Στην δημιουργία συστήματος χρονοθυρίδων (slots) στα λιμάνια, ανάλογων αυτών που ισχύουν στην αεροπορική βιομηχανία προχωρά το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Σύμφωνα με την «διαύγεια» το Υπουργείο κατακύρωσε σε ιδιωτική εταιρεία, το έργο «Εξειδίκευση αντικειμένου για την δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System)» στο πλαίσιο της Πράξης «ΜΕΛΕΤΕΣ, ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ 2021-2027 ΤΗΣ ΕΠΙΤΕΛΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΕΣΠΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ» του Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων 2021-2027».
Το φυσικό αντικείμενο του έργου ολοκληρώνεται σύμφωνα με τα αναλυτικώς προβλεπόμενα στην πρόσκλησης, και συνίσταται στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβούλου για τον προσδιορισμό του αντικειμένου και των επιμέρους ζητημάτων, που αφορούν στην δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων για την κίνηση της ακτοπλοΐας στους θαλάσσιους λιμένες της χώρας (SPSS).
Τα δρομολόγια στα λιμάνια
Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης έχει αναφερθεί στην εισαγωγή του μοντέλου των slots (χρονοθυρίδων) στη λειτουργία των λιμένων.
Τα slots, που είναι αρκετά διαδεδομένα στις αερομεταφορές, εξασφαλίζουν τα δρομολόγια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες. Ο κ. Στυλιανίδης πιστεύει ότι με την υιοθέτηση αυτού του μοντέλου θα αποφεύγεται το «κυνήγι» μεταξύ των πλοίων για το πιο θα φτάνει πρώτο στο λιμάνι.
Να σημειωθεί ότι με το υφιστάμενο καθεστώς οι ώρες αναχώρησης των πλοίων από το λιμάνι του Πειραιά συζητούνται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με βάση τις αρχές του ΣΑΣ. Σύμφωνα με τον Υπουργό η υιοθέτηση αυτού του συστήματος ενισχύει την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα και τα λιμάνια θέμα στο οποίο δίνει ιδιαίτερη σημασία.
Latest News
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου
Πόσο επικίνδυνος έχει γίνει ο «σκιώδης» στόλος της Ρωσίας
Τα σκάφη-φαντάσματα της Ρωσίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στρατηγικές θαλάσσιες μεταφορές αλλά και για...πόλεμο - Η υστέρηση των ΗΠΑ
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα