Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα – BEV είναι για πολλούς ένα από τα κλειδιά για την πολυδιαφημιζόμενη «πράσινη μετάβαση». Πολλές κυβερνήσεις προσπαθούν να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια προσφέροντας κίνητρα σε πολίτες και εταιρικούς ομίλους να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, πράγμα που ωθεί εταιρείες όπως η Tesla και η BYD, και ταυτόχρονα βάζει την Κίνα στην πρωτοπορία κατασκευής EV οχημάτων.
Αυτή την στιγμή, η Tesla του Μασκ έχει την πρωτοκαθεδρία, αλλά η κινεζική startup ηλεκτρικών οχημάτων BYD βρίσκεται σε καλό δρόμο για να την ξεπεράσει σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία φέτος, με το μερίδιο αγοράς της σε αυτά να αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η χορηγία της κινεζικής BYD στο Euro 2024 και την έδρα της VW, άναψε φωτιές
«Αυτή η αλλαγή υπογραμμίζει τη δυναμική φύση της παγκόσμιας αγοράς EV», ανέφεραν οι αναλυτές της Counterpoint στην έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τρίτη.
Αύξηση πωλήσεων για BYD, μείωση για Tesla
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες της BYD το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν σχεδόν κατά 21% σε ετήσια βάση στις 426.039 μονάδες, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNBC. Οι παραδόσεις της Tesla για το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 4,8% στα 443.956 οχήματα.
Πέρυσι, η συνολική παραγωγή της BYD – που περιελάμβανε αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες καθώς και υβριδικά – ήταν πάνω από 3 εκατομμύρια και ξεπέρασε την παραγωγή της Tesla (1,84 εκατομμύρια αυτοκίνητα) για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Η BYD, ωστόσο, κατασκεύασε 1,6 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία (BEV) και 1,4 εκατομμύρια υβριδικά, τοποθετώντας την Tesla στην κορυφή όσον αφορά την παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η BYD έχασε επίσης την κορυφαία θέση πωλητή EV από την Tesla το πρώτο τρίμηνο.
Η Counterpoint είπε ότι η Κίνα «παραμένει κυρίαρχη δύναμη στην αγορά BEV» με την BYD να πρωτοστατεί. Οι πωλήσεις BEV της Κίνας εκτιμάται ότι είναι τετραπλάσιες από αυτές της Βόρειας Αμερικής το 2024, ανέφερε η έρευνα.
Η Κίνα θα συνεχίσει να κατέχει περισσότερο από το 50% του μεριδίου αγοράς των παγκόσμιων πωλήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το 2027 και οι κινεζικές πωλήσεις BEV προβλέπεται να ξεπεράσουν τις συνδυασμένες πωλήσεις της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης το 2030, σύμφωνα με την Counterpoint.
Οι δασμοί της ΕΕ
Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς στις κινεζικές εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να αντιμετωπίσει την «απειλή της σαφώς προβλέψιμης και επικείμενης ζημίας στη βιομηχανία της ΕΕ».
Η BYD θα υπόκειται σε πρόσθετους δασμούς 17,4%, η Geely 20% και η SAIC θα πρέπει να πληρώσει πρόσθετους δασμούς 38,1% — τον υψηλότερο μεταξύ των τριών. Αυτό είναι πέραν του τυπικού δασμού 10% που έχει ήδη επιβληθεί στα εισαγόμενα EV.
Οι δασμοί είναι επί του παρόντος προσωρινοί, αλλά θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου, εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν καταλήξουν σε κάποια συμφωνία, ανέφερε η Επιτροπή σε ανακοίνωση στις 12 Ιουνίου.
«Οι νέοι δασμολογικοί συντελεστές της ΕΕ για τα κινεζικά EV στοχεύουν να εξισώσουν τους όρους ανταγωνισμού για τους ευρωπαίους κατασκευαστές EV, οι οποίοι αγωνίζονται να ανταγωνιστούν τις κινεζικές εισαγωγές σε χαμηλότερες τιμές», δήλωσε στο CNBC η αναπληρώτρια διευθύντρια της Counterpoint Research, Λιζ Λι.
«Αυτοί οι δασμοί μπορεί να ωθήσουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προς τις αναδυόμενες αγορές όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Λατινική Αμερική, η Νοτιοανατολική Ασία, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία», πρόσθεσε η Λι.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV προβλέπεται να φτάσουν τα 10 εκατομμύρια το 2024, συμπίπτοντας με τη συνεχιζόμενη πτώση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανέφερε η έκθεση. Η ανάπτυξη θα υποστηριχθεί από προσπάθειες που στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης και της οικονομικής προσιτότητας για τα EV και τα ΒEV.
Latest News
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
Ετος μειωμένων πωλήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025
Τα αποτελέσματα έρευνας της S&P Global προβλέπουν υποχώρηση στις πωλήσεις όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα
Πάτησε... γκάζι η μετοχή της Rivian - Επένδυση μαμούθ με τη Volkswagen
Η κατακσευάστρια EV, Rivian, ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση σε κοινοπραξία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Πώς η Honda κλείνει την ψαλίδα με την Tesla - Τι κάνουν Cadillac και Chevrolet
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, Prologue, κερδίζει τις πιστούς και νέους πελάτες - Κάτω του 50% το μερίδιο EV της Tesla
Η Bentley βάζει στο ψυγείο το σχέδιο για ηλεκτρικά οχήματα
Η δυστροπία της αγοράς με τα EV αναγκάζει την Bentley σε καθυστέρηση σχεδίων
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας