Το στίγμα των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στον τομέα των υποδομών καθώς και του μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας.

«Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου υποδομών θα διαμορφωθεί σε πάνω από 500 εκατ. ευρώ (από 300 εκατ.) τα επόμενα χρόνια, αυτό μας βοηθάει να τρέξουμε γρηγορότερα έργα που υλοποιούμε. Πρέπει να θέσουμε προτεραιότητες στα δημόσια έργα, δεν γίνονται όλα μαζί, οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι, πρέπει να κλείνουμε πρώτα παλαιά και έκτακτα μέτωπα πρώτα και μετά να ανοίγουμε νέα. Η Θεσσαλία ήταν κάτι έκτακτο που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε», σημείωσε αποφεύγοντας να θέσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την προκήρυξη νέων έργων στην Αττική.

Logistic centers: Στα σκαριά επενδύσεις 1,5 δισ. ευρώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Ποια projects τρέχουν

Ο χάρτης των έργων και το μετρό Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας:

1)Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65 θα παραδοθεί πλήρως μέχρι το τέλος του 2025 (το τμήμα που μένει από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό).

2) Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024 ενώ το β’ εξάμηνο του 2025 θα παραδοθεί και η επέκταση της Καλαμαριάς.

3) Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.

4)Για τον ΒΟΑΚ προχωρά η συμβασιοποίηση της παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο ενώ τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από Χερσόνησο Ηρακλείου έως τον Άγιο Νικόλαο έχουν εγκατασταθεί.

5)Για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, στο τμήμα από Κατεχάκη μέχρι Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ μέχρι το τέλος του 2025 ενώ τα 7,1 χλμ από την Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό αναμένεται να διανοιχτούν μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2026.

6) Το Flyover (ο υπέργειος περιφερειακός) στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να έχει παραδοθεί έως τον Μάιο του 2027.

7)Προχωρά η αναβάθμιση του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής στο τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος ΣΣ Μεγάρων με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025.
Αστική συγκοινωνία

Ο υπουργός ανέφερε πως έως το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου, προαναγγέλοντας νέο διαγωνισμό για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων, αντίστοιχα.

Την ίδια στιγμή, προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ.

«Το να φτάσει το αποτέλεσμα των έργων που υλοποιούμε στον πολίτη και την καθημερινότητά του χρειάζεται χρόνο, το μετρό Θεσσαλονίκης έχει πλέον περάσει σε μία μυθική διάσταση, το μετρό θα παραδοθεί τον Νοέμβριο, την Δευτέρα θα μεταβούμε στην Θεσσαλονίκη για σύσκεψη με τους φορείς. Η προσπάθειά μας είναι συλλογική», επεσήμανε ο υφυπουργός μεταφορών υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Σιδηρόδρομος

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, στις ράγες έχει μπει η μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης ( 5 εκατ. ευρώ ) με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2025. Η ετήσια χρηματοδότηση του ΟΣΕ από τα 45 εκατ. ευρώ αυξάνεται στα 75 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ, δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, με πυρήνα τον ΟΣΕ («Νέος ΟΣΕ»), που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως περιγράφονται στο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, ενώ καθίσταται και μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, της διαχείρισης του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του.

Στη νέα εταιρεία εντάσσονται επιπλέον του σημερινού ΟΣΕ : α) η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και β) η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις).

Μέσα στο καλοκαίρι θα τρέξουν οι διαγωνισμοί, ύψους 463 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση των καταστροφών σε υποδομή και επιδομή στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και στο τρενάκι του Πηλίου.

Θεσσαλία

Στην πολύπαθη Θεσσαλία δρομολογούνται έργα συνολικού ύψους 1,4 δις.ευρώ (600 εκατ. ευρώ από Ταμείο Ανάκαμψης) για την αποκατάσταση οδικών υποδομών, σχολικών μονάδων και σιδηροδρόμου με τους διαγωνισμούς να τρέχουν μέσα στο καλοκαίρι.

Παράλληλα, προανήγγειλε νέο νομοθετικό πλαίσιο στις πρότυπες προτάσεις για τα δημόσια έργα. «Δεν μπορεί ο υπουργός και ο γενικός γραμματέας να αποτελούν μέλη της επιτροπής που αξιολογούν τις πρότυπες προτάσεις οι οποίες θα αφορούν παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ. Πρέπει να επιλέξουμε λύσεις που μπορούν σε σύντομο χρόνο να ωριμάσουν και να υλοποιηθούν διασφαλίζοντας ταυτόχρονα πως δεν θα υπερβούμε τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο», ανέφερε.

«Στόχος μας είναι να τρέξουμε έργα που έχουν ανάγκη οι πολίτες της Αττικής όπως ο άξονας Ελευσίνα – Οινόη και η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού. Οι καταστροφές στη Θεσσαλία ανέτρεψαν προτεραιότητες, είμαστε σε συνεχή διαβούλευση με την τοπική κοινωνία, το εγχείρημα είναι πολύ δύσκολο, μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου θα έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για να προχωρήσουν τα έργα στην Θεσσαλία, θα κληθούν όλοι όσοι έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς», υποστήριξε.

Γραμμή 4

«Η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας δεν προχωράει με τους ρυθμούς που θα θέλαμε, πάντως οι όποιες αλλαγές γίνονται δεν αφορούν το ίδιο το έργο αλλά την μεθοδολογία του, όταν η πολιτική υπεισέρχεται σε ένα έργο δημιουργούνται προβλήματα, ο αρχικός χρόνος των 8 ετών που είχε προβλεφθεί για να παραδοθεί το έργο ήταν εξωπραγματικός, αυτή τη στιγμή δεν είμαι σε θέση να σας δώσω ακριβές χρονοδιάγραμμα», σημείωσε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
ΕΥΔΑΠ: Μεταφορά νερού από τη λίμνη Κρεμαστών για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
Επικαιρότητα |

Ποιες λύσεις εξετάζονται για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αθήνα

Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με μεγάλους παραγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος όπως η ΔΕΗ αλλά και ο όμιλος Μυτιληναίου και άλλους για την κατασκευή και λειτουργία 3 η 4 μονάδων αφαλάτωσης