
Η γεωπολιτική αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεχιζόμενη ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά συνέχισαν να διαταράσσουν τις θαλάσσιες διαδρομές μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Τα φορτία LNG μεταξύ της περιοχής του Ατλαντικού και του Ειρηνικού εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις μεγάλες διαδρομές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή το Ακρωτήριο Χορν, τα οποία αυξάνουν τα ναυτιλιακά κόστη ενώ μειώνουν τη λειτουργική αποδοτικότητα του στόλου των LNG Carriers, αναφέρει σε μία ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.
Φυσικό αέριο: Ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά του ρωσικού LNG
Παράλληλα όπως προσθέτει η πτωτική τάση των ναύλων μεταφοράς LNG του πρώτου τριμήνου αντιστράφηκε ουσιαστικά, ιδίως προς το τέλος του δεύτερου τριμήνου, λόγω της αναμενόμενης ανόδου της εποχικής ζήτησης και την πραγματική αύξηση των φορτίων.
Οι ναύλοι στη spot των δίχρονων LNG Carriers αυξήθηκαν κατά 55,6% στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους στα 72.000 δολάρια την ημέρα, ωστόσο εξακολουθούν να υπολείπονται κατά 23,4% σε σχέση με τη μέση τιμή του τρέχοντος έτους και να βρίσκονται 42,3% χαμηλότερα από το μέσο επίπεδο του 2023. Ομοίως, οι ναύλοι στα πλοία τύπου DFDE στη spot αγορά έχουν αυξηθεί κατά 73% στα 60.000 δολ. την ημέρα από την αρχή του δεύτερου τριμήνου.
Παρ’ όλα αυτά, οι ναύλοι βρίσκονται 19,6% χαμηλότερα από την αρχή του έτους και 37,9% χαμηλότερα από τον μέσο όρο του 2023.
Οι παραγγελίες για LNG Carriers
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking σημειώνει ότι το βιβλίο παραγγελιών παραμένει υψηλό, με 349 πλοία να είναι σε παραγγελία, που αντιστοιχούν στο 59% του σημερινού στόλου.
Ωστόσο, η διάθεση για νέες παραγγελίες έχει μειωθεί λόγω των υψηλών τιμών των νεότευκτων και της περιορισμένης διαθεσιμότητας ναυπηγικών κλινών, ιδίως στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, όπου οι νέες χρονοθυρίδες τώρα εκτείνονται έως το 2028. Οι κίνδυνοι για καθυστερήσεις παράδοσης αυξάνονται, καθώς τα εν λόγω ναυπηγεία, τα οποία παραδίδουν συνήθως κατά μέσο όρο 45 πλοία/έτος κατά την τελευταία πενταετία, πρέπει τώρα να παραδώσουν ένα κατά μέσο όρο 81/έτος από το 2024 έως το 2027. Οι τιμές ναυπήγησης στα LNG Carriers με δίχρονες μηχανές παραμένουν σταθερά σε υψηλά ιστορικά επίπεδα των 265 εκατ. δολαρίων, αντανακλώντας αύξηση 2% σε ετήσια βάση.
Οι προοπτικές της αγοράς LNG παραμένουν συγκρατημένα αισιόδοξες τονίζει ο Allied, καθώς ο διεθνής οργανισμός ενέργειας προβλέπει αύξηση 2,3% στην παγκόσμια ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου ζήτησης το 2024, κυρίως λόγω της επέκτασης κατά 4% στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού η οποία θα αντιπροσωπεύει το 40% αυτής της νέας ζήτησης.


Latest News

Γεράσιμος Καλογηράτος: H ενεργειακή μετάβαση και η ζήτηση ενέργειας για data centers επηρεάζουν τις προοπτικές του LNG
Η ενεργειακή μετάβαση και οι προοπτικές του LNG συζητήθηκαν στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link, σε ένα πάνελ όπου συμμετείχε ο Γεράσιμος Καλογηράτος (Capital Clean Energy Carriers Corp.)

Χωρίς επιδότηση οι λογαριασμοί ρεύματος τον Απρίλιο – Ικανοποιημένο το ΥΠΕΝ από τις τιμές
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα επιδοτήσει τους λογαριασμούς ρεύματος του Απριλίου

Η Gazprom ανοίγει τη στρόφιγγα αερίου στη Σλοβακία μέσω TurkStream
Μέσω Τουρκίας και Ουγγαρίας θα προμηθεύει η Gazprom την Σλοβακία

Μεγάλες μειώσεις στο ρεύμα από τη ΔΕΗ για τον Απρίλιο
Η ΔΕΗ ανάρτησε τις χρεώσεις για το ειδικό οικιακό και το νέο διζωνικό τιμολόγιο ρεύματος που θα ισχύουν τον Απρίλιο

Η αγορά ουρανίου «παγώνει» - Οι δασμοί Τραμπ απειλή για τις εταιρείες πυρηνικής ενέργειας
Tα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στο ουράνιο μειώνονται κατά περίπου 40% από την κορύφωση που κατέγραψαν το 2024

Πρεμιέρα για το θερινό τιμολόγιο ρεύματος - Οι νέες ώρες με τις χαμηλές χρεώσεις
Τι αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ

Επικοινωνία Παπασταύρου με τον ΥΠΕΣ των ΗΠΑ Doug Burgum - Τι συζήτησαν
Έμφαση δόθηκε στην αποδοχή από την ελληνική Κυβέρνηση του ενδιαφέροντος της αμερικανικής εταιρείας Chevron για τα θαλάσσια οικόπεδα «Νότια Κρήτη Ι και ΙΙ»

Κίνα: Ανακαλύφθηκε τεράστιο κοίτασμα πετρελαίου στη Νότια Σινική Θάλασσα
Κοίτασμα αργού πετρελαίου εντόπισε κινεζική πετρελαϊκή εταιρεία στη Νότια Σινική Θάλασσα, το οποίο περιέχει αποθέματα που αποδεδειγμένα ξεπερνούν τους 100 εκατομμύρια τόνους.

Τα 14 χρόνια περιπέτειας για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου - Ισραήλ
Η ιστορία για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, από τη σύλληψη του project το 2011, την ανάληψη του από τον ΑΔΜΗΕ το 2023 και τις σημερινές προκλήσεις

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024