Η Αττική Οδός θα αργήσει να παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αν και κοντεύει ένας χρόνος από τότε που ο όμιλος κέρδισε τον διαγωνισμό παραχώρησης που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2023 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με μία προσφορά 3,27 δισ. ευρώ επικράτησε έναντι των αντιπάλων της και κέρδισε για 25 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Αττικής.
Κυκλοφοριακό: Νέες υποσχέσεις από Ταχιάο με επεκτάσεις Αττικής Οδού και Ελευσίνα – Οινόη
Η Αττική Οδός
Ωστόσο, όπως έκανε γνωστό πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον νέο επενδυτή περί το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Πρώτα κι αφού λήξει η τρέχουσα σύμβαση με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους – τον Οκτώβριο του 2024 – η Αττική Οδός θα περάσει ξανά στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Κι έπειτα η τελευταία στάση θα είναι η ανάληψη της από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το ΤΑΙΠΕΔ
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό το ταξίδι… ξεκίνησε μόλις την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουλίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ απέστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο του διαγωνισμού για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο.
Εκτιμάται πώς αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει περί τους δύο μήνες. Μιας και μεσολαβεί και ο Αύγουστος ο μήνας των θερινών διακοπών, όλα δείχνουν πώς τον Σεπτέμβριο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος.
Πάντως, εκτιμήσεις θέλουν πώς ο έλεγχος των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θα αργήσει περισσότερο καθώς ο φάκελος λόγω των προσφυγών κι ενστάσεων που είχαν υποβληθεί μετά το τέλος του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεσκονιστεί…
Το δημόσιο
Άγνωστο για ποιο λόγο η μεταβίβαση στο δημόσιο και από το δημόσιο στον ιδιώτη επενδυτή έχει δρόμο μπροστά…
Με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προσδιορίζει χρονικά τη μεταβίβαση στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Στο μεσοδιάστημα Οκτωβρίου μέχρι την παράδοση του αυτοκινητόδρομου το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αναθέσει σε operator τη λειτουργία του.
Σημειώνεται δε, πώς πριν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρηση του.
Τη δεκαετία του 1990
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Latest News
Τι αλλάζει από αύριο στα διόδια της Αττικής Οδού - Πόσο θα πληρώνουν ΙΧ και φορτηγά
Δείτε πώς διαμορφώνονται από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων από την εταιρεία Νέα Αττική Οδός
Προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό - Πότε θα είναι έτοιμοι οι νέοι σταθμοί
Στον σχεδιασμό για την Γραμμή 4 του Μετρό περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις και έχει διαστασιολογηθεί για επιβατικό φόρτο μεγαλύτερο αυτού που αναμένεται το 2050
Δόθηκαν τα 3,27 δισ. ευρώ από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό
Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποτελεί το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ
Τα 9+1 οφέλη από τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού - Τι είπε ο Σταϊκούρας στη Βουλή
Ο Σταϊκούρας είπε ότι το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει, αύριο, 3,27 δισ. ευρώ, το υψηλότερο ποσό που έχει εισπραχθεί ποτέ από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ
Τι αλλάζει στα διόδια της Αττικής Οδού από Κυριακή - Πόσο θα πληρώνουν ΙΧ και φορτηγά
Δείτε πώς διαμορφώνονται από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων από την εταιρεία Νέα Αττική Οδός
Πράσινο φως από την Περιφέρεια Αττικής για το Θριάσιο Πεδίο
Το Θριάσιο, με προϋπολογισμό περίπου 260 εκατ. ευρώ, αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Αττική, μετά το Ελληνικό
«Άλμα» 307% στα EBITDA της Intrakat – To guidance Εξάρχου για τον τζίρο το 2024
Ενοποιώντας την ΑΚΤΩΡ για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο Όμιλος Intrakat κατέγραψε ξεκάθαρη αύξηση των μεγεθών του
Σε ισχύ η μείωση του τέλους διοδίων στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί [πίνακας]
Έκπτωση ύψους 17%, η οποία αφορά όλες τις διελεύσεις, είτε με χρήση πομποδέκτη είτε με πληρωμή σε λωρίδες με εισπράκτορα
Από το 2026 ο νέος Προαστιακός Δυτικής Αττικής
Το έργο αναβάθμισης με ανάδοχο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα
Στη Βουλή η σύμβαση της Αττικής Οδού – Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Νέα Αττική Οδός, τα διόδια και οι υποχρεώσεις
Οι προϋποθέσεις και οι όροι για να μεταβιβαστεί η Αττική Οδός στις 6 Οκτωβρίου στον νέο παραχωρησιούχο