Καλύτερες από τις αναμενόμενες ήταν οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο προκαλώντας ανακούφιση στους επενδυτές μετά την απότομη επιβράδυνση της ζήτησης που προκλήθηκε από τα υψηλά επιτόκια, αλλά οι κατασκευαστές EV εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μια δύσκολη διαδρομή.
Η General Motors, η Rivian και η Toyota ανακοίνωσαν αισιόδοξες παραδόσεις EV την Τρίτη, ενώ η Tesla ανέφερε πτώση μικρότερες από τις αναμενόμενες.
Βίντεο δίνει μια πρώτη γεύση από το πώς θα είναι η υπηρεσία Robotaxi της Tesla
Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε πιο αργά από το αναμενόμενο λόγω του υψηλού κόστους δανεισμού, της οικονομικής αβεβαιότητας και της προτίμησης των καταναλωτών για υβριδικά οχήματα. Αυτό οδήγησε την Tesla και άλλες μάρκες EV να μειώσουν τις τιμές ή να προσφέρουν μεγαλύτερα κίνητρα για να προσελκύσουν τους καταναλωτές στους εκθεσιακούς χώρους.
Οι αναλυτές είπαν ότι η πίεση να συνεχιστεί η μείωση του κόστους στην κατασκευή και τις μπαταρίες δεν θα υποχωρήσει.
Προβλέψεις για πωλήσεις στα 16,6 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα
Οι πωλήσεις EV παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθούν σε 16,6 εκατομμύρια οχήματα φέτος, από 13,7 εκατομμύρια το 2023, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, με την ανάπτυξη της Κίνας να ξεπερνά άλλες περιοχές.
Οι αναλυτές προειδοποιούν, ωστόσο, ότι τα στοιχεία των πωλήσεων σε ηλεκτρικά οχήματα της Τρίτης είναι ανεπαρκή για να προβλέψουν μια εκ νέου επιτάχυνση της αύξησης των πωλήσεων EV.
«Περιμένουμε ότι αυτή η χρονική περίοδος θα έχει προβλήματα στην πορεία για τα επόμενα χρόνια, καθώς εξελίσσεται η μετάβαση από τους πρώιμους χρήστες στους βασικούς αγοραστές και θα το δούμε αυτό να συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος στην ερευνητική εταιρεία AutoForecast Solutions.
«Μερικά τρίμηνα θα είναι ανοδικά, μερικά τρίμηνα θα είναι πτωτικά, αλλά συνολικά, δεν θα είναι τόσο ισχυρή η ανάπτυξη όπως είδαμε τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε.
Οι χώρες της ΕΕ διχάζονται για το αν θα στηρίξουν τους νέους δασμούς του μπλοκ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η GM ανέφερε αύξηση 40% στις πωλήσεις EV στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο.
«Μπορούμε να κερδίσουμε καθώς περισσότεροι πελάτες αγκαλιάζουν τα EV και μπορούμε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε αν θέλουν να παραμείνουν με τις τεχνολογίες κινητήρων που γνωρίζουν», δήλωσε η πρόεδρος της GM στη Βόρεια Αμερική, Marissa West.
Ακόμη και η Toyota, η οποία έχει οδηγήσει τη ζήτηση για υβριδικά βενζινοκίνητα οχήματα σε υψηλές πωλήσεις, ανέφερε την αυξανόμενη ζήτηση. Σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή δύο νέων ηλεκτρικών οχημάτων για την αγορά των ΗΠΑ στα εργοστάσιά της στο Κεντάκι και στην Ιντιάνα από το 2026.
«Συνεχίζουμε να βλέπουμε ακόμα κάποια θετική ζήτηση από την αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Ντέιμον Ρόουζ, αντιπρόεδρος πωλήσεων της Toyota. Εκπρόσωπος της Kia είπε από την πλευρά του ότι παρόλο που η ποσοστιαία αύξηση μπορεί να μην είναι τόσο απότομη όσο πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις EV συνεχίζουν να αυξάνονται με πολύ έντονο ρυθμό.
Για να τονώσει τη ζήτηση, η Κίνα έχει εισαγάγει επιδοτήσεις έως και 10.000 γουάν (1.375,29 δολάρια) η καθεμία για συναλλαγές αυτοκινήτων, ενώ αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η BYD προσφέρουν δάνεια με μηδενικό επιτόκιο και μη προκαταβολή για αγορές οχημάτων τους.
Αυτά τα κίνητρα και παρόμοιες προσπάθειες από την Tesla του Ιλον Μασκ στις Ηνωμένες Πολιτείες βοήθησαν τον ηγέτη της αγοράς EV να ξεπεράσει τις προσδοκίες παράδοσης παρά τη δεύτερη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση.
Η Tesla έχει στρέψει το ενδιαφέρον της τους τελευταίους μήνες στις προσπάθειές της για τεχνητή νοημοσύνη, όπως το προϊόν robotaxi που θα παρουσιαστεί σύντομα και το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus για να καταπολεμήσει την επιβράδυνση των πωλήσεων EV, που παράγουν περισσότερο από το 80% των τριμηνιαίων εσόδων της.
Latest News
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα