Τέσσερις νέοι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης βαρέων οχημάτων (Safe and Secure Truck Parking Areas – SSTPAs) στους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργεί, συντηρεί και διαχειρίζεται η Νέα Οδός, εγκαινιάστηκαν.
Παρουσία του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Ν. Ταχιάου, καθώς και πολλών εκπροσώπων της κεντρικής και τοπικής αυτοδιοίκησης εγκαινιάστηκαν οι 4 νέοι Ασφαλείς και Προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης βαρέων οχημάτων (Safe and Secure Truck Parking Areas – SSTPAs) στους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργεί, συντηρεί και διαχειρίζεται η Νέα Οδός.
Πιλοτική λειτουργία από σήμερα
Ειδικότερα, ξεκινούν την πιλοτική τους λειτουργία από σήμερα, χωρίς κόστος για τους επαγγελματίες οδηγούς:
-Δυο αμφίπλευροι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι, με 24 θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Αταλάντης Φθιώτιδας.
-Δυο επιπλέον, αμφίπλευροι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι με 21 θέσεις στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Επισκοπικού Ιωαννίνων.
Και οι 4 χώροι (SSTPAs) διαθέτουν πιστοποίηση Silver σύμφωνα με την Μελέτη της Ε.Ε. για τους Ασφαλείς και Προστατευόμενους Χώρους Στάθμευσης Φορτηγών (MOVE/C1/2017-500).
Στα SSTPAs στην Αταλάντη και στο Επισκοπικό oι επαγγελματίες οδηγοί θα μπορούν να ξεκουραστούν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο ανάπαυσης, να απολαύσουν έναν καφέ ή κάποιο σνακ 24Χ7, να κάνουν ένα ζεστό μπάνιο, αλλά και να κοιμηθούν σε ένα απολύτως φυλασσόμενο περιβάλλον, χωρίς να ανησυχούν για την ασφάλεια των ιδίων ή των εμπορευμάτων που μεταφέρουν.
Οι χώροι
Οι χώροι είναι περιφραγμένοι, φωτιζόμενοι, διαθέτουν τηλέφωνο επικοινωνίας έκτακτων αναγκών και επιτηρούνται από εκπαιδευμένο προσωπικό 24/7. Η είσοδος είναι ελεγχόμενη με μπάρες, τουρνικέ και αναγνώριση πινακίδας, ενώ προσφέρεται και δυνατότητα φόρτισης φορτηγών ψυγείων. Μελλοντικά, εξετάζεται η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροφόρτισης και μακροχρόνιας μίσθωσης θέσεων, καθώς και η επέκταση των χώρων με επιπλέον θέσεις στάθμευσης.
Το σύνολο της επένδυσης για τη δημιουργία, τον σχεδιασμό και την κατασκευή των SSTPA ξεπέρασε τα 3,3 εκατ. ευρώ και υλοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. H συμμετοχή της Νέας Οδού κάλυψε το 22,5% και ανήλθε σε 750.000€.
Σταϊκούρας: Επένδυση ουσίας
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:
«Οι σταθμοί αυτοί αντιμετωπίζουν ένα ουσιώδες πρόβλημα: την έλλειψη ασφαλών και προστατευόμενων χώρων στάθμευσης φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα. Συνεπώς, με τη λειτουργία τους, παρέχεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες οδηγούς να κάνουν το προβλεπόμενο διάλειμμά τους σε χώρους που διαθέτουν αξιοπρεπείς υποδομές ανάπαυσης, αλλά και σύγχρονες υπηρεσίες. Η ανάπαυση των αυτοκινητιστών, ανθρώπων που κάνουν ένα απαιτητικό, επικίνδυνο και κουραστικό επάγγελμα, όπως και η οργανωμένη στάθμευση των βαρέων οχημάτων, είναι δυο παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας. Πρόκειται για μια επένδυση ουσίας, η οποία αναβαθμίζει τον οδικό χάρτη της χώρας. Ένα έργο που αποδεικνύει ότι το Υπουργείο έχει τη βούληση, αλλά και την τεχνογνωσία, να συνεργάζεται τόσο με τον ιδιωτικό τομέα όσο και με τους επιστημονικούς φορείς, στην υλοποίηση έργων και την εισαγωγή τεχνολογιών, που βελτιώνουν το επίπεδο των υπηρεσιών προς τους χρήστες του εθνικού μας οδικού δικτύου».
Ταχιάος: Καλύπτουμε ένα σημαντικό κενό
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος σημείωσε:
«Σήμερα εγκαινιάζουμε δύο έργα τα οποία αποδεικνύουν ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί με συνέπεια και συνέχεια δράσεις για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών και τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών μετακινήσεων, οι οποίες σχεδιάστηκαν από την πρώτη Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη το 2019. Η δημιουργία των χώρων στάθμευσης βαρέων οχημάτων, ξεκίνησε το 2020. Η χρηματοδότηση του έργου έγινε κατά κύριο λόγο με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς εντάξαμε την κατασκευή των Σταθμών αυτών στο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των επαγγελματιών οδηγών βαρέων οχημάτων. Ένα μικρό μέρος του κόστους καλύφθηκε από ιδιώτες. Με τους νέους Σταθμούς Στάθμευσης που ολοκληρώσαμε, καλύπτουμε ένα σημαντικό κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα σε χώρους ασφαλούς και προστατευόμενης στάθμευσης φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ασφάλειας κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου. Οι επαγγελματίες οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση των διάφορων παροχών, όπως σύγχρονοι χώροι ανάπαυσης, δωρεάν WiFi, χρήση τηλεόρασης και αποδυτήρια».
Αντωνακόπουλος: Συμβάλλουμε στη βελτίωση της ασφάλειας
Ο κος Ροδιανός Αντωνακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Νέας Οδού και της Οδού Κεντρικής Ελλάδας δήλωσε μεταξύ άλλων: «Στη Νέα Οδό έχουμε θέσει στον πυρήνα της λειτουργίας και της στρατηγικής μας, την υλοποίηση έργων που συμβάλουν στην προώθηση και αναβάθμιση της ασφάλειας! Ήταν συνεπώς για εμάς σαφής επιθυμία και «μονόδρομος» η συμμετοχή μας στο έργο του Υπουργείου Υποδομών που είχε ως στόχο να αντιμετωπιστεί η έλλειψη Ασφαλών και Προστατευόμεων Χώρων Στάθμευσης Φορτηγών στην Ελλάδα (SSTPA). Με αυτό το έργο συμβάλλουμε στην πράξη στη βελτίωση της ασφάλειας του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας και βελτιώνουμε την παροχή υπηρεσιών στους επαγγελματίες οδηγούς που καλούνται να αντιμετωπίσουν πλήθος προκλήσεων.
Σήμερα λοιπόν, εγκαινιάζονται 4 σύγχρονοι και προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης φορτηγών στους αυτοκινητοδρόμους που διαχειρίζεται η Νέα Οδός. Δυο χώροι στο τμήμα του ΑΘΕ που λειτουργούμε και ειδικότερα εντός του ΣΕΑ Αταλάντης αμφίπλευρα και άλλοι δυο στην Ιόνια Οδό στον ΣΕΑ Επισκοπικού. Με όλες τις υποδομές και υπηρεσίες ώστε να κατηγοριοποιηθούν στο επίπεδο SILVER σύμφωνα με όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία της Ε.Ε.
Κλείνοντας επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω το Υπουργείο και τις αρμόδιες υπηρεσίες ΕΥΔΕ / ΚΣΕΠ και Δ17, το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών, το Πανεπιστήμιο Πάτρας και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας καθώς και όλους τους συναδέλφους μου στη Νέα Οδό και τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη συνεργασία και την αφοσίωση σε ένα ακόμα σημαντικό έργο.»
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024