Η βιομηχανία μπαταριών της Ευρώπης μένει πίσω εν μέσω μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του κινεζικού ανταγωνισμού και αναγκάζεται να ακυρώσει ή να αναβάλει έργα που θα τροφοδοτούσαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ένα χρόνο, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
Η αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές και ο ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές οδήγησαν σε απόσυρση των επενδυτικών σχεδίων για περίπου 158 γιγαβατώρες προβλεπόμενης παραγωγής στην περιοχή από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία SC Insights.
Το τεράστιο ποσό επιχορηγήσεων του Πεκίνου για ηλεκτροκίνηση
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υπαναχωρήσει από τα σχέδια ηλεκτροκίνησης, αφού οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν μόνο κατά 2,4% στην περιοχή κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 σε περίπου 800.000 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σε ένδειξη επιδείνωσης της ζήτησης, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση μόνο τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της CRU Group.
Οι startups κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη έχουν πληγεί από μια σειρά σημαντικών αποτυχιών τους τελευταίους μήνες. Η σουηδική Northvolt ξεκίνησε μια στρατηγική αναθεώρηση την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την οποία τα νέα εργοστάσια στη Γερμανία, τον Καναδά και τη Σουηδία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν. Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από την απώλεια ενός βασικού συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων με την BMW, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή αρκετά γρήγορα.
Ακόμη και ορισμένες κινεζικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από την Ευρώπη. Η κινεζική Svolt εγκατέλειψε τον Μάιο τα σχέδιά της να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στη Γερμανία, επικαλούμενη αβεβαιότητα σχετικά με τον σχεδιασμό, τους δασμούς και τις επιδοτήσεις, καθώς και την απώλεια ενός κορυφαίου πελάτη.
Ως αποτέλεσμα της μείωσης των σχεδίων των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ηλεκτροκίνηση των μοντέλων τους, η Rho Motion, μια συμβουλευτική εταιρεία για την εφοδιαστική αλυσίδα EV, μείωσε την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες στην Ευρώπη κατά 15% για το 2030, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψή της πέρυσι.
Τα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών είναι πολύπλοκες κατασκευές και δημιουργούν προκλήσεις για τις startups να παράγουν με συνέπεια κυψέλες μπαταριών προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές των πελατών σε αρκετά μεγάλη κλίμακα ώστε να μειώσουν το κόστος στο ίδιο επίπεδο με τις καθιερωμένες ασιατικές επιχειρήσεις. «Μπορούμε να τους νικήσουμε στην απόδοση του προϊόντος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, Πίτερ Κάρλσον.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Ευρωπαίοι παραγωγοί κυψελών ήταν η εστίασή τους σε πιο ακριβές, μεγαλύτερης εμβέλειας χημικές μπαταρίες που χρησιμοποιούν νικέλιο και κοβάλτιο. Οι φθηνότερες, χαμηλότερης εμβέλειας μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), στις οποίες ειδικεύονται οι Κινέζοι παραγωγοί, βελτιώνονται συνεχώς και γίνονται φθηνότερες, ωθώντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την καταλληλότητα αυτών των μπαταριών για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η ACC, μια κοινοπραξία μπαταριών μεταξύ της Mercedes-Benz, της Fiat και της ιδιοκτήτριας της μάρκας Jeep ,Stellantis, διέκοψε επίσης τις εργασίες στα γερμανικά και ιταλικά εργοστάσια gigafactories τον περασμένο μήνα, επικαλούμενη την ανάγκη έρευνας για τεχνολογία μπαταριών χαμηλότερου κόστους.
Latest News
Ο μαγνήτης της ΔΕΗ για «πράσινα» deals – Τι κρύβουν οι συμφωνίες με Metlen, Intrakat, RWE, Motor Oil και Κοπελούζο
Γιατί μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς παίκτες αναζήτησαν τη ΔΕΗ για deals στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Κοντά σε συμφωνία ορόσημο για την πράσινη μετάβαση ο ΙΜΟ
Ελπίδες για το στόχο του ΙΜΟ, την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050
Διευρύνονται οι πιθανές περιοχές εγκατάστασης σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας
Οι δικαιούχοι, οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία υπαγωγής
«Πράσινο φως» από ΕΕ για την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα
Τα κράτη μέλη ενέκριναν την πρόταση της Κομισιόν - Η Γερμανία που είναι αντίθετη δεν κατάφερε να σχηματίσει την απαραίτητη ειδική πλειοψηφία
Αποκάλυψη ΟΤ: Το τελικό σχέδιο για τα πρώτα off shore αιολικά – Τα 6 blocks, οι διαγωνισμοί και το SPV [χάρτης]
Σε ποιες περιοχές κλειδώνουν τα πρώτα υπεράκτια αιολικά πάρκα ισχύος 1,9 GW – Το roadmap υπουργείου Ενέργειας και ΕΔΕΥΕΠ για οριοθετήσεις και περιβαλλοντικά
Ο τρίτος και τελευταίος διαγωνισμός για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας – Πότε εκκινεί
Περιθώριο έως τις 29 Νοεμβρίου για υποβολή προσφορών στον τελευταίο διαγωνισμό για αποθήκευση ενέργειας – Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον
Αυστραλός μεγιστάνας των εξορύξεων: Να εγκαταλείψουμε την «φαντασία» του net zero έως το 2050
Η Fortescue είναι η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο και στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές έως το 2040
Θα αναθεωρήσει η Ιταλία τους στόχους για τις εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα;
Οι συγκρούσεις με την Ιταλία, το αίνιγμα για τη Γερμανία αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δηλώσει ότι θα δυσκολευτούν σε σχέση με τους στόχους
«Όχι» στους δασμούς στα κινεζικά EV από το Βερολίνο - Αύριο η κρίσιμη ψηφοφορία
Η βιομηχανία στη Γερμανία ενισχύει τις πιέσεις προς την κυβέρνηση να καταψηφίσει την πρόταση της Κομισιόν
Μονάδες αφαλάτωσης σε πέντε νησιά
Από την αρχή του έτους, έχουν εκδοθεί 25 άδειες προσωρινής εγκατάστασης και λειτουργίας μονάδων για αφαλάτωση σε νησιά