Άμυνα απέναντι στο τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας χτίζει η AS Company με είσοδο σε νέες δραστηριότητες –και μέσω εξαγορών– ενώ ταυτόχρονα δίνει έμφαση στην ανάπτυξη του portfolio των δικών της σημάτων, στην εξωστρέφεια και στην ενίσχυση του κωδικολογίου της με gadgets και προϊόντα που απευθύνονται σε περισσότερα ηλικιακά group.

AS Company: Νέα εμπορικά σήματα προσθέτει στο χαρτοφυλάκιο της

Η ελληνική εταιρεία παιχνιδιών, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που ανταγωνίζεται στα ίσα τις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως η Mattel και η Hasbro, μετρά αντίστροφα για να κλείσει τις συμφωνίες εξαγοράς δικαιωμάτων διανομής σημάτων βρεφικών ειδών και εξοπλισμού.

Το deal της AS Company με την Chicco και η επέκταση στα βρεφικά είδη

Μάλιστα, όπως είπε χθες ο κος Στράτος Ανδρεάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AS Company, κατά την παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών η στόχευση είναι «να κάνουμε και δικά μας βρεφικά προϊόντα με καλύτερα περιθώρια μεικτού κέρδους» αφού κατανοηθεί η εν λόγω αγορά.

Σημειώνεται ότι η AS Company βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την ιταλική Artsana Spa, για την αντιπροσώπευση των σημάτων Chicco και Boppy, σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και με την ολλανδική εταιρεία Maxi Miliaan BV (Dorel), όσον αφορά στα προϊόντα της με τα σήματα Bébé Comfort και Safety First, για την Ελλάδα. Μάλιστα έχει ήδη υπογράψει συμφωνητικό με την Β. & Μ. Σκαρμούτσος ΑΕ, που είναι αποκλειστική διανομέας σήμερα για την απόκτηση των αποθεμάτων που διατηρεί, έναντι 1,7 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση, που πριν 5-6 χρόνια αποφάσισε να διαφοροποιήσει τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας ενισχύοντας το μερίδιο του τζίρου που έρχεται από ιδιόκτητα προϊόντα, σημείωσε ότι «βλέπει» κι άλλους κλάδους, διερευνώντας τις πιθανές ευκαιρίες.

Η άμυνα στην υπογεννητικότητα

Παρότι η εταιρεία δραστηριοποιείται σε μια αγορά που μικραίνει (79.000 γεννήσεις ετησίως έναντι 145.000 λίγα χρόνια πριν) ενισχύει τα μερίδιά της.

Προκειμένου όμως να αμβλύνει τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις από τη δυσμενή εξέλιξη του δημογραφικού ζητήματος επεκτείνει το εκτόπισμά της πέραν από τις ηλικίες των 3-9 ετών, στις οποίες κυρίως απευθύνεται με τα προϊόντα της, στρεφόμενη σε επιτραπέζια παιχνίδια και gadgets για εφήβους και όχι μόνο. Τα επιτραπέζια παιχνίδια ήδη συμβάλλον με 2,5 εκατ. ευρώ έσοδα το χρόνο στον τζίρο της εταιρείας.

Έμφαση στο παιχνίδια made in Greece

Ποντάροντας σε υψηλότερα περιθώρια κέρδους η AS Company δίνει έμφαση στα δικά της παιχνίδια εξ ου και ότι διαθέτει τμήμα έρευνας και ανάπτυξης για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, τα οποία πλέον αντιπροσωπεύουν το 36% των πωλήσεών της.

Στόχος της διοίκησης είναι τα επόμενα πέντε χρόνια τα δικά της παιχνίδια να αντιπροσωπεύουν το 50% του τζίρου, ενισχύοντας σημαντικά την κερδοφορία της, αφού το περιθώριο μεικτού κέρδους στα εν λόγω προϊόντα είναι 50%, ενώ στις διανομές τρίτων βρίσκεται κοντά στο 37%.

Στην Ελλάδα η AS Company προμηθεύει μεγάλες αλυσίδες λιανικής όπως είναι ο Σκλαβενίτης, η Jumbo, τα Public, το Πλαίσιο, η My Market, ο Γαλαξίας, η Hondos Center, καθώς και τα Max Stores, ο Μασούτης, ο ΣΥΝΚΑ και ο Μουστάκας.

Ο στόχος της Ρουμανίας

Το 80% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από την ελληνική αγορά και το 20% από τις αγορές του εξωτερικού όπου διατηρεί δύο θυγατρικές σε Κύπρο και Ρουμανία.

Όπως ανέφερε ο κος Ανδρεάδης η αγορά της Ρουμανίας είναι μια πολλά υποσχόμενη αγορά με ετήσιο τζίρο 230 εκατ. ευρώ.

Ο τζίρος της εταιρείας στη ρουμανική αγορά ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ, με στόχο σύντομα να φτάσει τα 10 εκατ. ευρώ. Στην αγορά της Ρουμανίας η AS Company αποτελεί βασικό προμηθευτή της Jumbo.

Επενδύει και στο real estate

Παράλληλα η εταιρεία εκμεταλλευόμενη τη μεγάλη της ρευστότητα, έχει επενδύσει και στην αγορά ακίνητης περιουσίας στην Κρήτη.

Πιο συγκεκριμένα, έχει αγοράσει 60 στρέμματα στην Ελούντα και 32 στρέμματα στην Πλάκα επενδύοντας περί τα 4,5 εκατ. ευρώ, ενώ για ακόμη ένα οικόπεδο 60 στρεμμάτων έχει υπογραφεί προσύμφωνο. «Η Κρήτη με το νέο αεροδρόμιο θα έχει ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη και η τουριστική βιομηχανία θα ανθήσει», εξήγησε ο κ. Ανδρεάδης.
Σε κάθε περίπτωση η διοίκηση της AS Company ξεκαθάρισε ότι η κύρια και βασική δραστηριότητά της εταιρείας παραμένει ο κλάδος του παιδικού παιχνιδιού.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 για τον όμιλο ΑS Company έκλεισε με καθαρά κέρδη πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 75,6%, EBITDA 5,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 18%, κύκλο εργασιών στα 28,7 εκατ. ευρώ και με καθαρό ταμείο 14,3 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις