Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA έχει σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, διπλασιάζοντας το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023.
Περιλαμβάνονται τώρα πάνω από 720 πλοία και 23 εκατ. τόνων μικτής χωρητικότητας, όπως τονίσθηκε στην Ελληνική Συμβουλευτική Επιτροπή (Hellenic Advisory Committee – HAC) του RINA που συνεδρίασε πρόσφατα στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια.
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024
Ανοίγοντας την συνεδρίαση ο πρόεδρος της Επιτροπής Γιώργος Γιουρούκος, ιδιοκτήτης της Technomar Shipping Inc. υπογράμμισε ότι ο RINA για το 2023, ταξινόμησε παγκοσμίως πάνω από 79 εκατ. τόνους χωρητικότητας, 9.700 περίπου πλοίων διαφόρων τύπων. Ο Σπύρος Ζολώτας, Marine Senior Director South EMEA του RINA, αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας σχολίασε ότι ο τομέας κάνει ήδη σημαντικά βήματα επενδύοντας σε μελλοντικές τεχνολογίες.
Η Ελληνική Συμβουλευτική Επιτροπή (Hellenic Advisory Committee – HAC) του ιταλικού νηογνώμονα RINA συζτήσε ειδικότερα θέματα που συνδέονται με την απεξάρτηση από τον άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Ο Ugo Salerno, εκτελεστικός πρόεδρος της RINA, αναφέρθηκε στη γενικότερη στρατηγική του RINA και επικεντρώθηκε στην πρόσφατη ενσωμάτωση του Fondo Italiano d’Investimento στη μετοχική δομή του Οργανισμού, μια στρατηγική κίνηση που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανάπτυξης του νηογνώμονα τόσο οργανικά όσο και μέσω εξαγορών, ενισχύοντας έτσι την παγκόσμια παρουσία και τις δυνατότητές του. Πρόσθεσε επίσης ότι ο Carlo Luzzato ανέλαβε ως νέος Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής, μια απόφαση που αναμένεται να εμπλουτίσει τον οργανισμό με νέα ηγεσία και όραμα.
Βιώσιμες πρακτικές και καινοτομίες στη ναυτιλία
Ο Αντώνης Τρακάκης, Τεχνικός Διευθυντής του RINA, αναφέρθηκε στην απαλλαγή από τον άνθρακα της αλυσίδας εφοδιασμού σιδηρομεταλλεύματος, δίνοντας έμφαση στις βιώσιμες πρακτικές και τις τεχνολογικές καινοτομίες.
Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για το 2050 είναι εφικτή, ακόμη και με τα ορυκτά καύσιμα, υποστηρίζοντας την άμεση ανάληψη δράσης για σχεδόν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα το “πράσινο premium” σε χαμηλά επίπεδα. Τόνισε ότι οι λύσεις θα έρθουν στα πλοία από την στεριά με τον σχεδιασμό νέων ευέλικτων πλοίων ώστε να προσαρμόζονται στις μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις.
Ο Σπύρος Ζολώτας, Marine Senior Director South EMEA της RINA, σχολίασε ότι αν και η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την απαλλαγή από τον άνθρακα είναι αναμφίβολα μακρά και θα πάρει χρόνο, ο τομέας κάνει ήδη σημαντικά βήματα, δρώντας τώρα και επενδύοντας σε μελλοντικές τεχνολογίες. Η απαλλαγή από τον άνθρακα είναι μία από τις βασικές αρχές του RINA και εργαζόμαστε ενεργά με διάφορους τρόπους για να βοηθήσουμε τον τομέα να επιτύχει τους στόχους του, υπογράμμισε ο κ. Ζολώτας.
Latest News
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές