
Η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να μεταμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και να την καταστήσει ένα κλάδο χωρίς εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα επιμηκύνει τον κύκλο ζωής των πλοίων και θα εξαλείψει την αβεβαιότητα της ανάπτυξης υποδομών καυσίμων και ανεφοδιασμού. Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ζητήματα κανονισμών και ασφάλειας για την ευρεία εμπορική υιοθέτησή της, αποκαλύπτει η έκθεση «Fuel for Thought: Nuclear report» του Lloyd’s Register (LR).
Η έκθεση αξιολογεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η πυρηνική ενέργεια στην εμπορική ναυτιλία, δεδομένου του αποδεδειγμένου ιστορικού της σε ναυτικές εφαρμογές, με τη μελέτη να επισημαίνει το ρόλο των νέων μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) φέρνοντας στην αγορά κατάλληλους μικρής απαίτησης συντήρησης αντιδραστήρες για την κάλυψη των αναγκών πρόωσης και ενέργειας των εμπορικών πλοίων.
Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση
Σύμφωνα με την έκθεση, οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ των πλοιοκτητών και των παραγωγών ενέργειας θα μεταβληθούν, καθώς η ισχύς είναι πιθανό να μισθωθεί από τους ιδιοκτήτες αντιδραστήρων, διαχωρίζοντας τον πλοιοκτήτη από την πολυπλοκότητα της αδειοδότησης και της λειτουργίας της πυρηνικής τεχνολογίας. Οι SMR αντιπροσωπεύουν ένα άλμα προς τα εμπρός στον σχεδιασμό των αντιδραστήρων, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, την αποδοτικότητα και την αρθρωτή δομή για εξορθολογισμένη παραγωγή. Καθώς η τεχνολογία SMR ωριμάζει και η ρυθμιστική σαφήνεια αυξάνεται, θα προκύψουν σχέδια πλοίων βελτιστοποιημένα για πυρηνική πρόωση, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων.
Η έκθεση περιγράφει τη ζωτική σημασία της υιοθέτησης αυστηρών πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προτεραιότητα της προστασίας των ναυτικών και του περιβάλλοντος. Προτείνει ότι για τα νέα σχέδια και την πυρηνική τεχνολογία βραχυπρόθεσμα, η Πιστοποίηση βάσει κινδύνου (RBC) του LR θα μπορούσε να αποτελέσει μια προσέγγιση για τους πρωτοπόρους να πιστοποιήσουν τα σχέδιά τους αποδεικνύοντας ένα επίπεδο ασφάλειας ισοδύναμο με εκείνο που επιτυγχάνεται με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα συστήματα.
Σύμφωνα με το Fuel for Thought: Nuclear, η τεχνολογική ετοιμότητα για την πυρηνική ενέργεια βελτιώνεται, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη επικαιροποίηση του Zero Carbon Fuel Monitor του LR Maritime Decarbonisation Hub, με τους αντιδραστήρες νερού υπό πίεση (PWR), τους μικροαντιδραστήρες και τους αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSR) να αναδεικνύονται ως μερικές από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες για ναυτιλιακές εφαρμογές.
Ωστόσο, οι ενδεχόμενες αντιδράσεις της κοινής γνώμης, η οποία επηρεάζεται από τις αντιλήψεις για την πυρηνική ενέργεια, και τα επίπεδα ετοιμότητας των επενδύσεων (IRL) που παραμένουν χαμηλά λόγω των αβεβαιοτήτων σχετικά με την ευρύτερη υιοθέτηση της πυρηνικής τεχνολογίας στην εμπορική ναυτιλία, είναι θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν.
Ο Mark Tipping, διευθυντής της Power to X, του LR, δήλωσε: “Η πυρηνική ενέργεια είναι μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία. Ενώ η χρήση της στην εμπορική ναυτιλία είναι περιορισμένη, ξεπερνώντας τις αρνητικές αντιλήψεις και την έλλειψη επενδυτικών επιπέδων, η πυρηνική πρόωση θα μπορούσε να προσφέρει τεράστια αξία για τον ναυτιλιακό τομέα στην πορεία του προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα, επιτρέποντας τη δημιουργία πλοίων χωρίς εκπομπές ρύπων με μεγαλύτερο κύκλο ζωής, τα οποία απαιτούν ελάχιστη υποδομή ανεφοδιασμού, ή στην καλύτερη περίπτωση να περιορίσουν εντελώς την ανάγκη”.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες