
Το μέγεθος της ελληνικής αγοράς, από την οποία προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων για τις τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες, είναι δεδομένο.
Την ίδια στιγμή ο κλάδος δέχεται πιέσεις, ελεγχόμενες μέχρι στιγμής, από τις ξένες ψηφιακές τράπεζες, οι οποίες διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στην Ελλάδα, αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα, χωρίς τα έξοδα που συνεπάγεται η λειτουργία ενός φυσικού δικτύου καταστημάτων.
Τράπεζες: Λύνουν τα χέρια των διοικήσεων οι αναβαθμίσεις
Τράπεζες
Η ανάπτυξη λοιπόν του οργανικού εισοδήματος των παραδοσιακών ιδρυμάτων, περνά όχι μόνο από τη διατήρηση του υπάρχοντος πελατολογίου, αλλά και από τη διεύρυνσή του, με την προσέλκυση ιδιωτών από τον ανταγωνισμό.
Με αυτά τα δεδομένα, οι συστημικοί όμιλοι έχουν επιδοθεί τους τελευταίους μήνες σε ένα μπαράζ νέων προσφορών, ώστε να καταστούν πρώτη τράπεζα συνεργασίας, για όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.
Σύμφωνα με πηγή από τον κλάδο, «πρόκειται για μία από τις πτυχές της στρατηγικής που εφαρμόζουμε για την υποστήριξη των εργασιών μας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να οδηγήσει σε άνθηση του τραπεζικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια».
Ποιοτικός στόχος
Σημειώνει ωστόσο, πως «ο στόχος μας δεν είναι αποκλειστικά αριθμητικός. Θα έλεγα ότι είναι περισσότερο ποιοτικός. Αναζητούμε πελάτες, ενεργούς οικονομικά, που δυνητικά ενδιαφέρονται για προϊόντα από όλους τους τομείς. Όχι μόνο καταθετικά, αλλά και επενδυτικά, ασφαλιστικά, χορηγητικά».
Στη λογική αυτή, συμπληρώνει το ίδιο στέλεχος, «το πρώτο βήμα είναι να φέρουμε τον κόσμο στην τράπεζα, πείθοντάς τον σε πρώτη φάση για το άνοιγμα ενός λογαριασμού. Έτσι, στη συνέχεια, μπορούμε να του προτείνουμε λύσεις για τις καθημερινές του ανάγκες, την αποταμίευση ή τη χρηματοδότησή του».
Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση η ψηφιοποίηση των εργασιών εγγραφής νέων πελατών αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα.
Πλέον, ο καθένας μπορεί να ανοίξει λογαριασμό σε μία τράπεζα, με την οποία δεν είχε καμία σχέση στο παρελθόν, από το κινητό του τηλέφωνο, μέσα σε μόλις λίγα λεπτά της ώρας.
Άλλη πηγή υπογραμμίζει ότι τα επόμενα χρόνια ο ανταγωνισμός από τράπεζες του εξωτερικού θα οξυνθεί, καθιστώντας αναγκαίο το χτίσιμο αμυνών.
Η αλήθεια είναι ότι για συγκεκριμένους τύπους συναλλαγών, οι digital banks που προωθούν προϊόντα τους, κατά κύριο λόγο καταθετικούς ταμιευτηρίου και προπληρωμένες κάρτες, στην ελληνική αγορά, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές σε επίπεδο τιμολόγησης.
Χρηματικά δώρα
Δεν διστάζουν μάλιστα να δώσουν χρηματικά έπαθλα σε όσους τις επιλέξουν, μετά την εγγραφή τους.
Πρόκειται για μία πολιτική που έχουν ήδη υιοθετήσει μέχρι στιγμής δύο ελληνικοί συστημικοί όμιλοι.
Συγκεκριμένα, προσφέρουν αυτήν την περίοδο σε νέους πελάτες από 25 έως 100 ευρώ μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης των καρτών τους, τα οποία μπορούν να εξαργυρώσουν σε οποιαδήποτε συνεργαζόμενη επιχείρηση.
Επιπλέον, όλες οι τράπεζες βελτιώνουν συνεχώς τις παροχές των συστημάτων ανταμοιβής, μέσω των οποίων οι πελάτες τους μπορούν να εξοικονομήσουν σημαντικά ποσά κάθε μήνα από τις συναλλαγές που πραγματοποιούν.
Το όφελος σε ετήσια βάση, ανάλογα με τις πληρωμές και τις καταναλωτικές συνήθειες του καθενός, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 500 ευρώ, ενισχύοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Οι δημοφιλείς πελάτες
Ταυτόχρονα, σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού, οι τράπεζες προσφέρουν καλύτερους όρους στα περισσότερα προϊόντα τους.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχου, οι οποίοι επιλέγοντας ένα λογαριασμό για την είσπραξη κάθε μήνα των απολαβών τους, έχουν μία σειρά από προνόμια σε επίπεδο τιμολόγησης.
Ο λόγος είναι ότι το προφίλ ρίσκου για τις τράπεζες είναι ευνοϊκότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους πελάτες, καθώς οι αποδοχές τους είναι διασφαλισμένες από το Δημόσιο.
Ως εκ τούτου, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για τη χορήγηση δανείων, που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο τα επόμενα χρόνια.
Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι ηλικιακά είναι πιο πιθανό να διαθέτουν καταθέσεις, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν για τη δημιουργία ενός επενδυτικού χαρτοφυλακίου μέσω των σχετικών υπηρεσιών των τραπεζών.
Προνομιακή τιμολόγηση έχουν και όσοι διαθέτουν τουλάχιστον 50.000 – 60.000 ευρώ, οι οποίοι εντάσσονται αυτόματα στην κατηγορία του personal banking.
Μέσω αυτής απολαμβάνουν περισσότερο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και καλύτερους όρους σχεδόν σε όλο το φάσμα των τραπεζικών προϊόντων.


Latest News

Σε διπλάσια παραγωγή στοχεύουν τα Θερμοκήπια Ξάνθης - Οι νέες εγκαταστάσεις και η συνεργασία με ΑΒ
Τι ανέφερε ο επικεφαλής της Θερμοκήπια Ξάνθης σε δημοσιογράφους - Τα σχέδια για την παραγωγή και το χαρτοφυλάκιο προϊόντων

Ο Δ. Κουτσολιούτσος στρέφεται κατά στελεχών της Folli Follie – Τι υποστηρίζει
Ο Δ. Κουτσολιούτσος συντηρεί τη διαμάχη με την παρούσα διοίκηση – Πώς αντιδρά η πλευρά Σάμιου – Το κρίσιμο ορόσημο της 9ης Απριλίου

Γκάζι από Vivartia στο street food - Έπεσαν οι υπογραφές για το 60% της Jackaroo
Μετά την πώληση της Μπάρμπα Στάθης η Vivartia εξαγοράζει το 60% της Jackaroo – Πού στοχεύει με τα ελληνικά… KFC

Γ. Μασούτης στον ΟΤ: «Η εξαγορά της Κρητικός θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2026»
Τι αναφέρει ο Γιάννης Μασούτης στον ΟΤ για τη συμφωνία με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Κλαδικούς «πρωταθλητές» δημιουργεί η Alpha Bank - Τι φέρνει η εξαγορά της AXIA
Η συμφωνία απόκτησης της AXIA, είναι η τρίτη για την Alpha Bank από τις αρχές του 2025, με αξιοποίηση των κεφαλαιακών μαξιλαριών της

Έρχεται το 2ο Συνεδριο «Εισηγμένες Εταιρείες» από τη Νομική Βιβλιοθήκη
Το Συνέδριο «Εισηγμένες Εταιρείες» από τη Νομική Βιβλιοθήκη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 1 Απριλίου 2025, διά ζώσης στο Wyndham Grand Athens

Στο τιμόνι της Elpedison, ο Γεώργιος Μίχος - Διαδέχεται τον Νικόλαο Ζαχαριάδη
Ο Γεώργιος Μίχος διαδέχεται τον Νικόλαο Ζαχαριάδη στη θέση του CEO της Elpedison

Υπέγραψαν συμφωνία Μασούτης- Κρητικός - Ένα βήμα πιο κοντά το deal
Τι θα ακολουθήσει την υπογραφή μη-δεσμευτικής δήλωσης προθέσεων μεταξύ των διοικήσεων των εταιρειών Διαμαντής Μασούτης ΑΕ και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Αυξημένο EBITDA κατά 11,4% το 2024 στα 54,9 εκατ. ευρώ για την Austriacard
Η Austriacard Holdings είχε το 2024 προσαρμοσμένα έσοδα αυξημένα κατά 9,7% στα 385,3 εκατ. ευρώ - Πρόταση για διανομή μερίσματος ύψους 0,11 ευρώ ανά μετοχή

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος στηρίζει τη βιομηχανία αλουμινίου - Τι δήλωσε ο Θεοδωρικάκος
Στη συμβολή του νέου αναπτυξιακού νόμου για την ενίσχυση του κλάδου του αλουμινίου στην Ελλάδα, μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης