Η βιομηχανία μπαταριών της Ευρώπης μένει πίσω εν μέσω μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του κινεζικού ανταγωνισμού και αναγκάζεται να ακυρώσει ή να αναβάλει έργα που θα τροφοδοτούσαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ένα χρόνο, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
Η αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές και ο ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές οδήγησαν σε απόσυρση των επενδυτικών σχεδίων για περίπου 158 γιγαβατώρες προβλεπόμενης παραγωγής στην περιοχή από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία SC Insights.
Το τεράστιο ποσό επιχορηγήσεων του Πεκίνου για ηλεκτροκίνηση
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υπαναχωρήσει από τα σχέδια ηλεκτροκίνησης, αφού οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν μόνο κατά 2,4% στην περιοχή κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 σε περίπου 800.000 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σε ένδειξη επιδείνωσης της ζήτησης, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση μόνο τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της CRU Group.
Οι startups κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη έχουν πληγεί από μια σειρά σημαντικών αποτυχιών τους τελευταίους μήνες. Η σουηδική Northvolt ξεκίνησε μια στρατηγική αναθεώρηση την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την οποία τα νέα εργοστάσια στη Γερμανία, τον Καναδά και τη Σουηδία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν. Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από την απώλεια ενός βασικού συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων με την BMW, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή αρκετά γρήγορα.
Ακόμη και ορισμένες κινεζικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από την Ευρώπη. Η κινεζική Svolt εγκατέλειψε τον Μάιο τα σχέδιά της να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στη Γερμανία, επικαλούμενη αβεβαιότητα σχετικά με τον σχεδιασμό, τους δασμούς και τις επιδοτήσεις, καθώς και την απώλεια ενός κορυφαίου πελάτη.
Ως αποτέλεσμα της μείωσης των σχεδίων των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ηλεκτροκίνηση των μοντέλων τους, η Rho Motion, μια συμβουλευτική εταιρεία για την εφοδιαστική αλυσίδα EV, μείωσε την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες στην Ευρώπη κατά 15% για το 2030, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψή της πέρυσι.
Τα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών είναι πολύπλοκες κατασκευές και δημιουργούν προκλήσεις για τις startups να παράγουν με συνέπεια κυψέλες μπαταριών προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές των πελατών σε αρκετά μεγάλη κλίμακα ώστε να μειώσουν το κόστος στο ίδιο επίπεδο με τις καθιερωμένες ασιατικές επιχειρήσεις. «Μπορούμε να τους νικήσουμε στην απόδοση του προϊόντος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, Πίτερ Κάρλσον.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Ευρωπαίοι παραγωγοί κυψελών ήταν η εστίασή τους σε πιο ακριβές, μεγαλύτερης εμβέλειας χημικές μπαταρίες που χρησιμοποιούν νικέλιο και κοβάλτιο. Οι φθηνότερες, χαμηλότερης εμβέλειας μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), στις οποίες ειδικεύονται οι Κινέζοι παραγωγοί, βελτιώνονται συνεχώς και γίνονται φθηνότερες, ωθώντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την καταλληλότητα αυτών των μπαταριών για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η ACC, μια κοινοπραξία μπαταριών μεταξύ της Mercedes-Benz, της Fiat και της ιδιοκτήτριας της μάρκας Jeep ,Stellantis, διέκοψε επίσης τις εργασίες στα γερμανικά και ιταλικά εργοστάσια gigafactories τον περασμένο μήνα, επικαλούμενη την ανάγκη έρευνας για τεχνολογία μπαταριών χαμηλότερου κόστους.
Latest News
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης