
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα – BEV είναι για πολλούς ένα από τα κλειδιά για την πολυδιαφημιζόμενη «πράσινη μετάβαση». Πολλές κυβερνήσεις προσπαθούν να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια προσφέροντας κίνητρα σε πολίτες και εταιρικούς ομίλους να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, πράγμα που ωθεί εταιρείες όπως η Tesla και η BYD, και ταυτόχρονα βάζει την Κίνα στην πρωτοπορία κατασκευής EV οχημάτων.
Αυτή την στιγμή, η Tesla του Μασκ έχει την πρωτοκαθεδρία, αλλά η κινεζική startup ηλεκτρικών οχημάτων BYD βρίσκεται σε καλό δρόμο για να την ξεπεράσει σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία φέτος, με το μερίδιο αγοράς της σε αυτά να αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η χορηγία της κινεζικής BYD στο Euro 2024 και την έδρα της VW, άναψε φωτιές
«Αυτή η αλλαγή υπογραμμίζει τη δυναμική φύση της παγκόσμιας αγοράς EV», ανέφεραν οι αναλυτές της Counterpoint στην έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τρίτη.
Αύξηση πωλήσεων για BYD, μείωση για Tesla
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες της BYD το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν σχεδόν κατά 21% σε ετήσια βάση στις 426.039 μονάδες, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNBC. Οι παραδόσεις της Tesla για το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 4,8% στα 443.956 οχήματα.
Πέρυσι, η συνολική παραγωγή της BYD – που περιελάμβανε αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες καθώς και υβριδικά – ήταν πάνω από 3 εκατομμύρια και ξεπέρασε την παραγωγή της Tesla (1,84 εκατομμύρια αυτοκίνητα) για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Η BYD, ωστόσο, κατασκεύασε 1,6 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία (BEV) και 1,4 εκατομμύρια υβριδικά, τοποθετώντας την Tesla στην κορυφή όσον αφορά την παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η BYD έχασε επίσης την κορυφαία θέση πωλητή EV από την Tesla το πρώτο τρίμηνο.
Η Counterpoint είπε ότι η Κίνα «παραμένει κυρίαρχη δύναμη στην αγορά BEV» με την BYD να πρωτοστατεί. Οι πωλήσεις BEV της Κίνας εκτιμάται ότι είναι τετραπλάσιες από αυτές της Βόρειας Αμερικής το 2024, ανέφερε η έρευνα.
Η Κίνα θα συνεχίσει να κατέχει περισσότερο από το 50% του μεριδίου αγοράς των παγκόσμιων πωλήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το 2027 και οι κινεζικές πωλήσεις BEV προβλέπεται να ξεπεράσουν τις συνδυασμένες πωλήσεις της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης το 2030, σύμφωνα με την Counterpoint.
Οι δασμοί της ΕΕ
Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς στις κινεζικές εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να αντιμετωπίσει την «απειλή της σαφώς προβλέψιμης και επικείμενης ζημίας στη βιομηχανία της ΕΕ».
Η BYD θα υπόκειται σε πρόσθετους δασμούς 17,4%, η Geely 20% και η SAIC θα πρέπει να πληρώσει πρόσθετους δασμούς 38,1% — τον υψηλότερο μεταξύ των τριών. Αυτό είναι πέραν του τυπικού δασμού 10% που έχει ήδη επιβληθεί στα εισαγόμενα EV.
Οι δασμοί είναι επί του παρόντος προσωρινοί, αλλά θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου, εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν καταλήξουν σε κάποια συμφωνία, ανέφερε η Επιτροπή σε ανακοίνωση στις 12 Ιουνίου.
«Οι νέοι δασμολογικοί συντελεστές της ΕΕ για τα κινεζικά EV στοχεύουν να εξισώσουν τους όρους ανταγωνισμού για τους ευρωπαίους κατασκευαστές EV, οι οποίοι αγωνίζονται να ανταγωνιστούν τις κινεζικές εισαγωγές σε χαμηλότερες τιμές», δήλωσε στο CNBC η αναπληρώτρια διευθύντρια της Counterpoint Research, Λιζ Λι.
«Αυτοί οι δασμοί μπορεί να ωθήσουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προς τις αναδυόμενες αγορές όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Λατινική Αμερική, η Νοτιοανατολική Ασία, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία», πρόσθεσε η Λι.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV προβλέπεται να φτάσουν τα 10 εκατομμύρια το 2024, συμπίπτοντας με τη συνεχιζόμενη πτώση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανέφερε η έκθεση. Η ανάπτυξη θα υποστηριχθεί από προσπάθειες που στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης και της οικονομικής προσιτότητας για τα EV και τα ΒEV.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;

O Mασκ πέτυχε την... καταβαράθρωση της Tesla στη Γερμανία - Βουτιά 76% στις πωλήσεις
Ο Ιλον Μασκ υποστήριξε την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία και αυτό είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις της Tesla στη χώρα

Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Τι δείχνει μελέτη της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη

Κομισιόν: Περιθώριο 3 ετών στην αυτοκινητοβιομηχανία για τους στόχους εκπομπών CO2
Στις 5 Μαρτίου η Κομισιόν να παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητονβιομηχανία - Οι προτεραιότητες που ανακοίνωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

O Τραμπ κόβει τις επιδοτήσεις για τα EV και απειλεί τα... κέρδη της GM
Το μερίδιο της GM στα EV στις ΗΠΑ, το τέταρτο τρίμηνο, έφτασε το 12% - ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα

Άλμα πωλήσεων για τα EV στην Ευρώπη, προβληματισμός για τα πρόστιμα - Τι θα ανακοινώσει η Κομισιόν
Οι εταιρείες κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισ. ευρώ επειδή δεν θα επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων -