
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς εκτός της πατρίδας της για να επιτύχει το 33% του παγκόσμιου μεριδίου της αγοράς αυτοκινήτου έως το 2030, σύμφωνα με μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης, από το προβλεπόμενο μερίδιο αγοράς 21% φέτος, αναμένεται να προέλθει εκτός Κίνας. Οι πωλήσεις εκτός Κίνας αναμένεται να αυξηθούν από 3 εκατομμύρια φέτος σε 9 εκατομμύρια έως το 2030, αύξηση από 3% σε 13% μερίδιο αγοράς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι κινεζικές εταιρείες ξεπερνούν σε πωλήσεις αυτές των ΗΠΑ για πρώτη φορά
Η ταχεία επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλεί πονοκέφαλο και αυξανόμενη ανησυχία για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πολιτικούς παγκοσμίως. Πολλοί φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα μοντέλα εγχώριας παραγωγής, ειδικά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η AlixPartners αναμένει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και οι μάρκες της θα αναπτυχθούν σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει πολύ μικρότερη επέκταση στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όπου τα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων είναι πιο αυστηρά και έχει ανακοινωθεί δασμός 100% στα εισαγόμενα κινεζικά EV.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει φέρει τα πάνω – κάτω στην αγορά
«Η Κίνα και η αυτοκινητοβιομηχανία της έχει αναστατώσει τοπν κλάδο – είναι ικανή να δημιουργήσει απαραίτητα οχήματα που είναι πιο γρήγορα στην αγορά, φθηνότερα στην αγορά, προηγμένα στην τεχνολογία και το σχεδιασμό και πιο αποτελεσματικά στην κατασκευή», δήλωσε ο Mark Wakefield, ειδικός αναλυτής στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας και βιομηχανικής πρακτική στην AlixPartners.
Στη Βόρεια Αμερική, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπεται να επιτύχουν μερίδιο αγοράς μόλις 3%, κυρίως στο Μεξικό, όπου ένα στα πέντε οχήματα αναμένεται να είναι κινεζικής μάρκας έως το 2030. Στις περισσότερες άλλες μεγάλες περιοχές του κόσμου, η AlixPartners αναφέρει ότι το μερίδιο των κινεζικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναπτυχθούν εκθετικά. Αυτές οι περιοχές περιλαμβάνουν την Κεντρική και Νότια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Οι κινεζικές μάρκες οχημάτων που κυκλοφορούν στην Κίνα αναμένεται επίσης να αυξηθούν από το 59% στο 72% όσον φορά στο μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με την AlixPartners. Παλιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors έχουν χάσει σημαντικό έδαφος στην Κίνα τα τελευταία χρόνια εν μέσω της ταχείας ανόδου της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας και εταιρειών όπως η BYD, η Geely και η Nio.
Στην Ευρώπη, όπου οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων αναμένεται να διπλασιαστεί από 6% σε 12% έως το 2030, σύμφωνα με την AlixPartners.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και οι μάρκες της επεκτείνονται επειδή έχουν πλεονεκτήματα κόστους: Τοπικές στρατηγικές παραγωγής που θα ενεργοποιήσουν μια στρατηγική “κατασκευής εκεί όπου πουλάς” σε αγορές εκτός Κίνας· και οχήματα υψηλής τεχνολογίας που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για σχεδιασμό και φρεσκάδα, σύμφωνα με την έκθεση.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αναμένουν να συνεχίσουν να λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές «business-as-usual» αντιμετωπίζουν κάτι περισσότερο από ένα άσχημο ξύπνημα – οδεύουν προς την απαξίωση», δήλωσε ο Andrew Bergbaum, κορυφαίο στέλεχος στην AlixPartners.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες EV δημιουργούν νέα προϊόντα στο μισό χρόνο από τις παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες (40 μήνες έναντι 20 μηνών), κυρίως σχεδιάζοντας και τεστάροντας ώστε να πληρούν επαρκώς τα πρότυπα. Έχουν επίσης πλεονέκτημα κόστους 35% “Made-in-China”.
Ο Wakefield επισήμανε ότι προκειμένου οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να επανεξετάσουν τις διαδικασίες επιχειρηματικής ανάπτυξης και τον ρυθμό ανάπτυξης των οχημάτων τους.


Latest News

Ραγδαίες εξελίξεις στο ουκρανικό: Το σκληρό παζάρι για τα κρίσιμα ορυκτά και το «ποντάρισμα» Τραμπ
Σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ τόνισε ότι ο πόλεμος θα τελειώσει σύντομα - Η στάση του Κιέβου

Γιατί ο Ίλον Μασκ θέλει να ελέγχει τη Fed
Τα σχόλια του Μασκ ακολουθούν την απόφαση Τραμπ να ενισχύσει τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο η Fed εποπτεύει αυτές τις μεγάλες τράπεζες

«Μήλον της έριδος» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας ο χαλκός του Κονγκό - Το come back της κινεζικής Norinco
Άκαρπη η πρόσφατη προσφορά 1,4 δισ. δολαρίων του κινεζικού κολοσσού - Ο χαλκός μετατρέπεται σε πεδίο ανταγωνισμού ΗΠΑ - Κίνας

Η Ρωσία μπορεί να συμφωνήσει να χρησιμοποιηθούν τα παγωμένα assets για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας
Σύμφωνα με το Reuters, η Ρωσία θα μπορούσε να συμφωνήσει εφόσον τα χρήματα χρησιμοποιηθούν και για τις περιοχές που έχει προσαρτήσει

Η Μόσχα στρώνει χαλί... για τις δυτικές εταιρείες - Τι δήλωσε ο Πούτιν
Ο Πούτιν διέταξε το υπουργικό συμβούλιο να δώσει στους εγχώριους παραγωγούς προνομιακή μεταχείριση ως απόσβεση των κυρώσεων

Κοντά (;) σε συμφωνία ΗΠΑ-Ουκρανία για τα κρίσιμα ορυκτά - Τι ζητά ο Ζελένσκι
Ο Ουκρανός πρόεδρος χαμηλώνει τους τόνους μετά την ένταση που προκλήθηκε με τον Τραμπ

Πώς οι μεγάλες γερμανικές εταιρείες θα... προσπεράσουν τους δασμούς Τραμπ
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξήγαγαν 800.000 οχήματα στις ΗΠΑ πέρυσι, τετραπλάσιος σε σχέση με όσα εξάγονται από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη

Από ατμομηχανή της ΕΕ, ο «μεγάλος ασθενής» - Ποια είναι η εικόνα της Γερμανίας
Τα τελευταία χρόνια η Γερμανία έχει μετατραπεί από κινητήριος δύναμη σε αναπτυξιακό βαρίδι για την ευρωζώνη

Τραμπ: Ο... τυφώνας που τα σάρωσε όλα μέσα σε 30 μόλις ημέρες
Από την ορκωμοσία του στις 20 Ιανουαρίου μέχρι σήμερα, ο Τραμπ έχει υπογράψει 73 εκτελεστικά διατάγματα - Μία από τις βασικές προεκλογικές υποσχέσεις του ήταν η μείωση του κόστους ζωής

Αυξήθηκαν τα πλαστά ευρώ μετά την πανδημία - Ποια χαρτονομίσματα πρέπει να προσέχετε
Το 97,8% των πλαστών τραπεζογραμματίων εντοπίστηκε σε χώρες της ζώνης του ευρώ, ενώ το 1,3% εντοπίστηκε σε κράτη μέλη της ΕΕ