Συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει και πιστοί στις δεσμεύσεις μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς, εγκαινιάζουμε, σήμερα, τον σταθμό φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που κυκλοφορούν – ήδη – στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στα εγκαίνια λειτουργίας του Σταθμού Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων του ΟΑΣΘ στο Αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.
Στην τελετή ήταν παρόντες ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι ο νέος σταθμός, που περιλαμβάνει 110 θέσεις φόρτισης λεωφορείων από 55 φορτιστές, ισχύος 180 kWh ο καθένας, αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για την παροχή του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, ο οποίος εμπλουτίζεται, διαρκώς, με νέο στόλο, αλλά και με προσωπικό.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού και αναφέρθηκε, εκτενώς, στα ουσιαστικά βήματα που έχουν γίνει από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη.
Το έργο
Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας:
«1ον Προσελήφθησαν 150 νέοι οδηγοί και εξελίσσεται η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων για επιπλέον 40, προκειμένου να κυκλοφορούν – καθημερινά – 330 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, 35% περισσότερα από όσα δρομολογήθηκαν πέρυσι.
Έχουμε ήδη εκπληρώσει τον στόχο να κυκλοφορούν, καθημερινά, 300 λεωφορεία από τον ΟΑΣΘ, οπότε μαζί με τα ΚΤΕΛ, έχουμε φτάσει στον μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων εδώ και πολλά χρόνια.
2ον Υπεγράφη, χθες, η καταβολή της 7ης μηνιαίας δόσης της ετήσιας επιδότησης, για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών, ύψους 4,3 εκατ. ευρώ, επί συνολικού ετήσιου ποσού 52 εκατ. ευρώ.
3ον Δρομολογούμε, σε συνεννόηση με το ΓΛΚ, την έγκριση των μη-μισθολογικών παροχών της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2024, συνολικής δαπάνης 3,2 εκατ. ευρώ, από 2,1 εκατ. ευρώ το 2023, αυξημένη – δηλαδή – κατά περίπου 50%.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Νοέμβριο παραδίδεται η βασική γραμμή του
4ον Προχωρά διαγωνισμός για την προσωρινή ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, με μίσθωση 160 μεταχειρισμένων λεωφορείων ντίζελ, διάρκειας 3+1 έτη.
Τα λεωφορεία αυτά, μεσοπρόθεσμα, θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία, από το νέο διαγωνισμό προμήθειας 700 λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».
Συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε:
«Χαράζουμε και εφαρμόζουμε πολιτικές που διαμορφώνουν συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας στη Θεσσαλονίκη. Με τη δρομολόγηση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τη λειτουργία του σταθμού φόρτισης και την επικείμενη λειτουργία του Μετρό τον Νοέμβριο, ο συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης μεταμορφώνεται».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, δήλωσε: «Η νέα εποχή που ανοίγεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, χάρη στο νέο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων, είναι εποχή ευκαιριών και προοπτικών. Είμαστε δεσμευμένοι να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε υποδομές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, θα μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και θα προωθήσουν την βιώσιμη ανάπτυξη. Το έργο αυτό δείχνει τη δέσμευσή μας στην πράσινη ανάπτυξη. Η κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, σηματοδοτεί την ανανέωση και την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, τόνισε: «Η εγκατάσταση αυτή αποτελεί τον σημαντικότερο πνεύμονα των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Είναι η υποδομή με την οποία ο ΟΑΣΘ περνά στη νέα εποχή, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Αλλά, προπάντων, η εγκατάσταση αυτή δείχνει ότι στη Θεσσαλονίκη μπορούμε να ενσωματώνουμε -χάριν της καθημερινότητας των πολιτών- τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Μπορούμε στη Θεσσαλονίκη να είμαστε στην πρωτοπορία».
Η πλήρης τοποθέτηση
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:
Εγκαινιάζουμε σήμερα, εδώ, στο Αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, τον σταθμό φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που κυκλοφορούν – ήδη – στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Όπως άλλωστε είχαμε προαναγγείλει, πριν από λίγες εβδομάδες, με αφορμή, τότε, την κυκλοφορία των πρώτων ηλεκτρικών οχημάτων.
Συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει και πιστοί στις δεσμεύσεις μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς.
Ο χώρος φόρτισης των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, συνολικού εμβαδού 16 στρεμμάτων, περιλαμβάνει:
– 110 θέσεις φόρτισης λεωφορείων από 55 φορτιστές, ισχύος 180 kW ο καθένας,εγκατάσταση δικτύου Μέσης Τάσης,
– 1 οικίσκο κυψελών παροχής ΔΕΔΔΗΕ,
– εγκατάσταση δικτύων απορροής ομβρίων, ηλεκτροφωτισμού, γειώσεων και αντικεραυνικής προστασίας, ύδρευσης, πυροπροστασίας, και κλειστού κυκλώματος επιτήρησης από κάμερες ασφαλείας.
Ο νέος σταθμός αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για την παροχή του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ.
Ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για τον Οργανισμό, ο οποίος εμπλουτίζεται, διαρκώς, με νέο στόλο, αλλά και με προσωπικό.
Ειδικότερα:
– Ενσωματώθηκαν στα δρομολόγια και τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, ανανεώνοντας, έτσι, το 1/3 του στόλου των οχημάτων του ΟΑΣΘ.
– Πύκνωσε η συχνότητα των δρομολογίων σε γραμμές υψηλής ζήτησης.
§Βελτιώθηκε η προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα, καθώς τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία διαθέτουν ράμπα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο.
– Μειώθηκε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
– Ευθυγραμμιζόμαστε με τον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για «κλιματική ουδετερότητα» και την Ευρωπαϊκή Οδηγία για την προμήθεια οχημάτων χαμηλών ή/και μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Τονίζω ότι μέχρι σήμερα, έχει αποδειχθεί, στην πράξη, ότι η αυτονομία των νέων λεωφορείων είναι αρκετά μεγαλύτερη από τις προδιαγραφές του διαγωνισμού.
Δεν σταματάμε εδώ!
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε κάνει πολλά ακόμη ουσιαστικά βήματα για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη.
1ον. Προσελήφθησαν 150 νέοι οδηγοί και εξελίσσεται η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων για επιπλέον 40, προκειμένου να κυκλοφορούν – καθημερινά – 330 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, 35% περισσότερα από όσα δρομολογήθηκαν πέρυσι.
Έχουμε ήδη εκπληρώσει τον στόχο να κυκλοφορούν, καθημερινά, 300 λεωφορεία από τον ΟΑΣΘ, οπότε μαζί με τα ΚΤΕΛ, έχουμε φτάσει στον μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων εδώ και πολλά χρόνια.
2ον. Υπεγράφη, χθες, η καταβολή της 7ης μηνιαίας δόσης της ετήσιας επιδότησης, για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών, ύψους 4,3 εκατ. ευρώ, επί συνολικού ετήσιου ποσού 52 εκατ. ευρώ.
3ον. Δρομολογούμε, σε συνεννόηση με το ΓΛΚ, την έγκριση των μη-μισθολογικών παροχών της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2024, συνολικής δαπάνης 3,2 εκατ. ευρώ, από 2,1 εκατ. ευρώ το 2023, αυξημένη – δηλαδή – κατά περίπου 50%.
4ον. Προχωρά διαγωνισμός για την προσωρινή ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, με μίσθωση 160 μεταχειρισμένων λεωφορείων ντίζελ, διάρκειας 3+1 έτη.
Τα λεωφορεία αυτά, μεσοπρόθεσμα, θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία, από το νέο διαγωνισμό προμήθειας 700 λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Η συνοπτική αυτή παρουσίαση των δράσεων που έχουμε αναλάβει, καταδεικνύει τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει, αλλά και τα ακόμη σημαντικότερα βήματα που έχουμε μπροστά μας.
Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι σήμερα βαδίζουμε πάνω σε πιο στέρεες βάσεις.
Χαράζουμε και εφαρμόζουμε πολιτικές που διαμορφώνουν συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας στη Θεσσαλονίκη.
Με τη δρομολόγηση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τη λειτουργία του σταθμού φόρτισης, και την επικείμενη λειτουργία του Μετρό τον Νοέμβριο, ο συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης μεταμορφώνεται.
Η Θεσσαλονίκη αποκτά συγκοινωνιακές υποδομές υψηλής ποιότητας, γίνεται μια πόλη περισσότερο φιλική προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, αλλά και φιλικότερη προς το περιβάλλον.
Διαβεβαιώνουμε τους συμπολίτες μας ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε, με σχέδιο, αποφασιστικότητα και μεθοδικότητα, ώστε να παραμείνουμε συνεπείς στη δέσμευση για τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
Latest News
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»