Η ευρωπαϊκή υποχρέωση της Booking να καταργήσει τη ρήτρα ισοτιμίας, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στις κρατήσεις και τα οικονομικά του τουριστικού κλάδου.
Ήταν κάτι που μέχρι τώρα ο κολοσσός των διαδικτυακών κρατήσεων απαιτούσε από τα ιδρύματα και τα εμπόδιζε να πωλούν δωμάτια μέσω των δικών τους καναλιών (μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, email ή άλλα κανάλια) σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που δημοσιεύονται στην πλατφόρμα.
Booking: «Μπορεί να φύγουμε από την ΕΕ, ανταγωνιστικό μειονέκτημα οι χαζές ρυθμίσεις»
Είναι ένα μέτρο που λαχταρούσε εδώ και καιρό ο κλάδος και θα γίνει πραγματικότητα από την 1η Ιουλίου, ως αποτέλεσμα της προσαρμογής στον νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές που επηρεάζει όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αλυσίδες ξενοδοχείων επιδιώκουν να επωφεληθούν από την αλλαγή αυτή με εξαιρετικές προσφορές και την προώθηση των δικών τους καναλιών με τα οποία θα προσπαθήσουν επίσης να διατηρήσουν περισσότερους πελάτες, όπως επισημαίνουν πηγές του κλάδου από τις χώρες της ιβηρικής.
Τα ξενοδοχεία πάντα αντιλαμβάνονταν το Booking ως έναν μεγάλο εμπορικό σύμμαχο, αλλά εδώ και χρόνια καταγγέλλουν τις υψηλές προμήθειες που απαιτεί η πλατφόρμα για κάθε κράτηση, καθώς και άλλες απαιτήσεις, όπως η διάθεση ενός ελάχιστου αριθμού δωματίων.
Μέσω της πλατφόρμας οι περισσότερες κρατήσεις
Η εταιρεία με έδρα την Ολλανδία, ανήκει στην American Booking Holdings και είναι σήμερα το μεγαλύτερο «κέντρο» κρατήσεων στον κόσμο, ενώ κανένα άλλο διαδικτυακό πρακτορείο δεν αμφισβητεί την ηγεσία της: τρεις στις τέσσερις κρατήσεις (71%) που γίνονται στην Ευρώπη διαδικτυακά είναι μέσω αυτής της πλατφόρμας, σύμφωνα με τη μελέτη V Hotel Distribution της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εστιατορίων, Hotrec, της κύριας ένωσης του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ένα ουσιαστικά μονοπώλιο που της κόστισε τη δίωξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και από την ισπανική Εθνική Επιτροπή Αγορών και Ανταγωνισμού (CNMC), η οποία οριστικοποιεί ένα ιστορικό πρόστιμο 486 εκατομμυρίων ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, μετά την καταγγελία που κατατέθηκε το 2021 από την Ισπανική Ένωση Διευθυντών Ξενοδοχείων και την Ένωση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων της Μαδρίτης.
Στους λογαριασμούς της για το οικονομικό έτος 2023, η εταιρεία απέδωσε ζημίες 530 εκατομμυρίων δολαρίων σε αυτήν την προκαταρκτική απόφαση του ισπανικού οργανισμού.
Αυτή των ξενοδοχείων και των κρατήσεων θα είναι μια σχέση που είναι σχεδόν αδύνατο να αλλάξει σε γενικούς όρους παρά το νέο σενάριο. Η εξάρτηση από τον γίγαντα διανομής δωματίων είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλα τα ξενοδοχεία.
Οι διαδικτυακές πλατφόρμες
Η τελευταία μελέτη Hotrec που δημοσιεύθηκε το 2022, έδειξε πώς, παρά την αύξηση των πωλήσεων μέσω απευθείας καναλιών από ξενοδοχεία, η αγορά συνεχίζει να εξαρτάται από τις διαδικτυακές πλατφόρμες όπως οι booking, expedia, ή Trip.com.
Στην Ισπανία με 32% καταγράφθηκε ποσοστό υψηλότερο από αυτό άλλων ευρωπαϊκών τουριστικών δυνάμεων όπως η Ιταλία (21%), η Ελλάδα (22,4%), η Γαλλία (25,7%) και πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28,2%).
Πάντως, η Booking είναι πεπεισμένη ότι δεν θα υπάρξει αποσύνδεση από την πλατφόρμα και ότι σχεδόν τίποτα δεν θα αλλάξει τη σχέση με τις ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Οι άνθρωποι της μιλώντας στην εφημερίδα ABC τόνισαν ότι, μέχρι τώρα, τα ξενοδοχεία ήταν πάντα «ελεύθερα» να καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για τις υπηρεσίες τους όπως κρίνουν κατάλληλους χωρίς να επηρεάζονται από τη ρήτρα ισοτιμίας.
«Η ισοτιμία παρέχει σταθερά οφέλη τιμών για τους καταναλωτές, αλλά όπως έχουμε ανακοινώσει, θα συμμορφωθούμε με τις υποχρεώσεις μας βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές», σημείωσαν σχετικά.
Πηγή: in.gr
Latest News
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια