Τους τελευταίους δύο μήνες, οι προσδοκίες για τα οικονομικά αποτελέσματα της Apple έχουν αυξηθεί, αλλά όχι οι προσδοκίες για το εγγύς ή ακόμα και μεσοπρόθεσμο μέλλον, σύμφωνα με τους FT.
Κομισιόν: Η Apple παραβιάζει τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές της ΕΕ – Νέα έρευνα
Ουσιαστικά δεν υπήρξε καμία αλλαγή στις εκτιμήσεις για το τρέχον έτος ή για το 2025, ούτε για τα έσοδα ούτε για τα κέρδη. Πρέπει να κοιτάξετε το 2026 και το 2027 για να δείτε μια αλλαγή στις προσδοκίες των αναλυτών. Για το 2027, οι προσδοκίες για αύξηση εσόδων και κερδών έχουν αυξηθεί κατά τέσσερις και οκτώ ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα, από τις αρχές Μαΐου. Αυτό είναι πολύ. Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει την αύξηση των κερδών για το 2022 και το 2023 για την Apple και τις προσδοκίες ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια, τόσο όπως ήταν πριν από δύο μήνες όσο και όπως είναι σήμερα:
Δεν είμαι σίγουρος πόσο σοβαρά πρέπει να πάρουμε τις εκτιμήσεις των αναλυτών για τα αποτελέσματα σε τρία χρόνια, ως οτιδήποτε άλλο εκτός από πρόσκαιρες εκφράσεις ενθουσιασμού, σημειώνει ο συντάκτης των FT.
Σημειώστε, ωστόσο, ότι ακόμη και το μεγάλο άλμα στις εκτιμήσεις εκτός έτους δεν αρκεί από μόνο του για να εξηγήσει την κίνηση της τιμής της Apple. Υπήρξε μια απότομη αύξηση της αποτίμησης πέρα από την αύξηση των εκτιμήσεων. Οι προσδοκίες είναι υψηλές από κάθε άποψη, όπως αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι το premium αποτίμησης της Apple στον S&P 500 έχει αναρριχηθεί ξανά στην κορυφή του πρόσφατου εύρους του (παρόλο που η αποτίμηση του ίδιου του S&P αυξάνεται σταθερά).
Το μη χείρον βέλτιστον
Ποια γεγονότα των τελευταίων δύο μηνών θα μπορούσαν να εξηγήσουν τις αλλαγές στις τιμές, τις εκτιμήσεις και τις αποτιμήσεις; Υπάρχουν δύο υποψήφιοι. Το ένα ήταν η έκθεση κερδών πρώτου τριμήνου που βγήκε στις 2 Μαΐου, η οποία ήταν καλύτερη από την αναμενόμενη και ακολουθήθηκε από ράλι στην τιμή της μετοχής. Τα έσοδα μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο, αλλά όχι τόσο άσχημα όσο φοβόμασταν. Οι ανακοινώσεις μερισμάτων και επαναγοράς μετοχών ήταν μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες. Στέρεα οικονομικά νέα, αλλά όχι πολύ περισσότερο από αυτό.
Στη συνέχεια, υπάρχει η ανακοίνωση της 10ης Ιουνίου για μια συνεργασία με την OpenAI, η οποία θα υποστηρίξει μια νέα δυνατότητα, την «Apple Intelligence», σε iPhone και άλλες συσκευές. Η σύνδεση του ονόματος της Apple με την εταιρεία που παρήγαγε το ChatGPT, πρώτο από τα πραγματικά εντυπωσιακά μοντέλα μεγάλης γλώσσας γενικής χρήσης, είναι μεγάλη υπόθεση. Οι ανακοινωθείσες δυνατότητες της Apple Intelligence, σε αντίθεση με αυτό που γνωρίζουμε ότι μπορούν να κάνουν ήδη τα LLM, δεν είναι. Εργαλεία διόρθωσης και επεξεργασίας. προσαρμογή emoji, δημιουργία εικόνας, καλύτερη ερμηνεία γλώσσας για τον ψηφιακό βοηθό Siri, όλα με τις συνήθεις υποσχέσεις Apple-y για το απόρρητο. Τίποτα εδώ δεν φαίνεται πιθανό να οδηγήσει έναν κύκλο αναβάθμισης συσκευών μεταξύ των καταναλωτών.
H τελειοποίηση της Apple
Ίσως το μόνο που είχε σημασία ήταν να δείξουμε ότι η Apple είναι στο παιχνίδι, ενσωματώνοντας τεχνολογία AI στις συσκευές της, έτσι ώστε να είναι έτοιμη όταν εμφανιστεί αυτή η δολοφονική εφαρμογή. Η δύναμη της Apple, τελικά, είναι η τελειοποίηση και όχι η πρωτοπορία των νέων τεχνολογιών. Είναι λογικό ότι όταν και αν οι καταναλωτικές εφαρμογές για AI ανθίσουν, η Apple θα μπορούσε να κάνει μερικές από τις πιο χρήσιμες εκδόσεις τους, δεδομένης της δύναμής της στις διεπαφές χρήστη και του τεράστιου δικτύου αιχμάλωτων χρηστών της.
Η Apple ακολουθεί παράλληλες πορείες με τη Meta, τη Microsoft και την Alphabet από αυτή την άποψη. Και οι τρεις συνδέονται με την υπόθεση ότι η οικονομική ισχύς και η θέση στην αγορά των παλαιών επιχειρήσεών τους τους εγγυάται μια ισχυρή θέση σε αυτό που είναι θεμελιωδώς ένας νέος και δυνητικά πολύ διαφορετικός κλάδος, η τεχνητή νοημοσύνη.
Η φούσκα της ΑΙ
Έχουμε δει στοιχεία ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει πολύ εντυπωσιακά πράγματα στην επεξεργασία πληροφοριών. Από την άποψη των κερδών, ωστόσο, το μόνο που έχουμε δει είναι τεράστιες πωλήσεις τσιπ για την Nvidia (και μερικές άλλες σε μικρότερο βαθμό) και ένα σωρό εταιρείες που έχουν δει τις αποτιμήσεις τους να βελτιώνονται λόγω του ότι έχουν την στάμπα της AI. Δεν γνωρίζουμε πώς θα μοιάζουν οι επιχειρήσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη – εκτός από την επιχείρηση που παρέχει την ισχύ του υπολογιστή που απαιτεί η τεχνητή νοημοσύνη. Έτσι, το γεγονός ότι απλά μπαίνοντας στο ρινγκ της ΑΙ μπορεί να προσθέσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια στην αξία της Apple είναι μια πολύ καλή ένδειξη ότι βρισκόμαστε σε μια φούσκα.
Latest News
Η τεχνητή νοημοσύνη διψάει για ενέργεια – Έχει ο πλανήτης αρκετό ρεύμα;
Οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι ο περιοριστικός παράγοντας στην κούρσα της ΑΙ.
Ποιοι κολοσσοί κατέχουν τα ηνία στα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της GenAI
Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη σημειώνει μια εκρηκτική ανάπτυξη με περισσότερες από 50.000 αιτήσεις για πατέντες
Φουκουγιάμα: Να φοβόμαστε λιγότερο την AI
Οι κίνδυνοι της Τεχνητής Νοημοσύνης και η λύση που προτείνει ο διάσημος πολιτικός επιστήμονας και καθηγητής του Stanford
Εισαγωγή λειτουργιών AI στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ο εικονικός βοηθός του ΕΛΚΕ/ΕΚΠΑ «Αθηνά» και της Moveo.AI, έχει ενσωματωθεί ήδη στη ιστοσελίδα της υπηρεσίας και είναι σε θέση να απαντήσει με ακρίβεια σε ποικίλες ερωτήσεις
Η ευκαιρία που ανοίγεται γύρω από την AI για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Τι έδειξε έρευνα της QuantumBlack AI, by McKinsey για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Η AWS και η SAP δημιούργησαν Cloud ERP με τη χρήση Generative AI
Η συνεργασία έρχεται να απλουστεύσει την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε κρίσιμες για τις επιχειρήσεις εφαρμογές
Πώς θα μας «ταΐζει» η ΑΙ - Οι νέοι ορίζοντες για την αγροτιά
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα
Συνεργασία HPE-Nvidia στον τομέα της Generative AI
Η Hewlett Packard Enterprise και η NVIDIA ανακοίνωσαν το «NVIDIA AI Computing by HPE» με απώτερο στόχο την επιτάχυνση της βιομηχανικής επανάστασης του Generative AI
Οι εξελίξεις και οι προκλήσεις της AI στο επίκεντρο των φετινών εκδηλώσεων του HIAS
Ειδική ενότητα θα οργανωθεί για «AI και Ηθική» και για τις προκλήσεις που έχουν εμφανιστεί σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων
Ο «κρυφός ρόλος» της Airbnb στον σχεδιασμό του ChatGPT - Τι αποκάλυψε ο Άλτμαν
Ο CEO της Airbnb συμβούλεψε τον Σαμ Αλτμαν στον σχεδιασμό της πλατφόρμας