Οι Γάλλοι εφοπλιστές βγήκαν να υπερασπιστούν το σύστημα φορολόγησης της ναυτιλίας με βάση την χωρητικότητα, καθώς έχει γίνει θέμα συζήτησης στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Ορισμένα κόμματα, συμπεριλαμβανομένου του κόμματος της άκρας δεξιάς Εθνική Συσπείρωση, τάσσονται υπέρ της κατάργησης του.
Ο Jordan Bardella της Εθνικής Συσπείρωσης, ο οποίος προηγείται στις δημοσκοπήσεις για να γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός, είναι ένας από τους πολιτικούς που έχουν ορκιστεί να καταργήσουν τον φόρο χωρητικότητας αν έρθει στην εξουσία. “Υπάρχει μια φοροαπαλλαγή για τις ναυτιλιακές εταιρείες που κοστίζει στο κράτος 5 δισεκατομμύρια ευρώ και θέλω να τερματίσω αυτή τη φοροαπαλλαγή”, είπε.
Γαλλικές εκλογές: Ολοκληρώθηκε το πρώτο ντιμπέιτ – Ακρίβεια, μετανάστευση και συνταξιοδοτικό στο επίκεντρο
Το φορολογικό σύστημα ισχύει από το 2003. Πολλοί παρατηρητές εκτιμούν ο Bardella, με την επίθεση στο φόρο χωρητικότητας θέλει να χτυπήσει τον Μακρόν, ο οποίος έχει στενούς δεσμούς με τον Rodolphe Saadé, τον επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας CMA CGM η οποία εμφάνισε κέρδη 23,5 δισ. ευρώ (25,12 δισ. δολάρια) το 2022.
Πάντως ο Saadé είναι ένα από τα πολλά κορυφαία ονόματα της γαλλικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου του Édouard Louis Dreyfus, που έγραψαν ανοιχτή επιστολή υπερασπιζόμενοι το φορολογικό σύστημα, επισημαίνοντας ότι 22 άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν παρόμοιο σύστημα. Οι πλοιοκτήτες υποστήριξαν ότι η κατάργηση του συστήματος φόρου χωρητικότητας θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ανταγωνιστικότητας της γαλλικής ναυτιλίας και των λιμένων, καθώς και στην παρακμή της γαλλικής σημαίας. Οι πρόωρες εκλογές, που προκήρυξε ο Μακρόν νωρίτερα αυτό το μήνα, θα διεξαχθούν στις 30 Ιουνίου και στις 7 Ιουλίου.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη