Αμοιβές και bonus - πρόκληση στα μεγαλοστελέχη της Attica Group

·         Πρόκληση συνιστούν οι παχυλές αμοιβές και τα stock options που μοιράζει στα στελέχη της η Attica Group.

·         Και ενώ είναι ακόμη νωπές οι μνήμες από τις ζημιές εκατομμυρίων ευρώ που προκλήθηκαν για τη τράπεζα Πειραιώς και τους μετόχους της.

·         Η διοίκηση από τα κέρδη του 2023 πρόκειται να λάβει το 7,8% των κερδών ως αμοιβή. Συγκεκριμένα στην τσέπη των μελών του Δ.Σ. υπολογίζεται να μπουν σχεδόν 3 εκατ. ευρώ.

·         Καθόλου άσχημα (not bad) που θα έλεγαν και οι φίλοι μας οι αγγλοσάξονες.

·         Στον αντίποδα, στους λοιπούς μετόχους θα δοθεί μέρισμα μόλις 7 λεπτών του ευρώ (0,07 ευρώ).

·         Επιπλέον, τα στελέχη της Attica Group θα λάβουν έξτρα αμοιβή από stock options συνολικού ύψους περίπου 12 εκατ. ευρώ (μέσα από την έκδοση 5,5 εκατ. νέων μετοχών στη τιμή των 2,25 ευρώ).

·         Διευκρινιστικά. Τα παραπάνω αναμένεται να εγκριθούν στην επικείμενη γενική συνέλευση της 12ης Ιουλίου.

·         Και όλα αυτά τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία που αδυνατεί πλέον να ταξιδέψει σε νησιά λόγω του υψηλού κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

·         Την ίδια ώρα βλέπει να ανταμείβονται τα μεγαλοστελέχη ναυτιλιακών λόγω των υπερκερδών που αποκομίζουν.

·         Μήπως θα έπρεπε η διοίκηση της Τράπεζα Πειραιώς ως βασικός μέτοχος της Attica να αξιολογήσει τη στάση της;

—————-

Τι δείχνει η επιστολή Στυλιανίδη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

·         Πήγε χθες ο υπουργός Στυλιανίδης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

·         Και ζήτησε τη συμβολή της για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα.

·         Και κυρίως θα πούμε εμείς για τις τιμές των εισιτηρίων που «καίνε»…

·         Πολλοί την επικρότησαν. Ωστόσο, είναι μια ομολογία αποτυχίας.

·         Και εξηγούμαστε.

·         Δείχνει ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να ελέγξει την αγορά.

·         Και κυρίως να δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού για να μειωθούν οι απλησίαστες τιμές.

·         Μένει να φανεί πάντως ποια είναι τα περιθώρια παρεμβάσεων της Επιτροπής.

·         Αλλά όπως λένε στην πιάτσα δεν είναι και πολλά τα εργαλεία που υπάρχουν.

·         Σε επίπεδο Επιτροπής, δηλαδή.

·         Γιατί σε άλλα επίπεδα, χρειάζεται «φαντασία» για να ξεπεραστεί η εποχικότητα των ακτοπλοϊκών γραμμών.

·         Το βασικό επιχείρημα των πλοιοκτητών.

·         Ότι τους μήνες εκτός του Ιουλίου και του Αυγούστου ταξιδεύουν με χαμηλές πληρότητες.

·         Δηλαδή τους 10 από τους 12 μήνες, με το ίδιο κόστος, τα έσοδα είναι μειωμένα.

—————

Η «αντίσταση» της Εθνικής στα 7 δισ. ευρώ

·         Από 40 κύματα πέρασε χθες η Εθνική Τράπεζα.

·         Τελικά κατάφερε να κρατήσει τα 7 δισ. στην κεφαλαιοποίηση της.

·         Αν και η επόμενη ημέρα θα είναι δύσκολη.

·         Όχι τόσο για την ίδια την τράπεζα, τα διαπιστευτήρια της οποίας τα έχουμε δει.

·         Αλλά για το κλίμα που επικρατεί στις αγορές.

·         Άλλωστε, η Optima Bank έσπευσε να ανεβάσει και την τιμή στόχο της, στα… 10,84 ευρώ.

·         Από 9,20 ευρώ προηγουμένως, μάλιστα.

·         Και αυτή η αύξηση οφείλεται στην αναβάθμιση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία την περίοδο 2024-2026.

·         Και κατά συνέπεια το υψηλότερο RoaTBV καθώς και στο χαμηλότερο Cost of Equity.

·         Τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 1,16 δισ. ευρώ το 2024 (αύξηση 5%).

·         Και περίπου 1,23 δισ. ευρώ  το 2025 (αυξημένα κατά +6% σε ετήσια βάση).

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Il Postino