Το μέγεθος της ελληνικής αγοράς, από την οποία προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων για τις τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες, είναι δεδομένο.
Την ίδια στιγμή ο κλάδος δέχεται πιέσεις, ελεγχόμενες μέχρι στιγμής, από τις ξένες ψηφιακές τράπεζες, οι οποίες διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στην Ελλάδα, αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα, χωρίς τα έξοδα που συνεπάγεται η λειτουργία ενός φυσικού δικτύου καταστημάτων.
Τράπεζες: Λύνουν τα χέρια των διοικήσεων οι αναβαθμίσεις
Τράπεζες
Η ανάπτυξη λοιπόν του οργανικού εισοδήματος των παραδοσιακών ιδρυμάτων, περνά όχι μόνο από τη διατήρηση του υπάρχοντος πελατολογίου, αλλά και από τη διεύρυνσή του, με την προσέλκυση ιδιωτών από τον ανταγωνισμό.
Με αυτά τα δεδομένα, οι συστημικοί όμιλοι έχουν επιδοθεί τους τελευταίους μήνες σε ένα μπαράζ νέων προσφορών, ώστε να καταστούν πρώτη τράπεζα συνεργασίας, για όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.
Σύμφωνα με πηγή από τον κλάδο, «πρόκειται για μία από τις πτυχές της στρατηγικής που εφαρμόζουμε για την υποστήριξη των εργασιών μας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να οδηγήσει σε άνθηση του τραπεζικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια».
Ποιοτικός στόχος
Σημειώνει ωστόσο, πως «ο στόχος μας δεν είναι αποκλειστικά αριθμητικός. Θα έλεγα ότι είναι περισσότερο ποιοτικός. Αναζητούμε πελάτες, ενεργούς οικονομικά, που δυνητικά ενδιαφέρονται για προϊόντα από όλους τους τομείς. Όχι μόνο καταθετικά, αλλά και επενδυτικά, ασφαλιστικά, χορηγητικά».
Στη λογική αυτή, συμπληρώνει το ίδιο στέλεχος, «το πρώτο βήμα είναι να φέρουμε τον κόσμο στην τράπεζα, πείθοντάς τον σε πρώτη φάση για το άνοιγμα ενός λογαριασμού. Έτσι, στη συνέχεια, μπορούμε να του προτείνουμε λύσεις για τις καθημερινές του ανάγκες, την αποταμίευση ή τη χρηματοδότησή του».
Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση η ψηφιοποίηση των εργασιών εγγραφής νέων πελατών αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα.
Πλέον, ο καθένας μπορεί να ανοίξει λογαριασμό σε μία τράπεζα, με την οποία δεν είχε καμία σχέση στο παρελθόν, από το κινητό του τηλέφωνο, μέσα σε μόλις λίγα λεπτά της ώρας.
Άλλη πηγή υπογραμμίζει ότι τα επόμενα χρόνια ο ανταγωνισμός από τράπεζες του εξωτερικού θα οξυνθεί, καθιστώντας αναγκαίο το χτίσιμο αμυνών.
Η αλήθεια είναι ότι για συγκεκριμένους τύπους συναλλαγών, οι digital banks που προωθούν προϊόντα τους, κατά κύριο λόγο καταθετικούς ταμιευτηρίου και προπληρωμένες κάρτες, στην ελληνική αγορά, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές σε επίπεδο τιμολόγησης.
Χρηματικά δώρα
Δεν διστάζουν μάλιστα να δώσουν χρηματικά έπαθλα σε όσους τις επιλέξουν, μετά την εγγραφή τους.
Πρόκειται για μία πολιτική που έχουν ήδη υιοθετήσει μέχρι στιγμής δύο ελληνικοί συστημικοί όμιλοι.
Συγκεκριμένα, προσφέρουν αυτήν την περίοδο σε νέους πελάτες από 25 έως 100 ευρώ μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης των καρτών τους, τα οποία μπορούν να εξαργυρώσουν σε οποιαδήποτε συνεργαζόμενη επιχείρηση.
Επιπλέον, όλες οι τράπεζες βελτιώνουν συνεχώς τις παροχές των συστημάτων ανταμοιβής, μέσω των οποίων οι πελάτες τους μπορούν να εξοικονομήσουν σημαντικά ποσά κάθε μήνα από τις συναλλαγές που πραγματοποιούν.
Το όφελος σε ετήσια βάση, ανάλογα με τις πληρωμές και τις καταναλωτικές συνήθειες του καθενός, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 500 ευρώ, ενισχύοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Οι δημοφιλείς πελάτες
Ταυτόχρονα, σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού, οι τράπεζες προσφέρουν καλύτερους όρους στα περισσότερα προϊόντα τους.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχου, οι οποίοι επιλέγοντας ένα λογαριασμό για την είσπραξη κάθε μήνα των απολαβών τους, έχουν μία σειρά από προνόμια σε επίπεδο τιμολόγησης.
Ο λόγος είναι ότι το προφίλ ρίσκου για τις τράπεζες είναι ευνοϊκότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους πελάτες, καθώς οι αποδοχές τους είναι διασφαλισμένες από το Δημόσιο.
Ως εκ τούτου, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για τη χορήγηση δανείων, που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο τα επόμενα χρόνια.
Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι ηλικιακά είναι πιο πιθανό να διαθέτουν καταθέσεις, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν για τη δημιουργία ενός επενδυτικού χαρτοφυλακίου μέσω των σχετικών υπηρεσιών των τραπεζών.
Προνομιακή τιμολόγηση έχουν και όσοι διαθέτουν τουλάχιστον 50.000 – 60.000 ευρώ, οι οποίοι εντάσσονται αυτόματα στην κατηγορία του personal banking.
Μέσω αυτής απολαμβάνουν περισσότερο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και καλύτερους όρους σχεδόν σε όλο το φάσμα των τραπεζικών προϊόντων.
Latest News
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m
Η Guy Carpenter εξαγοράζει την μεσιτική εταιρεία αντασφαλίσεων Carpenter Turner
Η εξαγορά είναι η εξέλιξη μιας πετυχημένης ενδεκαετούς κοινοπραξίας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρά αποτελέσματα το εννεάμηνο, παρά τα χαμηλά περιθώρια διύλισης
Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 284 εκατ. ευρώ το εννιάμηνο - Στα 9,7 δισ. ευρώ οι πωλήσεις
Αντιδρούν οι έμποροι στην αύξηση τελών στα καταστήματα - Επιστολή Καφούνη σε Δούκα
Στην επιστολή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών μεταφέρει την δυσαρέσκεια των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων
Ψήφος εμπιστοσύνης από DBRS στις τράπεζες για τα DTCs [γραφήματα]
Σύμφωνα με την DBRS, οι ελληνικές τράπεζες έχουν σημαντικές αναβαλλόμενες φορολογικές πιστώσεις (DTC)