Το μέγεθος της ελληνικής αγοράς, από την οποία προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων για τις τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες, είναι δεδομένο.
Την ίδια στιγμή ο κλάδος δέχεται πιέσεις, ελεγχόμενες μέχρι στιγμής, από τις ξένες ψηφιακές τράπεζες, οι οποίες διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στην Ελλάδα, αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα, χωρίς τα έξοδα που συνεπάγεται η λειτουργία ενός φυσικού δικτύου καταστημάτων.
Τράπεζες: Λύνουν τα χέρια των διοικήσεων οι αναβαθμίσεις
Τράπεζες
Η ανάπτυξη λοιπόν του οργανικού εισοδήματος των παραδοσιακών ιδρυμάτων, περνά όχι μόνο από τη διατήρηση του υπάρχοντος πελατολογίου, αλλά και από τη διεύρυνσή του, με την προσέλκυση ιδιωτών από τον ανταγωνισμό.
Με αυτά τα δεδομένα, οι συστημικοί όμιλοι έχουν επιδοθεί τους τελευταίους μήνες σε ένα μπαράζ νέων προσφορών, ώστε να καταστούν πρώτη τράπεζα συνεργασίας, για όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.
Σύμφωνα με πηγή από τον κλάδο, «πρόκειται για μία από τις πτυχές της στρατηγικής που εφαρμόζουμε για την υποστήριξη των εργασιών μας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να οδηγήσει σε άνθηση του τραπεζικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια».
Ποιοτικός στόχος
Σημειώνει ωστόσο, πως «ο στόχος μας δεν είναι αποκλειστικά αριθμητικός. Θα έλεγα ότι είναι περισσότερο ποιοτικός. Αναζητούμε πελάτες, ενεργούς οικονομικά, που δυνητικά ενδιαφέρονται για προϊόντα από όλους τους τομείς. Όχι μόνο καταθετικά, αλλά και επενδυτικά, ασφαλιστικά, χορηγητικά».
Στη λογική αυτή, συμπληρώνει το ίδιο στέλεχος, «το πρώτο βήμα είναι να φέρουμε τον κόσμο στην τράπεζα, πείθοντάς τον σε πρώτη φάση για το άνοιγμα ενός λογαριασμού. Έτσι, στη συνέχεια, μπορούμε να του προτείνουμε λύσεις για τις καθημερινές του ανάγκες, την αποταμίευση ή τη χρηματοδότησή του».
Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση η ψηφιοποίηση των εργασιών εγγραφής νέων πελατών αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα.
Πλέον, ο καθένας μπορεί να ανοίξει λογαριασμό σε μία τράπεζα, με την οποία δεν είχε καμία σχέση στο παρελθόν, από το κινητό του τηλέφωνο, μέσα σε μόλις λίγα λεπτά της ώρας.
Άλλη πηγή υπογραμμίζει ότι τα επόμενα χρόνια ο ανταγωνισμός από τράπεζες του εξωτερικού θα οξυνθεί, καθιστώντας αναγκαίο το χτίσιμο αμυνών.
Η αλήθεια είναι ότι για συγκεκριμένους τύπους συναλλαγών, οι digital banks που προωθούν προϊόντα τους, κατά κύριο λόγο καταθετικούς ταμιευτηρίου και προπληρωμένες κάρτες, στην ελληνική αγορά, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές σε επίπεδο τιμολόγησης.
Χρηματικά δώρα
Δεν διστάζουν μάλιστα να δώσουν χρηματικά έπαθλα σε όσους τις επιλέξουν, μετά την εγγραφή τους.
Πρόκειται για μία πολιτική που έχουν ήδη υιοθετήσει μέχρι στιγμής δύο ελληνικοί συστημικοί όμιλοι.
Συγκεκριμένα, προσφέρουν αυτήν την περίοδο σε νέους πελάτες από 25 έως 100 ευρώ μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης των καρτών τους, τα οποία μπορούν να εξαργυρώσουν σε οποιαδήποτε συνεργαζόμενη επιχείρηση.
Επιπλέον, όλες οι τράπεζες βελτιώνουν συνεχώς τις παροχές των συστημάτων ανταμοιβής, μέσω των οποίων οι πελάτες τους μπορούν να εξοικονομήσουν σημαντικά ποσά κάθε μήνα από τις συναλλαγές που πραγματοποιούν.
Το όφελος σε ετήσια βάση, ανάλογα με τις πληρωμές και τις καταναλωτικές συνήθειες του καθενός, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 500 ευρώ, ενισχύοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Οι δημοφιλείς πελάτες
Ταυτόχρονα, σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού, οι τράπεζες προσφέρουν καλύτερους όρους στα περισσότερα προϊόντα τους.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχου, οι οποίοι επιλέγοντας ένα λογαριασμό για την είσπραξη κάθε μήνα των απολαβών τους, έχουν μία σειρά από προνόμια σε επίπεδο τιμολόγησης.
Ο λόγος είναι ότι το προφίλ ρίσκου για τις τράπεζες είναι ευνοϊκότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους πελάτες, καθώς οι αποδοχές τους είναι διασφαλισμένες από το Δημόσιο.
Ως εκ τούτου, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για τη χορήγηση δανείων, που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο τα επόμενα χρόνια.
Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι ηλικιακά είναι πιο πιθανό να διαθέτουν καταθέσεις, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν για τη δημιουργία ενός επενδυτικού χαρτοφυλακίου μέσω των σχετικών υπηρεσιών των τραπεζών.
Προνομιακή τιμολόγηση έχουν και όσοι διαθέτουν τουλάχιστον 50.000 – 60.000 ευρώ, οι οποίοι εντάσσονται αυτόματα στην κατηγορία του personal banking.
Μέσω αυτής απολαμβάνουν περισσότερο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και καλύτερους όρους σχεδόν σε όλο το φάσμα των τραπεζικών προϊόντων.
Latest News
Φουντώνει ο πόλεμος για τα POS - Αντεπίθεση Καρώνη σε Entersoft και SoftOne
Νέο επεισόδιο στον πόλεμο για τη διασύνδεση των POS με την πλευρά της Viva να στέλνει νέα εξώδικη διαμαρτυρία επικαλούμενη πρόσφατες δηλώσεις του Μanaging Director της Wordline, κ. Ιωάννη Κιτιξή
Hellenic Cables και η Alcoa ενισχύουν τη συνεργασία τους για το EcoLum
Η συνεργασία της Hellenic Cables με την Alcoa συνεχίζεται για τρίτη συνεχή χρονιά για την παραγωγή καλωδίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα
Χρήστος Παπαδημητρίου: Έδωσε υπεραξία στη σταφίδα και ανέδειξε το ελληνικό balsamico
Ποιος ήταν ο επιχειρηματίας Χρήστος Παπαδημητρίου που έφυγε πρόωρα από την ζωή στα 44 του χρόνια
Scope: «Αγκάθια» στα κόκκινα δάνεια της Ευρώπης - Θετικές οι τάσεις στην Ελλάδα
Κατά τον οίκο αξιολόγησης Scope, αναμένεται ότι η μέτρια υποβάθμιση της ποιότητας των περιουσιακών στοιχείων θα συνεχιστεί τα επόμενα τρίμηνα
Ψήφισμα της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ για την απώλεια του Χρήστου Παπαδημητρίου
Οι εταιρείες-Μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ εκφράζουν τα ειλικρινή τους συλλυπητήρια
Επιτυχημένη η ελληνο-ινδική επιχειρηματική συνάντηση Horasis India Meeting Athens 2024
Η φετινή συνάντηση αποτέλεσε μια ιδανική πλατφόρμα για περισσότερους από 300 ανώτερους επιχειρηματικούς ηγέτες από την Ινδία, την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο
Αθανασόπουλος (Olympia Group): Η Ευρώπη πρέπει να κλείσει το χάσμα καινοτομίας με ΗΠΑ και Κίνα
Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, CEO Olympia Group, αναφέρθηκε στις προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης, μιλώντας στο Berlin Global Dialogue
«Εφυγε» σε ηλικία 44 ετών ο επιχειρηματίας Χρήστος Παπαδημητρίου
Ανέλαβε τα ηνία της Kalamata Papadimitriou το 2004 ως η τρίτη γενιά Παπαδημητρίου
Αύξηση 10% των εργαζόμενων στη χημική βιομηχανία στην τελευταία 5ετία
Η χημική βιομηχανία είναι ένας κλάδος «δυναμικός, αναπτυσσόμενος, που συμβάλλει στην πρόοδο της χώρας», όπως τόνισε η Ν. Κεραμέως
Πλώρη για τζίρο 800 εκατ. ευρώ εφέτος η Κρητικός – Αύξηση 41% το 2023
Πώς έφτασε το μπακάλικο από την Αίγινα να διαθέτει δίκτυο πάνω από 890 καταστήματα και να απασχολεί 3.853 εργαζόμενους - Στα 702 εκατ, ο τζίρος το 2023