Η συγχώνευση της Paramount Global συμφώνησε με τη Skydance Media, σε μια συμφωνία που δίνει τον έλεγχο του φημισμένου στούντιο του Χόλιγουντ στον παραγωγό Ντέιβιντ Έλισον, έβαλε τίτλους τέλους σε μια από τις πιο δραματικές εξαγορές του κλάδου.

Αυτό έδωσε την εντύπωση ότι παρόλο το μελόδραμα που προηγήθηκε του deal, ο χολιγουντιανός παραγωγός  Έλισον, απλά αγόρασε  ένα κινηματογραφικό στούντιο και έναν τηλεοπτικό όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων.

Paramount: Συμφωνία εξαγοράς από την Skydance, τέλος εποχής για την οικογένεια Ρεντστόουν

Αλλά ο ίδιος λέει άλλα. Ο Έλισον ισχυρίζεται ότι παίρνει πολύ περισσότερα για τα δισεκατομμύρια που έδωσε. Σύμφωνα με τον ίδιο, αγοράζει επίσης τα δομικά στοιχεία για αυτό που τελικά θα είναι μια «Παγκόσμιας Κλάσης Επιχείρηση Μέσων και Τεχνολογίας».

Πιθανόν να μην είναι εντελώς λόγια του αέρα. Την περασμένη  άνοιξη, άνθρωποι στο στρατόπεδο του Έλισον έλεγαν σε δημοσιογράφους του Business Insider ότι το σχέδιό του για την αναβίωση της Paramount περιλάμβανε την εισαγωγή στην εταιρεία τεχνολογίας αιχμής και τεχνογνωσίας. Και η πρόταση ήταν ότι τουλάχιστον μερικά από αυτά επρόκειτο να προμηθεύονται από την Oracle, την εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας του, Λάρι Έλισον, ο οποίος, παρεμπιπτόντως  είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο.

Τα έχουμε ξανακούσει αυτά από τον Έλισον

Ο Έλισον ο νεότερος σίγουρα στηρίζεται στην ιδέα ότι χτίζει μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης που είναι επίσης εταιρεία τεχνολογίας.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Business Insider, ο Έλισον μιλώντας σε μια κλήση επενδυτών να πουλήσει τη συμφωνία της Paramount το πρωί της Δευτέρας, τόνισε ακριβώς αυτό, ότι δηλαδή «είναι σημαντικό για την Paramount να μπορέσει να επεκτείνει την τεχνολογική της ικανότητα ώστε να είναι και εταιρεία μέσων και τεχνολογίας».

Στη συνέχεια, ο Έλισον έδειξε μια διαφάνεια που προωθεί τα τεχνολογικά του σχέδια, τα οποία περιλαμβάνουν τη βελτίωση της υπηρεσίας ροής, τη χρήση διακομιστών cloud και τη χρήση εργαλείων AI για ενίσχυση της δημιουργικότητας ενώ αυξάνει την αποδοτικότητα της παραγωγής. Paramount

Δανειζόμενος από την αίγλη του Τζομπς

Ο Έλισον φέρεται να συνέδεσε τον εαυτό του με τον φίλο του πατέρα του, Στιβ Τζομπς, την Apple και την Pixar, το στούντιο κινουμένων σχεδίων που δημιούργησε ο Τζομπς και τελικά πούλησε στη Disney.

Αναφερόμενος στον Τζομπς, ως ίνδαλμά του, στάθηκε σε ένα «αγαπημένο» γι’ αυτόν απόφθεγμα: «η τέχνη προκαλεί την τεχνολογία και η τεχνολογία εμπνέει την τέχνη». Τόνισε, μάλιστα, την  πεποίθησή του ότι «η κατανόηση της συνύπαρξης μεταξύ τέχνης και τεχνολογίας είναι απαραίτητη για να μπορέσουμε να κάνουμε την αφήγηση».

Όλα αυτά ακούγονται ενδιαφέροντα. Αλλά δεν γίνεται κατανοητό… τι εννοεί ο ποιητής. Ισως γιατί δεν είναι κανένας τιτάνας της τεχνολογίας. Είναι ένας παραγωγός που φτιάχνει και πουλά ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές, λίγο πολύ όπως όλοι οι άλλοι στον τομέα του θεάματος.

Κατά τη διάρκεια της κλήσης, ο Έλισον περιαυτολογώντας αναφέρθηκε στην επιτυχία του χρησιμοποιώντας την τεχνολογία cloud της Oracle του πατέρα του για τη δημιουργία του τμήματος κινουμένων σχεδίων με τον Λάσετερ της Pixar. Αυτό θυμίζει την εποχή που ψηφιακοί εκδότες όπως το BuzzFeed και η Vox Media έλεγαν σε επενδυτές ότι δεν ήταν εταιρείες πολυμέσων, αλλά εταιρείες τεχνολογίας που κατασκεύαζαν μέσα και απλά αποδείχτηκε ότι ήταν εταιρείες πολυμέσων.

Η τεχνολογία και τα μέσα είναι σαφώς αλληλένδετα, αλλά το πραγματικό πρόβλημα που έχει η Paramount  δεν είναι ότι η τεχνολογία της δεν είναι αρκετά καλή. Είναι ότι η κλίμακά της δεν είναι αρκετά μεγάλη.

Γιατί οι εταιρείες πολυμέσων θέλουν να θεωρούνται εταιρείες τεχνολογίας

Επειδή οι επενδυτές πιστεύουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το Netflix και το YouTube, οι εταιρείες πολυμέσων, όπως και η Paramount, που είναι στόχοι συγχωνεύσεων και εξαγορών, δίνουν έμφαση στην τεχνολογία.

Αυτός είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο streamers που προσπαθούν να ενωθούν μιλούν επίσης ανοιχτά για τεχνολογία, όπως κάνει τώρα ο Έλισον, αλλά και προηγούμενοι διευθυντές της Paramount.

Έτσι, η τεχνογνωσία των λειτουργιών ροής της Paramount ακούγεται καλή σαν ιδέα, αν ο Έλισον τα καταφέρει καλύτερα από τους προκατόχους του στην Paramount. Αλλά δεν θα είναι αρκετό.

«Η τεχνολογία ροής σε όλα τα παλαιού τύπου μέσα είναι υποτονική, επομένως όλα χρειάζονται αναβάθμιση», έγραψε ο αναλυτής της Lightshed Partners, Ριτς Γκρίνφιλντ, σε προειδοποιητικό υπόμνημα για αυτό το θέμα την περασμένη εβδομάδα. «Ωστόσο, η εξαιρετική τεχνολογία δεν έχει σημασία χωρίς τεράστια ποσότητα περιεχομένου, επειδή χρειάζεται χρόνος παρακολούθησης ανά χρήστη ανά ημέρα για να δρα σαν πολλαπλασιαστής».

Όλα αυτά δείχνουν γιατί τέτοιες εταιρείες δεν παλεύουν απλώς ενάντια στο Netflix, το οποίο έχει μια βαθιά τεχνολογική κουλτούρα παντρεμένη με έναν βαθύ κατάλογο περιεχομένου. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που παλεύουν ενάντια σε μέσα όπως το Instagram, το YouTube και το TikTok, που εφαρμόζουν την τεχνολογία τους παρέχοντας ατέρμονο περιεχόμενο με σχεδόν μηδενικό κόστος.

Έτσι, εκτός αν ο Έλισον είναι πραγματικά μάγος τεχνολογίας ή μπορεί να την εκμεταλλευτεί, θα το παλέψει. Αλλιώς είναι απλά ένας ακόμη παραγωγός.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία