
Ανεβαίνουν στα ύψη τα στοιχήματα στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης (EV) μετά το ντιλ των 5 δισ. δολαρίων του ομίλου Volkswagen με την αμερικανική Rivian η οποία δημιουργήθηκε με τη φιλοδοξία να ανταγωνιστεί την Tesla.
Το πόκερ είναι σκληρό με το μεγάλο αφεντικό του ομίλου VW, Oliver Blume, να δίνει τα χέρια με τον πολύ φιλόδοξο ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Rivian, Robert “RJ” Scaringe, με στόχο να κλέψουν περισσότερη από τη λάμψη του ηγέτη της Tesla, Ilon Mask. O Oliver Blume είναι το μεγάλο αφεντικό και της Porsche, που ανήκει στον όμιλο της VW.
Εμπορικός πόλεμος: Πώς η Κίνα έφτασε να έχει την ισχυρότερη βιομηχανία EV παγκοσμίως
Η κορυφαία σε πωλήσεις ανά τον κόσμο γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen επενδύει το ποσό αυτό σε κοινή εταιρεία που συστήνει με τη Rivian, ποντάροντας σε αύξηση πωλήσεων με οικονομίες κόστους και στις πωλήσεις των EV, εκεί που σήμερα κυριαρχεί η Tesla.
Η κοινή εταιρεία joint venture
Η επένδυση αφορά τη δημιουργία κοινής επενδυτικής εταιρείας joint venture την οποία θα ελέγχουν από κοινού και με ίσα μερίδια οι δύο πλευρές, η οποία θα έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και αξιοποίηση αρχιτεκτονικών για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικού λογισμικού για αυτά. Με τον τρόπο αυτό η Rivian αποκτά ζεστό ρευστό και πρόσβαση σε νέες αγορές της Ευρώπης και της Ασίας όπου δραστηριοποιείται η VW.
Μεγάλες φιλοδοξίες
Με το ντιλ ουσιαστικά η Rivian κερδίζει ρευστό και πρόσβαση σε μεγαλύτερες αγορές, ενώ η καταξιωμένη ανά τον κόσμο VW ενισχύεται κι άλλο στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά στα ειδικά λογισμικά που είναι απαραίτητα για τη διαχείρισή τους.
Η επένδυση του ομίλου VW θα παράσχει στη Rivian την απαραίτητη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη λιγότερο ακριβών και μικρότερων μοντέλων (τύπου SUV) με την ονομασία R2, τα οποία πρόκειται να κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2026. Επίσης θα συμβάλλει στην εξέλιξη των νέων μοντέλων crossover R3, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe. Επιπλέον, η συνεργασία θα επιτρέψει στη Rivian να μειώσει το λειτουργικό της κόστος αξιοποιώντας μεγάλους όγκους προμηθειών, συμπεριλαμβανομένων τσιπ και εξαρτημάτων, προσέθεσε. Η Rivian έχει ρίξει από το 2021 στην αγορά τα μοντέλα R1, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού, της χαμηλότερης από το αναμενόμενο διείσδυσης στο κοινό μοντέλων EV παγκοσμίως και των αυξημένων επιτοκίων που κάνει πιο δύσκολες τις χρηματοδοτήσεις.
Χοντρό πόκερ για μοντέλα και λογισμικό
Την ώρα που εταιρείες όπως η Rivian και η Tesla έχουν ξεκινήσει από λευκό χαρτί για την ανάπτυξη των δικών τους μοντέλων, οι παραδοσιακές εταιρείες τώρα κάνουν προσπάθειες να αναπτύξουν νέα εξειδικευμένα τμήματα που αφορούν κρίσιμα στάδια της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως είναι το ειδικό λογισμικό που απαιτείται για τη διαχείριση μπαταριών και άλλων λειτουργιών.
Με βάση της συμφωνία η Rivian θα δώσει άδεια στην κοινή εταιρεία joint venture (JV) για να χρησιμοποιεί όλα τα πνευματικά της δικαιώματα. Το νέο μοντέλο R2 θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιεί λογισμικό από την κοινή εταιρεία JV. Τη συνέχεια θα ακολουθήσουν στη χρήση τέτοιων τεχνολογιών και οχήματα του ομίλου Volkswagen, περιλαμβανομένων και των Audi, Porsche, Lamborghini και Bentley.
Οι προκλήσεις του κλάδου
Νεοσύστατες εταιρείες όπως η Rivian αλλά και ηγέτες της αγοράς όπως η VW βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης στα ηλεκτρικά μοντέλα και περιβάλλοντος υψηλών επιτοκίων που κάνουν πιο δύσκολες τις μεγάλες επενδύσεις που απαιτεί η αναδιάρθρωση του κλάδου και η στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Για το λόγο αυτό πολλές παραδοσιακές εταιρείες έχουν τραφεί το τελευταίο διάστημα περισσότερο προς τα υβριδικά μοντέλα, προσπαθώντας να εκτιμήσουν πως θα εξελιχθεί η τεχνολογία και η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας