O ανταγωνισμός για την κυριαρχία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλά κρατεί. Η Κίνα, που είναι ο ανερχόμενος παίκτης στην αγορά έχει βάλει ως στόχο να εισέλθει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι, αυτό το Σάββατο, όταν η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Γερμανίας μπαίνει στο γήπεδο του Ντόρτμουντ, μια παρτίδα γεωοικονομικού σκακιού θα λαμβάνει χώρα στο περιθώριο, με διακυβεύματα που ξεπερνούν το Euro.

Καθώς οι φίλαθλοι επικεντρώνονται στην έκβαση του αγώνα με τη Δανία για μια θέση στα προημιτελικά, η κινεζική BYD επιδιώκει με το επιθετικό της μάρκετινγκ να επιφέρει ένα πλήγμα στην Volkswagen στην ίδια της τη χώρα και ταυτόχρονα να εμβαθύνει την έκθεση της Γερμανίας στην Κίνα, σημειώνει το Bloomberg. Η BYD είναι χορηγός και του Copa America 2024.

Στο… τιμόνι οι κινεζικές εταιρείες – Στόχος το 33% της παγκόσμιας αγοράς έως το 2030

Με τον γερμανικό γίγαντα με έδρα το Βόλφσμπουργκ να δυσκολεύεται να βάλει σε τροχιά τη στρατηγική του για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BYD αυξάνει την πίεση ως χορηγός του τουρνουά. Παράλληλα η BYD τοποθετεί οχήματα σε ζώνες φιλάθλων σε όλη τη Γερμανία για να παρουσιάσει χαρακτηριστικά όπως το καραόκε στο αυτοκίνητο και να προσφέρει εισιτήρια μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα η ευρωπαϊκή σελίδα της BYD στο X είναι γεμάτη αναρτήσεις για το Euro 2024.

Όπως και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η BYD θέλει απεγνωσμένα να εισέλθει στην Ευρώπη. Με το Πεκίνο να έχει δώσει γενναιόδωρες επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα και οι πολιτικές εντάσεις με τις ΗΠΑ να είναι υψηλές, η Ευρώπη είναι δυνητικά η πιο επικερδής αγορά αλλά ακόμη και εκεί, οι αντίξοες συνθήκες εντείνονται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να αρχίσει να επιβάλλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής την επόμενη εβδομάδα. Τα οχήματα της BYD όμως θα αντιμετωπίσουν σχετικά χαμηλούς δασμούς ύψους 17,4%.

Παρά την απειλή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Γερμανία προσπαθεί να αποτρέψει ή τουλάχιστον να αμβλύνει τους δασμούς της ΕΕ, λόγω των δεσμών μεταξύ των δύο οικονομιών. Κατασκευαστές όπως η VW, η BMW και η Mercedes-Benz βασίζονται στην Κίνα για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους και ορισμένοι στέλνουν μοντέλα EV που κατασκευάζονται εκεί στην Ευρώπη.

Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ ταξίδεψε στην Κίνα την περασμένη εβδομάδα για να συζητήσει το θέμα και η Κίνα έθεσε στο τραπέζι πρόταση όπως η μείωση του δικού της δασμού 15% στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού σε αντάλλαγμα για τη βοήθεια της Γερμανίας στην κατάργηση των εισφορών EV, σημειώνει το Bloomberg. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ως τώρα τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν υψηλές πωλήσεις στην ΕΕ

Μέχρι στιγμής, η πιο επιτυχημένη εταιρεία βάσει πωλήσεων στην Ευρώπη είναι η SAIC. Η ιδιοκτήτρια της βρετανικής μάρκας MG με έδρα τη Σαγκάη πούλησε περίπου 97.000 αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Συγκριτικά, η VW σε όλη την περιοχή πούλησε συνολικά 5,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Παρά το γεγονός ότι ξεπέρασε τη VW στην Κίνα πέρυσι, η BYD δυσκολεύεται να κερδίσει έδαφος στην Ευρώπη. Τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, πούλησε λίγο περισσότερα από 13.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics. Κερδίζει όμως πόντους με το μάρκετίνγκ της.

Η BYD προσέλκυσε περαστικούς στην Πύλη του Βρανδεμβούργου καλώντας τους να δοκιμάσουν δύο αμιγώς ηλεκτρικά και ένα plug-in υβριδικό SUV χρησιμοποιώντας τραπεζάκια με ποδοσφαιράκι. Να σημειωθεί πως η σελίδα της BYD διαθέτει αυτή τη στιγμή μικρό αριθμό ακολούθων (10,3 χιλιάδες) και τα βίντεο στο λογαριασμό αυτό φτάνουν από 1-2 χιλιάδες προβολές.

Στην Ευρώπη, το 36% των αγοραστών αυτοκινήτων που γνωρίζουν τις κινεζικές μάρκες θα εξέταζαν το ενδεχόμενο αγοράς ενός μοντέλου BYD, σύμφωνα με μια έρευνα του Απριλίου σε περίπου 2.000 ερωτηθέντες από την εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Horváth. Έξι μήνες νωρίτερα, το ποσοστό αυτό ήταν 10%.

«Αυτό είναι ήδη ένα σημάδι του αποτελέσματος του Euro», δήλωσε ο Γκέοργκ Μρούσεκ της Horváth. «Βλέπουμε ένα αυξανόμενο άνοιγμα προς τους κινέζους κατασκευαστές στην Ευρώπη».

Η αποδοχή των κινεζικών μαρκών από τους Ευρωπαίους καταναλωτές παραμένει ένα βασικό εμπόδιο, καθώς η πλήρης στροφή της Κίνας προς τα αυτοκίνητα νέας γενιάς αποδίδει καρπούς όσον αφορά την τεχνολογία. Τα τελευταία δύο χρόνια, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει τους Γερμανούς ανταγωνιστές τους όσον αφορά την εγκατάσταση καινοτομιών (όπως μια περιστρεφόμενη οθόνη αφής 15,6 ιντσών στο BYD Seal), σύμφωνα με μελέτη του Center of Automotive Management.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα