Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια σε βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν ένα μέτρο της γερμανικής κυβέρνησης σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της Deutsche Lufthansa AG («Lufthansa»), είναι σύμφωνο με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια: Μίνι ράλι – Άλμα για Lufthansa και Maersk
Το μέτρο εγκρίθηκε αρχικά στις 25 Ιουνίου 2020 από την Επιτροπή βάσει του Προσωρινού Πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις COVID, αλλά στη συνέχεια ακυρώθηκε από το Γενικό Δικαστήριο στις 10 Μαΐου 2023. Η προσφυγή που υπέβαλε η Lufthansa εξακολουθεί να εκκρεμεί.
Η ενίσχυση αποσκοπούσε στην αποκατάσταση της θέσης του ισολογισμού και της ρευστότητας της Lufthansa στην έκτακτη κατάσταση που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.
Έρευνα της Επιτροπής για τη Lufthansa
Το μέτρο της γερμανικής ενίσχυσης περιλάμβανε μια συνιστώσα μετοχικού κεφαλαίου 306 εκατ. ευρώ και δύο στοιχεία υβριδικών μέσων, συγκεκριμένα, Silent Participation, ύψους 4,7 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μη μετατρέψιμου μετοχικού τίτλου και Silent Participation II 1 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μετατρέψιμου χρεωστικό μέσου.
Στις 25 Ιουνίου 2020, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που κοινοποίησε η Γερμανία. Η Επιτροπή έκρινε ότι το μέτρο είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τους όρους που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Για να επωφεληθεί από την ενίσχυση, η Lufthansa έπρεπε να συμμορφωθεί με ορισμένες δεσμεύσεις συμπεριφοράς, όπως απαγόρευση διανομής μερισμάτων και αυστηρό περιορισμό της αμοιβής της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πληρωμών μπόνους. Επιπλέον, η Lufthansa έπρεπε να εκχωρήσει έως και 24 Slots/ημέρα στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου για να επιτρέψει σε ανταγωνιστές αερομεταφορείς να δημιουργήσουν μια βάση εκεί.
Στην απόφασή του της 10ης Μαΐου 2023, το Γενικό Δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση της Επιτροπής. Το Γενικό Δικαστήριο έκρινε ότι το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που χορηγήθηκε στη Lufthansa δεν πληρούσε πολλές από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Μετά την απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου, η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για να αξιολογήσει περαιτέρω το μέτρο της ανακεφαλαιοποίησης.
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα σημεία:
-την επιλεξιμότητα της Lufthansa για την ενίσχυση·
-την ανάγκη για ένα λεγόμενο «step-up» ή παρόμοιο μηχανισμό για την παροχή κινήτρων για την έξοδο του κράτους από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας·
-την τιμή της μετοχής τη στιγμή μιας πιθανής μετατροπής του Silent Participation II σε ίδια κεφάλαια·
-την ύπαρξη σημαντικής ισχύος στην αγορά σε αεροδρόμια εκτός της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τουλάχιστον στα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Βιέννης· και
-ορισμένες πτυχές των διαρθρωτικών δεσμεύσεων που επιβλήθηκαν στη Lufthansa.
Η έναρξη μιας εις βάθος έρευνας δίνει στη Γερμανία και στα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν παρατηρήσεις. Δεν προδικάζει με κανέναν τρόπο το αποτέλεσμα της έρευνας, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες αεροπορικών μεταφορών επιβατών της Lufthansa περιλαμβάνουν τις Lufthansa Passenger Airlines, Swiss International Air Lines Ltd., Brussels Airlines S.A./N.V., Austrian Airlines AG, Air Dolomiti S.p.A., Eurowings GmbH, Germanwings GmbH, Edelweiss Air AG και SunExpress Deutschland GmbH. Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν πτήσεις σε περισσότερους από 300 προορισμούς σε περίπου 100 χώρες, με στόλο άνω των 700 αεροσκαφών.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης