
Τα τελευταία χρόνια το Παρίσι έχει υποστεί μια εκπληκτική αναβίωση, σύμφωνα με τον Economist.
Γαλλία: Γιατί κινδυνεύει το success story του Παρισιού
Οι τράπεζες της Wall Street έχουν επεκτείνει τα γραφεία τους εκεί. Οι επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων υπογράφουν περισσότερες επιταγές για γαλλικές νεοσύστατες επιχειρήσεις. Μια ετήσια επενδυτική σύνοδος κορυφής, που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στο Παλάτι των Βερσαλλιών, έχει γίνει ένα στοιχείο στα ημερολόγια των διευθυνόντων συμβούλων. Φέτος, καθώς έπιναν σαμπάνια με τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, τα αφεντικά των εταιρειών υποσχέθηκαν επενδυτικά σχέδια αξίας 15 δισ. ευρώ (16 δισ. δολάρια).
Η αναγέννηση είναι μέρος της φιλοδοξίας του Mακρόν να κάνει τη Γαλλία πιο καινοτόμο και φιλική προς τις επιχειρήσεις. Αλλά το έργο βρίσκεται τώρα σε κίνδυνο. Αφού το κεντρώο κόμμα του υπέστη πλήγμα στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο Μακρόν προκήρυξε πρόωρες εθνικές κοινοβουλευτικές εκλογές, ο πρώτος γύρος των οποίων πρόκειται να διεξαχθεί στις 30 Ιουνίου. Τα κόμματα της σκληρής δεξιάς και της σκληρής αριστεράς προηγούνται στις δημοσκοπήσεις πολύ μπροστά από την ομάδα του κ. Μακρόν. Και οι δύο έχουν μη βιώσιμα σχέδια δαπανών που τρομάζουν τους επενδυτές και απέχουν πολύ από το να είναι φιλικά προς τις παγκόσμιες επιχειρήσεις.
Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες το Παρίσι, το οποίο πρόκειται επίσης να φιλοξενήσει τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 τον Ιούλιο, βρισκόταν στο προσκήνιο. Τώρα ένα σύννεφο αβεβαιότητας κρέμεται πάνω από τη μεγάλη εμπορική αναβίωσή του.
Το Παρίσι κάποτε θεωρούνταν μια πόλη με γραφειοκρατία, υψηλούς φόρους και φραγμένους δρόμους, γεγονός που εξασθένιζε την ελκυστικότητά του σε οποιονδήποτε άλλο εκτός από τους τουρίστες. Αλλά κατά τη διάρκεια των επτά ετών που ο Mακρόν, πρώην τραπεζίτης επενδύσεων, ήταν επικεφαλής, πολλά έχουν αλλάξει. Αυτό είναι πιο εμφανές σε δύο τομείς: τη χρηματοδότηση και την τεχνολογία.
Στην κορυφή το Παρίσι…
Κατά την τελευταία δεκαετία, το Παρίσι έχει αναρριχηθεί στην κατάταξη των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών κέντρων. Οι Γάλλοι χρηματοδότες διαχειρίζονται περιουσιακά στοιχεία ύψους 5,4 τρισ. ευρώ, από 3,8 τρισ. ευρώ το 2015. Η Amundi, μια γαλλική εταιρεία που έχει γίνει ο μεγαλύτερος διαχειριστής κεφαλαίων στην Ευρώπη, φροντίζει για 2,1 τρισεκατομμύρια ευρώ, περισσότερο από το διπλάσιο του ποσού πριν από μια δεκαετία. Η Wall Street αυξάνει την παριζιάνικη παρουσία της. Το 2021 η JPMorgan Chase, η μεγαλύτερη τράπεζα της Αμερικής, εγκαινίασε το Παρίσι ως τον κύριο ευρωπαϊκό χώρο συναλλαγών της, όπου απασχολεί πλέον περίπου 1.000 άτομα. Η Bank of America έχει δεκαπλασιάσει τον αριθμό των εργαζομένων της στο Παρίσι, σε 700. Η Citigroup έχει αυξηθεί από 170 σε 400, με χώρο στα γραφεία της για 200 ακόμη. Η Morgan Stanley έχει υπερδιπλασιάσει το προσωπικό της στο Παρίσι τα τελευταία τρία χρόνια.
… Μέχρι πότε όμως;
Αυτή η φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση μπορεί να μην επιβιώσει των κοινοβουλευτικών εκλογών. Αν και ο ίδιος ο Μακρόν θα παραμείνει στην εξουσία μέχρι το 2027, ορισμένες από τις μεταρρυθμίσεις του θα μπορούσαν να αναιρεθούν. Τόσο ο ακροδεξιός Εθνικός Συναγερμός της Μαρίν Λεπέν όσο και το Νέο Λαϊκό Μέτωπο (NPF), μια αριστερή συμμαχία υπό την ηγεσία ενός πρώην τροτσκιστή, του Ζαν-Λυκ Μελανσόν, υπόσχονται να επαναφέρουν τον φόρο περιουσίας. Το NPF θα αυξήσει επίσης τον κατώτατο μισθό, γεγονός που θα μπορούσε να αποτρέψει τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Ο Πάτρικ Μάρτιν, επικεφαλής του MEDEF, ενός επιχειρηματικού λόμπι, χαρακτήρισε και τα δύο προγράμματά τους «κίνδυνο για την οικονομία».
Στην περίπτωση ενός «ακρωτηριασμένου» κοινοβουλίου, το οποίο φαίνεται όλο και πιο πιθανό, η πιο ακραία από αυτές τις πολιτικές μπορεί να μην εφαρμοστεί. Ακόμα κι έτσι, η πολιτική φαίνεται πιθανό να σταθεί εμπόδιο στην αναβίωση του Παρισιού ως παγκόσμιου εμπορικού κέντρου. Η πόλη επωφελήθηκε από την ύπαρξη πολιτικών που κατανοούσαν και καλωσόριζαν τις επιχειρήσεις και οι οποίοι συνεργάστηκαν για να προσελκύσουν ξένα ταλέντα και κεφάλαια. Με αυτό το σχέδιο σχεδόν βέβαιο ότι θα χάσει την ορμή του μετά τις κοινοβουλευτικές εκλογές, δεν αποκλείεται να ξεκινήσει κύμα εγκατάλειψης.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς