Η γεωπολιτική αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεχιζόμενη ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά συνέχισαν να διαταράσσουν τις θαλάσσιες διαδρομές μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Τα φορτία LNG μεταξύ της περιοχής του Ατλαντικού και του Ειρηνικού εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις μεγάλες διαδρομές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή το Ακρωτήριο Χορν, τα οποία αυξάνουν τα ναυτιλιακά κόστη ενώ μειώνουν τη λειτουργική αποδοτικότητα του στόλου των LNG Carriers, αναφέρει σε μία ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.

Φυσικό αέριο: Ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά του ρωσικού LNG

Παράλληλα όπως προσθέτει η πτωτική τάση των ναύλων μεταφοράς LNG του πρώτου τριμήνου αντιστράφηκε ουσιαστικά, ιδίως προς το τέλος του δεύτερου τριμήνου, λόγω της αναμενόμενης ανόδου της εποχικής ζήτησης και την πραγματική αύξηση των φορτίων.

Οι ναύλοι στη spot των δίχρονων LNG Carriers αυξήθηκαν κατά 55,6% στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους στα 72.000 δολάρια την ημέρα, ωστόσο εξακολουθούν να υπολείπονται κατά 23,4% σε σχέση με τη μέση τιμή του τρέχοντος έτους και να βρίσκονται 42,3% χαμηλότερα από το μέσο επίπεδο του 2023. Ομοίως, οι ναύλοι στα πλοία τύπου DFDE στη spot αγορά έχουν αυξηθεί κατά 73% στα 60.000 δολ. την ημέρα από την αρχή του δεύτερου τριμήνου.

Παρ’ όλα αυτά, οι ναύλοι βρίσκονται 19,6% χαμηλότερα από την αρχή του έτους και 37,9% χαμηλότερα από τον μέσο όρο του 2023.

Οι παραγγελίες για LNG Carriers

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking σημειώνει ότι το βιβλίο παραγγελιών παραμένει υψηλό, με 349 πλοία να είναι σε παραγγελία, που αντιστοιχούν στο 59% του σημερινού στόλου.

Ωστόσο, η διάθεση για νέες παραγγελίες έχει μειωθεί λόγω των υψηλών τιμών των νεότευκτων και της περιορισμένης διαθεσιμότητας ναυπηγικών κλινών, ιδίως στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, όπου οι νέες χρονοθυρίδες τώρα εκτείνονται έως το 2028. Οι κίνδυνοι για καθυστερήσεις παράδοσης αυξάνονται, καθώς τα εν λόγω ναυπηγεία, τα οποία παραδίδουν συνήθως κατά μέσο όρο 45 πλοία/έτος κατά την τελευταία πενταετία, πρέπει τώρα να παραδώσουν ένα κατά μέσο όρο 81/έτος από το 2024 έως το 2027. Οι τιμές ναυπήγησης στα LNG Carriers με δίχρονες μηχανές παραμένουν σταθερά σε υψηλά ιστορικά επίπεδα των 265 εκατ. δολαρίων, αντανακλώντας αύξηση 2% σε ετήσια βάση.

Οι προοπτικές της αγοράς LNG παραμένουν συγκρατημένα αισιόδοξες τονίζει ο Allied, καθώς ο διεθνής οργανισμός ενέργειας προβλέπει αύξηση 2,3% στην παγκόσμια ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου ζήτησης το 2024, κυρίως λόγω της επέκτασης κατά 4% στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού η οποία θα αντιπροσωπεύει το 40% αυτής της νέας ζήτησης.

Πηγή Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια