![Ναυτιλία: Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου – Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-pontoporos-nautilia.jpg)
Άνοδος των ναύλων, άνοδος και των αξιών των πλοίων αλλά και αυξημένες συναλλαγές στις αγοραπωλησίες πλοίων συνθέτουν το σκηνικό στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, σύμφωνα με τους αναλυτές στη ναυτιλία.
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δυναμική κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, με μια ανοδική τάση που καλλιεργεί την αισιοδοξία τόσο των πλοιοκτητών όσο και των ναυλωτών, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv. Ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) αντικατοπτρίζει αυτό το θετικό κλίμα, με αύξηση 72% από 1.183 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2023 σε 2.031 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024. Παρόμοιες θετικές τάσεις παρατηρούνται στα επιμέρους τμήματα της αγοράς.
Η αγορά Capesize, η οποία αντιπροσωπεύεται από τον δείκτη Baltic Capesize Index (BCI), έχει αυξηθεί κατά 74% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τις 3.371 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, έναντι 1.937 μονάδων την ίδια ημερομηνία το 2023. Η αγορά Panamax έχει επίσης σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, με τον δείκτη Baltic Panamax Index (BPI) να αυξάνεται κατά 54% μέσα σε ένα έτος, φθάνοντας τις 1.672 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, από 1.089 μονάδες την αντίστοιχη ημερομηνία του 2023.
Το τμήμα Supramax σημείωσε τα πιο εντυπωσιακά κέρδη, με τον δείκτη Baltic Supramax Index (BSI) να εκτοξεύεται κατά 88% στις 1.399 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, έναντι 746 μονάδων ένα χρόνο πριν. Ο δείκτης Baltic Handysize Index (BHSI) σημείωσε επίσης σημαντική αύξηση, ανεβαίνοντας κατά 68% από 454 μονάδες σε 763 μονάδες κατά την ίδια περίοδο.
Αυξητικά οι αξίες των πλοίων στη ναυτιλία
Η πρόσφατη άνοδος των ναύλων και η συνολική αισιοδοξία της αγοράς είχε αντίκτυπο, επηρεάζοντας θετικά την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και ανεβάζοντας τις τιμές των πλοίων. Τα ηλικίας πέντε ετών Capesize, για παράδειγμα, αποτιμώνται τώρα μεταξύ 61-64 εκατ. δολαρίων (ανάλογα με τη χώρα κατασκευής και τα χαρακτηριστικά του πλοίου), μια σημαντική αύξηση 32% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023 και ένα εντυπωσιακό άλμα 83% από την περίοδο του COVID-19 τον Ιούνιο του 2020.
Η τάση αυτή επεκτείνεται και σε άλλα τμήματα. Τα πλοία Kamsarmax της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας σημείωσαν αύξηση της τιμής κατά 22% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 35-38 εκατ. δολάρια, και αξιοσημείωτη αύξηση 75% από τον Ιούνιο του 2020. Ακόμη και τα μικρότερα πλοία δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα από αυτή την αύξηση των τιμών.
Τα πέντε ετών Ultramaxes τιμολογούνται σήμερα στα 35-37 εκατ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 25% σε σύγκριση με πέρυσι και σχεδόν διπλασιασμό (93%) από την τιμή τους τον Ιούνιο του 2020. Παρομοίως, τα πενταετή πλοία Handysize επιτάσσουν τιμές μεταξύ 26,5-28,5 εκατ. δολαρίων, που αντανακλούν αύξηση 15% σε ετήσια βάση και ένα ισχυρό άλμα 90% από τον Ιούνιο του 2020.
Τα στοιχεία αυτά διαμορφώνουν μια σαφή εικόνα μιας ζωηρής αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλία που τροφοδοτείται από το σημερινό θετικό κλίμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία ξηρού χύδην φορτίου. Είναι ενδιαφέρον ότι, παρόλο που οι δείκτες του Baltic Exchange υποδηλώνουν παρόμοιες συνθήκες στην αγορά ναύλων με εκείνες του δεύτερου εξαμήνου του 2022, οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων ακολουθούν μια άλλη πορεία. Στα τέλη Μαΐου του 2022, ο BCI αντανακλούσε τα σημερινά επίπεδα, ωστόσο τα ηλικίας πέντε ετών πλοία Capesize είχαν τιμή 21% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη σημερινή αγορά. Παρομοίως, τα πενταετή πλοία Kamsarmax τον Αύγουστο του 2022 τιμολογούνταν κατά 16% χαμηλότερα από ό,τι σήμερα, παρά το γεγονός ότι ο Δείκτης BDI βρισκόταν στην περιοχή των 1680 μονάδων.
Πολλές αγοραπωλησίες
Παρόλο που οι τιμές κινήθηκαν ανοδικά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι συναλλαγές στις αγοραπωλησίες πλοίων, γνώρισαν μεγάλη δυναμική κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, με συνολικά 435 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου να βρίσκουν νέους ιδιοκτήτες, σχεδόν 40% περισσότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Τα τμήματα Supramax και Handysize ήταν η κύρια προτίμηση των πλοιοκτητών, με 107 και 101 πωλήσεις αντίστοιχα, έχοντας σημειώσει αύξηση περίπου 39% και 26% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Εντός του 2024 μέχρι στιγμής, η αγοραστική διάθεση στη ναυτιλία έχει στραφεί σε μεγαλύτερα πλοία, με τις πωλήσεις Kamsarmax και Post-Panamax να είναι αυξημένες κατά 68% και 283% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ οι πωλήσεις Capesize και Newcastlemax έχουν αυξηθεί κατά 40% και 136%, αντίστοιχα. Παρόλο που οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όλα τα τμήματα, ο τομέας Ultramax είναι ελαφρώς μειωμένος (περίπου 11% σε ετήσια βάση).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κίνα: Γιατί οι εξαγωγείς φοβούνται μια νέα εφοδιαστική κρίση τα Χριστούγεννα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/nautilia-ploia-768x480-1-600x375.jpg)
Γιατί οι Κινέζοι εξαγωγείς φοβούνται μια νέα εφοδιαστική κρίση τα Χριστούγεννα
Πώς οι Χούθι απειλούν τις εξαγωγές από την Κίνα
![‘Αμστερνταμ: Ο δήμος βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ASTERDAM_Cruiz-600x265.jpg)
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος
![Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-90-1-600x401.jpg)
Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη
Οι εισαγγελικές αρχές της Ολλανδίας κατηγόρησαν τον Γιάννη Καραγεώργη για απάτη και δόλια πτώχευση. Οι ποινές στην Ολλανδία δεν είναι εξαγοράσιμες. Ο Γιάννης Καραγεώργης θα πρέπει να εκτίσει την ποινή του
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/rymoulko-600x400.jpg)
«Βολές» κατά του ΝΕΕ από την Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών
Σοβαρές ενστάσεις και παρατηρήσεις για τα ρυμουλκά πλοία καταγράφονται σε επιστολή για την Έκθεση του ΝΕΕ
![MSC: Ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/MSC20003552-768x439-1-600x343.jpg)
MSC: Ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
H MSC αύξησε την 1η Ιουλίου τον στόλο της στα 5.979.659 teu και έφτασε να ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ της φημισμένης Ναυτικής Ακαδημίας της Μασαχουσέτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/103f69ad-0a97-471d-a45d-59122224b19f-600x400.jpg)
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ της φημισμένης Ναυτικής Ακαδημίας της Μασαχουσέτης
Τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα έλαβε ο Βαγγέλης Μαρινάκης από την πιο φημισμένη ναυτική ακαδημία των ΗΠΑ
![Λιμάνια: Εξετάζεται η τοποθέτηση slots όπως στα αεροδρόμια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/limani-iraklio-600x344.jpg)
Slots στα λιμάνια όπως στα αεροδρόμια – Τι μελετά το υπουργείο Ναυτιλίας
Τα slots, που είναι αρκετά διαδεδομένα στις αερομεταφορές, εξασφαλίζουν τα δρομολόγια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/container-ship-6631117_1280-600x400.jpg)
Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Το 2022 η απόδοση του κεφαλαίου των ναυτιλιακών εταιρειών ξεπέρασε το 40%