
Η ευρωπαϊκή υποχρέωση της Booking να καταργήσει τη ρήτρα ισοτιμίας, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στις κρατήσεις και τα οικονομικά του τουριστικού κλάδου.
Ήταν κάτι που μέχρι τώρα ο κολοσσός των διαδικτυακών κρατήσεων απαιτούσε από τα ιδρύματα και τα εμπόδιζε να πωλούν δωμάτια μέσω των δικών τους καναλιών (μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, email ή άλλα κανάλια) σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που δημοσιεύονται στην πλατφόρμα.
Booking: «Μπορεί να φύγουμε από την ΕΕ, ανταγωνιστικό μειονέκτημα οι χαζές ρυθμίσεις»
Είναι ένα μέτρο που λαχταρούσε εδώ και καιρό ο κλάδος και θα γίνει πραγματικότητα από την 1η Ιουλίου, ως αποτέλεσμα της προσαρμογής στον νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές που επηρεάζει όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αλυσίδες ξενοδοχείων επιδιώκουν να επωφεληθούν από την αλλαγή αυτή με εξαιρετικές προσφορές και την προώθηση των δικών τους καναλιών με τα οποία θα προσπαθήσουν επίσης να διατηρήσουν περισσότερους πελάτες, όπως επισημαίνουν πηγές του κλάδου από τις χώρες της ιβηρικής.
Τα ξενοδοχεία πάντα αντιλαμβάνονταν το Booking ως έναν μεγάλο εμπορικό σύμμαχο, αλλά εδώ και χρόνια καταγγέλλουν τις υψηλές προμήθειες που απαιτεί η πλατφόρμα για κάθε κράτηση, καθώς και άλλες απαιτήσεις, όπως η διάθεση ενός ελάχιστου αριθμού δωματίων.
Μέσω της πλατφόρμας οι περισσότερες κρατήσεις
Η εταιρεία με έδρα την Ολλανδία, ανήκει στην American Booking Holdings και είναι σήμερα το μεγαλύτερο «κέντρο» κρατήσεων στον κόσμο, ενώ κανένα άλλο διαδικτυακό πρακτορείο δεν αμφισβητεί την ηγεσία της: τρεις στις τέσσερις κρατήσεις (71%) που γίνονται στην Ευρώπη διαδικτυακά είναι μέσω αυτής της πλατφόρμας, σύμφωνα με τη μελέτη V Hotel Distribution της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εστιατορίων, Hotrec, της κύριας ένωσης του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ένα ουσιαστικά μονοπώλιο που της κόστισε τη δίωξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και από την ισπανική Εθνική Επιτροπή Αγορών και Ανταγωνισμού (CNMC), η οποία οριστικοποιεί ένα ιστορικό πρόστιμο 486 εκατομμυρίων ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, μετά την καταγγελία που κατατέθηκε το 2021 από την Ισπανική Ένωση Διευθυντών Ξενοδοχείων και την Ένωση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων της Μαδρίτης.
Στους λογαριασμούς της για το οικονομικό έτος 2023, η εταιρεία απέδωσε ζημίες 530 εκατομμυρίων δολαρίων σε αυτήν την προκαταρκτική απόφαση του ισπανικού οργανισμού.
Αυτή των ξενοδοχείων και των κρατήσεων θα είναι μια σχέση που είναι σχεδόν αδύνατο να αλλάξει σε γενικούς όρους παρά το νέο σενάριο. Η εξάρτηση από τον γίγαντα διανομής δωματίων είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλα τα ξενοδοχεία.
Οι διαδικτυακές πλατφόρμες
Η τελευταία μελέτη Hotrec που δημοσιεύθηκε το 2022, έδειξε πώς, παρά την αύξηση των πωλήσεων μέσω απευθείας καναλιών από ξενοδοχεία, η αγορά συνεχίζει να εξαρτάται από τις διαδικτυακές πλατφόρμες όπως οι booking, expedia, ή Trip.com.
Στην Ισπανία με 32% καταγράφθηκε ποσοστό υψηλότερο από αυτό άλλων ευρωπαϊκών τουριστικών δυνάμεων όπως η Ιταλία (21%), η Ελλάδα (22,4%), η Γαλλία (25,7%) και πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28,2%).
Πάντως, η Booking είναι πεπεισμένη ότι δεν θα υπάρξει αποσύνδεση από την πλατφόρμα και ότι σχεδόν τίποτα δεν θα αλλάξει τη σχέση με τις ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Οι άνθρωποι της μιλώντας στην εφημερίδα ABC τόνισαν ότι, μέχρι τώρα, τα ξενοδοχεία ήταν πάντα «ελεύθερα» να καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για τις υπηρεσίες τους όπως κρίνουν κατάλληλους χωρίς να επηρεάζονται από τη ρήτρα ισοτιμίας.
«Η ισοτιμία παρέχει σταθερά οφέλη τιμών για τους καταναλωτές, αλλά όπως έχουμε ανακοινώσει, θα συμμορφωθούμε με τις υποχρεώσεις μας βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές», σημείωσαν σχετικά.
Πηγή: in.gr


Latest News

Ξενοδοχεία: Μεγαλύτερη σεζόν και ενισχυμένη συνεισφορά στην οικονομία
Στην έρευνα του ΙΤΕΠ, σημειώνεται πως οι συνολικές επενδύσεις των ξενοδοχείων για το 2024, ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ

Με το «δεξί» ο τουρισμός για το 2025 - Ποιοι γέμισαν τα ταμεία
Το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 87,5 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2025 σύμφωνα με την ΤτΕ

H Visa express εκτοξεύει τον τουρισμό του Αν. Αιγαίου - Νέα άνοδος των Τούρκων επισκεπτών
Το 2024 την visa express αξιοποίησαν πάνω από 104.700 Τούρκοι τουρίστες - Πρωταθλήτρια στις θεωρήσεις η Μυτιλήνη με 27.600 και ακολούθησε η Χίος με 25.000 περίπου

Στροφή στην πολυτέλεια - Αυξάνονται οι κρατήσεις για luxury ταξίδια
Καλό σημάδι για τον τουρισμό και την οικονομία των ΗΠΑ η αύξηση των χλιδάτων κρατήσεων

Διάκριση για το εστιατόριο CHES του Ομίλου Calilo
Η επιβράβευση του fine dining εστιατορίου του Ομίλου Calilo επιβεβαιώνει τη θέση του ανάμεσα στα κορυφαία εστιατόρια της Ελλάδας για το 2025

Μετά τους σεισμούς, η ανάκαμψη και η αισιοδοξία - Η Σαντορίνη ετοιμάζεται για τη σεζόν
Η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αποσύρθηκε στις αρχές Μαρτίου και όλα επέστρεψαν σε ρυθμούς προετοιμασίας για τη σεζόν

Αυξημένο το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΞΕΕ από το 2020, έως σήμερα ο αριθμός των ξενοδοχείων στη χώρα έχει ξεπεράσει τις 10.000

Κεφαλογιάννη: Η Σαντορίνη είναι ασφαλής και έτοιμη να υποδεχτεί επισκέπτες
Η υπουργός έστειλε πρόσκληση προς τη διεθνή κοινότητα να επισκεφθεί τη Σαντορίνη και τους ελληνικούς προορισμούς
![Airbnb: Εκρηκτική άνοδος για το φετινό Πάσχα – Η εικόνα της Ελλάδας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Airbnb-1-768x512-1-600x400.jpg)
Εκρηκτική άνοδος για Airbnb το Πάσχα - Οι προορισμοί με τη μεγαλύτερη ζήτηση [γράφημα]
Με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τρέχε» η αγορά Airbnb - Τι δείχνουν τα στοιχεία της AirDNA

Άλλαξε χέρια το ιστορικό ξενοδοχείο Hydra Beach - Πέρασε στην Hines
Η επένδυση μαζί με την εξαγορά του Hydra Beach θα ξεπεράσει όπως εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς τα 85 εκατ. ευρώ