Μείωση κατά 16,9% καταγράφηκε στο βάρος των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2022. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το δ’ τρίμηνο του 2023 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 64.874,2 χιλιάδες τόνους έναντι 78.038,3 χιλιάδων τόνων το δ’ τρίμηνο του 2022. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.026.443,2 χιλ., σημειώνοντας μείωση κατά 7,1% σε σχέση με δ’ τρίμηνο του 2022, που είχαν ανέλθει σε 5.411.464,3 χιλ.
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, παρατηρείται αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» κατά 133,4 χιλ. τόνους, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.938,3 χιλ. τόνους, «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 4.270,5 χιλ. τόνους και «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 591,3 χιλ. τόνους.
Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, παρατηρείται αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία: «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 16.169,5 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 474.793,8 χιλ. τονοχιλιόμετρα, «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 140.710,7 χιλ. τονοχιλιόμετρα και «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 37.386,2 χιλ. τονοχιλιόμετρα.
Κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, ποσοστό 34,8% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση 10,5% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2022. Κατά τη σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου και Κρήτη κατά 51,9%.
Κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 34,5%) πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση κατά 9,3% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2022. Κατά τη σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου και Κρήτη κατά 49,5%.
Latest News
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Περί το 3,6% το επιτόκιο ανήλθε το ομόλογο
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοδος 81% στις ρυθμίσεις του Εξωδικαστικού το 2024
Χατζηδάκης: Οι αλλαγές που κάναμε βελτίωσαν σημαντικά τον εξωδικαστικό μηχανισμό