia: Η AI θα χρειαστεί περισσότερη υπολογιστική ισχύ, όχι λιγότερη
Η Nvidia αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την επόμενη πλατφόρμα AI τσιπ, το Blackwell Ultra, το οποίο, όπως λέει, θα βοηθήσει τις εφαρμογές να σκέφτονται και να ενεργούν για λογαριασμό του χρήστη