Άνοδος των ναύλων, άνοδος και των αξιών των πλοίων αλλά και αυξημένες συναλλαγές στις αγοραπωλησίες πλοίων συνθέτουν το σκηνικό στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, σύμφωνα με τους αναλυτές στη ναυτιλία.
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δυναμική κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, με μια ανοδική τάση που καλλιεργεί την αισιοδοξία τόσο των πλοιοκτητών όσο και των ναυλωτών, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv. Ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) αντικατοπτρίζει αυτό το θετικό κλίμα, με αύξηση 72% από 1.183 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2023 σε 2.031 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024. Παρόμοιες θετικές τάσεις παρατηρούνται στα επιμέρους τμήματα της αγοράς.
Η αγορά Capesize, η οποία αντιπροσωπεύεται από τον δείκτη Baltic Capesize Index (BCI), έχει αυξηθεί κατά 74% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τις 3.371 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, έναντι 1.937 μονάδων την ίδια ημερομηνία το 2023. Η αγορά Panamax έχει επίσης σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, με τον δείκτη Baltic Panamax Index (BPI) να αυξάνεται κατά 54% μέσα σε ένα έτος, φθάνοντας τις 1.672 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, από 1.089 μονάδες την αντίστοιχη ημερομηνία του 2023.
Το τμήμα Supramax σημείωσε τα πιο εντυπωσιακά κέρδη, με τον δείκτη Baltic Supramax Index (BSI) να εκτοξεύεται κατά 88% στις 1.399 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, έναντι 746 μονάδων ένα χρόνο πριν. Ο δείκτης Baltic Handysize Index (BHSI) σημείωσε επίσης σημαντική αύξηση, ανεβαίνοντας κατά 68% από 454 μονάδες σε 763 μονάδες κατά την ίδια περίοδο.
Αυξητικά οι αξίες των πλοίων στη ναυτιλία
Η πρόσφατη άνοδος των ναύλων και η συνολική αισιοδοξία της αγοράς είχε αντίκτυπο, επηρεάζοντας θετικά την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και ανεβάζοντας τις τιμές των πλοίων. Τα ηλικίας πέντε ετών Capesize, για παράδειγμα, αποτιμώνται τώρα μεταξύ 61-64 εκατ. δολαρίων (ανάλογα με τη χώρα κατασκευής και τα χαρακτηριστικά του πλοίου), μια σημαντική αύξηση 32% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023 και ένα εντυπωσιακό άλμα 83% από την περίοδο του COVID-19 τον Ιούνιο του 2020.
Η τάση αυτή επεκτείνεται και σε άλλα τμήματα. Τα πλοία Kamsarmax της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας σημείωσαν αύξηση της τιμής κατά 22% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 35-38 εκατ. δολάρια, και αξιοσημείωτη αύξηση 75% από τον Ιούνιο του 2020. Ακόμη και τα μικρότερα πλοία δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα από αυτή την αύξηση των τιμών.
Τα πέντε ετών Ultramaxes τιμολογούνται σήμερα στα 35-37 εκατ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 25% σε σύγκριση με πέρυσι και σχεδόν διπλασιασμό (93%) από την τιμή τους τον Ιούνιο του 2020. Παρομοίως, τα πενταετή πλοία Handysize επιτάσσουν τιμές μεταξύ 26,5-28,5 εκατ. δολαρίων, που αντανακλούν αύξηση 15% σε ετήσια βάση και ένα ισχυρό άλμα 90% από τον Ιούνιο του 2020.
Τα στοιχεία αυτά διαμορφώνουν μια σαφή εικόνα μιας ζωηρής αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλία που τροφοδοτείται από το σημερινό θετικό κλίμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία ξηρού χύδην φορτίου. Είναι ενδιαφέρον ότι, παρόλο που οι δείκτες του Baltic Exchange υποδηλώνουν παρόμοιες συνθήκες στην αγορά ναύλων με εκείνες του δεύτερου εξαμήνου του 2022, οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων ακολουθούν μια άλλη πορεία. Στα τέλη Μαΐου του 2022, ο BCI αντανακλούσε τα σημερινά επίπεδα, ωστόσο τα ηλικίας πέντε ετών πλοία Capesize είχαν τιμή 21% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη σημερινή αγορά. Παρομοίως, τα πενταετή πλοία Kamsarmax τον Αύγουστο του 2022 τιμολογούνταν κατά 16% χαμηλότερα από ό,τι σήμερα, παρά το γεγονός ότι ο Δείκτης BDI βρισκόταν στην περιοχή των 1680 μονάδων.
Πολλές αγοραπωλησίες
Παρόλο που οι τιμές κινήθηκαν ανοδικά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι συναλλαγές στις αγοραπωλησίες πλοίων, γνώρισαν μεγάλη δυναμική κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, με συνολικά 435 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου να βρίσκουν νέους ιδιοκτήτες, σχεδόν 40% περισσότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Τα τμήματα Supramax και Handysize ήταν η κύρια προτίμηση των πλοιοκτητών, με 107 και 101 πωλήσεις αντίστοιχα, έχοντας σημειώσει αύξηση περίπου 39% και 26% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Εντός του 2024 μέχρι στιγμής, η αγοραστική διάθεση στη ναυτιλία έχει στραφεί σε μεγαλύτερα πλοία, με τις πωλήσεις Kamsarmax και Post-Panamax να είναι αυξημένες κατά 68% και 283% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ οι πωλήσεις Capesize και Newcastlemax έχουν αυξηθεί κατά 40% και 136%, αντίστοιχα. Παρόλο που οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όλα τα τμήματα, ο τομέας Ultramax είναι ελαφρώς μειωμένος (περίπου 11% σε ετήσια βάση).
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.