![Ηλεκτροκίνηση: Η μάχη των κολοσσών για τις πωλήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/Elon-Musk.jpg)
Ανεβαίνουν στα ύψη τα στοιχήματα στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης (EV) μετά το ντιλ των 5 δισ. δολαρίων του ομίλου Volkswagen με την αμερικανική Rivian η οποία δημιουργήθηκε με τη φιλοδοξία να ανταγωνιστεί την Tesla.
Το πόκερ είναι σκληρό με το μεγάλο αφεντικό του ομίλου VW, Oliver Blume, να δίνει τα χέρια με τον πολύ φιλόδοξο ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Rivian, Robert “RJ” Scaringe, με στόχο να κλέψουν περισσότερη από τη λάμψη του ηγέτη της Tesla, Ilon Mask. O Oliver Blume είναι το μεγάλο αφεντικό και της Porsche, που ανήκει στον όμιλο της VW.
Εμπορικός πόλεμος: Πώς η Κίνα έφτασε να έχει την ισχυρότερη βιομηχανία EV παγκοσμίως
Η κορυφαία σε πωλήσεις ανά τον κόσμο γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen επενδύει το ποσό αυτό σε κοινή εταιρεία που συστήνει με τη Rivian, ποντάροντας σε αύξηση πωλήσεων με οικονομίες κόστους και στις πωλήσεις των EV, εκεί που σήμερα κυριαρχεί η Tesla.
Η κοινή εταιρεία joint venture
Η επένδυση αφορά τη δημιουργία κοινής επενδυτικής εταιρείας joint venture την οποία θα ελέγχουν από κοινού και με ίσα μερίδια οι δύο πλευρές, η οποία θα έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και αξιοποίηση αρχιτεκτονικών για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικού λογισμικού για αυτά. Με τον τρόπο αυτό η Rivian αποκτά ζεστό ρευστό και πρόσβαση σε νέες αγορές της Ευρώπης και της Ασίας όπου δραστηριοποιείται η VW.
Μεγάλες φιλοδοξίες
Με το ντιλ ουσιαστικά η Rivian κερδίζει ρευστό και πρόσβαση σε μεγαλύτερες αγορές, ενώ η καταξιωμένη ανά τον κόσμο VW ενισχύεται κι άλλο στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά στα ειδικά λογισμικά που είναι απαραίτητα για τη διαχείρισή τους.
Η επένδυση του ομίλου VW θα παράσχει στη Rivian την απαραίτητη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη λιγότερο ακριβών και μικρότερων μοντέλων (τύπου SUV) με την ονομασία R2, τα οποία πρόκειται να κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2026. Επίσης θα συμβάλλει στην εξέλιξη των νέων μοντέλων crossover R3, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe. Επιπλέον, η συνεργασία θα επιτρέψει στη Rivian να μειώσει το λειτουργικό της κόστος αξιοποιώντας μεγάλους όγκους προμηθειών, συμπεριλαμβανομένων τσιπ και εξαρτημάτων, προσέθεσε. Η Rivian έχει ρίξει από το 2021 στην αγορά τα μοντέλα R1, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού, της χαμηλότερης από το αναμενόμενο διείσδυσης στο κοινό μοντέλων EV παγκοσμίως και των αυξημένων επιτοκίων που κάνει πιο δύσκολες τις χρηματοδοτήσεις.
Χοντρό πόκερ για μοντέλα και λογισμικό
Την ώρα που εταιρείες όπως η Rivian και η Tesla έχουν ξεκινήσει από λευκό χαρτί για την ανάπτυξη των δικών τους μοντέλων, οι παραδοσιακές εταιρείες τώρα κάνουν προσπάθειες να αναπτύξουν νέα εξειδικευμένα τμήματα που αφορούν κρίσιμα στάδια της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως είναι το ειδικό λογισμικό που απαιτείται για τη διαχείριση μπαταριών και άλλων λειτουργιών.
Με βάση της συμφωνία η Rivian θα δώσει άδεια στην κοινή εταιρεία joint venture (JV) για να χρησιμοποιεί όλα τα πνευματικά της δικαιώματα. Το νέο μοντέλο R2 θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιεί λογισμικό από την κοινή εταιρεία JV. Τη συνέχεια θα ακολουθήσουν στη χρήση τέτοιων τεχνολογιών και οχήματα του ομίλου Volkswagen, περιλαμβανομένων και των Audi, Porsche, Lamborghini και Bentley.
Οι προκλήσεις του κλάδου
Νεοσύστατες εταιρείες όπως η Rivian αλλά και ηγέτες της αγοράς όπως η VW βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης στα ηλεκτρικά μοντέλα και περιβάλλοντος υψηλών επιτοκίων που κάνουν πιο δύσκολες τις μεγάλες επενδύσεις που απαιτεί η αναδιάρθρωση του κλάδου και η στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Για το λόγο αυτό πολλές παραδοσιακές εταιρείες έχουν τραφεί το τελευταίο διάστημα περισσότερο προς τα υβριδικά μοντέλα, προσπαθώντας να εκτιμήσουν πως θα εξελιχθεί η τεχνολογία και η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Πυρκαγιές: Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που δημιουργεί Εθνικό Σύστημα Ανίχνευσης Δασικών Πυρκαγιών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Thermal-Imagery-600x330.png)
Εθνικό Σύστημα Ανίχνευσης Πυρκαγιών: Τo deal των 20 εκατ. με την OroraTech
H OroraTech αναλαμβάνει έργο ύψους €20 εκατ. για την ανάπτυξη ολοκληρωμένης λύσης βασισμένης σε δορυφορικό σύστημα
![Έργα ΑΠΕ: Νέες αιτήσεις για 2 GW στον κύκλο Ιουνίου της ΡΑΑΕΥ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/Renewable_Energy-600x421.jpg)
Επιμένουν στις ΑΠΕ - Τα νέα έργα και οι μεγάλοι παίκτες που τα χτίζουν
Παρά τις καθυστερήσεις, τις αγκυλώσεις και τις αυξημένες περικοπές «πράσινης» ενέργειας, οι επενδυτές φαίνεται ότι δεν αποθαρρύνονται
![Αποθήκευση CO2: Κατατέθηκε αίτηση από την Energean για τον Πρίνο – Tι ακολουθεί](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Greece-Prinos-Complex-600x450.jpg)
Στα σκαριά η αποθήκευση C02 στον Πρίνο - Κατατέθηκε αίτηση για άδεια από την Energean
Τα επόμενα βήματα για την αποθήκευση CO2 - Η αποθηκευτική δυναμικότητα της πρώτης φάσης του project θα είναι έως 1 εκατ. τόνοι ετησίως
![Ισπανία: Πώς αντιμετωπίζει την ξηρασία ο τουριστικός κλάδος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/spain-heat-600x400.jpg)
Τι κάνει για την ξηρασία ο τουριστικός κλάδος στην Ισπανία
Η τουριστική βιομηχανία της Βαρκελώνης λαμβάνει διάφορα μέτρα για την αντιμετώπιση της μεγαλύτερης ξηρασίας στην περιοχή εδώ και 200 χρόνια
![Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών: Εισάγεται σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/fysikes-katastrofes-gallia-600x380.jpg)
Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών - Σήμερα το σχ/ν στη Βουλή
Ποιες είναι οι βασικές διατάξεις
![Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Marinakis_New_York_01-600x400.jpeg)
Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία
Μιλώντας στο πλαίσιο του Marine Money Week στη Νέα Υόρκη, ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε για τη ναυτιλία, τη ναυτιλιακή τεχνολογία, την προστασία του περιβάλλοντος και το πάθος για το ποδόσφαιρο
![Κλιματική αλλαγή: Χαμηλές αποδόσεις στις καλλιέργειες και πρόκληση ασθενειών από την ξηρασία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/2021-06-04T145806Z_1560513101_RC2QTN9AMCDA_RTRMADP_5_CLIMATE-CHANGE-CENTRALBANKS_med-600x400.jpg)
Απανωτά χτυπήματα στην αγροτική παραγωγή από την ξηρασία
Επιπτώσεις στα αγροτικά εισοδήματα και τις τιμές τροφίμων από την κλιματική αλλαγή
![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η χορηγία της κινεζικής BYD στο Euro 2024 και την έδρα της VW, άναψε φωτιές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/BYD-EURO-600x414.jpg)
Η χορηγία στο Euro 2024 που άναψε φωτιές – Η κινεζική BYD με ηλεκτρικά ΙΧ στην έδρα της VW
Προσπαθεί να βάλει «γκολ» στην... έδρα της Volkswagen
![Βασίλης Οικονόμου: Θέλουμε μέχρι το 2027 να μην κυκλοφορεί ούτε ένα παλιό λεωφορείο στην Αττική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/vasilis-oikonomou-600x450.jpg)
Βασίλης Οικονόμου: Θέλουμε μέχρι το 2027 να μην κυκλοφορεί ούτε ένα παλιό λεωφορείο στην Αττική
Τι αναφέρει για την επέκταση του προαστιακού προς Ελευσίνα και Μέγαρα
![Ρεύμα: Ο «πράσινος» δρόμος των ΑΠΕ – Οι προτάσεις τους κλάδου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot_ape36-600x474.png)
Ο «πράσινος» δρόμος της ενέργειας: Οι προτάσεις για ανάπτυξη και εξαγωγές ρεύματος
Ριζικό ανασχεδιασμό της αγοράς των ΑΠΕ, ζητούν ΕΣΗΑΠΕ και ΕΛΕΤΑΕΝ