
Τέσσερις νέοι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης βαρέων οχημάτων (Safe and Secure Truck Parking Areas – SSTPAs) στους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργεί, συντηρεί και διαχειρίζεται η Νέα Οδός, εγκαινιάστηκαν.
Παρουσία του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Ν. Ταχιάου, καθώς και πολλών εκπροσώπων της κεντρικής και τοπικής αυτοδιοίκησης εγκαινιάστηκαν οι 4 νέοι Ασφαλείς και Προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης βαρέων οχημάτων (Safe and Secure Truck Parking Areas – SSTPAs) στους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργεί, συντηρεί και διαχειρίζεται η Νέα Οδός.
Πιλοτική λειτουργία από σήμερα
Ειδικότερα, ξεκινούν την πιλοτική τους λειτουργία από σήμερα, χωρίς κόστος για τους επαγγελματίες οδηγούς:
-Δυο αμφίπλευροι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι, με 24 θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Αταλάντης Φθιώτιδας.
-Δυο επιπλέον, αμφίπλευροι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι με 21 θέσεις στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Επισκοπικού Ιωαννίνων.
Και οι 4 χώροι (SSTPAs) διαθέτουν πιστοποίηση Silver σύμφωνα με την Μελέτη της Ε.Ε. για τους Ασφαλείς και Προστατευόμενους Χώρους Στάθμευσης Φορτηγών (MOVE/C1/2017-500).
Στα SSTPAs στην Αταλάντη και στο Επισκοπικό oι επαγγελματίες οδηγοί θα μπορούν να ξεκουραστούν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο ανάπαυσης, να απολαύσουν έναν καφέ ή κάποιο σνακ 24Χ7, να κάνουν ένα ζεστό μπάνιο, αλλά και να κοιμηθούν σε ένα απολύτως φυλασσόμενο περιβάλλον, χωρίς να ανησυχούν για την ασφάλεια των ιδίων ή των εμπορευμάτων που μεταφέρουν.
Οι χώροι
Οι χώροι είναι περιφραγμένοι, φωτιζόμενοι, διαθέτουν τηλέφωνο επικοινωνίας έκτακτων αναγκών και επιτηρούνται από εκπαιδευμένο προσωπικό 24/7. Η είσοδος είναι ελεγχόμενη με μπάρες, τουρνικέ και αναγνώριση πινακίδας, ενώ προσφέρεται και δυνατότητα φόρτισης φορτηγών ψυγείων. Μελλοντικά, εξετάζεται η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροφόρτισης και μακροχρόνιας μίσθωσης θέσεων, καθώς και η επέκταση των χώρων με επιπλέον θέσεις στάθμευσης.
Το σύνολο της επένδυσης για τη δημιουργία, τον σχεδιασμό και την κατασκευή των SSTPA ξεπέρασε τα 3,3 εκατ. ευρώ και υλοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. H συμμετοχή της Νέας Οδού κάλυψε το 22,5% και ανήλθε σε 750.000€.
Σταϊκούρας: Επένδυση ουσίας
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:
«Οι σταθμοί αυτοί αντιμετωπίζουν ένα ουσιώδες πρόβλημα: την έλλειψη ασφαλών και προστατευόμενων χώρων στάθμευσης φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα. Συνεπώς, με τη λειτουργία τους, παρέχεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες οδηγούς να κάνουν το προβλεπόμενο διάλειμμά τους σε χώρους που διαθέτουν αξιοπρεπείς υποδομές ανάπαυσης, αλλά και σύγχρονες υπηρεσίες. Η ανάπαυση των αυτοκινητιστών, ανθρώπων που κάνουν ένα απαιτητικό, επικίνδυνο και κουραστικό επάγγελμα, όπως και η οργανωμένη στάθμευση των βαρέων οχημάτων, είναι δυο παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας. Πρόκειται για μια επένδυση ουσίας, η οποία αναβαθμίζει τον οδικό χάρτη της χώρας. Ένα έργο που αποδεικνύει ότι το Υπουργείο έχει τη βούληση, αλλά και την τεχνογνωσία, να συνεργάζεται τόσο με τον ιδιωτικό τομέα όσο και με τους επιστημονικούς φορείς, στην υλοποίηση έργων και την εισαγωγή τεχνολογιών, που βελτιώνουν το επίπεδο των υπηρεσιών προς τους χρήστες του εθνικού μας οδικού δικτύου».
Ταχιάος: Καλύπτουμε ένα σημαντικό κενό
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος σημείωσε:
«Σήμερα εγκαινιάζουμε δύο έργα τα οποία αποδεικνύουν ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί με συνέπεια και συνέχεια δράσεις για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών και τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών μετακινήσεων, οι οποίες σχεδιάστηκαν από την πρώτη Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη το 2019. Η δημιουργία των χώρων στάθμευσης βαρέων οχημάτων, ξεκίνησε το 2020. Η χρηματοδότηση του έργου έγινε κατά κύριο λόγο με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς εντάξαμε την κατασκευή των Σταθμών αυτών στο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των επαγγελματιών οδηγών βαρέων οχημάτων. Ένα μικρό μέρος του κόστους καλύφθηκε από ιδιώτες. Με τους νέους Σταθμούς Στάθμευσης που ολοκληρώσαμε, καλύπτουμε ένα σημαντικό κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα σε χώρους ασφαλούς και προστατευόμενης στάθμευσης φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ασφάλειας κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου. Οι επαγγελματίες οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση των διάφορων παροχών, όπως σύγχρονοι χώροι ανάπαυσης, δωρεάν WiFi, χρήση τηλεόρασης και αποδυτήρια».
Αντωνακόπουλος: Συμβάλλουμε στη βελτίωση της ασφάλειας
Ο κος Ροδιανός Αντωνακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Νέας Οδού και της Οδού Κεντρικής Ελλάδας δήλωσε μεταξύ άλλων: «Στη Νέα Οδό έχουμε θέσει στον πυρήνα της λειτουργίας και της στρατηγικής μας, την υλοποίηση έργων που συμβάλουν στην προώθηση και αναβάθμιση της ασφάλειας! Ήταν συνεπώς για εμάς σαφής επιθυμία και «μονόδρομος» η συμμετοχή μας στο έργο του Υπουργείου Υποδομών που είχε ως στόχο να αντιμετωπιστεί η έλλειψη Ασφαλών και Προστατευόμεων Χώρων Στάθμευσης Φορτηγών στην Ελλάδα (SSTPA). Με αυτό το έργο συμβάλλουμε στην πράξη στη βελτίωση της ασφάλειας του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας και βελτιώνουμε την παροχή υπηρεσιών στους επαγγελματίες οδηγούς που καλούνται να αντιμετωπίσουν πλήθος προκλήσεων.
Σήμερα λοιπόν, εγκαινιάζονται 4 σύγχρονοι και προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης φορτηγών στους αυτοκινητοδρόμους που διαχειρίζεται η Νέα Οδός. Δυο χώροι στο τμήμα του ΑΘΕ που λειτουργούμε και ειδικότερα εντός του ΣΕΑ Αταλάντης αμφίπλευρα και άλλοι δυο στην Ιόνια Οδό στον ΣΕΑ Επισκοπικού. Με όλες τις υποδομές και υπηρεσίες ώστε να κατηγοριοποιηθούν στο επίπεδο SILVER σύμφωνα με όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία της Ε.Ε.
Κλείνοντας επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω το Υπουργείο και τις αρμόδιες υπηρεσίες ΕΥΔΕ / ΚΣΕΠ και Δ17, το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών, το Πανεπιστήμιο Πάτρας και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας καθώς και όλους τους συναδέλφους μου στη Νέα Οδό και τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη συνεργασία και την αφοσίωση σε ένα ακόμα σημαντικό έργο.»


Latest News

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού