
Η Αττική Οδός θα αργήσει να παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αν και κοντεύει ένας χρόνος από τότε που ο όμιλος κέρδισε τον διαγωνισμό παραχώρησης που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2023 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με μία προσφορά 3,27 δισ. ευρώ επικράτησε έναντι των αντιπάλων της και κέρδισε για 25 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Αττικής.
Κυκλοφοριακό: Νέες υποσχέσεις από Ταχιάο με επεκτάσεις Αττικής Οδού και Ελευσίνα – Οινόη
Η Αττική Οδός
Ωστόσο, όπως έκανε γνωστό πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον νέο επενδυτή περί το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Πρώτα κι αφού λήξει η τρέχουσα σύμβαση με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους – τον Οκτώβριο του 2024 – η Αττική Οδός θα περάσει ξανά στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Κι έπειτα η τελευταία στάση θα είναι η ανάληψη της από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το ΤΑΙΠΕΔ
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό το ταξίδι… ξεκίνησε μόλις την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουλίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ απέστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο του διαγωνισμού για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο.
Εκτιμάται πώς αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει περί τους δύο μήνες. Μιας και μεσολαβεί και ο Αύγουστος ο μήνας των θερινών διακοπών, όλα δείχνουν πώς τον Σεπτέμβριο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος.
Πάντως, εκτιμήσεις θέλουν πώς ο έλεγχος των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θα αργήσει περισσότερο καθώς ο φάκελος λόγω των προσφυγών κι ενστάσεων που είχαν υποβληθεί μετά το τέλος του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεσκονιστεί…
Το δημόσιο
Άγνωστο για ποιο λόγο η μεταβίβαση στο δημόσιο και από το δημόσιο στον ιδιώτη επενδυτή έχει δρόμο μπροστά…
Με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προσδιορίζει χρονικά τη μεταβίβαση στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Στο μεσοδιάστημα Οκτωβρίου μέχρι την παράδοση του αυτοκινητόδρομου το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αναθέσει σε operator τη λειτουργία του.
Σημειώνεται δε, πώς πριν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρηση του.
Τη δεκαετία του 1990
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA