Σε ποινή φυλάκισης 30 μηνών για απάτη καταδίκασε τον Έλληνα «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη εφετείο της ολλανδικής πόλης Ζβόλε σχετικά με υπόθεση του 2011 που αφορούσε σε επένδυσή του στην γαλακτοβιομηχανία Lyempf.
Ο Γιάννης Καραγεώργης είχε αγοράσει την αιωνόβια ολλανδική επιχείρηση το 2010 δίδοντας διαβεβαιώσεις πως θα ενίσχυε τη ρευστότητά της. Η γαλακτοβιομηχανία όμως πτώχευσε αιφνιδιαστικά το 2011. Από τις έρευνες των Εισαγγελικών Αρχών της Ολλανδίας προέκυψε πως ο Έλληνας «εφοπλιστής» όχι μόνον δεν έβαλε φρέσκο χρήμα στην Lyempf, αλλά της «άδειασε» και τα ταμεία.
Οι εισαγγελικές αρχές της Ολλανδίας κατηγόρησαν τον Καραγεώργη για απάτη και δόλια πτώχευση. Για την υπόθεση αυτή συνελήφθη το 2016 στην Ελλάδα στη βάση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης, το οποίο όμως δεν εκτελέσθηκε.
Το 2019 ο Έλληνας «εφοπλιστής» καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό από ολλανδικό δικαστήριο σε δύο χρόνια φυλάκιση για απάτη ύψους 12,4 εκατ. ευρώ. Ο Καραγεώργης άσκησε έφεση επί της πρωτόδικής απόφασης. Η έφεση εκδικάσθηκε τον Ιούνιο, χωρίς να παρίσταται ο ίδιος, καθώς επικαλέστηκε λόγους υγείας προσκομίζοντας βεβαίωση από κέντρο ολιστικής θεραπείας στην Κηφισιά.
Αυξήθηκε η ποινή
Σύμφωνα με ηλεκτρονικό δημοσίευμα την ολλανδικής εφημερίδας De Stentor που υπογράφει ο δικαστικός συντάκτης Michiel Satink, το ολλανδικό εφετείο ανακοίνωσε σήμερα, 3 Ιουλίου, την απόφασή του για τον Έλληνα πλοιοκτήτη.
Με τη νέα δικαστική κρίση η ποινή φυλάκισης του Καραγεώργη αυξήθηκε σε 30 μήνες από 24 πρωτόδικα, κάτι που εξηγείται από το ότι ο Εισαγγελέας της έδρας είχε ζητήσει ποινή φυλάκισης 4 ετών.
Οι ποινές στην Ολλανδία δεν είναι εξαγοράσιμες. Κάτι που σημαίνει πως ο Γιάννης Καραγεώργης θα πρέπει να εκτίσει την ποινή του είτε στην Ολλανδία, είτε στην Ελλάδα.
Ακόμη, έχει τη δυνατότητα να προσφύγει κατά της απόφασης του εφετείου στο Ανώτατο Δικαστήριο, κάτι που όμως πιθανότατα δεν θα αναστείλει την ποινή φυλάκισης.
Η ποινή φυλάκισης δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα του Έλληνα «εφοπλιστή». Η ολλανδική εφημερίδα De Stentor αναφέρει πως ο ειδικός εκκαθαριστής της γαλακτοβιομηχανίας Lyempf, ο Ολλανδός δικηγόρος Martijn Kerkdijk, εξακολουθεί να επιδιώκει να ανακτήσει 15 εκατ. ευρώ στα πλαίσια της διαδικασίας εκκαθάρισης της πτωχευμένης επιχείρησης.
«Παρά την καταδίκη, ο Έλληνας δεν έχει πληρώσει τίποτα από αυτά», αναφέρει το δημοσίευμα και επικαλείται αναφορές ελληνικών ΜΜΕ που αναφέρουν πως ο Γιάννης Καραγεώργης διαθέτει περιουσιακά στοιχεία όπως μια θαλαμηγό αξίας εκατομμυρίων ευρώ που έχει κατασκευασθεί στην Ολλανδία.
«Το ερώτημα είναι αν διαθέτει ακόμα περιουσιακά στοιχεία στο όνομά του», ανέφερε ο ειδικός εκκαθαριστής στη De Stentor και προσέθεσε: «Εάν εκτίσει την ποινή του, αυτό μπορεί να διευκολύνει τη διαπραγμάτευση. Η μάχη δεν έχει τελειώσει ακόμα».
Για τον Γιάννη Καραγεώργη αναμένεται να εκδοθεί ένταλμα σύλληψης.
Πηγή: in.gr
Latest News
Τα βρήκαν δήμαρχος - εταιρείες για την κρουαζιέρα στη Σαντορίνη - Ημερήσιος «κόφτης» στους επισκέπτες
Η CLIA αναγνώρισε ότι η διαχείριση του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο στην Ελλάδα
Μέρισμα- ρεκόρ μοιράζει ο ΟΛΠ για το 2023
Η ΟΛΠ ΑΕ βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
Στο Gov.gr Wallet η άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους
Η Άδεια Χειριστή Ταχύπλοου σκάφους αποτελεί το ένατο έγγραφο που εντάσσεται στο Gov.gr Wallet
LR: Η πυρηνική ενέργεια είναι δρόμος για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η έκθεση του Lloyd's Register αξιολογεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η πυρηνική ενέργεια στην εμπορική ναυτιλία
Γιατί οι Κινέζοι εξαγωγείς φοβούνται μια νέα εφοδιαστική κρίση τα Χριστούγεννα
Πώς οι Χούθι απειλούν τις εξαγωγές από την Κίνα
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
«Βολές» κατά του ΝΕΕ από την Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών
Σοβαρές ενστάσεις και παρατηρήσεις για τα ρυμουλκά πλοία καταγράφονται σε επιστολή για την Έκθεση του ΝΕΕ
MSC: Ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
H MSC αύξησε την 1η Ιουλίου τον στόλο της στα 5.979.659 teu και έφτασε να ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών