
Οι Γάλλοι εφοπλιστές βγήκαν να υπερασπιστούν το σύστημα φορολόγησης της ναυτιλίας με βάση την χωρητικότητα, καθώς έχει γίνει θέμα συζήτησης στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Ορισμένα κόμματα, συμπεριλαμβανομένου του κόμματος της άκρας δεξιάς Εθνική Συσπείρωση, τάσσονται υπέρ της κατάργησης του.
Ο Jordan Bardella της Εθνικής Συσπείρωσης, ο οποίος προηγείται στις δημοσκοπήσεις για να γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός, είναι ένας από τους πολιτικούς που έχουν ορκιστεί να καταργήσουν τον φόρο χωρητικότητας αν έρθει στην εξουσία. “Υπάρχει μια φοροαπαλλαγή για τις ναυτιλιακές εταιρείες που κοστίζει στο κράτος 5 δισεκατομμύρια ευρώ και θέλω να τερματίσω αυτή τη φοροαπαλλαγή”, είπε.
Γαλλικές εκλογές: Ολοκληρώθηκε το πρώτο ντιμπέιτ – Ακρίβεια, μετανάστευση και συνταξιοδοτικό στο επίκεντρο
Το φορολογικό σύστημα ισχύει από το 2003. Πολλοί παρατηρητές εκτιμούν ο Bardella, με την επίθεση στο φόρο χωρητικότητας θέλει να χτυπήσει τον Μακρόν, ο οποίος έχει στενούς δεσμούς με τον Rodolphe Saadé, τον επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας CMA CGM η οποία εμφάνισε κέρδη 23,5 δισ. ευρώ (25,12 δισ. δολάρια) το 2022.
Πάντως ο Saadé είναι ένα από τα πολλά κορυφαία ονόματα της γαλλικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου του Édouard Louis Dreyfus, που έγραψαν ανοιχτή επιστολή υπερασπιζόμενοι το φορολογικό σύστημα, επισημαίνοντας ότι 22 άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν παρόμοιο σύστημα. Οι πλοιοκτήτες υποστήριξαν ότι η κατάργηση του συστήματος φόρου χωρητικότητας θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ανταγωνιστικότητας της γαλλικής ναυτιλίας και των λιμένων, καθώς και στην παρακμή της γαλλικής σημαίας. Οι πρόωρες εκλογές, που προκήρυξε ο Μακρόν νωρίτερα αυτό το μήνα, θα διεξαχθούν στις 30 Ιουνίου και στις 7 Ιουλίου.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες