Η Tesla κατέγραψε τη δεύτερη συνεχόμενη μείωση στις παραδόσεις οχημάτων την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με την επιβράδυνση της ζήτησης και τον σκληρό ανταγωνισμό από την Κίνα.
Η εταιρεία παρέδωσε 443.956 οχήματα παγκοσμίως τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο, αριθμός μειωμένος κατά 4,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά πάνω από τις προσδοκίες της Wall Street, αναφέρουν οι Financial Times.
Βίντεο δίνει μια πρώτη γεύση από το πώς θα είναι η υπηρεσία Robotaxi της Tesla
Οι παραδόσεις ήταν υψηλότερες από εκείνες της κινεζικής BYD, η οποία ανακοίνωσε ότι οι δικές της του δεύτερου τριμήνου ανήλθαν σε 426.000, με αύξηση 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το ενδιαφέρον των επενδυτών επικεντρώθηκε στο κατά πόσον η BYD μπορεί να ξεπεράσει και πάλι την Tesla σε πωλήσεις, όπως έκανε το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Η Tesla αντιμετωπίζει μια νέα εποχή χαμηλότερης αύξησης των πωλήσεων και των περιθωρίων κέρδους μετά από χρόνια ταχείας επέκτασης, καθώς οι πολλοί αγοραστές παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα. Η αμερικανική εταιρεία έχει μειώσει τις τιμές σε ορισμένα από τα μοντέλα της μπροστά στον αυξημένο ανταγωνισμό από τους Κινέζους ανταγωνιστές της, όπως η BYD.
Τον Ιανουάριο προειδοποίησε ότι η αύξηση των παραδόσεων το 2024 θα είναι «αισθητά χαμηλότερη», καθώς η ώθηση από τις πολύμηνες μειώσεις τιμών μειώθηκε. Αυτό το τρίμηνο η εταιρεία ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών για 439.302 οχήματα για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σύμφωνα με τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις του Bloomberg.
Ο τομέας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει γίνει πιο ανταγωνιστικός, με τις πωλήσεις να αυξάνονται με βραδύτερους ρυθμούς από τους αναμενόμενους, καθώς οι υποψήφιοι πελάτες τους είναι διστακτικοί λόγω των υψηλότερων τιμών σε σύγκριση με τις εναλλακτικές λύσεις βενζίνης.
Στα προβλήματα της Tesla έρχεται να προστεθεί και η στροφή των καταναλωτών προς φθηνότερα υβριδικά μοντέλα. Σε αντίθεση με τους παλαιούς κατασκευαστές, η Tesla δεν κατασκευάζει βενζινοκίνητα ή υβριδικά μοντέλα στα οποία μπορεί να καταφύγει. Εν τω μεταξύ, τα αποθέματά της αυξάνονται. Αυξήθηκαν περισσότερο από 136% τα τελευταία δύο χρόνια.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Jefferies, το μερίδιο αγοράς της Tesla στα EV έχει φτάσει σταθεροποιηθεί. Παρόλο που το λογισμικό της παραμένει μπροστά από τους περισσότερους «αργοκίνητους» ομολόγους της, αυτό δεν ισχύει στην Κίνα. «Μια στάσιμη Tesla αποτελεί μικρότερη απειλή για τους άλλους κατασκευαστές μέχρι να επιταχυνθεί και πάλι η ζήτηση EV», δήλωσε ο Φιλίπ Χουσουά.
Η μετοχή της Tesla έχουν υποχωρήσει κατά 15% φέτος.
Latest News
Η BYD αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη
Η BYD λειτούργησε αυτή την εβδομάδα το πρώτο της εργοστάσιο στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Ταϊλάνδη
Σκυλακάκης: Τεράστιο εργαλείο για την πράσινη μετάβαση στα νησιά το Ταμείο Απανθρακοποίησης
Τεράστιο εργαλείο, που μας επιτρέπει να γίνουν τα νησιά μας υπόδειγμα πράσινης μετάβασης χαρακτήρισε το Ταμείο Απανθρακοποίησης των νησιών ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκη
Σε υψηλά επίπεδα η παραγωγή ΑΠΕ στην Ελλάδα - Τι δείχνουν τα στοιχεία
Η φετινή επίδοση κινείται κοντά στα επίπεδα του 2023, όταν οι ΑΠΕ αντιστοιχούσαν στο 58,8 % της παραγωγής
Πώς θέλει να αλλάξει τα πράσινα σχέδια της ΕΕ το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα
Νομοθέτες από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα συζητούν τις προτεραιότητες πολιτικής για την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
«Φωτιά» στις τιμές των τροφίμων βάζει η κλιματική κρίση – Ο ρόλος των Κεντρικών Τραπεζών
Η κλιματική κρίση μειώνει τις αποδόσεις των καλλιεργειών
Για πρώτη φορά τα Tesla σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης
Η Tesla είναι η μόνη ξένη μάρκα ΕV που φιγουράρει στον κατάλογο αγορών που δημοσιεύει η κυβέρνηση της επαρχίας Τσιανγκσού
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;
Στα «χαρτιά» η συλλογή συσκευασιών φυτοφαρμάκων και στο βάθος... πρόστιμα
Νομοθετικά μέτρα για τη λειτουργία ενός αποτελεσματικού φορέα ανακύκλωσης ζητά η εταιρεία ΚΥΚΛΟΣ ΑΕ
Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει
Την πρόοδο της Ελλάδος σε θέματα βιωσιμότητας σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα της χώρας σαν επενδυτικό προορισμό επισήμαναν οι Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης
Τα πράσινα ομόλογα ενισχύουν την ενεργειακή μετάβαση - Τι δείχνει μελέτη του ΙΕΝΕ
Η χρήση κριτηρίων ESG γίνεται ολοένα και πιο σημαντική αναδεικνύοντας τον ρόλο που διαδραματίζουν τα πράσινα ομόλογα