
Για σχεδόν δύο χρόνια, ο Robert Brewin συνέλεξε δεδομένα από την πλώρη ενός σούπερ γιοτ καθώς έπλεε από την Καραϊβική Θάλασσα στον Ανταρκτικό Ωκεανό, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο «Αρχιμήδης», ένα γιοτ «περιπέτειας» 222 ποδιών (68 μέτρων) που ανήκε τότε στον αείμνηστο χρηματοδότη James Simons, διαθέτει γυμναστήριο, τζακούζι και ανελκυστήρα.
Σούπερ γιοτ: Τα πλωτά παλάτια των κρoίσων της τεχνολογίας
Αλλά μεταξύ 2018 και 2020, ο Brewin ασχολήθηκε μόνο με το Sea-Bird Scientific Solar Tracking Targeting System του σκάφους, το οποίο εγκαταστάθηκε για τη μέτρηση του φωτός που αντανακλάται από το νερό. Ένας ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Exeter του Ηνωμένου Βασιλείου, ο Brewin και οι συνεργάτες του ανέλυσαν μικροπλαγκτόν – μικροσκοπικούς οργανισμούς στη βάση της θαλάσσιας τροφικής αλυσίδας – μελετώντας το χρώμα του ωκεανού. Οι αναγνώσεις του Sea-Bird τους βοήθησαν να επαληθεύσουν τις δορυφορικές εικόνες.
Το Rewin’s δεν ήταν το τυπικό δρομολόγιο superyacht, αλλά είναι ένας από τους εκατοντάδες επιστήμονες που έχουν χρησιμοποιήσει ένα σκάφος περιπέτειας – επίσης γνωστό ως Expedition ή Explorer Yachts – για τη διεξαγωγή έρευνας στον ωκεανό. Σε ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο, ο Brewin και οι συνεργάτες του τόνιζαν τις δυνατότητες της «αξιοποίησης των superyachts» για την επιστήμη, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι «η προσέγγιση πλούσιων πολιτών επιστημόνων μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη των κενών [ερευνητικής ικανότητας]».
Είναι μια άποψη που συμμερίζεται – και προωθείται – από το Yacht Club του Μονακό και το Explorers Club, έναν οργανισμό με έδρα τη Νέα Υόρκη που επικεντρώνεται στην εξερεύνηση και την επιστήμη (του οποίου, πλήρης αποκάλυψη, είμαι μέλος). Τον Μάρτιο, οι ομάδες συνδιοργάνωσαν ένα περιβαλλοντικό συμπόσιο που περιελάμβανε τελετή απονομής βραβείων για ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής που «ξεχωρίζουν για τη δέσμευσή τους στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος». Ο Αρχιμήδης κέρδισε το βραβείο «Science & Discovery».
Μικρότερα σκάφη, όχι σούπερ γιοτ, για να «πλημμυρίσουμε» τους ωκεανούς
Ο Mαρκ Mίλερ, συνταξιούχος αξιωματικός του Σώματος NOAA, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για πολλά από τα ερευνητικά σκάφη του οργανισμού, έχει μια διαφορετική λύση κατά νου όταν πρόκειται για την ενίσχυση της ωκεάνιας έρευνας: μικρότερα σκάφη, κατάλληλα για το σκοπό. Τα Superyachts μπορούν να κοστίσουν πάνω από 500 εκατ. δολάρια, λέει. «Γιατί δεν κατασκευάζουμε σκάφη αξίας εκατό 5 εκατομμυρίων δολαρίων και δεν πλημμυρίζουμε την κοινότητα της επιστήμης των ωκεανών;»
Αφού έφυγε από τη NOAA, ο Mίλερ το 2021 ξεκίνησε την Greenwater Marine Sciences Offshore με έδρα τη Βιρτζίνια με όραμα να δημιουργήσει έναν παγκόσμιο στόλο ερευνητικών σκαφών και να προσφέρει τη χρήση τους σε προσιτές τιμές. Λέει ότι η ενοικίαση ενός σκάφους NOAA μπορεί να κοστίσει στους επιστήμονες μεταξύ 20.000 και 100.000 δολαρίων την ημέρα. Η GMSO σχεδιάζει να χρεώνει λιγότερα από 10.000 δολάρια την ημέρα για τις περισσότερες αποστολές. Η εταιρεία λέει ότι είναι κοντά στην απόκτηση των τριών πρώτων πλοίων της.
Ο Μίλερ ελπίζει ότι το επιχειρηματικό του μοντέλο θα βοηθήσει τους επιστήμονες να διεξάγουν το έργο που χρειάζονται – ιδιαίτερα σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές όπως η Ασία-Ειρηνικός – χωρίς να ανησυχούν για την κάλυψη ενός πολυτελούς γιοτ με «λασπώδη σκουλήκια, πλαγκτόν, νεκρά ψάρια [και] μύξα φαλαινών». Περιγράφει τους ιδιοκτήτες σκαφών που δωρίζουν χρόνο σκαφών σε επιστήμονες ως «καλύτερο από το τίποτα» και λέει ότι μπορεί να βοηθήσει τους τακτικούς ανθρώπους να ενδιαφέρονται για την επιστήμη και την εξερεύνηση.
Ο Christopher Walsh, καπετάνιος του Αρχιμήδη, λέει ότι αυτός και το πλήρωμά του λατρεύουν να συμμετέχουν σε επιστημονικές πρωτοβουλίες, ειδικά όταν υπάρχει εκπαιδευτική διάσταση. «Ενθουσιάζομαι πραγματικά όταν μπορούμε να κάνουμε streaming στις τάξεις – δεν μπορείτε να φανταστείτε τον ενθουσιασμό που επιδεικνύουν τα παιδιά», λέει ο Walsh. «Αυτό μου δίνει πολλές ελπίδες για το μέλλον».


Latest News

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς

Καμπανάκι Scope προς ΗΠΑ - Πότε θα υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητά της
Η Scope είναι η πρώτη εταιρεία αξιολόγησης που απευθύνει μια τόσο αυστηρή προειδοποίηση για πιθανή υποβάθμιση των ΗΠΑ

Η Honda «μετακομίζει» στις ΗΠΑ- Σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή απο Καναδά και Μεξικό
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Honda πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων

Μπαϋρού: Το χρέος και το δημόσιο έλλειμα καθιστούν τη Γαλλία ευάλωτη
Η Γαλλία χρειάζεται επειγόντως να μειώσει το δημοσιονομικό της έλλειμμα για να αντιμετωπίσει ένα «τσουνάμι αποσταθεροποίησης», λέει ο πρωθυπουργός Μπαϋρού

ΕΕ και ΗΠΑ μιλούσαν επί δυόμιση ώρες για τους δασμούς... χωρίς αποτέλεσμα
ΕΕ και Αμερικανοί διαπραγματευτές συναντήθηκαν στην Ουάσινγκτον για το θέμα των δασμών αλλά η συνάντηση ήταν άκαρπη