Πανηγυρίζουν με τη στολή της Εθνικής Ισπανίας, επιδεικνύουν υπερήφανα τη φανέλα των Three Lions ή βάφουν το πρόσωπό τους με τα εθνικά χρώματα της Γερμανίας. Στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, που διεξάγεται αυτές τις μέρες στα γερμανικά γήπεδα με τη συνεργασία γενναιόδωρων χορηγών, οι influencers δίνουν το παρών. Αντιμετωπίζουν όμως κριτική από πολλούς φιλάθλους, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι, ενώ οι ίδιοι έχουν πληρώσει εισιτήριο, υποβαθμίζονται σε απλούς κομπάρσους διαφημιστικών γυρισμάτων.
Ένας από τους δημοφιλέστερους influencers είναι ο ViscaBarca, που αριθμεί σχεδόν 1,9 εκατομμύρια ακόλουθους στο YouTube. Κάθε τόσο ανεβάζει Vlogs. Πρόκειται για ψηφιακά ημερολόγια σε μορφή βίντεο, που περιγράφουν τα όσα γίνονται στο EURO και δίνουν στους φίλους του ποδοσφαίρου την αίσθηση ότι βρίσκονται και εκείνοι στο γήπεδο. Όμως οι YouTuber δεν περιορίζονται σε μία απλή περιγραφή, αλλά βιώνουν με έντονο τρόπο τα συναισθήματα και τις διακυμάνσεις του αγώνα. Μάλλον αποδοτική κρίνεται η τακτική τους, καθώς οι καταχωρίσεις στο YouTube ελκύουν εκατοντάδες χιλιάδες clicks.
ING: Ούτε το Euro 2024 δεν «συγκινεί» τους Γερμανούς καταναλωτές
Ωστόσο, πολλοί φίλαθλοι δεν τα πηγαίνουν καλά με τους influencers. Υποστηρίζουν ότι τους παίρνουν τις θέσεις στο γήπεδο και μάλιστα με δωρεάν είσοδο από χορηγούς. Και ενώ οι «γνήσιοι» φίλαθλοι ακριβοπληρώνουν το εισιτήριό τους, υποβαθμίζονται σε απλούς κομπάρσους για τα διαφημιστικά γυρίσματα των influencers. Όπως λέει ο Τόμας Κέεσεν, εκπρόσωπος συνδέσμου οπαδών, η οργή είναι ακόμη πιο έντονη όταν μιλάμε για παιχνίδια της Μπορούσια Ντόρτμουντ, της Σάλκε ή της Μπάγερν Μονάχου, όπου «τα γήπεδα είναι πάντα γεμάτα και τα εισιτήρια πάντα δυσεύρετα».
Αλλά και στο EURO 2024 επικρατεί το αδιαχώρητο. Παρά ταύτα ο ViscaBarca έχει δηλώσει ότι επισκέπτεται όλα τα παιχνίδια της «Νατσιοναλμάνσαφτ» και περιφέρεται σε όλη τη χώρα με ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, γεμάτο με διαφημίσεις των χορηγών του. Το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) ρώτησε το μάνατζμεντ του ViscaBarca πώς ο συγκεκριμένος YouTuber προμηθεύεται τα εισιτήριά του, αλλά δεν έλαβε απάντηση.
Δύο άλλοι YouTubers, οι Trymacs και EliasN97, μιλούν ανοιχτά για «συνεργασίες με διαφημιστικό περιεχόμενο» στα βίντεο που αναρτούν. Δεν διευκρινίζουν όμως εάν οι ίδιοι προμηθεύονται τα εισιτήριά τους με τον ίδιο τρόπο, όπως οι απλοί φίλαθλοι. Θεωρείται βέβαια δεδομένο, με βάση τους κανόνες του διαφημιστικού «παιχνιδιού», ότι ένα μέρος από τα εισιτήρια είναι ούτως ή άλλως «ρεζερβέ» για χορηγούς και συνεργάτες της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (UEFA) και αποκλειστικά εκείνοι αποφασίζουν σε ποιον θα διατεθούν τα συγκεκριμένα εισιτήρια.
«Συνηθισμένο φαινόμενο» η διαφημιστική συνεργασία
Ο Κρίστοφ Μπέρτλινγκ, καθηγητής στην Αθλητική Ακαδημία της Κολωνίας, εκτιμά ότι οι συνεργασίες με διαφημιστικό περιεχόμενο αποτελούν πλέον «συνήθη πρακτική». Για τους διοργανωτές το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι έτσι «χτίζουν» την αξιοπιστία τους ενώ παράλληλα προσεγγίζουν έναν μεγάλο αριθμό δυνητικών πελατών, χωρίς να συντηρούν οι ίδιοι δικό τους λογαριασμό στα social media.
Από την πλευρά της η UEFA δηλώνει ότι στη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος οι χορηγοί «είναι ελεύθεροι» να συνεργάζονται με influencers που οι ίδιοι επιλέγουν, αλλά δεν δημοσιοποιεί τους όρους της συνεργασίας. Οι υπεύθυνοι της UEFA λένε μόνο ότι οι influencers θα πρέπει να τηρούν «συγκεκριμένες προδιαγραφές», για παράδειγμα δεν επιτρέπεται να κάνουν και οι ίδιοι live μετάδοση από τα γήπεδα.
Για τον Τόμας Κέεσεν, που εκπροσωπεί μία παραδοσιακή γενιά οπαδών, θα έπρεπε να υπάρχει ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός ανάμεσα σε φιλάθλους και influencers. «Έρχεσαι στο γήπεδο, επειδή σε ενδιαφέρει ο συγκεκριμένος αγώνας; Τότε πηγαίνεις στην κερκίδα, μαζί με τους υπόλοιπους φιλάθλους» λέει ο Κέεσεν. «Έρχεσαι στο γήπεδο για δουλειά και για να βγάλεις λεφτά από αυτόν τον αγώνα; Τότε η θέση σου είναι στα δημοσιογραφικά θεωρεία…».
Deutsche Welle
Φίλιπ Ντούλιαν, dpa
Επιμέλεια: Γιάννης Παπαδημητρίου
Latest News
Νέος χορηγός της F1 η LVMH - Το deal του 1 δισ. που «εκπαραθύρωσε» τη Rolex
Η δεκαετής συμφωνία της LVMH με τη διοργάνωση της F1 αναμένεται να ανέλθει σε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Από το Champions League στο Σινεμά
Ο Μέσι διέπρεψε στο Champions League και τώρα θέλει να κάνει μπίζνες και στο Χόλιγουντ επενδύοντας σε εταιρεία παραγωγής ταινιών!
Ο Εμπαπέ παίζει... μπάλα και στο επιχειρείν: σε ποια εταιρεία αγοράσε μετοχές
Ο 25χρονος Εμπαπέ, παίκτης της Ρεάλ Μαδρίτης, κατέκτησε μειοψηφικό ποσοστό άνω του 10% της Loewe Technology μέσω της επενδυτικής του εταιρείας Coalition Capital
Πώς τα brands μπορούν να μεταμορφώσουν το γυναικείο ποδόσφαιρο
Παράλληλα με τις χορηγίες, το ποδόσφαιρο γυναικών έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο παγκοσμίως - Τι δείχνει έρευνα της Visa
Πώς ο Μέσι «σκοράρει» εκτοξεύοντας τα έσοδα της Ίντερ Μαιάμι
Ο Μέσι παίζει μεγάλη μπάλα και σε οικονομικό επίπεδο
Η Εύη Κουτσαυτάκη νέα διευθύνουσα σύμβουλος του Ολυμπιακού
Ο Τάκης Αγραφιώτης, που διατηρούσε τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου, παραμένει ως αντιπρόεδρος της ΠΑΕ και εκπρόσωπος της ομάδας στην ΕΠΟ
«Καλάθι» στα deals - Η έπαυλη του Μάικλ Τζόρνταν στο Σικάγο βρήκε αγοραστή
Μυστήριο για το ακριβές ύψος της συμφωνίας που αφορά την πώληση της ιδιοκτησίας του Μάικλ Τζόρνταν