Στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo προχώρησε η Attica Group για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς δύο πλοίων τύπου E-Flexer. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν από τη Stena RoRo στο ναυπηγείο CMI Jinling Weihai της Κίνας και η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.
Attica Group: Επένδυση ύψους €14 εκατ. για την απόκτηση 2ου ξενοδοχείου στη Νάξο
Με μήκος που φτάνει τα 240m, τα δύο νέα πλοία της Attica αποτελούν τα μεγαλύτερα που έχουν παραγγελθεί ποτέ από ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία. Η μεταφορική ικανότητα 1.500 επιβατών και 3.320 γραμμικών μέτρων γκαράζ (περίπου 200 φορτηγά) ανά πλοίο για την εξυπηρέτηση ΙΧ, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων, θα ενισχύσει σημαντικά τη συνολική μεταφορική ικανότητα του Ομίλου στις γραμμές της Αδριατικής που θα δραστηριοποιηθούν.
Πιστοποίηση στις μηχανές
Τα νέα πλοία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου. Επίσης, είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για τη βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων καθώς και με μια σειρά άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών, που έχουν ως αποτέλεσμα, τη σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων κατά 60% ανά μεταφορικό έργο, συγκριτικά με τα υφιστάμενα πλοία.
Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση από τη Stena RoRo δύο πλοίων, για λογαριασμό της Attica με σύμβαση γυμνής ναύλωσης, για διάστημα 10 ετών και δικαίωμα αγοράς των πλοίων από το τέλος του 5ου έτους ναύλωσης. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης, την προοπτική επέκτασης για τη ναυπήγηση από τη Stena RoRo, για λογαριασμό της Attica, 2 επιπλέον πλοίων.
Η Attica Group αναδιατάσσει τον στόλο της
Με τη συμφωνηθείσα μακροχρόνια ναύλωση των 2 νέων πλοίων, η Attica Group σχεδιάζει την αναδιάταξη του στόλου, με τελικό σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσα από την απόσυρση παλαιοτέρων μονάδων και τη μείωση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός των πλοίων είναι προϊόν συνεργασίας της ομάδας της Stena RoRo, στη βάση του επιτυχημένου μοντέλου E-Flexer, με την ναυπηγική ομάδα της Attica, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου και περιβαλλοντικά αποδοτικού πλοίου. Ο καινοτόμος και σύγχρονος σχεδιασμός των 2 νέων E-Flexer, θα βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών συνεισφέροντας στη συνολική αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Οι πολυτελείς και άνετοι χώροι διαμονής, εστίασης και ψυχαγωγίας αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά της σειράς E-Flexer ενώ τα υπερσύγχρονα συστήματα πλοήγησης εγγυώνται τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica κ. Πάνος Δικαίος, δήλωσε σχετικά: «Εδώ και 3 δεκαετίες, ο Όμιλος Attica καινοτομεί μέσα από το σχεδιασμό και τη ναυπήγηση πρωτοποριακών πλοίων που αποτελούν ορόσημο για τη διεθνή επιβατηγό ναυτιλία όπως τα πλοία Superfast Ferries που επαναπροσδιόρισαν την ποιότητα και ταχύτητα διασύνδεσης των γραμμών Αδριατικής, τα πλοία Blue Star Delos και Blue Star Patmos, που έχουν αναβαθμίσει την ταξιδιωτική εμπειρία στο Αιγαίο, ενώ τα 3 υπερσύγχρονα Aero Highspeed έχουν ενισχύσει σημαντικά την κίνηση στις γραμμές του Αργοσαρωνικού.
Με τη συμφωνία μας με τη Stena RoRo για τη ναύλωση 2 νέων υπερσύγχρονων πλοίων E-Flexer, δημιουργούμε νέα δεδομένα για το σύνολο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, επαναπροσδιορίζουμε την ταξιδιωτική εμπειρία και απαντάμε δυναμικά στις προκλήσεις του αύριο.
Η επένδυση στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία αποτελεί μονόδρομο συνολικά για τη ναυτιλία, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με αποτέλεσμα τη μείωση του σχετικού κόστους προσαρμογής (π.χ. αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων (ETS) και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων. Υπό αυτό το πρίσμα αξιολογούμε τη διεύρυνση του επενδυτικού μας προγράμματος και εντός των συνόρων της χώρας, με στόχο την ενίσχυση του εγχώριου ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου.»
«Τα πλοία E-Flexer έχουν σχεδιασθεί από κοινού και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Attica. Με ευέλικτο σχεδιασμό και αντίστοιχη ικανότητα λειτουργίας των μηχανών με διαφορετικά καύσιμα, υβριδική χρήση μπαταρίας καθώς και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών που επιτρέπουν την εξοικονόμηση καυσίμων, τα νέα πλοία θα συμβάλλουν σημαντικά στην πράσινη μετάβαση του Ομίλου Attica, στη γραμμή της Αδριατικής» ανέφερε σχετικά ο Per Westling, Managing Director, Stena RoRo.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων
Βασικές διαστάσεις
• Μήκος: 239,70 μ.
• Πλάτος: 27,80 μ.
• Βύθισμα scantling: 6,40μ.
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 24 knots
Μεταφορική ικανότητα
• Αριθμός επιβατών: 1.500
• Αριθμός γκαράζ:3
• Σύνολο γραμμικών μέτρων γκαράζ: 3.320
• Σχεδιασμός καταπελτών σε πλώρη και πρύμνη (drive through) για την αποφυγή ελιγμών βαρέων οχημάτων και την ταχύτερη φόρτωση/εκφόρτωση από δύο καταστρώματα ταυτόχρονα
Καμπίνες επιβατών
• Αριθμός καμπινών: 256, εκ των οποίων 4 με μπαλκόνι
• Αριθμός κλινών: 850
Κοινόχρηστοι χώροι: VIP αεροπορικά καθίσματα, 2 bars, 2 εστιατόρια, καζίνο, καταστήματα, ιατρείο κλπ.
«Πράσινα» χαρακτηριστικά
• εγκατάσταση συστοιχίας μπαταριών για την αποθήκευση και χρήση ηλεκτρικής ενέργειας με σκοπό τον μετριασμό της λειτουργίας των ηλεκτρομηχανών.
• εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών πλαισίων για την παραγωγή ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας.
• σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά κατά την παραμονή των πλοίων στα λιμάνια, για την αποφυγή λειτουργίας των ηλεκτρομηχανών και την εξάλειψη ρυπογόνων εκπομπών και θορύβου.
• φωτισμός με νέα τεχνολογία LED για μείωση απαιτούμενης ενέργειας.
• πηδάλια με βολβό ειδικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για βέλτιστη υδροδυναμική απόδοση.
• σχεδιασμός γάστρας για βέλτιστη υδροδυναμική απόδοση.
• έξυπνο σύστημα ελέγχου κλιματισμού για τη βέλτιστη κατανάλωση ενέργειας.
• υβριδικά συστήματα πλυντηρίδων για τη μείωση των εκπομπών Sox.
• χρήση χρωμάτων σιλικόνης στα ύφαλα των πλοίων για τη μείωση της αντίστασης και κατανάλωσης καυσίμων.
• κύριες μηχανές νέας τεχνολογίας, τριών τύπων καυσίμων συμπεριλαμβανομένης της μεθανόλης.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός