Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια σε βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν ένα μέτρο της γερμανικής κυβέρνησης σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της Deutsche Lufthansa AG («Lufthansa»), είναι σύμφωνο με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια: Μίνι ράλι – Άλμα για Lufthansa και Maersk
Το μέτρο εγκρίθηκε αρχικά στις 25 Ιουνίου 2020 από την Επιτροπή βάσει του Προσωρινού Πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις COVID, αλλά στη συνέχεια ακυρώθηκε από το Γενικό Δικαστήριο στις 10 Μαΐου 2023. Η προσφυγή που υπέβαλε η Lufthansa εξακολουθεί να εκκρεμεί.
Η ενίσχυση αποσκοπούσε στην αποκατάσταση της θέσης του ισολογισμού και της ρευστότητας της Lufthansa στην έκτακτη κατάσταση που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.
Έρευνα της Επιτροπής για τη Lufthansa
Το μέτρο της γερμανικής ενίσχυσης περιλάμβανε μια συνιστώσα μετοχικού κεφαλαίου 306 εκατ. ευρώ και δύο στοιχεία υβριδικών μέσων, συγκεκριμένα, Silent Participation, ύψους 4,7 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μη μετατρέψιμου μετοχικού τίτλου και Silent Participation II 1 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μετατρέψιμου χρεωστικό μέσου.
Στις 25 Ιουνίου 2020, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που κοινοποίησε η Γερμανία. Η Επιτροπή έκρινε ότι το μέτρο είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τους όρους που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Για να επωφεληθεί από την ενίσχυση, η Lufthansa έπρεπε να συμμορφωθεί με ορισμένες δεσμεύσεις συμπεριφοράς, όπως απαγόρευση διανομής μερισμάτων και αυστηρό περιορισμό της αμοιβής της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πληρωμών μπόνους. Επιπλέον, η Lufthansa έπρεπε να εκχωρήσει έως και 24 Slots/ημέρα στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου για να επιτρέψει σε ανταγωνιστές αερομεταφορείς να δημιουργήσουν μια βάση εκεί.
Στην απόφασή του της 10ης Μαΐου 2023, το Γενικό Δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση της Επιτροπής. Το Γενικό Δικαστήριο έκρινε ότι το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που χορηγήθηκε στη Lufthansa δεν πληρούσε πολλές από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Μετά την απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου, η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για να αξιολογήσει περαιτέρω το μέτρο της ανακεφαλαιοποίησης.
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα σημεία:
-την επιλεξιμότητα της Lufthansa για την ενίσχυση·
-την ανάγκη για ένα λεγόμενο «step-up» ή παρόμοιο μηχανισμό για την παροχή κινήτρων για την έξοδο του κράτους από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας·
-την τιμή της μετοχής τη στιγμή μιας πιθανής μετατροπής του Silent Participation II σε ίδια κεφάλαια·
-την ύπαρξη σημαντικής ισχύος στην αγορά σε αεροδρόμια εκτός της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τουλάχιστον στα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Βιέννης· και
-ορισμένες πτυχές των διαρθρωτικών δεσμεύσεων που επιβλήθηκαν στη Lufthansa.
Η έναρξη μιας εις βάθος έρευνας δίνει στη Γερμανία και στα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν παρατηρήσεις. Δεν προδικάζει με κανέναν τρόπο το αποτέλεσμα της έρευνας, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες αεροπορικών μεταφορών επιβατών της Lufthansa περιλαμβάνουν τις Lufthansa Passenger Airlines, Swiss International Air Lines Ltd., Brussels Airlines S.A./N.V., Austrian Airlines AG, Air Dolomiti S.p.A., Eurowings GmbH, Germanwings GmbH, Edelweiss Air AG και SunExpress Deutschland GmbH. Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν πτήσεις σε περισσότερους από 300 προορισμούς σε περίπου 100 χώρες, με στόλο άνω των 700 αεροσκαφών.
Latest News
DW: Το Ισραήλ, το Ιράν και οι συνέπειες για την οικονομία
Η κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή έχει συνέπειες και για την οικονομία του Ισραήλ και του Ιράν - Επηρεάζεται και η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές
Δημοψήφισμα στο Καζακστάν για την κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου
Το Καζακστάν ελπίζει ότι θα καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες, ειδικά στο νότο όπου κατοικούν οι περισσότεροι απο τους 20 εκατ. κατοίκους
Κίνητρα για επενδύσεις αντι για δασμούς, προτείνει το «αφεντικό» της VW
Κίνητρα για τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν στην Ευρώπη, προτείνει το «αφεντικό» της VW
Τα νέα σχέδια της Danone - Με ποια μεγάλη αγορά φλερτάρει
Η παρουσία της Danone , του γαλλικού ομίλου καταναλωτικών αγαθών στη χώρα «δεν είναι εκεί που θα έπρεπε», λέει ο διευθύνων σύμβουλος
Πωλήσεις σπιτιών με... αριστοκρατική αίγλη στον Λονδίνο - Το τρικ για να κάνουν τους πλούσιους να αγοράσουν
Οι πωλήσεις υπερπολυτελών κατοικιών πέφτουν στο Λονδίνο και οι πωλητές προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους να τονώσουν το ενδιαφέρον
Ξεπέρασαν τις προσδoκίες τα έσοδα γ΄ τριμήνου της Foxcom
Τα έσοδα για το τρίτο τρίμηνο έφτασαν τα 57,3 δισ. δολάρια - Αύξηση 20,2% σε ετήσια βάση
Πώς η διαμάχη δύο οικογενειών βάζει σε κίνδυνο τον μεγαλύτερο παραγωγό ψευδαργύρου παγκοσμίως
Οι οικογένειες Τσόι και Τζανγκ που διαχειρίζονται την εταιρεία με έδρα τη Νότια Κορέα βρίσκονται σε μια σκληρή διαμάχη
Πώς η ιαπωνική δημογραφική κρίση έκανε την Asahi μία από τις μεγαλύτερες μπύρες στην Ευρώπη
Σχεδόν αθότυβα η Asahi έχει αλώσει την μια μετά την άλλη τις ευρωπαϊκές αγορές
Γιατι η Ευρώπη χρειάζεται μεγαλύτερες και λιγότερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών
Οι επενδύσεις που απαιτούνται στις τηλεπικοινωνίες θα μπορούσαν να φτάσουν τα 200 δισεκατομμύρια ευρώ
Επικίνδυνοι για τα μάτια των παιδιών οι φωτισμοί LED σε ορισμένα παιχνίδια
Λιγότερο προστατευτικά τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα ασφαλείας του 2020 από τα προηγούμενα του 2005 – Απαιτείται επείγουσα αναθεώρηση