![Τουρισμός: Ποια ταξίδια προτιμούν οι Έλληνες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_tourismos_nisia.png)
Στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50% ενώ στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν οι διακοπές στη θάλασσα /παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα « Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό» παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την κατανόηση των ταξιδιωτικών συνηθειών των Ελλήνων. Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Focus Bari για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα μέσα στο διάστημα ενός δωδεκάμηνου, με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.
Αλλάζει ο τρόπος που κάνουμε διακοπές – Οι 6 νέες τάσεις
Από την μελέτη προκύπτει ακόμη ότι δημοφιλέστεροι προορισμοί εξωτερικού για τους έλληνες είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%), και η Γαλλία (9%),ενώ δημοφιλέστεροι προορισμοί εσωτερικού είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%), η Πελοπόννησος (14%), δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.
Ειδικότερα σύμφωνα με την μελέτη ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν οι Έλληνες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ότι στο εσωτερικό (11%).Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
Αν και η αναψυχή είναι ο συχνότερος σκοπός του ταξιδιού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το είδος του ταξιδιού διαφέρει σημαντικά. Έτσι, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στην θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Προορισμοί
Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%). Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.
Κατάλυμα
Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%).Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%).
Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.
Δραστηριότητες
Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%). Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Συνεπώς, η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).
Μέσον Μεταφοράς
Ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού. Στα μεν πρώτα κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο. Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.
Πηγές Ενημέρωσης
Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού.
Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού),ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% & 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% & 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% & 43%).
Τρόπος Κράτησης
Αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%.
Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%),στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events/Αξιοθέατα (13%).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σαντορίνη: Τα βρήκαν δήμαρχος και εταιρείες για την κρουαζιέρα – Μέχρι 8.000 επισκέπτες την ημέρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/santorini-600x338.jpg)
Τα βρήκαν δήμαρχος - εταιρείες για την κρουαζιέρα στη Σαντορίνη - Ημερήσιος «κόφτης» στους επισκέπτες
Η CLIA αναγνώρισε ότι η διαχείριση του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο στην Ελλάδα
![Ελευθέριος Βενιζέλος: Απογειώνεται η κίνηση στο αεροδρόμιο – Αύξηση 16% στο α’ εξάμηνο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/aerodromiovenizelos_ape-768x433-1-600x338.jpg)
Απογειώνεται η κίνηση στο Ελευθέριος Βενιζέλος - Αύξηση 16% στο α' εξάμηνο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία για την κίνηση στο Ελευθέριος Βενιζέλος
![Τουρισμός: Πού και πώς θα χτίζονται καταλύματα και θεματικά πάρκα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tourism-1024x683-1-600x400.jpg)
Πού και πώς θα χτίζονται καταλύματα και θεματικά πάρκα για τουρισμό
Σε δημόσια διαβούλευση το Νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον τουρισμό έως τις 15 Σεπτεμβρίου
![Τουρισμός: Καινοτομία, ποιότητα και βιωσιμότητα στο νέο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/02tourismos10-1-600x375.jpg)
Νέο τουριστικό μοντέλο με καινοτομία, ποιότητα και βιωσιμότητα
Η υφυπουργός Τουρισμού Ελένη Ράπτη αναφέρθηκε στη Βουλή στην ανάγκη ο τουρισμός να αναπτυχθεί βάσει ενός νέου μοντέλου
![Ξαπλώστρες: Απομακρύνθηκαν από εμβληματική θέση στην Κέρκυρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/04.07.2024_ΚΕΡΚΥΡΑ-ΠΡΙΝ-600x450.jpg)
Ξαπλώστρες: Απομακρύνθηκαν από εμβληματική θέση στην Κέρκυρα
Επέμβαση κλιμακίου Κτηματικής Υπηρεσίας σε παραλία στην Κέρκυρα για να απομακρύνει παράνομες ξαπλώστρες μετά από καταγγελία στο MyCoast
![MyCoast: Ξεκινά το «σαφάρι» των ελεγκτών – Στο «μικροσκόπιο» οι καταγγελίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/paralia88-600x399.jpg)
Απόβαση ελεγκτών στις παραλίες - Αλληλοκαρφώματα με όπλο το MyCoast
Τα κλιμάκια θα ελέγχουν τις καταγγελίες για αυθαιρεσίες μέσω της εφαρμογής MyCoast
![Airbnb: Φρένο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, γκάζι στις τουριστικές μονάδες σε ακατοίκητα νησιά από το χωροταξικό για τον τουρισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_tourismos_nisia-600x352.png)
Πλαφόν στο Airbnb, ελευθέρας στα ξενοδοχεία σε ακατοίκητα νησιά – Το νέο χωροταξικό για τον τουρισμό
Περιορισμό στο Airbnb και πράσινο τέλος σε ξενοδοχεία φέρνει, μεταξύ άλλων, το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον τουρισμό
![Freedom24: Ποιες μετοχές επιλέγουν κορυφαίοι επενδυτές για να συνδυάσουν τη βιωσιμότητα με το κέρδος;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tourism-1024x683-1-600x400.jpg)
Freedom24: Ποιες μετοχές και με ποιο στόχο επιλέγουν κορυφαίοι επενδυτές;
Οι επενδυτές μπορεί να βρουν ελκυστικές αρκετές εταιρείες λόγω της δέσμευσής τους σε πρακτικές και στόχους που τις καθιστούν φιλικές προς το περιβάλλον
![Ξενοδοχεία: Οι πλατφόρμες διαμορφώνουν αυθαίρετα τη διάθεση καταλυμάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/koinonikos_tourismos-1024x576-1024x576-1024x576-600x338-1.jpg)
«Πυρά» ξενοδόχων κατά πλατφορμών για αυθαιρεσία στους όρους πώλησης των δωματίων
Ανάγκη για δίκαιους ψηφιακούς κανόνες για τα ξενοδοχεία - Τι ζητά η Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ξενοδοχείων
![Τουρισμός: Σχεδόν διπλάσιοι οι επισκέπτες σε μια διετία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/ot_tourismos_all-600x352.png)
Διπλασιάστηκε ο τουρισμός στην Ελλάδα σε μία διετία
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Visa για τον τουρισμό