
Σε ποινή φυλάκισης 30 μηνών για απάτη καταδίκασε τον Έλληνα «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη εφετείο της ολλανδικής πόλης Ζβόλε σχετικά με υπόθεση του 2011 που αφορούσε σε επένδυσή του στην γαλακτοβιομηχανία Lyempf.
Ο Γιάννης Καραγεώργης είχε αγοράσει την αιωνόβια ολλανδική επιχείρηση το 2010 δίδοντας διαβεβαιώσεις πως θα ενίσχυε τη ρευστότητά της. Η γαλακτοβιομηχανία όμως πτώχευσε αιφνιδιαστικά το 2011. Από τις έρευνες των Εισαγγελικών Αρχών της Ολλανδίας προέκυψε πως ο Έλληνας «εφοπλιστής» όχι μόνον δεν έβαλε φρέσκο χρήμα στην Lyempf, αλλά της «άδειασε» και τα ταμεία.
Οι εισαγγελικές αρχές της Ολλανδίας κατηγόρησαν τον Καραγεώργη για απάτη και δόλια πτώχευση. Για την υπόθεση αυτή συνελήφθη το 2016 στην Ελλάδα στη βάση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης, το οποίο όμως δεν εκτελέσθηκε.
Το 2019 ο Έλληνας «εφοπλιστής» καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό από ολλανδικό δικαστήριο σε δύο χρόνια φυλάκιση για απάτη ύψους 12,4 εκατ. ευρώ. Ο Καραγεώργης άσκησε έφεση επί της πρωτόδικής απόφασης. Η έφεση εκδικάσθηκε τον Ιούνιο, χωρίς να παρίσταται ο ίδιος, καθώς επικαλέστηκε λόγους υγείας προσκομίζοντας βεβαίωση από κέντρο ολιστικής θεραπείας στην Κηφισιά.

Η απόφαση του Εφετείου
Αυξήθηκε η ποινή
Σύμφωνα με ηλεκτρονικό δημοσίευμα την ολλανδικής εφημερίδας De Stentor που υπογράφει ο δικαστικός συντάκτης Michiel Satink, το ολλανδικό εφετείο ανακοίνωσε σήμερα, 3 Ιουλίου, την απόφασή του για τον Έλληνα πλοιοκτήτη.
Με τη νέα δικαστική κρίση η ποινή φυλάκισης του Καραγεώργη αυξήθηκε σε 30 μήνες από 24 πρωτόδικα, κάτι που εξηγείται από το ότι ο Εισαγγελέας της έδρας είχε ζητήσει ποινή φυλάκισης 4 ετών.
Οι ποινές στην Ολλανδία δεν είναι εξαγοράσιμες. Κάτι που σημαίνει πως ο Γιάννης Καραγεώργης θα πρέπει να εκτίσει την ποινή του είτε στην Ολλανδία, είτε στην Ελλάδα.
Ακόμη, έχει τη δυνατότητα να προσφύγει κατά της απόφασης του εφετείου στο Ανώτατο Δικαστήριο, κάτι που όμως πιθανότατα δεν θα αναστείλει την ποινή φυλάκισης.
Η ποινή φυλάκισης δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα του Έλληνα «εφοπλιστή». Η ολλανδική εφημερίδα De Stentor αναφέρει πως ο ειδικός εκκαθαριστής της γαλακτοβιομηχανίας Lyempf, ο Ολλανδός δικηγόρος Martijn Kerkdijk, εξακολουθεί να επιδιώκει να ανακτήσει 15 εκατ. ευρώ στα πλαίσια της διαδικασίας εκκαθάρισης της πτωχευμένης επιχείρησης.
«Παρά την καταδίκη, ο Έλληνας δεν έχει πληρώσει τίποτα από αυτά», αναφέρει το δημοσίευμα και επικαλείται αναφορές ελληνικών ΜΜΕ που αναφέρουν πως ο Γιάννης Καραγεώργης διαθέτει περιουσιακά στοιχεία όπως μια θαλαμηγό αξίας εκατομμυρίων ευρώ που έχει κατασκευασθεί στην Ολλανδία.
«Το ερώτημα είναι αν διαθέτει ακόμα περιουσιακά στοιχεία στο όνομά του», ανέφερε ο ειδικός εκκαθαριστής στη De Stentor και προσέθεσε: «Εάν εκτίσει την ποινή του, αυτό μπορεί να διευκολύνει τη διαπραγμάτευση. Η μάχη δεν έχει τελειώσει ακόμα».
Για τον Γιάννη Καραγεώργη αναμένεται να εκδοθεί ένταλμα σύλληψης.
Πηγή: in.gr


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά