Η Αττική Οδός θα αργήσει να παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αν και κοντεύει ένας χρόνος από τότε που ο όμιλος κέρδισε τον διαγωνισμό παραχώρησης που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2023 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με μία προσφορά 3,27 δισ. ευρώ επικράτησε έναντι των αντιπάλων της και κέρδισε για 25 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Αττικής.
Κυκλοφοριακό: Νέες υποσχέσεις από Ταχιάο με επεκτάσεις Αττικής Οδού και Ελευσίνα – Οινόη
Η Αττική Οδός
Ωστόσο, όπως έκανε γνωστό πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον νέο επενδυτή περί το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Πρώτα κι αφού λήξει η τρέχουσα σύμβαση με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους – τον Οκτώβριο του 2024 – η Αττική Οδός θα περάσει ξανά στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Κι έπειτα η τελευταία στάση θα είναι η ανάληψη της από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το ΤΑΙΠΕΔ
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό το ταξίδι… ξεκίνησε μόλις την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουλίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ απέστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο του διαγωνισμού για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο.
Εκτιμάται πώς αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει περί τους δύο μήνες. Μιας και μεσολαβεί και ο Αύγουστος ο μήνας των θερινών διακοπών, όλα δείχνουν πώς τον Σεπτέμβριο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος.
Πάντως, εκτιμήσεις θέλουν πώς ο έλεγχος των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θα αργήσει περισσότερο καθώς ο φάκελος λόγω των προσφυγών κι ενστάσεων που είχαν υποβληθεί μετά το τέλος του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεσκονιστεί…
Το δημόσιο
Άγνωστο για ποιο λόγο η μεταβίβαση στο δημόσιο και από το δημόσιο στον ιδιώτη επενδυτή έχει δρόμο μπροστά…
Με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προσδιορίζει χρονικά τη μεταβίβαση στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Στο μεσοδιάστημα Οκτωβρίου μέχρι την παράδοση του αυτοκινητόδρομου το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αναθέσει σε operator τη λειτουργία του.
Σημειώνεται δε, πώς πριν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρηση του.
Τη δεκαετία του 1990
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ