
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια σε βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν ένα μέτρο της γερμανικής κυβέρνησης σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της Deutsche Lufthansa AG («Lufthansa»), είναι σύμφωνο με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια: Μίνι ράλι – Άλμα για Lufthansa και Maersk
Το μέτρο εγκρίθηκε αρχικά στις 25 Ιουνίου 2020 από την Επιτροπή βάσει του Προσωρινού Πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις COVID, αλλά στη συνέχεια ακυρώθηκε από το Γενικό Δικαστήριο στις 10 Μαΐου 2023. Η προσφυγή που υπέβαλε η Lufthansa εξακολουθεί να εκκρεμεί.
Η ενίσχυση αποσκοπούσε στην αποκατάσταση της θέσης του ισολογισμού και της ρευστότητας της Lufthansa στην έκτακτη κατάσταση που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.
Έρευνα της Επιτροπής για τη Lufthansa
Το μέτρο της γερμανικής ενίσχυσης περιλάμβανε μια συνιστώσα μετοχικού κεφαλαίου 306 εκατ. ευρώ και δύο στοιχεία υβριδικών μέσων, συγκεκριμένα, Silent Participation, ύψους 4,7 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μη μετατρέψιμου μετοχικού τίτλου και Silent Participation II 1 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μετατρέψιμου χρεωστικό μέσου.
Στις 25 Ιουνίου 2020, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που κοινοποίησε η Γερμανία. Η Επιτροπή έκρινε ότι το μέτρο είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τους όρους που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Για να επωφεληθεί από την ενίσχυση, η Lufthansa έπρεπε να συμμορφωθεί με ορισμένες δεσμεύσεις συμπεριφοράς, όπως απαγόρευση διανομής μερισμάτων και αυστηρό περιορισμό της αμοιβής της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πληρωμών μπόνους. Επιπλέον, η Lufthansa έπρεπε να εκχωρήσει έως και 24 Slots/ημέρα στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου για να επιτρέψει σε ανταγωνιστές αερομεταφορείς να δημιουργήσουν μια βάση εκεί.
Στην απόφασή του της 10ης Μαΐου 2023, το Γενικό Δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση της Επιτροπής. Το Γενικό Δικαστήριο έκρινε ότι το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που χορηγήθηκε στη Lufthansa δεν πληρούσε πολλές από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Μετά την απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου, η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για να αξιολογήσει περαιτέρω το μέτρο της ανακεφαλαιοποίησης.
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα σημεία:
-την επιλεξιμότητα της Lufthansa για την ενίσχυση·
-την ανάγκη για ένα λεγόμενο «step-up» ή παρόμοιο μηχανισμό για την παροχή κινήτρων για την έξοδο του κράτους από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας·
-την τιμή της μετοχής τη στιγμή μιας πιθανής μετατροπής του Silent Participation II σε ίδια κεφάλαια·
-την ύπαρξη σημαντικής ισχύος στην αγορά σε αεροδρόμια εκτός της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τουλάχιστον στα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Βιέννης· και
-ορισμένες πτυχές των διαρθρωτικών δεσμεύσεων που επιβλήθηκαν στη Lufthansa.
Η έναρξη μιας εις βάθος έρευνας δίνει στη Γερμανία και στα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν παρατηρήσεις. Δεν προδικάζει με κανέναν τρόπο το αποτέλεσμα της έρευνας, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες αεροπορικών μεταφορών επιβατών της Lufthansa περιλαμβάνουν τις Lufthansa Passenger Airlines, Swiss International Air Lines Ltd., Brussels Airlines S.A./N.V., Austrian Airlines AG, Air Dolomiti S.p.A., Eurowings GmbH, Germanwings GmbH, Edelweiss Air AG και SunExpress Deutschland GmbH. Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν πτήσεις σε περισσότερους από 300 προορισμούς σε περίπου 100 χώρες, με στόλο άνω των 700 αεροσκαφών.


Latest News

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Μετά από εβδομάδες που δήλωνε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ για την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού», ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλαν Γκάρμπερ, διάδοχος της Κλοντίν Γκέι που παραιτήθηκε έχοντας δεχθεί αφόρητες πιέσεις λόγω τω αντισημιτικών σχολίων της, φαίνεται ότι έφτασε… στα όριά του με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια. Ο Γκάρμπερ υποστήριξε […]

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες