
Οι Γάλλοι εφοπλιστές βγήκαν να υπερασπιστούν το σύστημα φορολόγησης της ναυτιλίας με βάση την χωρητικότητα, καθώς έχει γίνει θέμα συζήτησης στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Ορισμένα κόμματα, συμπεριλαμβανομένου του κόμματος της άκρας δεξιάς Εθνική Συσπείρωση, τάσσονται υπέρ της κατάργησης του.
Ο Jordan Bardella της Εθνικής Συσπείρωσης, ο οποίος προηγείται στις δημοσκοπήσεις για να γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός, είναι ένας από τους πολιτικούς που έχουν ορκιστεί να καταργήσουν τον φόρο χωρητικότητας αν έρθει στην εξουσία. “Υπάρχει μια φοροαπαλλαγή για τις ναυτιλιακές εταιρείες που κοστίζει στο κράτος 5 δισεκατομμύρια ευρώ και θέλω να τερματίσω αυτή τη φοροαπαλλαγή”, είπε.
Γαλλικές εκλογές: Ολοκληρώθηκε το πρώτο ντιμπέιτ – Ακρίβεια, μετανάστευση και συνταξιοδοτικό στο επίκεντρο
Το φορολογικό σύστημα ισχύει από το 2003. Πολλοί παρατηρητές εκτιμούν ο Bardella, με την επίθεση στο φόρο χωρητικότητας θέλει να χτυπήσει τον Μακρόν, ο οποίος έχει στενούς δεσμούς με τον Rodolphe Saadé, τον επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας CMA CGM η οποία εμφάνισε κέρδη 23,5 δισ. ευρώ (25,12 δισ. δολάρια) το 2022.
Πάντως ο Saadé είναι ένα από τα πολλά κορυφαία ονόματα της γαλλικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου του Édouard Louis Dreyfus, που έγραψαν ανοιχτή επιστολή υπερασπιζόμενοι το φορολογικό σύστημα, επισημαίνοντας ότι 22 άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν παρόμοιο σύστημα. Οι πλοιοκτήτες υποστήριξαν ότι η κατάργηση του συστήματος φόρου χωρητικότητας θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ανταγωνιστικότητας της γαλλικής ναυτιλίας και των λιμένων, καθώς και στην παρακμή της γαλλικής σημαίας. Οι πρόωρες εκλογές, που προκήρυξε ο Μακρόν νωρίτερα αυτό το μήνα, θα διεξαχθούν στις 30 Ιουνίου και στις 7 Ιουλίου.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.