Η Κομισιόν εξετάζει να καταργήσει ακόμη και τα τρέχοντα χαμηλότερα όρια κάτω από τα οποία δεν επιβάλλονται δασμοί από τα τελωνεία στις διαδικτυακές αγορές φθηνών προϊόντων κυρίως από την Κίνα, σε μια προσπάθεια να βάλει φρένο στις τεράστιες ποσότητες τέτοιων αγορών από πολίτες της ΕΕ.
Το σκεπτικό που προβάλλεται από την ΕΕ είναι πως πολλά τέτοια προϊόντα είναι χαμηλότερης ποιότητας ή ακόμη και επικίνδυνα. Επίσης η ΕΕ επισημαίνει πως οι κινεζικές εταιρείες που πωλούν μαζικά φθηνότερα προϊόντα σε κατοίκους της ΕΕ κερδίζουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντι σε ευρωπαϊκές κι άλλες επιχειρήσεις, επειδή η Κίνα επιδοτεί τα ταχυδρομικά κόστη με αποτέλεσμα να μπορούν αυτά να «πετούν» πολύ φθηνά προς τη Γηραιά Ήπειρο.
Κίνα: Ζημιές και απολύσεις για τις δυτικές επενδυτικές τράπεζες
Πρόκειται για ένα ακόμη επεισόδιο στην εμπορική κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου, η οποία απειλεί να εξελιχθεί σε κανονικό πόλεμο με «όπλα» κρατικές επιδοτήσεις, επιβολή δασμών και περιορισμούς σε πωλήσεις συγκεκριμένων προϊόντων με εφαρμογή στην υψηλή τεχνολογία.
Μετά το σκεπτικό να αυξηθούν οι δασμοί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, τώρα η Κομισιόν θέλει να βάλει φρένο σε κινεζικές εταιρείες λιανεμπορίου όπως τις Temu και Shein οι οποίες στέλνουν μαζικά μικροαντικείμενα στην Ευρώπη, κυρίως ρούχα, αξεσουάρ, παιχνίδια και είδη σπιτιού. Επίσης με την πρακτική δημιουργούνται οι προϋποθέσεις να μπει φρένο γενικότερα σε μαζικές αγορές από ευρωπαίους για προϊόντα κι από κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών όπως το AliExpress.
Αποκαλυπτική έρευνα των Financial Times «δείχνει» ότι η Κομισιόν μέσα στο μήνα θα προτείνει να καταργηθεί το τρέχον αφορολόγητο όριο των 150 ευρώ κάτω από το οποίο μπορούν να εισαχθούν σε μια χώρα της ΕΕ προϊόντα από τρίτη χώρα –όπως η Κίνα- χωρίς να καταβάλλονται δασμοί (duty-free).
Ένα πιθανό μέτρο που θα μπορούσε να λάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι να καταστεί υποχρεωτική για τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες η ηλεκτρονική εγγραφή για πληρωμές ΦΠΑ, ανεξάρτητα από την αξία τους.
Τεράστιες οι εισαγωγές
Τα στοιχεία που επικαλείται η Κομισιόν δείχνουν ότι μόνο πέρσι εισήχθησαν στην ΕΕ πάνω από 2,3 δισεκατομμύρια τεμάχια διαφόρων προϊόντων τα οποία κοστολογήθηκαν κάτω από το όριο αυτό duty-free των 150 ευρώ. Μόνο τον Απρίλιο οι εισαγωγές στην ΕΕ από αγορές που έγιναν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου και απεστάλησαν ταχυδρομικά στην Ευρώπη ανήλθαν σε 350.000, δείχνουν τα ίδια στοιχεία. Επιπλέον, οι όγκοι αυτοί από τις αγορές ευρωπαίων στην Κίνα μέσω του διαδικτύου, φέρνουν στα όριά τους τις αρμόδιες τελωνειακές υπηρεσίες κάθε χώρας της ΕΕ, εκτιμά η Κομισιόν.
Τα επικίνδυνα προϊόντα
Επιπλέον, η Κομισιόν κάνει λόγο και για επικίνδυνα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα χωρίς έλεγχο. Ο αριθμός τέτοιων προϊόντων που εντοπίστηκαν από χώρες της ΕΕ αυξήθηκε κατά 50% το 2023 σε σύγκριση με το 2022, ξεπερνώντας σε αριθμό τα 3.400. Ειδικά η βιομηχανία παιχνιδιών της Ευρώπης κατηγορεί πολλές κινεζικές εταιρείες ότι αποστέλλουν επικίνδυνα τέτοια παιχνίδια στην ΕΕ.
Τεράστιο το εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Κίνας
Οι συνολικές εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Ευρώπης και Κίνας ανήλθαν το 2023 συνολικά σε 739 δις ευρώ -εισαγωγές και εξαγωγές. Σε σύγκριση με το 2000 το μερίδιο της Κίνας στο εμπόριο της ΕΕ έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από 5% σε 15%. Η Κίνα το 2023 ήταν ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της ΕΕ για τις εισαγωγές με μερίδιο 20%.
Η κόντρα για τα ηλεκτρικά οχήματα
Τον περασμένο μήνα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έδωσε πράσινο φως για την επιβολή νέων δασμών από 17,4% έως 38,1% σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής παραγωγής, με στόχο αυτοί να επιβληθούν επιπλέον των δασμών 10% που ισχύουν ήδη. Αυτό ανεβάζει το σύνολο των δασμών που θα επιβάλλονται σε τέτοιες κινεζικές εταιρείες έως το 48%. Οι δύο πλευρές εξακολουθούν να βρίσκονται σε διαβουλεύσεις.
Latest News
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» για ανοικοδόμηση ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών
Κατρακυλά η δημοτικότητα του Μακρόν στη Γαλλία - Ο Μπαϊρού προσπαθεί να μη γίνει Μπαρνιέ
Η Γαλλία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση με τα οικονομικά της - Οι επόμενες κινήσεις Μπαϊρού
Το Ιράν αναζητά «θεραπεία - σοκ» μετά τα πλήγματα - Το δίλημμα με Τραμπ και πυρηνικά
Το Ιράν είναι πιο αδύναμο και πιο ευάλωτο από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια, αφού υπέστη μια σειρά από μεγάλα πλήγματα.
Νέα εποχή στις σχέσης Κίνας - Σερβίας - Ξεκίνησαν οι πτήσεις Σαγκάη - Βελιγράδι
Το δρομολόγιο Σαγκάη - Βελιγράδι θα εκτελείται από την Air Serbia δύο φορές την εβδομάδα συνδέοντας απευθείας Σερβία και Κίνα
«Αντάρτικο» από τους υπαλλήλους της JP Morgan για την επιστροφή στο γραφείο
Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, Τζέιμι Ντίμον, είναι ένθερμος υποστηρικτής της επιστροφής στο γραφείο
Nippon Steel - U.S. Steel παίζουν το τελευταίο τους χαρτί για την εξαγορά
Ο αμερικανός πρόεδρος μπλόκαρε την προγραμματισμένη εξαγορά της U.S. Steel από τη Nippon Steel για λόγους εθνικής ασφάλειας
Το παγκόσμιο ράλι τιμών στα ακίνητα στο Ντουμπάι δείχνει σημάδια πίεσης
Σχεδόν το 1/5 των κατοικιών στο Ντουμπάι εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 εκατ. δολάρια σε αξία, σύμφωνα με την εταιρεία ακινήτων Knight Frank
Μικρότερες διακοπές ρεύματος στην Yπερδνειστερία - Σε 3 απο 8 ώρες οι διακοπές του ηλεκτρικού
Η ρωσική Gazprom δήλωσε ότι δεν θα στείλει φυσικό αέριο στη Μολδαβία, επικαλούμενη «οφειλές της Μολδαβίας ύψους 709 εκατομμυρίων δολαρίων»