Η βιομηχανία μπαταριών της Ευρώπης μένει πίσω εν μέσω μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του κινεζικού ανταγωνισμού και αναγκάζεται να ακυρώσει ή να αναβάλει έργα που θα τροφοδοτούσαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ένα χρόνο, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
Η αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές και ο ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές οδήγησαν σε απόσυρση των επενδυτικών σχεδίων για περίπου 158 γιγαβατώρες προβλεπόμενης παραγωγής στην περιοχή από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία SC Insights.
Το τεράστιο ποσό επιχορηγήσεων του Πεκίνου για ηλεκτροκίνηση
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υπαναχωρήσει από τα σχέδια ηλεκτροκίνησης, αφού οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν μόνο κατά 2,4% στην περιοχή κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 σε περίπου 800.000 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σε ένδειξη επιδείνωσης της ζήτησης, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση μόνο τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της CRU Group.
Οι startups κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη έχουν πληγεί από μια σειρά σημαντικών αποτυχιών τους τελευταίους μήνες. Η σουηδική Northvolt ξεκίνησε μια στρατηγική αναθεώρηση την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την οποία τα νέα εργοστάσια στη Γερμανία, τον Καναδά και τη Σουηδία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν. Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από την απώλεια ενός βασικού συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων με την BMW, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή αρκετά γρήγορα.
Ακόμη και ορισμένες κινεζικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από την Ευρώπη. Η κινεζική Svolt εγκατέλειψε τον Μάιο τα σχέδιά της να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στη Γερμανία, επικαλούμενη αβεβαιότητα σχετικά με τον σχεδιασμό, τους δασμούς και τις επιδοτήσεις, καθώς και την απώλεια ενός κορυφαίου πελάτη.
Ως αποτέλεσμα της μείωσης των σχεδίων των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ηλεκτροκίνηση των μοντέλων τους, η Rho Motion, μια συμβουλευτική εταιρεία για την εφοδιαστική αλυσίδα EV, μείωσε την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες στην Ευρώπη κατά 15% για το 2030, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψή της πέρυσι.
Τα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών είναι πολύπλοκες κατασκευές και δημιουργούν προκλήσεις για τις startups να παράγουν με συνέπεια κυψέλες μπαταριών προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές των πελατών σε αρκετά μεγάλη κλίμακα ώστε να μειώσουν το κόστος στο ίδιο επίπεδο με τις καθιερωμένες ασιατικές επιχειρήσεις. «Μπορούμε να τους νικήσουμε στην απόδοση του προϊόντος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, Πίτερ Κάρλσον.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Ευρωπαίοι παραγωγοί κυψελών ήταν η εστίασή τους σε πιο ακριβές, μεγαλύτερης εμβέλειας χημικές μπαταρίες που χρησιμοποιούν νικέλιο και κοβάλτιο. Οι φθηνότερες, χαμηλότερης εμβέλειας μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), στις οποίες ειδικεύονται οι Κινέζοι παραγωγοί, βελτιώνονται συνεχώς και γίνονται φθηνότερες, ωθώντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την καταλληλότητα αυτών των μπαταριών για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η ACC, μια κοινοπραξία μπαταριών μεταξύ της Mercedes-Benz, της Fiat και της ιδιοκτήτριας της μάρκας Jeep ,Stellantis, διέκοψε επίσης τις εργασίες στα γερμανικά και ιταλικά εργοστάσια gigafactories τον περασμένο μήνα, επικαλούμενη την ανάγκη έρευνας για τεχνολογία μπαταριών χαμηλότερου κόστους.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων