Προτεραιότητα αποτελεί η επίλυση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, αρμόδιος για τις υποδομές, κατά την παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού του έργου στους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε νομοθετική παρέμβαση για τις πρότυπες προτάσεις προκειμένου να προχωρήσουν, με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τόσο προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όσο και στο τμήμα Ελευσίνα – Οινόη.
Κυκλοφοριακό: Το παγκόσμιο μαρτύριο της κίνησης και η Αθήνα
Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα έργα υποδομών τα οποία εκτελούνται εντός χρονοδιαγράμματος και ειδικότερα σε αυτά που παραδίδονται και έχουν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Ο Νίκος Ταχιάος χαρακτήρισε ως μεγάλη πρόκληση την παράδοση της Αττικής Οδού εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, στο νέο παραχωρησιούχο, διευκρινίζοντας ότι στο μεσοδιάστημα θα διασφαλιστεί η λειτουργία υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
Όπως είπε, «αποτελεί κοινό τόπο ότι η Αττική κυκλοφοριακά έχει φτάσει στα όριά της και ότι απαιτούνται νέες υποδομές» και πρόσθεσε ότι «με νομοθετική παρέμβαση που θα προωθήσουμε άμεσα, τροποποιούμε το πλαίσιο των προτύπων προτάσεων».
Ο υπουργός είπε αναφορικά με προτάσεις για το κυκλοφοριακό που έχουν υποβληθεί σχετικά με το έργο της επέκτασης της περιφερειακής του Υμηττού προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το οδικό τμήμα Ελευσίνα – Οινόη που αφορά στην αποσυμφόρηση του Κηφισού, ότι «είναι έργα που μας ενδιαφέρουν και ο στόχος μας είναι να εξετάσουμε τις πρότυπες προτάσεις, με παράλληλο κριτήριο την ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου».
Η παράδοση Αττικής και Εγνατίας Οδού
Η παράδοση της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού αποτελούν επίσης σημαντικές προκλήσεις. Το Ελληνικό Δημόσιο θα αναλάβει την λειτουργία της Αττικής Οδού στο διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι να παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο, κάτι που υπολογίζεται ότι είναι εφικτό το πρώτο τρίμηνο του 2025. Περίπτωση παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης δεν υφίσταται. Ομοίως και για την Εγνατία Οδό, γίνεται προσπάθεια επίλυσης ζητημάτων που συνδέονται με την παράδοση του έργου.
Σε κάθε περίπτωση, μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ψηφιστεί ο κυρωτικός Νόμος για την σύμβαση της Εγνατίας Οδού. Με αυτόν θα αντιμετωπιστούν εκτός των άλλων όλες οι εκκρεμότητες που αφορούν στην παράδοση του έργου, ώστε στις αρχές του επόμενου έτους αυτό να περάσει στον παραχωρησιούχο, ο οποίος και θα αναλάβει όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την σύμβαση. Παράλληλα, οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να ενεργοποιήσουν και άλλα έργα όπως ο οδικός άξονας Χαλάστρα – Εύζωνοι.
Σχετικά με τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, ανέφερε ότι μέχρι τις αρχές Φθινοπώρου θα έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ. Στους διαγωνισμούς θα συμμετάσχουν εταιρείες που έχουν την αντίστοιχη ικανότητα.
Για την γραμμή 4 του Μετρό υποστήριξε ότι το μοντέλο των πρόδρομων εργασιών και του κυρίως έργου που ακολουθήθηκε ήταν λανθασμένο, γεγονός που μεταξύ άλλων ευθύνεται για τις παρατηρούμενες καθυστερήσεις. Χαρακτήρισε δε ως «εξωπραγματικό» το χρονοδιάγραμμα των οκτώ χρόνων που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση του έργου.
Αναφορικά με το μετρό Θεσσαλονίκης διαβεβαίωσε ότι θα παραδοθεί στο τέλος Νοεμβρίου.
Latest News
Από τις παλιές εργατικές κατοικίες στην κοινωνική αντιπαροχή - Έρχεται ο πρώτος διαγωνισμός
Αύξηση της προσφοράς με την κοινωνική αντιπαροχή για να αντιμετωπιστεί η ανισορροπία στη στεγαστική αγορά
Lamda: Σπίτια με εκμίσθωση στο Ελληνικό - Δεύτερες σκέψεις για την IPO των malls
Νέος διαγωνισμός από τη Lamda στο Ελληνικό για την πώληση 50.000 τ.μ. έναντι 2.100 ευρώ τ.μ. – Τα σχέδια για Vouliagmenis Mall, γραφεία και η συνεργασία με Προκοπίου
Υποδομές: Γόρδιος δεσμός η χρηματοδότηση - Ποια έργα τρέχουν, ποια φρενάρουν
«Περιορισμένοι οι πόροι για τις υποδομές, απεριόριστα τα... έργα» - Πώς άλλαξε προτεραιότητες η καταστροφή στη Θεσσαλία, τα πλάνα για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Τον Νοέμβριο η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης - Το roadmap των έργων υποδομών
Η… μυθική διάσταση του μετρό Θεσσαλονίκης – 1,4 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση των καταστροφών του Daniel στην Θεσσαλία
«Όχι» από τη Διαιτησία στην ΑΒΑΞ σε αποζημίωση από το κράτος του Λιβάνου – Το έργο στην Τρίπολη
Ο ΑΒΑΞ θα γράψει λογιστική ζημιά 16 εκατ. ευρώ καθώς η Διαιτησία δεν δικαίωσε τον όμιλο για το έργο παραγωγής ενέργειας Deir Amar
Τα 3 projects που αλλάζουν όψη στην Αττική – Οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ
Τα τρία έργα από το PPF που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ είναι ο «Νέος Αστικός Περίπατος» στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, το Logistics Park στη Φυλή και η αναβάθμιση του ΟΑΚΑ
Αθηναϊκή Ριβιέρα: Τα έργα που μεταμορφώνουν την ακτογραμμή της πρωτεύουσας
Επενδυτική έκρηξη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, από τον Πειραιά έως το Σούνιο
Σταϊκούρας: Σημαντική πρόοδος στο έργο σύνδεσης της Λευκάδας με το τμήμα Άκτιο – Δυτικός Άξονας
Τι είπε ο υπουργός Μεταφορών κατά την επίσκεψή του στο έργο
Στην επόμενη φάση η επένδυση 100 εκατ. της Ελλάκτωρ στην Μαρίνα Αλίμου – Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι
Εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση με τους περιβαλλοντικούς όρους και τη χωροθέτηση για τη Μαρίνα Αλίμου
Σταϊκούρας: Τον Νοέμβριο η παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης
Πλησιάζει η μεγάλη στιγμή για το Μετρό Θεσσαλονίκης