Με τους πρόσθετους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) κινεζικής κατασκευής να τίθενται σε ισχύ την Παρασκευή, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν το ενδεχόμενο να αυξήσουν τις τιμές τους ή να λάβουν άλλα μέτρα ως απάντηση.
Ηλεκτρικά οχήματα: Δύσβατος δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ
Μέχρι στιγμής, μόνο η Tesla έχει ανακοινώσει σχέδια για αύξηση των τιμών, ενώ οι κινεζικές μάρκες MG και NIO ενδέχεται να αυξήσουν το κόστος των αυτοκινήτων τους στην Ευρώπη αργότερα φέτος .
Οι αναλυτές πιστεύουν ότι και άλλοι κατασκευαστές που παράγουν στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές.
Οι προθέσεις των εταιρειών που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ακολουθούν οι απαντήσεις των βιομηχανιών που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους προσωρινούς δασμούς, οι οποίοι πρόκειται να γίνουν οριστικοί τον Νοέμβριο, όπως τις κωδικοποιεί το Reuters:
BYD
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετωπίζει τη χαμηλότερη αύξηση των δασμών κατά 17,4% πέραν του τρέχοντος δασμού 10%, δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν θα αυξήσει τις τιμές στα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ, ανέφεραν πηγές κοντά στην εταιρεία στο Reuters. Οι πηγές ανέφεραν ότι δεν θα ληφθεί απόφαση πριν τεθούν σε ισχύ οι προσωρινοί δασμοί.
CHERY AUTO
Η εν λόγω κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι η σχεδιαζόμενη παραγωγή της σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ισπανία, μέσω μιας κοινής επιχείρησης με την ισπανική EV Motors, θα πρέπει να συμβάλει στην αντιστάθμιση των δασμών στις εισαγωγές στην ΕΕ.
Η παραγωγή στο εργοστάσιο με έδρα τη Βαρκελώνη αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο Charlie Zhang, αντιπρόεδρος της εταιρείας.
Η έκταση της μονάδας δεν είναι αρκετά μεγάλη για να φιλοξενήσει τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, πρόσθεσε ο Zhang, λέγοντας ότι η εταιρεία αναζητά μια πιθανή δεύτερη τοποθεσία.
MG
Ένας εκπρόσωπος της MG, που ελέγχεται από την κινεζική SAIC Motor, δήλωσε στο Reuters στη Γαλλία ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε απόθεμα “για να διαθέσει μέχρι τον Νοέμβριο, χωρίς αύξηση των τιμών”, αναφερόμενος συγκεκριμένα στο μοντέλο MG4.
Ο country manager της MG για την Ιταλία, Andrea Bartolomeo, είπε προς το παρόν ότι το brand δεν σχεδιάζει αλλαγές τιμών στη γκάμα αυτοκινήτων της στη χώρα.
Η ΕΕ έχει επιβάλει δασμό 37,6% στα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται από τη SAIC.
NIO
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να προσαρμόσει την τιμή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα των προκαταρκτικών δασμών. Πρόσθεσε ότι ελπίζει να καταλήξει σε λύση στο όλο πρόβλημα με την ΕΕ προτού καταστούν οριστικά τα μέτρα τον Νοέμβριο.
Η NIO αντιμετωπίζει δασμούς 20,8% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της.
Polestar
Μετά τη δημοσίευση λειτουργικής ζημίας πρώτου τριμήνου, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, που ανήκει στην κινεζική Geely, δήλωσε ότι θα πρέπει να λάβει «μέτρα» για να αντισταθμίσει τους δασμούς και την πίεση στις τιμές των αυτοκινήτων.
Τέτοια βήματα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν μειώσεις κόστους σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού της, αλλά όχι περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας, πρόσθεσε ένας εκπρόσωπος της εταιρείας.
SAIC MOTOR
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα ζητήσει ακρόαση από το εκτελεστικό σκέλος της ΕΕ, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με τους πρόσθετους δασμούς που αντιμετωπίζει, ανέφερε την Παρασκευή.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέβλεψε ορισμένες από τις πληροφορίες και τα αντεπιχειρήματα που υπέβαλε η SAIC κατά τη διάρκεια της έρευνας», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία.
TESLA
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να αυξήσει την τιμή του Model 3 της για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος στα ευρωπαϊκά σύνορα ως αποτέλεσμα των δασμών.
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή