Εταιρεία στην Ελλάδα ίδρυσε πριν λίγες μέρες ο τουρκικός όμιλος Penti, ίσως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής καλτσών πανευρωπαϊκά, με ισχυρή παρουσία και στη λιανική.
Τούρκοι λιανέμποροι: Η νέα «έξοδος» στην ελληνική αγορά
Σύμφωνα με σχετική δημοσίευση στο ΓΕΜΗ, ιδρύθηκε η Penti Μονοπρόσωπη Α.Ε. με διαχειριστή τον Mert Karaibrahimoglu, διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας Penti, ήτοι του βραχίονα του τουρκικού ομίλου PENTI GIYIM TICARET AS στη λιανική. Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας είναι 25.000 ευρώ και ο μοναδικός μέτοχος είναι ο τουρκικός όμιλος.
Η ελληνική παρουσία της Penti
Διαθέτοντας ηγετικά μερίδια όχι μόνο στα προϊόντα legwear (κάλτσες, καλσόν, κολάν κ.λπ.) αλλά και στα γυναικεία εσώρουχα και στα είδη beachwear, η αλυσίδα Penti έχει ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω franchisee, της εταιρείας Be Hellas με διαχειριστή τον Ahmet Eler.
Η αρχή έγινε από την Αλεξανδρούπολη με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος λίγο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ το φθινόπωρο του 2021 η αλυσίδα επεκτάθηκε και στη Θεσσαλονίκη με κατάστημα στην Τσιμισκή.
Επόμενος σταθμός στη διαδρομή της Penti είναι η Αθήνα όπου βλέπει ήδη σημεία σε Χαλάνδρι, Ερμού και Γλυφάδα.
Αφετηρία η Ελλάδα για την Ευρώπη
Το δίκτυο της αλυσίδας Penti στην τουρκική αγορά φθάνει τα 400 καταστήματα με συνολικό μερίδιο αγοράς άνω του 40%, που φθάνει στο 63% στις κάλτσες και στα καλσόν. Εκτός της γειτονικής χώρας έχει παρουσία σε 37 ξένες αγορές, κυρίως στην Ασία και στην Ανατολική Ευρώπη, με 200 καταστήματα.
Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα επιχειρεί να κάνει άνοιγμα και στη δυτική Ευρώπη (Γερμανία, Μάλτα), η εδραίωση στην ελληνική αγορά θα λειτουργήσει ως αφετηρία για την επέκτασή της στη γηραιά ήπειρο.
Η Penti λειτουργεί τη λογική της «γρήγορης μόδας», με τα προϊόντα της (εσώρουχα, μαγιό και γενικά homewear) να εναλλάσσονται συνεχώς στα ράφια των καταστημάτων της, ενώ οι τιμές είναι περίπου 25% χαμηλότερες από αντίστοιχες ευρωπαϊκές αλυσίδες.
Παράγει 86 εκατομμύρια ζευγάρια κάλτσες ετησίως
Αν και επωνυμία «Penti» καταχωρήθηκε το 1984 όταν τις τύχες της οικογενειακής επιχείρησης ανέλαβε ο Sami Kariyo, η πρώτη γενιά, τα αδέλφια Mois και Yasef Kariyo, είχαν ήδη εμπειρία τριών δεκαετιών στον κλάδο της καλτσοποιίας με μονάδα παραγωγής στην Κωνσταντινούπολη από το 1950.
Ορόσημο στην εξέλιξη του ομίλου ήταν παραγωγή των γυναικείων καλσόν «Fit15» το 1991, χρησιμοποιώντας με επιτυχία τη Lyrca για πρώτη φορά σε λεπτές γυναικείες κάλτσες.
Το 1994 η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της δημιουργώντας υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής στο Çorlu της Τουρκίας (σήμερα παράγει 86 εκατομμύρια ζευγάρια κάλτσες ετησίως), ενώ 5 χρόνια αργότερα άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής Penti στην Κωνσταντινούπολη.
Συμμετοχή της Carlyle
Το 2010 η Penti έφτασε να διαθέτει 100 καταστήματα στην τουρκική αγορά, όμως η μεγάλη ανάπτυξή της ξεκίνησε το 2012, όταν η παγκόσμια επενδυτική εταιρεία Carlyle Group συνεργάστηκε με την τουρκική εταιρεία, μετατρέποντάς την ουσιαστικά σε πολυεθνική.
Παρότι στο επιχειρηματικό DNA της Penti τα γυναικεία καλσόν είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο, σύντομα επεκτάθηκε στα εσώρουχα, στα μαγιό και στα προϊόντα beachwear, διαθέτοντας μάλιστα στην Τουρκία πολύ περισσότερα σημεία πώλησης και κωδικούς από μεγάλες ευρωπαϊκές αλυσίδες του κλάδου.
Σήμερα θεωρείται ίσως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής καλτσών στην Ευρώπη, με εξαγωγικές δραστηριότητες σε 63 χώρες, τόσο με επώνυμα προϊόντα όσο και με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Latest News
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη