
Καλύτερες από τις αναμενόμενες ήταν οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο προκαλώντας ανακούφιση στους επενδυτές μετά την απότομη επιβράδυνση της ζήτησης που προκλήθηκε από τα υψηλά επιτόκια, αλλά οι κατασκευαστές EV εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μια δύσκολη διαδρομή.
Η General Motors, η Rivian και η Toyota ανακοίνωσαν αισιόδοξες παραδόσεις EV την Τρίτη, ενώ η Tesla ανέφερε πτώση μικρότερες από τις αναμενόμενες.
Βίντεο δίνει μια πρώτη γεύση από το πώς θα είναι η υπηρεσία Robotaxi της Tesla
Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε πιο αργά από το αναμενόμενο λόγω του υψηλού κόστους δανεισμού, της οικονομικής αβεβαιότητας και της προτίμησης των καταναλωτών για υβριδικά οχήματα. Αυτό οδήγησε την Tesla και άλλες μάρκες EV να μειώσουν τις τιμές ή να προσφέρουν μεγαλύτερα κίνητρα για να προσελκύσουν τους καταναλωτές στους εκθεσιακούς χώρους.
Οι αναλυτές είπαν ότι η πίεση να συνεχιστεί η μείωση του κόστους στην κατασκευή και τις μπαταρίες δεν θα υποχωρήσει.
Προβλέψεις για πωλήσεις στα 16,6 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα
Οι πωλήσεις EV παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθούν σε 16,6 εκατομμύρια οχήματα φέτος, από 13,7 εκατομμύρια το 2023, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, με την ανάπτυξη της Κίνας να ξεπερνά άλλες περιοχές.
Οι αναλυτές προειδοποιούν, ωστόσο, ότι τα στοιχεία των πωλήσεων σε ηλεκτρικά οχήματα της Τρίτης είναι ανεπαρκή για να προβλέψουν μια εκ νέου επιτάχυνση της αύξησης των πωλήσεων EV.
«Περιμένουμε ότι αυτή η χρονική περίοδος θα έχει προβλήματα στην πορεία για τα επόμενα χρόνια, καθώς εξελίσσεται η μετάβαση από τους πρώιμους χρήστες στους βασικούς αγοραστές και θα το δούμε αυτό να συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος στην ερευνητική εταιρεία AutoForecast Solutions.
«Μερικά τρίμηνα θα είναι ανοδικά, μερικά τρίμηνα θα είναι πτωτικά, αλλά συνολικά, δεν θα είναι τόσο ισχυρή η ανάπτυξη όπως είδαμε τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε.
Οι χώρες της ΕΕ διχάζονται για το αν θα στηρίξουν τους νέους δασμούς του μπλοκ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η GM ανέφερε αύξηση 40% στις πωλήσεις EV στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο.
«Μπορούμε να κερδίσουμε καθώς περισσότεροι πελάτες αγκαλιάζουν τα EV και μπορούμε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε αν θέλουν να παραμείνουν με τις τεχνολογίες κινητήρων που γνωρίζουν», δήλωσε η πρόεδρος της GM στη Βόρεια Αμερική, Marissa West.
Ακόμη και η Toyota, η οποία έχει οδηγήσει τη ζήτηση για υβριδικά βενζινοκίνητα οχήματα σε υψηλές πωλήσεις, ανέφερε την αυξανόμενη ζήτηση. Σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή δύο νέων ηλεκτρικών οχημάτων για την αγορά των ΗΠΑ στα εργοστάσιά της στο Κεντάκι και στην Ιντιάνα από το 2026.
«Συνεχίζουμε να βλέπουμε ακόμα κάποια θετική ζήτηση από την αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Ντέιμον Ρόουζ, αντιπρόεδρος πωλήσεων της Toyota. Εκπρόσωπος της Kia είπε από την πλευρά του ότι παρόλο που η ποσοστιαία αύξηση μπορεί να μην είναι τόσο απότομη όσο πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις EV συνεχίζουν να αυξάνονται με πολύ έντονο ρυθμό.
Για να τονώσει τη ζήτηση, η Κίνα έχει εισαγάγει επιδοτήσεις έως και 10.000 γουάν (1.375,29 δολάρια) η καθεμία για συναλλαγές αυτοκινήτων, ενώ αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η BYD προσφέρουν δάνεια με μηδενικό επιτόκιο και μη προκαταβολή για αγορές οχημάτων τους.
Αυτά τα κίνητρα και παρόμοιες προσπάθειες από την Tesla του Ιλον Μασκ στις Ηνωμένες Πολιτείες βοήθησαν τον ηγέτη της αγοράς EV να ξεπεράσει τις προσδοκίες παράδοσης παρά τη δεύτερη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση.
Η Tesla έχει στρέψει το ενδιαφέρον της τους τελευταίους μήνες στις προσπάθειές της για τεχνητή νοημοσύνη, όπως το προϊόν robotaxi που θα παρουσιαστεί σύντομα και το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus για να καταπολεμήσει την επιβράδυνση των πωλήσεων EV, που παράγουν περισσότερο από το 80% των τριμηνιαίων εσόδων της.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας