Η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να μεταμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και να την καταστήσει ένα κλάδο χωρίς εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα επιμηκύνει τον κύκλο ζωής των πλοίων και θα εξαλείψει την αβεβαιότητα της ανάπτυξης υποδομών καυσίμων και ανεφοδιασμού. Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ζητήματα κανονισμών και ασφάλειας για την ευρεία εμπορική υιοθέτησή της, αποκαλύπτει η έκθεση «Fuel for Thought: Nuclear report» του Lloyd’s Register (LR).
Η έκθεση αξιολογεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η πυρηνική ενέργεια στην εμπορική ναυτιλία, δεδομένου του αποδεδειγμένου ιστορικού της σε ναυτικές εφαρμογές, με τη μελέτη να επισημαίνει το ρόλο των νέων μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) φέρνοντας στην αγορά κατάλληλους μικρής απαίτησης συντήρησης αντιδραστήρες για την κάλυψη των αναγκών πρόωσης και ενέργειας των εμπορικών πλοίων.
Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση
Σύμφωνα με την έκθεση, οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ των πλοιοκτητών και των παραγωγών ενέργειας θα μεταβληθούν, καθώς η ισχύς είναι πιθανό να μισθωθεί από τους ιδιοκτήτες αντιδραστήρων, διαχωρίζοντας τον πλοιοκτήτη από την πολυπλοκότητα της αδειοδότησης και της λειτουργίας της πυρηνικής τεχνολογίας. Οι SMR αντιπροσωπεύουν ένα άλμα προς τα εμπρός στον σχεδιασμό των αντιδραστήρων, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, την αποδοτικότητα και την αρθρωτή δομή για εξορθολογισμένη παραγωγή. Καθώς η τεχνολογία SMR ωριμάζει και η ρυθμιστική σαφήνεια αυξάνεται, θα προκύψουν σχέδια πλοίων βελτιστοποιημένα για πυρηνική πρόωση, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων.
Η έκθεση περιγράφει τη ζωτική σημασία της υιοθέτησης αυστηρών πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προτεραιότητα της προστασίας των ναυτικών και του περιβάλλοντος. Προτείνει ότι για τα νέα σχέδια και την πυρηνική τεχνολογία βραχυπρόθεσμα, η Πιστοποίηση βάσει κινδύνου (RBC) του LR θα μπορούσε να αποτελέσει μια προσέγγιση για τους πρωτοπόρους να πιστοποιήσουν τα σχέδιά τους αποδεικνύοντας ένα επίπεδο ασφάλειας ισοδύναμο με εκείνο που επιτυγχάνεται με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα συστήματα.
Σύμφωνα με το Fuel for Thought: Nuclear, η τεχνολογική ετοιμότητα για την πυρηνική ενέργεια βελτιώνεται, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη επικαιροποίηση του Zero Carbon Fuel Monitor του LR Maritime Decarbonisation Hub, με τους αντιδραστήρες νερού υπό πίεση (PWR), τους μικροαντιδραστήρες και τους αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSR) να αναδεικνύονται ως μερικές από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες για ναυτιλιακές εφαρμογές.
Ωστόσο, οι ενδεχόμενες αντιδράσεις της κοινής γνώμης, η οποία επηρεάζεται από τις αντιλήψεις για την πυρηνική ενέργεια, και τα επίπεδα ετοιμότητας των επενδύσεων (IRL) που παραμένουν χαμηλά λόγω των αβεβαιοτήτων σχετικά με την ευρύτερη υιοθέτηση της πυρηνικής τεχνολογίας στην εμπορική ναυτιλία, είναι θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν.
Ο Mark Tipping, διευθυντής της Power to X, του LR, δήλωσε: “Η πυρηνική ενέργεια είναι μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία. Ενώ η χρήση της στην εμπορική ναυτιλία είναι περιορισμένη, ξεπερνώντας τις αρνητικές αντιλήψεις και την έλλειψη επενδυτικών επιπέδων, η πυρηνική πρόωση θα μπορούσε να προσφέρει τεράστια αξία για τον ναυτιλιακό τομέα στην πορεία του προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα, επιτρέποντας τη δημιουργία πλοίων χωρίς εκπομπές ρύπων με μεγαλύτερο κύκλο ζωής, τα οποία απαιτούν ελάχιστη υποδομή ανεφοδιασμού, ή στην καλύτερη περίπτωση να περιορίσουν εντελώς την ανάγκη”.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους