Οι Γάλλοι εφοπλιστές βγήκαν να υπερασπιστούν το σύστημα φορολόγησης της ναυτιλίας με βάση την χωρητικότητα, καθώς έχει γίνει θέμα συζήτησης στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Ορισμένα κόμματα, συμπεριλαμβανομένου του κόμματος της άκρας δεξιάς Εθνική Συσπείρωση, τάσσονται υπέρ της κατάργησης του.
Ο Jordan Bardella της Εθνικής Συσπείρωσης, ο οποίος προηγείται στις δημοσκοπήσεις για να γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός, είναι ένας από τους πολιτικούς που έχουν ορκιστεί να καταργήσουν τον φόρο χωρητικότητας αν έρθει στην εξουσία. “Υπάρχει μια φοροαπαλλαγή για τις ναυτιλιακές εταιρείες που κοστίζει στο κράτος 5 δισεκατομμύρια ευρώ και θέλω να τερματίσω αυτή τη φοροαπαλλαγή”, είπε.
Γαλλικές εκλογές: Ολοκληρώθηκε το πρώτο ντιμπέιτ – Ακρίβεια, μετανάστευση και συνταξιοδοτικό στο επίκεντρο
Το φορολογικό σύστημα ισχύει από το 2003. Πολλοί παρατηρητές εκτιμούν ο Bardella, με την επίθεση στο φόρο χωρητικότητας θέλει να χτυπήσει τον Μακρόν, ο οποίος έχει στενούς δεσμούς με τον Rodolphe Saadé, τον επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας CMA CGM η οποία εμφάνισε κέρδη 23,5 δισ. ευρώ (25,12 δισ. δολάρια) το 2022.
Πάντως ο Saadé είναι ένα από τα πολλά κορυφαία ονόματα της γαλλικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου του Édouard Louis Dreyfus, που έγραψαν ανοιχτή επιστολή υπερασπιζόμενοι το φορολογικό σύστημα, επισημαίνοντας ότι 22 άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν παρόμοιο σύστημα. Οι πλοιοκτήτες υποστήριξαν ότι η κατάργηση του συστήματος φόρου χωρητικότητας θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ανταγωνιστικότητας της γαλλικής ναυτιλίας και των λιμένων, καθώς και στην παρακμή της γαλλικής σημαίας. Οι πρόωρες εκλογές, που προκήρυξε ο Μακρόν νωρίτερα αυτό το μήνα, θα διεξαχθούν στις 30 Ιουνίου και στις 7 Ιουλίου.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023