Η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να μεταμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και να την καταστήσει ένα κλάδο χωρίς εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα επιμηκύνει τον κύκλο ζωής των πλοίων και θα εξαλείψει την αβεβαιότητα της ανάπτυξης υποδομών καυσίμων και ανεφοδιασμού. Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ζητήματα κανονισμών και ασφάλειας για την ευρεία εμπορική υιοθέτησή της, αποκαλύπτει η έκθεση «Fuel for Thought: Nuclear report» του Lloyd’s Register (LR).

Η έκθεση αξιολογεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η πυρηνική ενέργεια στην εμπορική ναυτιλία, δεδομένου του αποδεδειγμένου ιστορικού της σε ναυτικές εφαρμογές, με τη μελέτη να επισημαίνει το ρόλο των νέων μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) φέρνοντας στην αγορά κατάλληλους μικρής απαίτησης συντήρησης αντιδραστήρες για την κάλυψη των αναγκών  πρόωσης και ενέργειας των εμπορικών πλοίων.

Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση

Σύμφωνα με την έκθεση, οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ των πλοιοκτητών και των παραγωγών ενέργειας θα μεταβληθούν, καθώς η ισχύς είναι πιθανό να μισθωθεί από τους ιδιοκτήτες αντιδραστήρων, διαχωρίζοντας τον πλοιοκτήτη από την πολυπλοκότητα της αδειοδότησης και της λειτουργίας της πυρηνικής τεχνολογίας. Οι SMR αντιπροσωπεύουν ένα άλμα προς τα εμπρός στον σχεδιασμό των αντιδραστήρων, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, την αποδοτικότητα και την αρθρωτή δομή για εξορθολογισμένη παραγωγή. Καθώς η τεχνολογία SMR ωριμάζει και η ρυθμιστική σαφήνεια αυξάνεται, θα προκύψουν σχέδια πλοίων βελτιστοποιημένα για πυρηνική πρόωση, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων.

Η έκθεση περιγράφει τη ζωτική σημασία της υιοθέτησης αυστηρών πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προτεραιότητα της προστασίας των ναυτικών και του περιβάλλοντος. Προτείνει ότι για τα νέα σχέδια και την πυρηνική τεχνολογία βραχυπρόθεσμα, η Πιστοποίηση βάσει κινδύνου (RBC) του LR θα μπορούσε να αποτελέσει μια προσέγγιση για τους πρωτοπόρους να πιστοποιήσουν τα σχέδιά τους αποδεικνύοντας ένα επίπεδο ασφάλειας ισοδύναμο με εκείνο που επιτυγχάνεται με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα συστήματα.

Σύμφωνα με το Fuel for Thought: Nuclear, η τεχνολογική ετοιμότητα για την πυρηνική ενέργεια βελτιώνεται, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη επικαιροποίηση του Zero Carbon Fuel Monitor του LR Maritime Decarbonisation Hub, με τους αντιδραστήρες νερού υπό πίεση (PWR), τους μικροαντιδραστήρες και τους αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSR) να αναδεικνύονται ως μερικές από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες για ναυτιλιακές εφαρμογές.

Ωστόσο, οι ενδεχόμενες αντιδράσεις της κοινής γνώμης, η οποία επηρεάζεται από τις αντιλήψεις για την πυρηνική ενέργεια, και τα επίπεδα ετοιμότητας των επενδύσεων (IRL) που παραμένουν χαμηλά λόγω των αβεβαιοτήτων σχετικά με την ευρύτερη υιοθέτηση της πυρηνικής τεχνολογίας στην εμπορική ναυτιλία, είναι θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν.

Ο Mark Tipping, διευθυντής της Power to X, του LR, δήλωσε: “Η πυρηνική ενέργεια είναι μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία. Ενώ η χρήση της στην εμπορική ναυτιλία είναι περιορισμένη, ξεπερνώντας τις αρνητικές αντιλήψεις και την έλλειψη επενδυτικών επιπέδων, η πυρηνική πρόωση θα μπορούσε να προσφέρει τεράστια αξία για τον ναυτιλιακό τομέα στην πορεία του προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα, επιτρέποντας τη δημιουργία πλοίων χωρίς εκπομπές ρύπων με μεγαλύτερο κύκλο ζωής, τα οποία απαιτούν ελάχιστη υποδομή ανεφοδιασμού, ή στην καλύτερη περίπτωση να περιορίσουν εντελώς την ανάγκη”.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία