Να εργαστούν από κοινού για το βιώσιμο μέλλον του τουρισμού κρουαζιέρας στο νησί συμφώνησαν η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Νικόλαος Ζώρζος στη διάρκεια συνάντησης στη Σαντορίνη.
Πρόεδρος Ξενοδόχων: «Δεν υπάρχει υπερτουρισμός στη Σαντορίνη αλλά χρειαζόμαστε όρια»
Η CLIA αναγνώρισε ότι η διαχείριση του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο στην Ελλάδα, όπως περιγράφεται και στο Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρσι. Ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Νικόλαος Ζώρζος, δήλωσε: «Χαιρόμαστε που ο Δήμος Θήρας συζήτησε και συμφώνησε με την CLIA τις λύσεις για τη βιώσιμη λειτουργία του κλάδου της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη, με γνώμονα την προστασία της μοναδικότητας του τόπου μας και την εμπειρία του επιβάτη».
Από την πλευρά της, η κα Μαρία Δεληγιάννη εκπρόσωπος της CLIA στην Ελλάδα, δήλωσε: «Η Σαντορίνη είναι ένας ιδιαίτερος και εξαιρετικά δημοφιλής τόπος, και συμμεριζόμαστε την άποψη που εξέφρασε πρόσφατα ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, για τη σημασία της υπεύθυνης διαχείρισης του τουρισμού στο νησί. Ο Δήμαρχος κ. Νικόλαος Ζώρζος ήταν ξεκάθαρος μαζί μας από την αρχή της φετινής σεζόν, σχετικά με την πρόθεσή του να εφαρμόσει αυστηρά το υπάρχον ημερήσιο ανώτατο όριο των 8.000 επισκεπτών κρουαζιέρας, με βάση το 75% της πληρότητας των κρουαζιερόπλοιων, και υποστηρίζουμε αυτή τη θέση, αναγνωρίζοντας τις ιδιομορφίες της Σαντορίνης. Παρότι πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των τουριστικών ροών στο νησί, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που είμαστε οι πρώτοι που συνεργαζόμαστε με τον Δήμο Θήρας για το βιώσιμο μέλλον του τόπου».
Όριο οι 8.000 επισκέπτες στη Σαντορίνη
Στη συνάντηση, η CLIA επιβεβαίωσε ότι από την αρχική εισαγωγή του ημερήσιου ανώτατου ορίου των 8.000 επισκεπτών κρουαζιέρας, το 2018, οι εταιρείες κρουαζιέρας παρέμειναν σταθερά προσηλωμένες στην εφαρμογή των κανόνων όπως ορίζονται από τις τοπικές αρχές.
Η κα Δεληγιάννη πρόσθεσε: «Όπως και στη Μύκονο, έτσι και στη Σαντορίνη έχουμε στηρίξει τις τοπικές προσπάθειες για την εφαρμογή ενός συστήματος κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού (berth management system), που θα πλαισιώνεται από μια διαφανή πολιτική ελλιμενισμού, με σαφείς κανόνες και κριτήρια. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για αποτελεσματική διαχείριση και διάχυση των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση».
Η δέσμευση της CLIA στους στόχους που αφορούν τη Σαντορίνη αποτελεί μέρος του Σχεδίου Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρσι και στοχεύει να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες από την κρουαζιέρα, προσφέροντας παράλληλα στους επιβάτες μια εμπειρία που ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες όσων επισκέπτονται την Ελλάδα.
Συστήματα διαχείρισης των κρουαζιεροπλοίων
Παρότι η ανάπτυξη του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, έχει αποφέρει σημαντικά οφέλη στην ελληνική οικονομία, το Σχέδιο της CLIA αναγνωρίζει ότι αυτή η ανάπτυξη μπορεί να απαιτεί νέους τρόπους συνεργασίας, όπως προσαρμογές στα δρομολόγια ή στη λειτουργία των λιμανιών, καθώς και στενότερη συνεργασία για τη βελτίωση των πρακτικών τουριστικής διαχείρισης στους προορισμούς. Οι παρεμβάσεις αυτές περιλαμβάνουν την υιοθέτηση συστημάτων διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού σε τοπικό επίπεδο για τον καλύτερο σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων, την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και θέσεων ελλιμενισμού για καλύτερο σχεδιασμό δρομολογίων, καθώς και το άνοιγμα νέων προορισμών.
Στη συνάντηση που συζητήθηκαν επίσης διάφορα άλλα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής ανάπτυξης πρόσθετων διεπαφών στο νησί, καθώς και τρόπων βελτίωσης της λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων στη Σαντορίνη, εκπροσωπώντας την CLIA, η κα Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, και ο κ. Νίκος Μερτζανίδης, Αντιπρόεδρος Λιμένων και Προορισμών.
Από την πλευρά του νησιού συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Νικόλαος Ζώρζος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Γεώργιος Νομικός, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, κα Γεωργία Νομικού, και ο Ειδικός Σύμβουλος του Δημάρχου, κ. Αναστάσιος Κονιδάρης.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους