
Στην δημιουργία συστήματος χρονοθυρίδων (slots) στα λιμάνια, ανάλογων αυτών που ισχύουν στην αεροπορική βιομηχανία προχωρά το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Σύμφωνα με την «διαύγεια» το Υπουργείο κατακύρωσε σε ιδιωτική εταιρεία, το έργο «Εξειδίκευση αντικειμένου για την δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System)» στο πλαίσιο της Πράξης «ΜΕΛΕΤΕΣ, ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ 2021-2027 ΤΗΣ ΕΠΙΤΕΛΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΕΣΠΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ» του Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων 2021-2027».
Το φυσικό αντικείμενο του έργου ολοκληρώνεται σύμφωνα με τα αναλυτικώς προβλεπόμενα στην πρόσκλησης, και συνίσταται στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβούλου για τον προσδιορισμό του αντικειμένου και των επιμέρους ζητημάτων, που αφορούν στην δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων για την κίνηση της ακτοπλοΐας στους θαλάσσιους λιμένες της χώρας (SPSS).
Τα δρομολόγια στα λιμάνια
Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης έχει αναφερθεί στην εισαγωγή του μοντέλου των slots (χρονοθυρίδων) στη λειτουργία των λιμένων.
Τα slots, που είναι αρκετά διαδεδομένα στις αερομεταφορές, εξασφαλίζουν τα δρομολόγια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες. Ο κ. Στυλιανίδης πιστεύει ότι με την υιοθέτηση αυτού του μοντέλου θα αποφεύγεται το «κυνήγι» μεταξύ των πλοίων για το πιο θα φτάνει πρώτο στο λιμάνι.
Να σημειωθεί ότι με το υφιστάμενο καθεστώς οι ώρες αναχώρησης των πλοίων από το λιμάνι του Πειραιά συζητούνται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με βάση τις αρχές του ΣΑΣ. Σύμφωνα με τον Υπουργό η υιοθέτηση αυτού του συστήματος ενισχύει την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα και τα λιμάνια θέμα στο οποίο δίνει ιδιαίτερη σημασία.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»