![Σδούκου: Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία του Green Deal](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/sdouk.png)
«Καμπανάκι» για τη χρηματοδότηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να υλοποιηθεί η Πράσινη Μετάβαση στην Ευρώπη, καθότι χρειάζονται 620 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με τα υπάρχοντα χρήματα να αποτελούν «σταγόνα στον ωκεανό»
Τη βεβαιότητα ότι το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία αντιμετώπισης της Κλιματική Κρίσης εξέφρασε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο του Economist.
Πράσινη μετάβαση: Τα ρίσκα και οι κίνδυνοι – Γιατί πέφτουν οι αποδόσεις των ΑΠΕ
«Καταλαβαίνω ότι υπάρχει ανησυχία για το αποτέλεσμα. Ωστόσο, η πλειοψηφία ανήκει στα μεγάλα πολιτικά κόμματα», σημείωσε χαρακτηριστικά για να προσθέσει πως «Δε θα αλλάξουμε επί της ουσίας την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης. Οι ξηρασίες και οι πλημμύρες υπάρχουν και θα υπάρχουν. Κάθε χρόνο τα πράγματα θα γίνονται χειρότερα».
Σε κάθε περίπτωση, η ίδια ανέφερε ότι δε θα πρέπει να υπάρξει απομάκρυνση από την ενεργό δράση, προσθέτοντας πως η κυβέρνηση είναι δεσμευμένη και «δε θα υπάρξουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του Green Deal».
Δε θα κάνουμε πίσω
Ακόμη πρόσθεσε: «Δε θεωρώ ότι θα υπάρξει κάποιος που θα κάνει πίσω. Αυτό αναμένουν οι Ευρωπαίοι πολίτες, να λύσουμε τα υψηλά τιμολόγια ρεύματος, να καταλάβουμε τον αντίκτυπο που θα έχουν στη δική τους ζωή», σημειώνοντας ότι δημιουργείται πρόβλημα όταν δε βλέπουν τον αντίκτυπο στην τσέπη τους και στο πορτοφόλι τους, με την υλοποίηση των πολιτικών.
Παράλληλα, τόνισε ότι «Στην Ελλάδα έχομε στιβαρό ΕΣΕΚ και ξέρουμε μέχρι που θέλουμε να φτάσουμε μέχρι το 20230. Έχουμε οδικό χάρτη για αυτό που πρέπει να κάνουμε στην Ελλάδα, προσθέτοντας ότι «βλέπει» το ενδιαφέρον της βιομηχανίας, με την κυβέρνηση να είναι έτοιμη να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Χρηματοδότηση
Ωστόσο, η κα Σδούκου αναφέρθηκε και στους κινδύνους που έχουν δημιουργηθεί. Πρώτα από όλα, παραμένει προβληματικό το γεγονός ότι η Πράσινη Μετάβαση μέχρι το 2030 έχει ένα κόστος της τάξης των 620 δις. ευρώ, ενώ οι υπάρχοντες πόροι από Ταμείο Ανάκαμψης, εθνικούς προϋπολογισμούς κτλ δεν επαρκούν, καθώς όπως είπε «αυτή τη στιγμή αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό».. Η υφυπουργός σημείωσε ότι «καταλαβαίνουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει μόχλευση ιδιωτικής και κρατικής χρηματοδότησης», αλλά αυτό δεν αρκεί.
Παράλληλα, η ίδια σημείωσε ότι όσο προωθούνται νέες τεχνολογίες, η Κλιματική Κρίση και οι συνεπακόλουθες φυσικές καταστροφές δημιουργούν επιπλέον κόστη για την αποκατάσταση, κάτι το οποίο επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Όπως και το ότι η Ευρώπη δεν έχει δώσει τα απαραίτητα κίνητρα για την ενίσχυση των βιομηχανιών «ώστε να κρατήσουν εντός ΕΕ τις παραγωγικές τους δυνατότητες».
Η ανησυχία Μανουσάκη (ΑΔΜΗΕ)
Την έντονη ανησυχία του για το ενδεχόμενο αντιστροφής της πολιτικής σε ό,τι αφορά την Πράσινη Μετάβαση εξέφρασε ο CEO του ΑΔΜΗΕ Μανούσος Μανουσάκης. Ο ίδιος σημείωσε ότι ακόμη πρέπει να γίνουν πολλά για να φτάσουμε στο 100%», ενώ αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο 60%.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην ανάγκη να υπάρχει ένα ευσταθές ενεργειακό σύστημα, κάτι το οποίο θα επιτευχθεί μέσω «από τις διασυνδέσεις μεταξύ Ανατολής και Δύσης», σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι βρισκόμαστε στην εποχών των ηλεκτρικών διασυνδέσεων»
Ακόμη, πρόσθεσε πως «Η Ελλάδα πρέπει να είναι αυτόνομη», ενώ αποτελεί ενεργειακό σταυροδρόμι σε περίοδο μεγάλης αναταραχής. Για αυτό και ο κ.Μανουσάκης σημείωσε ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η σημασία των υποδομών, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε «Γεωπολιτική Σταθερότητα».
Και κατέληξε στο ότι θα πρέπει η Ελλάδα να τοποθετηθεί «νωρίς στη σκακιέρα» προκειμένου να είναι σε καλύτερη θέση όταν και θα ολοκληρωθεί η πράσινη μετάβαση σε μια 10ετία.
Μήνυμα από Καλιφόρνια
Ακόμη, η Ελένη Τσακοπούλου-Κουναλάκη, αντικυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε με τη σειρά της για τις καταστροφικές συνέπειες της αδράνειας απέναντι στην κλιματική αλλαγή, σημειώνοντας ότι « Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, η πραγματικότητα μας καλεί να δούμε τις ευκαιρίες. Η πολιτική της Καλιφόρνια φαίνεται πως συντάσσεται σε κάποιες πολιτικές με την Ελλάδα. Και εμείς έχουμε αναγνωρίσει ότι η αποθήκευση διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο», ενώ ευχαρίστησε και την Ελληνίδα υφυπουργό για τη στάση της σε σχέση με τη διαδικασία της Πράσινης Μετάβασης.
Τα πολλαπλά οφέλη που θα προκύψουν από το GREGY, τα οποία δεν θα είναι μόνο ενεργειακά και περιβαλλοντικά, αλλά και κοινωνικο-οικονομικά, με τη δημιουργία μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας και επιχειρηματικών ευκαιριών, με όφελος για τους καταναλωτές στην Ελλάδα και την Ευρώπη με την ενοποίηση των ενεργειακών αγορών και τη μεταφορά πράσινης ενέργειας σε ανταγωνιστικές τιμές, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Επιχειρησιακής Μονάδας Ανανεώσιμων Πηγών και Αποθήκευσης Ενέργειας του Ομίλου Κοπελούζου Ιωάννης Καρύδας.
Πρόοδος στις ΑΠΕ
Την ίδια στιγμή, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ) Άρης Στεφάτος αναφέρθηκε στην πρόοδο της Ελλάδας αναφορικά με τη διείσδυση των ΑΠΕ, αναφέροντας: «Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν ο χώρος. Σε κάποια σημεία μπορεί να φτάσουμε τα όρια της χωρητικότητας του συστήματος: εδώ έρχεται και κουμπώνει η αποθήκευση, αλλά και τα υπεράκτια αιολικά. Τα υπεράκτια αιολικά πάρκα είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο για εμάς. Ολοκληρώσαμε τη δημόσια διαβούλευση και απέχουμε μερικές εβδομάδες από το συμπέρασμα. Θα συνεχίσουμε να έχουμε την αποδοχή των επενδυτών και της βιομηχανίας».
Επίσης, αναφέρθηκε στο διαφοροποιημένο ενεργειακό μείγμα που έχει αναπτύξει η Ελλάδα, επισημαίνοντας: «Θα ήθελα να σταθώ στο γεγονός ότι η Ελλάδα είναι κορυφαία χώρα στη διείσδυση των ΑΠΕ και στη συνεχή της πρόοδο γύρω από το πεδίο αυτό». Όμως πρόσθεσε πως η ενεργειακή μετάβαση πάει χέρι χέρι με την ενεργειακή ασφάλεια: «Στόχος είναι να εξηλεκτριστεί το σύστημα, αλλά η περίοδος μετάβασης είναι μεγάλη».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Μετά τους δασμούς στα κινεζικά EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;
![Ανακύκλωση: Στα «χαρτιά» η συλλογή συσκευασιών φυτοπροστατευτικών και στο βάθος …πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cyclos-600x400.jpg)
Στα «χαρτιά» η συλλογή συσκευασιών φυτοφαρμάκων και στο βάθος... πρόστιμα
Νομοθετικά μέτρα για τη λειτουργία ενός αποτελεσματικού φορέα ανακύκλωσης ζητά η εταιρεία ΚΥΚΛΟΣ ΑΕ
![Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/economist2-600x337.jpg)
Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει
Την πρόοδο της Ελλάδος σε θέματα βιωσιμότητας σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα της χώρας σαν επενδυτικό προορισμό επισήμαναν οι Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης
![Πράσινα ομόλογα: Κομβικός ρόλος στην ενεργειακή μετάβαση της ΝΑ Ευρώπης [μελέτη ΙΕΝΕ]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/prasini-anaptyxi-600x363.jpg)
Τα πράσινα ομόλογα ενισχύουν την ενεργειακή μετάβαση - Τι δείχνει μελέτη του ΙΕΝΕ
Η χρήση κριτηρίων ESG γίνεται ολοένα και πιο σημαντική αναδεικνύοντας τον ρόλο που διαδραματίζουν τα πράσινα ομόλογα
![Σαρδελάς στο Economist: Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας – Οι 3 συστάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sarddelas-600x400.jpg)
Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας - Οι 3 συστάσεις
Το συνέδριο του Economist αναδεικνύει τις προκλήσεις που έχουν ανακύψει στον δρόμο για την «πράσινη μετάβαση»
![Ηλεκτρικά οχήματα: Δύσβατος δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/teska-600x400.jpg)
Κακοτράχαλος ο δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ
Η General Motors, η Rivian και η Toyota ανακοίνωσαν αισιόδοξες παραδόσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στο β΄τρίμηνο
![PODCAST ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ευρώ ενεργειακών αναβαθμίσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_xristodoulidis-600x352.png)
ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ενεργειακών αναβαθμίσεων
Αναζητούνται 5 δισ. ετησίως και άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων – Πότε έρχεται το νέο «Εξοικονομώ» και ο ρόλος των αντλιών θερμότητας
![Σκυλακάκης στο Economist: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sky-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών
Ο ίδιος είπε ότι η στόχευση είναι να υπάρχουν πλέον μακροχρόνιοι παίχτες στην αγορά και να περάσουμε από την εποχή των επιδοτήσεων στην εποχή λειτουργίας της αγοράς.
![Αιολική ενέργεια: Επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο [χάρτης]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ape-600x375.jpg)
Επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ το α' εξάμηνο στην αιολική ενέργεια [χάρτης]
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοχιεία για την αιολική ενέργεια στη χώρα, κατά το α' εξάμηνο του 2024 συνδέθηκαν στο δίκτυο 33 νέες ανεμογεννήτριες
![Νερό: Σήμα κινδύνου σε Αττική και νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/h0209263-600x411.jpg)
Σήμα κινδύνου για το νερό σε Αττική και νησιά
Το νερό μειώνεται σε λίμνες και φράγματα – Οι προειδοποιήσεις των ειδικών – Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Λέρος