Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς εκτός της πατρίδας της για να επιτύχει το 33% του παγκόσμιου μεριδίου της αγοράς αυτοκινήτου έως το 2030, σύμφωνα με μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης, από το προβλεπόμενο μερίδιο αγοράς 21% φέτος, αναμένεται να προέλθει εκτός Κίνας. Οι πωλήσεις εκτός Κίνας αναμένεται να αυξηθούν από 3 εκατομμύρια φέτος σε 9 εκατομμύρια έως το 2030, αύξηση από 3% σε 13% μερίδιο αγοράς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι κινεζικές εταιρείες ξεπερνούν σε πωλήσεις αυτές των ΗΠΑ για πρώτη φορά
Η ταχεία επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλεί πονοκέφαλο και αυξανόμενη ανησυχία για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πολιτικούς παγκοσμίως. Πολλοί φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα μοντέλα εγχώριας παραγωγής, ειδικά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η AlixPartners αναμένει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και οι μάρκες της θα αναπτυχθούν σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει πολύ μικρότερη επέκταση στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όπου τα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων είναι πιο αυστηρά και έχει ανακοινωθεί δασμός 100% στα εισαγόμενα κινεζικά EV.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει φέρει τα πάνω – κάτω στην αγορά
«Η Κίνα και η αυτοκινητοβιομηχανία της έχει αναστατώσει τοπν κλάδο – είναι ικανή να δημιουργήσει απαραίτητα οχήματα που είναι πιο γρήγορα στην αγορά, φθηνότερα στην αγορά, προηγμένα στην τεχνολογία και το σχεδιασμό και πιο αποτελεσματικά στην κατασκευή», δήλωσε ο Mark Wakefield, ειδικός αναλυτής στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας και βιομηχανικής πρακτική στην AlixPartners.
Στη Βόρεια Αμερική, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπεται να επιτύχουν μερίδιο αγοράς μόλις 3%, κυρίως στο Μεξικό, όπου ένα στα πέντε οχήματα αναμένεται να είναι κινεζικής μάρκας έως το 2030. Στις περισσότερες άλλες μεγάλες περιοχές του κόσμου, η AlixPartners αναφέρει ότι το μερίδιο των κινεζικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναπτυχθούν εκθετικά. Αυτές οι περιοχές περιλαμβάνουν την Κεντρική και Νότια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Οι κινεζικές μάρκες οχημάτων που κυκλοφορούν στην Κίνα αναμένεται επίσης να αυξηθούν από το 59% στο 72% όσον φορά στο μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με την AlixPartners. Παλιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors έχουν χάσει σημαντικό έδαφος στην Κίνα τα τελευταία χρόνια εν μέσω της ταχείας ανόδου της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας και εταιρειών όπως η BYD, η Geely και η Nio.
Στην Ευρώπη, όπου οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων αναμένεται να διπλασιαστεί από 6% σε 12% έως το 2030, σύμφωνα με την AlixPartners.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και οι μάρκες της επεκτείνονται επειδή έχουν πλεονεκτήματα κόστους: Τοπικές στρατηγικές παραγωγής που θα ενεργοποιήσουν μια στρατηγική “κατασκευής εκεί όπου πουλάς” σε αγορές εκτός Κίνας· και οχήματα υψηλής τεχνολογίας που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για σχεδιασμό και φρεσκάδα, σύμφωνα με την έκθεση.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αναμένουν να συνεχίσουν να λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές «business-as-usual» αντιμετωπίζουν κάτι περισσότερο από ένα άσχημο ξύπνημα – οδεύουν προς την απαξίωση», δήλωσε ο Andrew Bergbaum, κορυφαίο στέλεχος στην AlixPartners.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες EV δημιουργούν νέα προϊόντα στο μισό χρόνο από τις παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες (40 μήνες έναντι 20 μηνών), κυρίως σχεδιάζοντας και τεστάροντας ώστε να πληρούν επαρκώς τα πρότυπα. Έχουν επίσης πλεονέκτημα κόστους 35% “Made-in-China”.
Ο Wakefield επισήμανε ότι προκειμένου οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να επανεξετάσουν τις διαδικασίες επιχειρηματικής ανάπτυξης και τον ρυθμό ανάπτυξης των οχημάτων τους.
Latest News
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα
Pepsi και Pringles πλημμυρίζουν τη Συρία - Τα δολάρια δεν είναι πια «μαϊντανοί»
Το τέλος των περιορισμών που είχε επιβάλει ο Άσαντ στα δολάρια αλλάζει το σκηνικό στο Συρία και οδηγεί σε έκρηξη στα ξένα αγαθά
Τα κέρδη-ρεκόρ φέρνουν πιο κοντά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές στις ευρωπαϊκές τράπεζες
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν επιτύχει μια σειρά από κέρδη ρεκόρ ενώ βλέπουν την πορεία των μετοχών να διαγρφάφεται διαρκώς ανοδική