Με το κόστος μεταφοράς από την Κίνα να αυξάνεται λόγω των επιθέσεων στη ναυτιλία της Ερυθράς Θάλασσας από τους Χούθι της Υεμένης, ο διευθυντής εργοστασίου, Richard Chan, δήλωσε ότι αυτό το έτος είναι ένα από τα χειρότερα στις περισσότερες από δύο δεκαετίες του στον κλάδο, σύμφωνα με τους FT.
Υεμένη: Αναφορά για πυραυλική επίθεση των Χούθι κατά εμπορικού πλοίου νότια του Άντεν
Eπιβίωση
«Δεν μιλάμε για κέρδος φέτος. Απλά πρέπει να επιβιώσουμε», δήλωσε ο Τσαν. «Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ήταν ένας τέτοιος πονοκέφαλος».
Ο κατασκευαστής, ο οποίος έχει πελάτη τη Walmart και εξάγει περίπου το 80% των προϊόντων του στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, δήλωσε ότι οι επιθέσεις καθυστέρησαν τις αποστολές. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες του ζήτησαν οι παραγγελίες να αποσταλούν έως και ένα μήνα νωρίτερα από το συνηθισμένο.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το εργοστάσιο του Chan αντικατοπτρίζονται σε ολόκληρη την Κίνα, όπου οι κατασκευαστές δήλωσαν ότι αγωνίζονται να ανταποκριθούν στα πιεστικά χρονοδιαγράμματα, καθώς οι αγοραστές των ΗΠΑ και της Ευρώπης απαίτησαν οι παραγγελίες να είναι εμπροσθοβαρείς για να εξασφαλίσουν έγκαιρη παράδοση για την εορταστική περίοδο αιχμής.
Το μέσο κόστος μετακίνησης ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών μεταξύ Ασίας και βόρειας Ευρώπης σε σύντομο χρονικό διάστημα έφτασε τα 6.855 δολάρια στα τέλη Ιουνίου, αυξημένο κατά περισσότερο από 110% σε δύο μήνες και περίπου πενταπλάσια αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον ιχνηλάτη της ναυλαγοράς Xeneta.
Νευρικοί οι εισαγωγείς
«Οι εισαγωγείς σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των εισαγωγέων των ΗΠΑ, είναι νευρικοί λόγω όλης της αβεβαιότητας και της διαταραχής που συμβαίνει σήμερα με την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας», δήλωσε ο Simon Heaney, ανώτερος διευθυντής έρευνας εμπορευματοκιβωτίων στη ναυτιλιακή συμβουλευτική Drewry. «Φαίνεται να επεκτείνεται η κρίση και δεν υπάρχει τέλος στον ορίζοντα».
Περίπου το 19% των πελατών των ΗΠΑ και το 26% των ευρωπαίων πελατών που ερωτήθηκαν από την Drewry τον Μάιο δήλωσαν ότι προχωρούν τα δρομολόγια αποστολής λόγω φόβων για διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε ο Heaney.
Ορισμένοι ανησυχούν ότι οι προγραμματισμένες αυξήσεις των δασμών των ΗΠΑ θα μπορούσαν να αυξήσουν περαιτέρω το κόστος μεταφοράς, καθώς οι εξαγωγείς σπεύδουν να φορτώσουν εμπροσθοβαρείς αποστολές πριν από την εισαγωγή των εισφορών, δήλωσε ο Thomas Eisenblätter, εκτελεστικός αντιπρόεδρος των παγκόσμιων θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στον μεταφορέα Forto με έδρα το Βερολίνο. Τα αγαθά που στοχεύουν οι ΗΠΑ περιλαμβάνουν υλικά που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα, εξαρτήματα μπαταριών και ηλιακές κυψέλες.
Μεγαλύτερες διαδρομές
Καθώς οι επιθέσεις των Χούθι – οι οποίες ξεκίνησαν ως απάντηση στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου – εισέρχονται στον ένατο μήνα τους, τα πλοία ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα. Οι μεγάλοι πλοιοκτήτες έχουν προσθέσει τις τελευταίες εβδομάδες πλοία και έχουν ξεκινήσει νέες υπηρεσίες από την Κίνα. Αλλά αυτές οι προσπάθειες δεν έχουν μειώσει εντελώς την πίεση στους κινέζους κατασκευαστές.
Αυξημένες τιμές
Ο Michael Lu, πρόεδρος της εταιρείας παραγωγής κουτιών δώρου Brothersbox με έδρα την Κίνα, η οποία εξάγει σε πελάτες όπως η Marks and Spencer και έχει εργοστάσιο στο Dongguan, δήλωσε ότι πληρώνει 40% περισσότερο από πέρυσι για να μεταφέρει αγαθά στη Δύση σε ορισμένες περιπτώσεις. Το σύνολο αυτό του κόστους δεν μπορούσε να μετακυλιστεί στους πελάτες.
Το εργοστάσιο έχει αρχίσει να λειτουργεί τα Σαββατοκύριακα για να καλύψει τις απαιτήσεις ορισμένων δυτικών πελατών για αποστολές δύο εβδομάδες νωρίτερα από το αναμενόμενο. Η εταιρεία έπρεπε να «επανυπολογίσει και να επανεκτιμήσει τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής μας», δήλωσε ο Lu.
Ο Danny Lau, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων του Χονγκ Κονγκ, η οποία περιλαμβάνει εξαγωγείς με εργοστάσια στην ηπειρωτική Κίνα, δήλωσε ότι πολλοί κατασκευαστές είχαν «πληγεί» από τις αυστηρότερες προθεσμίες.
«Η επιπλέον αμοιβή υπερωριών στην ηπειρωτική Κίνα θα μπορούσε να είναι 1,5 έως 2 φορές υψηλότερη», δήλωσε ο Lau. «Θα ήταν εκπληκτικό αν οι κατασκευαστές μπορούν ακόμα να βγάλουν κέρδος φέτος».
Η Anny Cheung, ανώτερη διευθύντρια της Wah Lung Toys με έδρα το Χονγκ Κονγκ, η οποία δραστηριοποιείται στην ηπειρωτική Κίνα, δήλωσε ότι το υψηλότερο κόστος αποστολής και η επιμήκυνση των χρόνων παράδοσης ήταν επίσης «πιθανό να οδηγήσουν σε αυξημένες τιμές για εισαγόμενα αγαθά και πιθανές καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα προϊόντων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη» φέτος.
Περιορισμός κερδών
Ωστόσο, η ικανότητα των μεταφορέων να εξαργυρώσουν τις υψηλές τιμές spot είναι περιορισμένη, καθώς το κόστος πολλών αποστολών συνδέεται με μακροπρόθεσμες συμφωνίες. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη χωρητικότητα στη ναυτιλιακή βιομηχανία και το υψηλότερο κόστος που συνδέεται με μεγαλύτερες εξαγωγικές διαδρομές, έχει περιορίσει τις πιθανές αυξήσεις κερδών σε μεταφορείς όπως η Maersk και η CMA CGM.
Ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες σπάνε μακροπρόθεσμα συμβόλαια για να επωφεληθούν από τις υψηλές τιμές spot, δήλωσε στέλεχος του κλάδου.
Δασμοί
Με την προοπτική περαιτέρω δασμών των ΗΠΑ να ενισχύεται, καθώς τόσο ο Τζο Μπάιντεν όσο και ο Ντόναλντ Τραμπ υιοθετούν ρητορική προστατευτισμού, δεν είναι σαφές πόσο καιρό θα διαρκέσει ο «φαύλος κύκλος», δήλωσε ο Heaney του Drewry.
Ο Chan της Golden Arts Gifts & Decor δήλωσε ότι η εταιρεία έπρεπε να δανειστεί για να αγοράσει νέα μηχανήματα και να επιταχύνει την κατασκευή για να μειώσει τους χρόνους παραγωγής.
Αλλά αυτό έχει ασκήσει πίεση στα κέρδη σε μια εποχή που μειώνει τις τιμές για να κρατήσει τους αγοραστές των ΗΠΑ και της Ευρώπης, πολλοί από τους οποίους επιδιώκουν να προμηθευτούν αγαθά εκτός Κίνας. «Τα πράγματα ήταν τόσο δύσκολα», είπε.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο