Η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια (cold ironing) που θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Τα φορτία που απαιτούνται είναι σημαντικά και οι υποδομές ακόμη αναζητούνται. Μέχρι τώρα πιο μπροστά φαίνεται να είναι ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας που δηλώνει έτοιμος να ηλεκτροδοτήσει από το 2025 πλοία, όπως προέκυψε σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου.Σε μια άλλη ημερίδα που έγινε στο Ιδρυμα Ευγενίδου τονίστηκε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που εντοπίζονται στην εφαρμογή του εξηλεκτρισμού στη ναυτιλία και κυρίως του cold ironing στα λιμάνια. Ωστόσο απαιτούνται ακόμα σημαντικές προσπάθειες για να επιτευχθεί μια κοινώς αποδεκτή και εφικτή οικονομικά και τεχνολογικά λύση.
Οι ανάγκες
Στον Βόλο ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού του Βόλου Σωκράτης Αναγνώστου, μιλώντας στην εκδήλωση στην οποία παρουσιάστηκε το πρόγραμμα CENTAVROS, σημείωσε ότι είναι υποχρεωτικό από την ΕΕ μέχρι το 2030 ένα πλοίο που θα μένει για πάνω από δύο ώρες στο λιμάνι να ηλεκτροδοτείται από ξηράς. Αυτό είναι εύκολο για εμπορικά πλοία αλλά για κρουαζιερόπλοια «θέλουμε ρεύμα όσο απαιτείται για να ηλεκτροδοτηθεί ένα μεσαίο χωριό».
Λιμάνια: Εξετάζεται η τοποθέτηση slots όπως στα αεροδρόμια
Ο Αθανάσιος Πορφύρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ, αναφέρθηκε στις ενέργειες του ΟΛΗ για την ηλεκτροδότηση πλοίων στο λιμάνι όπου εγκρίθηκαν οι μελέτες και ανακοίνωσε ότι προσεχώς θα γίνει και η δημοπράτηση των έργων των δικτύων για το cold ironing και του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι σε θέση να ηλεκτροδοτείται πλοίο από την ξηρά. Ο Απόστολος Καμαρινάκης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, τόνισε ότι πρέπει να τρέξουμε για να μη μείνουμε πίσω, ενώ διευκρίνισε ότι το ρεύμα πρέπει να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Η συνεργασία
Ο Κωνσταντίνος Γκώνιας, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), αναφέρθηκε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την ΕΛΙΜΕ, με στόχο να έχουμε ταυτόχρονο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των έργων υποδομής.
Ο Δημήτριος Σπύρου, σύμβουλος, επικεφαλής Τομέα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ (ΟΛΠΑΕ), αναφέρθηκε στο παράδειγμα του Πειραιά σχετικά με την ηλεκτροδότηση πλοίων και σημείωσε ότι θα χρειαστούν 200 Μwatt, δηλαδή μία ακόμη πόλη του Πειραιά, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για συντονισμένη στήριξη στα ευρωπαϊκά όργανα. Ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ, πρόεδρος ΔΣ Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος αναφέρθηκε στην υποχρέωση των λιμανιών να μειώσουν κατά 55% τις εκπομπές ρύπων και συμπλήρωσε ότι η βούληση υπάρχει αλλά πρέπει να βρούμε τους πόρους για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ